Jump to content

sfaturi de achizitionare


irlandezu

Recommended Posts

salut pt toata lumea , o sa incerc sa prelungesc un topic fara a supara pe cineva . vreau sa imi cumpar un bmw 525 diesel de prin 2005 masina are aproape 150 de mii km cam ce ar trebuii sa stiu despre aceasta masina cam la ce probleme ma pot astepta avand in vedere nr de km care ii are . precizez ca nu stiu mai nimic despre bmw tot ce stiu e ca imi doresc unul si acum am fcaut rost de ceva bani....deci vreau sa imi iau. va multumesc pt intelegere si astept cu nerabdare sfaturile dv. :popcorn:
Link to comment
Share on other sites

Esti sigur ca km sunt reali?

Ca si probleme specifice ar fi galeriile de evacuare si admisie care se fisureaza.

Caseta de directie cam sensibila.

Si pe la 200k trebuie schimbat DPF-ul.

 

 

 

asta nu stiu si din cate am auzit romanii da km inapoi acum eu ce sa zic anuntul l-am gasit pe un site romanesc nu stiu daca ii pot da numele aici dar cred ca iti dai seama acum nu e batut in cuie sa o iau pe aia cert este ca as cumpara una si cu 200 k in bord dar sa stiu ca sunt reali si m-ai cam pierdut las DPF...nu stiu ce e asta, am specificat ca nu ma pricep :blush:

Link to comment
Share on other sites

salut pt toata lumea , o sa incerc sa prelungesc un topic fara a supara pe cineva . vreau sa imi cumpar un bmw 525 diesel de prin 2005 masina are aproape 150 de mii km cam ce ar trebuii sa stiu despre aceasta masina cam la ce probleme ma pot astepta avand in vedere nr de km care ii are . precizez ca nu stiu mai nimic despre bmw tot ce stiu e ca imi doresc unul si acum am fcaut rost de ceva bani....deci vreau sa imi iau. va multumesc pt intelegere si astept cu nerabdare sfaturile dv. :popcorn:

 

e39 sau e60?

Link to comment
Share on other sites

2000 € ??? e cam mult... daca era 200 era ok daca iau masina si merg intr-un service autorizat (am un mecanic cu care ma inteleg bine mecanic bun)crezi ca pot iesi la iveala defectele ? ce ar fi mai indicat o cutie automata (secventiala,semi-automata) sau manuala? nici nu stiu ce sa mai intreb acum. :D

 

e39 sau e60?

 

 

E 60 NORMAL E MAI NOU NU?

Link to comment
Share on other sites

2000 € ??? e cam mult... daca era 200 era ok daca iau masina si merg intr-un service autorizat (am un mecanic cu care ma inteleg bine mecanic bun)crezi ca pot iesi la iveala defectele ? ce ar fi mai indicat o cutie automata (secventiala,semi-automata) sau manuala? nici nu stiu ce sa mai intreb acum. :D

 

 

 

 

E 60 NORMAL E MAI NOU NU?

 

acum am observat ... 2005

e60 este mai nou. s-a fabricat incepand din 2003.

e39 berlina : 1995-2003

e39 touring(break)1996-2004

 

vad locatie... norvegia.

de unde vrei sa iei masina si unde vrei sa circuli cu ea?

Link to comment
Share on other sites

acum am observat ... 2005

e60 este mai nou. s-a fabricat incepand din 2003.

e39 berlina : 1995-2003

e39 touring(break)1996-2004

 

vad locatie... norvegia.

de unde vrei sa iei masina si unde vrei sa circuli cu ea?

 

 

 

masina vreau sa o cumpar din RO si sa circul cu ea aici in NO in tarile de tranzit si in RO bineinteles . mi-as cumpara de aici dar cu banii care ii dai aici pe una sh imi iau full option din RO NOUA

Link to comment
Share on other sites

Dc e vorba de km reali nu cred ca exista e60 din 2005 cu mai putin de 200k.

Electronica am inteles ca mai da rateuri din cand in cand.

Oricum ca la orice alta marca masina sh e loterie.

Singurul lucru care poti sa-l faci este sa verific masina f bine la un service si evetual sa nu o iei pe cea mai ieftina care o gasesti.

Link to comment
Share on other sites

din cate cunosc eu, masinile pentru tarile nordice(reci) sunt facute un pic altfel.

la unele chiar si calitatea vopselei este alta. nu mai vorbesc de anumite plasticaraie...

