Jump to content

Uleiurile ARAL


ViBogdan

Recommended Posts

Avand in vedere ca mi se apropie o noua revizie am inceput, din nou, sa ma interesez de uleiuri. Am citit destul de multe pareri legate de Castrol, Mobil 1, si deja mult disputatele uleiuri originale BMW, insa foarte putine detalii am reusit sa aflu despre uleiurile ARAL. Pareri am gasit imprastiate prin cateva topicuri ale acestui forum asa ca m-am gandit la o centralizare a informatiilor pe un singur topic dedicat celor interesati de acest tip de ulei.

 

Pana in prezent am mai folosit BMW LL04, Castrol Edge, Mobil 1 iar la ultimul schimb am bagat Aral High Tronic(pe 318d E46). Ceea ce m-a atras la Aral a fost faptul ca este printre putinele uleiuri pe care se specifica clar tara de provenienta(se specifica ca e Made in Germany mai exact), in comparatie cu foarte vagile "made in UE" de pe bidoanele altor producatori. Recent insa, am inceput sa citesc tot felul de relatari, cum ca ar provoca depuneri si ca si-ar pierde rapid din proprietatile de ungere. Asa ca m-am decis sa intreb aici cam cat de realiste sant aceste relatari. Este Aral un ulei care sa merite pus intr-un motor al carui proprietar are pretentia ca-l ingrijeste?

Link to comment
Share on other sites

 

Asta am observat, insa este o diferenta considerabila de pret intre cele doua(cel putin pe rafturile shop-urilor auto), castrol fiind per total mai scump. Pe mine insa ma intereseaza mai mult realitatea acelor depuneri la lectura carora nu am ramas prea incantat.

Link to comment
Share on other sites

Experienta mea proprie cu Aral High Tronic 5w-30 a fost per total buna. In aproape 10.000km(intervalul la care fac revizia) 318d-ul nu a papat mai deloc din el(maxim 250-300 ml, ceea ce este un consum normal pentru un diesel). In schimb pe timp de iarna, de la -7, -8 grade in jos am observat la prima pornire(dupa ce a stat cel putin peste noapte masina)un puf de fum albastru ceva mai intens decat in perioada cu Castrol. Stiu ca acest puf este normal la "cold start" pentru diesel, ingrijorator devenind abia cand persista dupa pornire, ceea ce inseamna ca motorul papa ulei destul. In schimb, anul acesta bateria deja este mai slaba si cred ca a fost ultima sa iarna, motiv ce ma face sa cred ca o pornire mai greoaie ar determina acel puf ceva mai intens despre care am mentionat.

 

Dupa cum am spus in desciderea topicului, insa, sant curios daca folosirea pe termen lung(mai multe schimburi) al acestui ulei este intradevar motivul acelor depuneri despre care am citit, asociate cu aceasta marca de ulei. Momentan la acest schimb am de ales intre BMW LL04, Motul X-Clean sau acelasi Aral High Tronic pe care il am si acum, motiv pentru care cer aceste sfaturi legate de experienta cu acest ulei.

Link to comment
Share on other sites

E foarte bine ca ai aflat.

Sa nu spui nimic e si mai bine.

Ca de asta e forumul, intrebam, incercam sa ne rezolvam problema, dar nu care cumva sa contribuim si noi cu ceva informatii.

 

Vad ca ai ai multe topicuri deschise cu diferite probleme, si o multime de useri s-au straduit si ti-au dat diverse raspunsuri. Nu consideri ca trebuie sa contribui si tu cu ce stii la acest forum?

 

Sau mai bine nu-ti bati capul, nu are sens sa te ostenesti sa scrii si tu cateva randuri, se poate inchide topicul si gata...

Link to comment
Share on other sites

E foarte bine ca ai aflat.

Sa nu spui nimic e si mai bine.

Ca de asta e forumul, intrebam, incercam sa ne rezolvam problema, dar nu care cumva sa contribuim si noi cu ceva informatii.

