multumesc frumos pentru tot. uite acum iti explic care e situatia: 1. sonda de temperatura are doua terminale, dar eu am intrerupator manual pe bord pentru ventilatorul radiatorului, din motive.....ma rog, si asa merg cu el pornit mereu. 2. pompa de benzina e una de...aluminiu, as zice, pe care nu scrie nici un drac, insa mi s-a intamplat sa imi inunde carburatorul cu benzina, asa cum ai zis tu. ar trebui s-o schimb, dar e cam greu, caci cealalta era pe blocul motor, si cum am pus acest bloc nou, trebuia sa pun pompa electrica. cum as putea sa-i reduc debitul? 3. ce sa fac exact ca sa masor compresia motorului, si, stiu bine, sau nu? : tachetii trebuie sa aibe 0,25 la admisie si 0,35 la evacuare. insa nu am cum sa-i masor exact, desi am simt foarte bun tactil, deci as putea sa ii pun pe cei de la admisie "sa cada" pe supapa, dupa care ii strang asa, adica sa-i pun pe ei fix, iar la evacuare sa las cei 0,30-0,35 mm? si asa tendinta e de marire..pe de alta parte, supapele le-am schimbat, dar la una din ele, s-a rupt siguranta aia originala la garnitura, si am pus eu alta, din sarma de otel de 0,5 mm. inchide perfect, caci am actionat cateva supape, fara arc pe ele, si au aceleasi valori. insa, dupa cum am zis, pe pistonul 2 (nu stiu daca la evacuare sau admisie), am o "pufaiala" mai prelunga, deci .....compresia nu e chiar perfecta, asa-i? (siguranta aia as putea s-o iau de pe chiulasa de rezerva, dar asta inseamna sa dau iarasi arcurile jos, si m-am chinuit de mi-au sarit capacele, sa scot sigurantele alea din capul supapei.) 4. daca motorul a pornit, mai are rost sa invart de delcou, (eu l-am pus fix pe came, m-am stradiut, cel putin, de aia a si pornit, nu?) sau sa caut documentatie pentru carburator pe net, asa cum ai zis, si sa-i fac reglajele. cam cat ar trebui sa las desfacut surubul de relanti, 2,5 ture? si sa umblu in zona aia pana aud motorul rotund, sau...?