 

 

 

ai dreptate sunt de o calitate mult mai buna si atunci cand cumperi ceva sii ce cumperi nimeni nu incearca sa te pacaleasca dar dupa cum am spus trebuie sa mai muncesc inca vreo 3 ani sa imi pot permite sa imi iau de aici un bmw 525 cu banii jos :)

Link to comment
Share on other sites

ce te face sa crezi ca scapi fara inmatriculare facuta local ?

Conform legislatiei de acolo, trebuie inmatriculat acolo daca cirucli 6 luni cu ea in Norvegia.

Daca apari ca rezident sau angajat pe acolo nu scapi.. o sa te usture rau daca te prind..

Asta inseamna asigurare si impozit de Norvegia.. sper ca nu e ca in Danemarca... chiar nu stiu grila de impozitare de acolo.

Asta inseamna ca nu o sa te poti juca cu DPF-ul.. ca iesi la imspectia tehnica la gaze, nu ai ce sa aranjezi cu nici un mecanic.. cumpara o benzinara daca nu faci km multi.. nu e drama, nu consuma o avere ..

 

 

In Norvegia, combustibilul o sa fie ultima ta problema pe langa asigurare si impozit anual..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

ce te face sa crezi ca scapi fara inmatriculare facuta local ?

Conform legislatiei de acolo, trebuie inmatriculat acolo daca cirucli 6 luni cu ea in Norvegia.

Daca apari ca rezident sau angajat pe acolo nu scapi.. o sa te usture rau daca te prind..

Asta inseamna asigurare si impozit de Norvegia.. sper ca nu e ca in Danemarca... chiar nu stiu grila de impozitare de acolo.

Asta inseamna ca nu o sa te poti juca cu DPF-ul.. ca iesi la imspectia tehnica la gaze, nu ai ce sa aranjezi cu nici un mecanic.. cumpara o benzinara daca nu faci km multi.. nu e drama, nu consuma o avere ..

 

 

In Norvegia, combustibilul o sa fie ultima ta problema pe langa asigurare si impozit anual..

 

 

 

 

 

asta cu inmatricularea nu e asa o tragedie pt ca masina o sa o folosesc destul de rar eu mai mult nevasta-mea o sa o conduca aici in norvegia si ea nu e rezident aici inca, o sa mai treaca inca vreo 2 ani pana la asta si cu inmatricularea pot sa o scald`` daca vreau, ca o pot trece la bagaje (masina) daca dovedesc ca am masina de minim 5 ani si asta se poate rezolva . si daca ar fi sa o inmatriculez aici si tot nu as ajunge sa dau cat costa aici una la fel. sa zicemca dau eu pe masina in romania 13 mii € si mai dau inca atat la inmatriculare si e 26 de mii € pe cand aici un bmw cum vreau eu e cam 40 de mii€ :laugh: deci tot sunt in avantaj. aici taxe mari nu platesti este o taxa de drum de 3000 kr norvegiene (cam 380€) si asigurarea care e in functie de cati cai putere ai si cat e de noua masina asta te cam arde ca poate insemna vreo 1200 € pe an. M-ai cam descurajat, totusi eu as vrea sa incerc ma mai gandesc. cam cat consuma un benzinar de 2500 cc?

Link to comment
Share on other sites

vreo 7-8 afara si 12-15 in oras, in functie de oras.. talpa etc..

Treaba ta cu nevasta, vezi ca aia nu se joaca.. Daca te prind pe tine la volanul ei nu ii intereseaza pe numele cui e inregistrata masina, nevasta var etc..

 

Si vorbesc la modul cel mai serios

Tot ce trebuie e sa te toarne un vecin care e nervos ca pisica ta s-a pisat in gradina lui, si se lasa cu confiscare in cazuri extreme

"Violation of the Temporary-use Regulation results in a duty to pay motor vehicle tax, duty and value added tax, cf. section 10 first paragraph.

The tax demand shall be addressed to the party who imports/uses the motor vehicle in violation of the Temporary-use Regulation, cf. section 10 second paragraph. Whether the person in question is the owner of the vehicle is irrelevant in this context. In connection with violation of section 5 letter c) fourth paragraph, which states that an individual vehicle cannot be used here by persons with a permanent place of residence in Norway for more than 182 days in a 12-month period, the demand is addressed to the registered owner of the hire vehicle, cf. section 10 second paragraph.

A motor vehicle that is used in violation of the Temporary-use Regulation may be held back under the authority of the Act relating to customs and the import and export of goods section 4-2. Note that the authority to withhold does not apply to motor vehicle tax. A motor vehicle cannot be a held back if the other taxes (value added tax and hydrofluoric carbon tax) have been paid. The right to hold back a motor vehicle shall not be exercised in connection with violations of section 5 letter c) concerning hire vehicles.