 

Vad ca ai ai multe topicuri deschise cu diferite probleme, si o multime de useri s-au straduit si ti-au dat diverse raspunsuri. Nu consideri ca trebuie sa contribui si tu cu ce stii la acest forum?

 

Sau mai bine nu-ti bati capul, nu are sens sa te ostenesti sa scrii si tu cateva randuri, se poate inchide topicul si gata...

 

Cred ca daca vroiai sa postez ceva, puteai mai simplu sa intrebi ce am aflat. Am postat aici experienta mea cu Aral si am vazut ca nimeni nu a raspuns nici macar cu un "si eu am auzit de depunerile astea si as fi interesat sa stiu" sau ceva de genul, asa ca am ajuns la concluzia ca poate pe nimeni nu intereseaza subiectul. Asta unul la mana.

 

Doi la mana nu inteleg de unde apropo-ul cu multe topicuri unde colegii s-au batut care mai de care sa ma ajute iar eu sant un escroc al informatiilor care stie sa ia si cand vine vorba de dat informatii sta pitit. De fiecare data cand am fost intrebat ceva pe acest forum am raspuns cu cea mai mare placere...te rog arata-mi o intrebare pe acest forum care mi-a fost adresata iar eu am ignorat-o cu nesimtire...una. Am primit inclusiv intrebari pe PM legate de diferite schimburi pe care le-am facut(cel mai recent distributia la 318i) si la care am raspuns cat mai elaborat posibil. Daca nu ma crezi iti trimit mesajele mele si rugam userii in cauza sa confirme. Nu ma laud ca am fost de cinestie ce ajutor, pentru ca deh, nu sant un cunoscator in profunzime ale mecanicii cum esti tu, dar imi place sa cred ca nu am ignorat pe nimeni.

 

Cat despre request-ul de inchidere al acestui topic nu am facut-o din nepasare asa cum, in mod aiurea, insinuezi. Am tras concluzia ca nimeni nu prea este interesat de acest ulei si nu are rost sa bat apa in piua aiurea pe acest subiect. Daca cineva era interesat(consider eu) posta ceva...eu cel putin asa fac. Eu unul am aflat pe alt forum ca acele depuneri sant relative si nimeni nu poate spune concret daca Aral-ul era de vina(in cazul celor patiti, care oricum sant putini la numar). Deci nimic concret care ar merita postat...riscam sa vin cu pareri nefondate nu crezi? Eu unul am gasit la cineva Liqui Molly si m-am hotarat sa incerc si acest brand de ulei...crezi ca merita sa postez asta? Pur si simplu am vazut ca din 90 de vizualizari nimeni nu era interesat sau nimeni nu avea vreo parere, eu unul am decis sa incerc altceva asa ca am decis ca mai bine il inchidem decat sa induc pe cineva in eroare ca cine stie ce sursa de aur va gasi in acest thread.

 

Ori ai ceva cu mine, ori azi te-a suparat cineva si acum iti versi supararea pe mine. Daca vrei sa lasi topicul sa mai infloreasca in speranta ca cineva are ceva de impartasit atunci recomandarea mea este sa stergem ultimile doua posturi care sant complet off-topic si nu cred ca ajuta sau motiveaza pe nimeni. Si eu, cu scuzele de rigoare voi posta cele doua, trei lucruri pe care le-am aflat, dar care sant pareri la pareri si nimic concret.

 

Respectele mele domnul Paul si scuze daca am dat impresia ca am fost egoist...dar nu cred ca meritam urecheala!

Link to comment
Share on other sites

Nu ai primit raspunsuri pentru ca probabil nu cunoaste nimeni subiectul. Eu ti-am spus ce stiam, ca Aral apartine de BP ca si Castrol. Mai mult de atat nu pot sa spun, nu am auzit nimic din ce ai zis tu legat de uleiul Aral.

 

Daca tu ai aflat ceva, nu strica sa spui si aici, chiar si sub rezerva ca s-ar putea sa nu fie informatii tocmai exacte.

