Jump to content

mihai24

Members
  • Posts

    5
  • Joined

  • Last visited

mihai24's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Reputation

  1. ok, stau bine de tot, da-mi te rog tot ce ai despre solex 4a1. mi-ar trebui schema electrica neaparat, se pare ca e "afara din faza". acum, cica mai mai ar sta la relanti, dar cand o accelerez maxim da rateuri in evacuare, de te sperii, si cred ca nu duce bine nici in cuplu. deci mananca benzina degeaba. m-am uitat la carburator mai atent, si nu e alimentat la cei doi bulbi, si nici la pompita aia de avans - "rich". ma rog, inca o data multumesc frumos pentru eforturi. te salut
  2. da, multumesc frumos, am reusit sa reglez aprinderea si pozitia motorului/curea distributie. insa: asa cum mi-ati spus deja, pompa aceea electrica cu presiunea ei cu tot, a rupt ceva in carburator, sau cel putin a dereglat. acum trebuie sa repar carburatorul sa-l reglez, l-am dus la un carburatorist, ca sa fiu sigur ca am eliminat o problema. dupa ce il pun pe masina o sa va anunt, fie ca e de bine sau de rau. va salut
  3. da, am retinut ce trebuie sa fac in legatura cu supapa aia, insa mai am o nelamurire: pe fulia motorului sunt 3 semne: "0" - pt montarea curelei, "T" nu stiu pentru ce e asta, si "Z", pe care cand il aduc la semnul fix, imi aduce pistonul I si VI exact la nivelul la care ar trebui sa se produca scanteia. INSA: pe camasile motorului este o portiune sus, de vre 6-7 mm, mai "arsa", semn ca la nivelul ala se produce scanteia, nu? avand in vedere si semnul Z si nivelul asta mai negru de pe camasi, e CLAR ca atunci si acolo se produce arderea, nu? acum unii mecanici spun ca pistonul I terbuie sa mai aibe pana sus DOAR vreo 1 mm.......sunt astia nebuni sau.....eu sunt sigur ca acolo la semnul Z se produce arderea. este asa sau nu? si m-am uitat pe carburator, nu este ZENITH, ci SOLEX 4A1. acum ma poti ajuta mai bine cu reglajul sau, macar orientativ, ca restul vad eu pe viu, cu motorul pornit. masina este acum in starea asta: porneste, nu are sunetul rotund, cum ar trebui, dar la peste 1000 turatii se comporta bine, insa nu sta in relanti deloc, termina ce are in camera de relanti si gata. moare. multumesc foarte frumos in continuare.
  4. multumesc frumos pentru tot. uite acum iti explic care e situatia: 1. sonda de temperatura are doua terminale, dar eu am intrerupator manual pe bord pentru ventilatorul radiatorului, din motive.....ma rog, si asa merg cu el pornit mereu. 2. pompa de benzina e una de...aluminiu, as zice, pe care nu scrie nici un drac, insa mi s-a intamplat sa imi inunde carburatorul cu benzina, asa cum ai zis tu. ar trebui s-o schimb, dar e cam greu, caci cealalta era pe blocul motor, si cum am pus acest bloc nou, trebuia sa pun pompa electrica. cum as putea sa-i reduc debitul? 3. ce sa fac exact ca sa masor compresia motorului, si, stiu bine, sau nu? : tachetii trebuie sa aibe 0,25 la admisie si 0,35 la evacuare. insa nu am cum sa-i masor exact, desi am simt foarte bun tactil, deci as putea sa ii pun pe cei de la admisie "sa cada" pe supapa, dupa care ii strang asa, adica sa-i pun pe ei fix, iar la evacuare sa las cei 0,30-0,35 mm? si asa tendinta e de marire..pe de alta parte, supapele le-am schimbat, dar la una din ele, s-a rupt siguranta aia originala la garnitura, si am pus eu alta, din sarma de otel de 0,5 mm. inchide perfect, caci am actionat cateva supape, fara arc pe ele, si au aceleasi valori. insa, dupa cum am zis, pe pistonul 2 (nu stiu daca la evacuare sau admisie), am o "pufaiala" mai prelunga, deci .....compresia nu e chiar perfecta, asa-i? (siguranta aia as putea s-o iau de pe chiulasa de rezerva, dar asta inseamna sa dau iarasi arcurile jos, si m-am chinuit de mi-au sarit capacele, sa scot sigurantele alea din capul supapei.) 4. daca motorul a pornit, mai are rost sa invart de delcou, (eu l-am pus fix pe came, m-am stradiut, cel putin, de aia a si pornit, nu?) sau sa caut documentatie pentru carburator pe net, asa cum ai zis, si sa-i fac reglajele. cam cat ar trebui sa las desfacut surubul de relanti, 2,5 ture? si sa umblu in zona aia pana aud motorul rotund, sau...?
  5. va salut cu respect. am un BMW 320, de 2000cm, in 6 pistoane, pe benzina, cu carburator. de curand, un BUN mecanic a reusit sa imi ruopa cureaua de distributie, dupa ce am apelat la el sa-mi schimbe blocul motor. bun, pana aici. a venit masinuta acasa cu cureaua rupta, doua supape indoite, carburatorul varza, si suruburi lipsa. am refacut totul in ea, de la supapae pana la delcou, iar in prezent situatia sta asa: motorul porneste, dar nu sta in relanti, si nu merge "rotund" deloc. reglajul tachetilor e facut, dar am o ff mica opunere de forta pe pistonul II, cred, si o evacuare mai prelunga de gaze, insa motorul se invarte perfect... acum, instalatia electrica (care are numai vreo 6 fise de plus, ca doar e antica masina, este facuta doar pe aprindere, restul firelor nu le-am conectat. rog pe cine cunoaste aceste aspecte, (deci exclus pareri), sa ma ajute cu un sfat. ca sa vin in ajutor mai mult, am sa pun cateva intrebari: 1. unde trebuie sa umblu si ce sa fac, pentru un bun reglaj al carburatorului? (e de ala mare, cu 4 camere) 2. de la delcou pleaca doua conducte de aer (avansul vacuumatic), care nu stiu exact unde trebuie sa le pun, se pare ca la carburator, dar vreau sa stiu exact. mai este o "pastila de presiune" pe pompa de apa, care fct. la fel, are doua iesiri. iar carburatorul are doua iesiri de aer, una sub pompita, si cealalta simetric in partea din dreapta. asadar, iata aici se invarte acest circuit de aer, care nu stiu cum trebuie sa se faca exact. (cine trebuie si pe unde, sa TRAGA, sau sa IMPINGA acest aer) 3. sub carburator, pe conducta de apa, (?), am un senzor, sau bulb ..ceva. ala nu l-am alimentat la curent, are vreo mare importanta in procesul de stabilire a relantiului? 4. pompa de benzina este acum electrica, in loc de cea veche, operatie facuta de bunul mecanic. ce trebuie sa am in vedere la aceasta pompa? ea se pare a functioneaza, dar impinge cam tare benzina in carb. daca coi mai avea si alte intrebari, le pun aici, in cazul in care nu primesc informatii cat sa imi rezolve problema. multumesc anticipat, salutari
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.