"

Acum m-am uitat, in afara de asigurare care e modica si taxa anuala, tot ce platesti e TVA la valoarea de cumparare, din contract.

Teoretic o iei direct din germania de exemplu, de la dealer, pentru export, deci fara TVA si platesti TVA in Norvegia, practi pretul va fi cu 4% mai mare datorita diferentei de tva din DE/Norvegia.

Aia nu sunt in UE, fac ce vor..nu ai nici un fel de protectie acolo

Daca lucrezi pe contract reinoit anula, o poti inmatricula temporar, fara taxa de import... sunt niste regulamete acolo..daca cauti putin te lamuresti.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

vreo 7-8 afara si 12-15 in oras, in functie de oras.. talpa etc..

Treaba ta cu nevasta, vezi ca aia nu se joaca.. Daca te prind pe tine la volanul ei nu ii intereseaza pe numele cui e inregistrata masina, nevasta var etc..

 

Si vorbesc la modul cel mai serios

Tot ce trebuie e sa te toarne un vecin care e nervos ca pisica ta s-a pisat in gradina lui, si se lasa cu confiscare in cazuri extreme

"Violation of the Temporary-use Regulation results in a duty to pay motor vehicle tax, duty and value added tax, cf. section 10 first paragraph.

The tax demand shall be addressed to the party who imports/uses the motor vehicle in violation of the Temporary-use Regulation, cf. section 10 second paragraph. Whether the person in question is the owner of the vehicle is irrelevant in this context. In connection with violation of section 5 letter c) fourth paragraph, which states that an individual vehicle cannot be used here by persons with a permanent place of residence in Norway for more than 182 days in a 12-month period, the demand is addressed to the registered owner of the hire vehicle, cf. section 10 second paragraph.

A motor vehicle that is used in violation of the Temporary-use Regulation may be held back under the authority of the Act relating to customs and the import and export of goods section 4-2. Note that the authority to withhold does not apply to motor vehicle tax. A motor vehicle cannot be a held back if the other taxes (value added tax and hydrofluoric carbon tax) have been paid. The right to hold back a motor vehicle shall not be exercised in connection with violations of section 5 letter c) concerning hire vehicles.

"

Acum m-am uitat, in afara de asigurare care e modica si taxa anuala, tot ce platesti e TVA la valoarea de cumparare, din contract.

Teoretic o iei direct din germania de exemplu, de la dealer, pentru export, deci fara TVA si platesti TVA in Norvegia, practi pretul va fi cu 4% mai mare datorita diferentei de tva din DE/Norvegia.

Aia nu sunt in UE, fac ce vor..nu ai nici un fel de protectie acolo

Daca lucrezi pe contract reinoit anula, o poti inmatricula temporar, fara taxa de import... sunt niste regulamete acolo..daca cauti putin te lamuresti.

 

 

 

omule aici masinile sunt cel putin duble la pret intra pe www.finn.no la sectiunea bil si vezi. de unde ai luat informatiile alea da-mi un link ceva ca sunt interesante

in rest stiu tot despre legi in ce ma priveste pe mine sunt de vreo 3 ani aici si a trebuit sa invat.

Link to comment
Share on other sites

Esti sigur ca km sunt reali?

Ca si probleme specifice ar fi galeriile de evacuare si admisie care se fisureaza.

Caseta de directie cam sensibila.

Si pe la 200k trebuie schimbat DPF-ul.

Doar galeria de evacuare se poate fisura, la cea de admisie e alta problema. Incepe sa scape ulei pe la axele clapetelor.

La galeria de evacuare am vazut ca multi recomanda schimbarea ei cu una de E39 care e din fonta si nu mai apar probleme. Iar galeria de admisie incepe sa sa piarda ulei peste 100.000km.

Iar filtrul de particule se poate curata.

Intr-adevar, caseta de directie e cam sensibila. Si la mine are putin joc, dar momentan nu e o problema.

link curatare filtru de particule.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de ce se bucura lumea la cativa litrii de combustibil la pompa si cand ajung la revizie si reparatii cu diesel se dau cu capul de pereti. Eu am luat 530i E60 si mi se pare ca are un consum foarte bun, si afara si in oras. Daca mergi ca un dement o sa scoti cifrele aberante care le dau colegii de "sub 20 nu ai cum sa scoti cu 3.0i" 19-20 l/100km. Daca zici un consum mai mic incep toti sa scrie ca ti se pare si nu are cum, te minti singur sau tot felul de porcarii, zici ca alimenteaza ei cu tine. Am observat ca lumea in trafic cand dau de un motor mai maricel 2500-3000 (de fapt si majoritate cu 2.0d) se cred in masina F1 si o tin numai in acceleratii peste ala din fata si dupa trebuie sa franeze. Mergi pe benzina cu incredere.
Link to comment
Share on other sites

nici pe mine nu ma crede nimeni cu 325i ca am consum in oras 12-12.5% cutie manuala , si cu mentiunea ca nu circul foarte des la orele magice adica 7.30 - 8.30 dim .