 

PS : Nu am vrut sa sune ca o urechiala, ci doar ca o atentionare ca e bine ca sa nu ne limitam doar la statutul de consumatori de informatie :) . Daca toata lumea ar intreba si nimeni nu ar raspunde sau nu ar da un feedback cand a gasit o eventuala solutie, forumul ar deveni inutil.

Link to comment
Share on other sites

Porche Bucuresti lucra cu Aral in urma cu 10 ani , am prieten care lucreaza si acum la ei si Aral imi aducea , ulterior au trecut la Castrol din ceva motive de marketing si mi-a spus ceva vag si de depueri pe care le provoca la anumite motoare din gama vag . Altceva nu stiu , doar ca am facut ceva schimburi cu el si totul a fost in regula
Link to comment
Share on other sites

Eu unul am gasit la cineva Liqui Molly si m-am hotarat sa incerc si acest brand de ulei...crezi ca merita sa postez asta? Pur si simplu am vazut ca din 90 de vizualizari nimeni nu era interesat sau nimeni nu avea vreo parere, eu unul am decis sa incerc altceva asa ca am decis ca mai bine il inchidem decat sa induc pe cineva in eroare ca cine stie ce sursa de aur va gasi in acest thread.

 

Si eu te sfatuiesc sa incerci Liqui Molly.

Am citit numai de bine de uleiul asta si ca se contraface mult mai putin decat marcile consacrate.

Din cate am aflat eu Aral e un ulei bunisor ... dar Liqui Molly este f bun. :thumbsup:

Cred ca topicul nu tb inchis.

Sigur mai spunt persoane interesate de subiect care isi vor spune parerea.

Link to comment
Share on other sites

Nu ai primit raspunsuri pentru ca probabil nu cunoaste nimeni subiectul. Eu ti-am spus ce stiam, ca Aral apartine de BP ca si Castrol. Mai mult de atat nu pot sa spun, nu am auzit nimic din ce ai zis tu legat de uleiul Aral.

 

Daca tu ai aflat ceva, nu strica sa spui si aici, chiar si sub rezerva ca s-ar putea sa nu fie informatii tocmai exacte.

 

PS : Nu am vrut sa sune ca o urechiala, ci doar ca o atentionare ca e bine ca sa nu ne limitam doar la statutul de consumatori de informatie :) . Daca toata lumea ar intreba si nimeni nu ar raspunde sau nu ar da un feedback cand a gasit o eventuala solutie, forumul ar deveni inutil.

 

Ok atunci...am inteles, dar intentia mea nu a fost una negativa. Eu inca sant in dilema Liqui Molly vs Aral(desi tentat sa incerc Liqui) si inca incerc sa mai sap ceva informatii legate de acele depuneri care, asa cum a mentionat si Myx, le-am vazut raportate numai la motoarele din grupul VAG(in special Skoda). Daca mai aflu ceva voi posta.

 

PS. Din nou, scuzele de rigoare si mentiunea ca, cel putin, postul meu off-topic se poate sterge!

Link to comment
Share on other sites

Si eu te sfatuiesc sa incerci Liqui Molly.

Am citit numai de bine de uleiul asta si ca se contraface mult mai putin decat marcile consacrate.

Din cate am aflat eu Aral e un ulei bunisor ... dar Liqui Molly este f bun. :thumbsup:

Cred ca topicul nu tb inchis.

Sigur mai spunt persoane interesate de subiect care isi vor spune parerea.

 

Asta ma gandeam si eu. Bine, eu intentionez sa-l achizitionez de la un coleg de pe forum care are un rating excelent si nu ma ingrijoram de "marfa contrafacuta".

 

Eu cu Aral-ul m-am inteles bine...singurul lucru care m-a ingrijorat putin a fost acel zvon legat de depuneri si acel puf de fum albastru care l-am observat la pornirea pe temperaturi foarte scazute(insa am pus asta in seama bateriei slabite). Dar per total din ce am mai aflat este un ulei chiar bun. Insa de Liqui Molly nu am aflat, inca, nimic rau. Multi spun ca se ridica la nivelul Castrol, desi ca pret este la acelasi nivel cu Aral-ul. Apropo, Liqui unde este facut? Intreb pentru ca inscrierea tarii de provenienta este un lucru din ce in ce mai rar din cate vad(se prefera foarte vagul "made in EU")...asta e un lucru pe care il apreciez la Aral.

Link to comment
Share on other sites

Iata si unul din motivele presupuselor depuneri: "Anumite uleiuri au fost folosite de AUDI si au avut depuneri . EX: Aral pentru ca au continut de sulphated ash ridicat si face depuneri . De asta s-a trecut pe castrol"

 

In acelasi thread, insa, am citit ca foarte multi au sesizat un consum mult mai redus de ulei cu Aral in motor decat cu Castrol. Eu personal in M47N nu am sesizat o diferenta de consum al uleiului intre Aral(High Tronic) si Castrol(Edge), aceta mentinandu-se la maxim 300 ml.

 

Sulfated Ash :

Indica concentratia de metale cunoscute din aditivi uleiurilor. Cand Fosforul este absent , borul ,calciu , magneziu , sodiul si potasiu se transforma in sulfati si zincul in oxizi. Sulful si clorul nu intervin in reactie dar cand Fosforul este in prezenta metalelor ramane partial sau total in cenusa sulfatata ca fosfati metalici.

Cantitatea de cenusa care ramane in urma arderii produselor petroliere, reprezinta impuritatile sau ingredientele anorganice pe care le contin

Val max 1.3

 

Iar aici linkul de unde am luat informatia. Este de pe alt forum insa postul initial mi se pare foarte interesant si educativ pentru cei care nu cunoasteau asa de multe despre uleiuri auto!

Link to comment
Share on other sites

Pentru cei interesati de problema depunerilor create de sulphated ash iata o lista de uleiuri aprobate de Merc, considerate a fi "low ash"(atat pentru sulphated ash cat si pentru nivelul de fosfor si sulf):

 

MB sheet 229.31 approved oils; LA "low ash" Oils

 

Mercedes pioneered this new spec for passenger cars with diesel engines with exhaust particulate filters, e.g. W211 E200 CDI, E220 CDI. The spec was introduced 7/2003. They are called LA "low ash" or "low SAPS" oils, low on sulfated ash, phosphorus and sulphur to limit exhaust particulate filter pollution. In 2004 the ACEA introduced the new C3 spec (mid SAPS, normal viscosity) based on it. Change intervals extend to 15,000 km.

 

30

Aral Tronic 229.31 5W-30

BP Visco 5000 MB 5W-30

Castrol FORMULA SLX Turbo Diesel 0W-30

Castrol TXT Softec MB 5W-30

Fuchs Titan GT 1 5W-30

Liqui Moly TopTec 7000 LA

Low SPAsh Motorenöl 5W-30 (DaimlerChrysler)

Midland Synqron 5W-30

Mobil SHC Formula LA 5W-30

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 (from 3/2005)

Q8 Formula Special 5W-30

Pento High Performance 5W-30 LA

Shell Helix Diesel Ultra AE 5W-30

Shell Helix Ultra AE 5W-30

Wintershall ViVA 1 topsynth alpha LA 5W-30

Valvoline SynPower MST 5W-30

40

Aral SuperTronic 0W-40 LOW SAPS (ACEA C3)

Castrol GTD Magnatec 5W-40

Fuchs Titan GT 1 10W-40

Liqui Moly TOP TEC 4100 5W-40

Midland Synqron 5W-40

Motor Gold Mid SAPS 5W-40

Motul SAE 5W-40 Vollsynthetisch

Pento High Performance 5W-40 LA

Valvoline SynPower 5W-40, 20W-50

 

Si cele "low ash" introduse si in gama "long life":

 

MB sheet 229.51 approved oils; low ash long life

 

Mercedes pioneered this new spec for passenger cars with diesel engines with exhaust particulate filters, and gasoline engines, and longer service life than the 229.31 oils. The spec was introduced in 2005. Change intervals increased to 20,000 kilometers. Based on ACEA A3 B4 and C3.