 

oricum ideea cand cumperi o masina trebuie sa te gandesti cam cati km faci pe an , daca ai de gand sa faci 30.000-40.000 de km atunci da se renteaza un diesel , dar daca faci 10.000-15.000 pe an eu zic sa mergi pe benzina

Link to comment
Share on other sites

Cati km faci si unde, am auzit ca diesel nu e cine stie ce chibzuit in oras. Am vazut un topic in care cineva avea 11-12 in oras cu 2.0d. Pai si ce ai rezolvat fata de benzina, vrei sa faci economie mergi cu bicicleta.

 

sa fim realisti... e diferenta de consum intre diesel si benzina la aceleasi motorizare...chiar si in trafic.

 

p.s.

cand nu o sa mai am de facut multi km, cu siguranta voi reveni la motorizare pe benzina.

Link to comment
Share on other sites

Cati km faci si unde, am auzit ca diesel nu e cine stie ce chibzuit in oras. Am vazut un topic in care cineva avea 11-12 in oras cu 2.0d. Pai si ce ai rezolvat fata de benzina, vrei sa faci economie mergi cu bicicleta.

 

 

diferente intre diesel si benzina sunt, atat in oras cat si in afara, am avut si masini pe benzina si acum am pe motorina am o skoda 1,9 tdi 105 cp un tovaras de al meu are bmw 320i 150 cp diferenta de putere este destul de mare intre cele doua masini 45 de cai dar si consumul mie nu imi sare de 6 la suta in oras pe cand el daca merge mai sportiv 10 .dar nu conteaza asta ca mi-ar surade un 530i ca nu am de gand sa fac 40 de mii km pe an cu ea...cred ca m-ar duce la faliment :laugh:

Link to comment
Share on other sites

http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=177025&epslanguage=en#Registration of Motor Vehicles - Calculating and Paying Taxes

si duty free

http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=145167&epslanguage=en

citatul e ala de acolo.

Eu zici sa iti faci un calcul si sa mergi pe varianta legala, daca o poti importa pe numele tau., sa stai linistit.

In rest fa cum te taie capul..

In aproape toate tarile din Vest e o legislatie similara, si iti spune nenumarate cazuri de baieti care u zis ca se descurca si nu s-au descurcat de loc.

EU zic sa mai studiezi putin problema, si intradevar, e treaba ta ce risti si cu cine. Dar legea e clara, nu are nici o importanta cine e proprietarul masinii cata vreme tu, X-ulescu, o folosesti in Norvegia.

Eu informatiile alea le-am gasit uin 5 min, e pagina oficiala de la ministeruld e finante si totul e disponibil si in engleza..

 

 

uite aici ai un import tax calculator

http://www.toll.no/templates_TAD/RegistrationTax.aspx?id=79&epslanguage=en&step=2#anchorResult

dar nu e foarte sigur, din ce am vazut in normele alea se aplica si o devalorizare..

oricum iti recomand sa iti faci temele inainte.

de aia masinile inmatriculate acolo au un pret pe masura, e cam ca in Olanda..

Link to comment
Share on other sites

da ce sa zic m-ai terminat cu calculatorul ala ajung la acelasi pret de aici. deci mai bine renunt si ma rezum la un x3 2.0 d pe care sa il cumpar de aici si care o sa imi serveasca mai mult dat fiind garda la sol mai mare si 4x4 un consum care sper sa nu sara de 10% si un pret cat de cat rezonabil pt piata norvegiana. poate la pensie o sa imi permit si un 525 pe care sa il scot la plimbare duminica . :laugh: :laugh:
Link to comment
Share on other sites

da, stiu e taxa foarte mare de import, de aia au preturile alea masinile inmatriculate local.

Daca ai contract anual incearca varainta aia cu duty free exception.. s-ar aplica in cazul tau..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

da, stiu e taxa foarte mare de import, de aia au preturile alea masinile inmatriculate local.

Daca ai contract anual incearca varainta aia cu duty free exception.. s-ar aplica in cazul tau..

 

 

nu se aplica in cazul meu pt ca am contract pe termen nelimitat si permisiune de munca pe viata asa ca...am fost azi la reprezentanta bmw :hyper: er sa mor de inima ce masini...dar ce preturi :w00t: cred ca o sa merg pe un x3 o sa il pot folosi si sa merg la munca si de plimbare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.