 

Amsoil European Car Formula 5W-40

Anglomoil RoadMaster 500 API SM 10W-40

Aral SuperTronic 229.51 0W-40 LOW SAPS

Aral SuperTronic Diesel 229.51 0W-40 LOW SAPS

Bizol New Generation SAE 5W-30 (added 09 July 2007)

Castrol EDGE Formula RS SAE 0W-40 (added 09 July 2007)

Castrol EDGE Turbodiesel SAE 0W-30 (added 09 July 2007)

Castrol Longtec Turbodiesel 0W-30 (229.51)

ELF Solaris LSX 5W-30

Fuchs TITAN GT1 229.51 SAE 5W-30 (first fill oil in OM 642)

megol Motorenoel New Generation SAE 5W-30

Mobil 1 ESP Formula M 5W-40 (to become available in the USA on 15 May 2006)

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 Emission System Protection (Europe, from December 2005)

OMV BIXXOL special C3 SAE 5W-30 (added 09 July 2007)

Pentosynth HC 5W-40 (added December 2007)

Shell Helix Ultra AX 5W-30 Mercedes 229.51

Sunoco Synturo Xenon SAE 5W30 (added 09 July 2007)

Valvoline SynPower MST 5W-30 229.51 (added 01 June 2006)

Valvoline SynPower 5W-40 229.51 (added November 2007)

Valvoline SynPower 20W-50 229.51 (added November 2007)

 

Vin cu spec-uri de la Merc incat astea mi-au fost cel mai usor de gasit si cel mai la indemana!

Edited by ViBogdan
Link to comment
Share on other sites

Am reusit sa fac rost si de lista de uleiuri(din seria longlife din cate imi dau seama) aprobate de BMW(de pe un forum bmw uk, ea fiind postata acolo in 2008, deci exista o posibilitate sa nu fie completa 100%).

 

Din cate observ de la ARAL este recomandat SuperTronic-ul in materie de 5w-30, si nici urma de HighTronic-ul folosit de mine. Asadar daca e sa raman pe Aral voi pune de data aceasta SuperTronic.

 

Pe de alta parte vad pe lista Liqui Moly Longtime HighTech 5w-30, acesta fiind fix prima obtiune a mea in acest moment.

 

Sper sa va foloseasca si scuze daca a mai fost postata!

oil1.pdf

Edited by ViBogdan
Link to comment
Share on other sites

Salut, Bogdane!

 

Din cate retin, in urma cu cca 15 ani, Daewoo interzicea folosirea uleiurilor ARAL pentru autoturismele sale, sub sanctiunea iesirii din garantie a acestora.

 

Nu stiu de ce consideri tu uleiurile originale BMW drept "mult cotroversate" . Doar pentru bagarile in seama pe topicurile respective? Hai sa fim seriosi....

 

Daca doresti o "schimbare" in motor, foloseste ueliuri din gama LM. Eu am folosit la cateva schimburi, iar motorul a fost multumit (elasticitate, dinamism, zgomot redus pe toata durata dinte schimburi - M47, motor de 1951cmc diesel); de cativa ani folosesc doar controversatul ulei original pe care il cumpar de la un importator direct din orasul meu.

 

Nu te supara pe observatia lui Paul, el este ceva mai incisiv, dar sa stii ca are dreptate: Multi solicita ajutor (pe care il primesc sau nu in mod real), dupa care, fara nici o explicatie, solicita inchiderea topicurilor respective. Am observat si eu acest aspect si este suparator in sine.

 

Ce sa iti mai zic? Bafta in alegerea pe care o vei face!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Salut, Bogdane!

 

Din cate retin, in urma cu cca 15 ani, Daewoo interzicea folosirea uleiurilor ARAL pentru autoturismele sale, sub sanctiunea iesirii din garantie a acestora.

 

Nu stiu de ce consideri tu uleiurile originale BMW drept "mult cotroversate" . Doar pentru bagarile in seama pe topicurile respective? Hai sa fim seriosi....

 

Daca doresti o "schimbare" in motor, foloseste ueliuri din gama LM. Eu am folosit la cateva schimburi, iar motorul a fost multumit (elasticitate, dinamism, zgomot redus pe toata durata dinte schimburi - M47, motor de 1951cmc diesel); de cativa ani folosesc doar controversatul ulei original pe care il cumpar de la un importator direct din orasul meu.

 

Nu te supara pe observatia lui Paul, el este ceva mai incisiv, dar sa stii ca are dreptate: Multi solicita ajutor (pe care il primesc sau nu in mod real), dupa care, fara nici o explicatie, solicita inchiderea topicurilor respective. Am observat si eu acest aspect si este suparator in sine.

 

Ce sa iti mai zic? Bafta in alegerea pe care o vei face!

 

Controversat din cauza.....controverselor(:sweat:) privind provenienta sa. Stiu ca s-au purtat ceva discutii pe aceasta tema insa acesta este singurul motiv pentru care am spus "controversat". Persoana de la care l-as achizitiona(in cazul in care ma decid asupra acestui ulei) este de incredere si nu ma indoiesc de originalitatea produsului. Pana in prezent singura experienta cu ulei original BMW a fost pe 318i pus la reprezentanta(BMW Constanta) si mi-l papa cu cam multa sete. Dupa ce am trecut la Castrol, problema s-a rezolvat. Insa ce este adevarat am schimbat si o serie de garnituri (din care una la baia de ulei) pe unde s-ar fi putut strecura diferite scurgeri.

 

In cele din urma cred ca voi incerca Liqui Moly LongTime HighTech 5w30. Este foarte laudat din cate vad si chiar am fost facut curios :pardon: .

 

Cat despre Aral, am tot citit si parerile sunt impartite. Eu unul am fost multumit de cum a functionat pana in prezent(aproape 10.000km cu HighTronic pe 318d cu M47N). Ce nelamuriri am avut legate de acest ulei, zic eu, mi le-am clarificat cat de cat prin ce liste am gasit cu valorile de sulphated ash care creau acele presupuse depuneri, si personal nu cred ca ar fi o cauza de ingrijorare. Daca nu as fi fost "palit" de curiozitatea Liqui Moly, cred ca as fi ramas pe Aral dar de data asta as fi trecut pe SuperTronic.

 

Cat despre mica contradictie cu Paul, si eu l-am inteles si are dreptate...motiv pentru care mi-am si cerut scuze :good: !

Edited by ViBogdan
Link to comment
Share on other sites

vad ca ai folosit multe uleiuri intr-o singura masina.

nu crezi ca este mai rau asa?

la un schimb de ulei nu se scurge tot uleiul din motor, pui ulei nou, se amesteca cu resturi si tot asa, pana la urma tot iese ceva rau din 5 uleiuri diferite. banuiesc ca apar ceva mai multe reactii si depuneri decat daca ai folosi un singur tip de ulei.

Edited by mmneg
Link to comment
Share on other sites

vad ca ai folosit multe uleiuri intr-o singura masina.

nu crezi ca este mai rau asa?

la un schimb de ulei nu se scurge tot uleiul din motor, pui ulei nou, se amesteca cu resturi si tot asa, pana la urma tot iese ceva rau din 5 uleiuri diferite. banuiesc ca apar ceva mai multe reactii si depuneri decat daca ai folosi un singur tip de ulei.

Atat timp cat am mentinut tipul uleiului, 5w30, nu cred ca ar fi o problema.

 

Insa...cand am spus ca am avut experienta cu toate acele uleiuri m-am referit la mai multe masini si anume: Castrol si Mobil 1 am folosit in fostul E39 525d pe parcursul a 3 ani, BMW si Castrol in E46 318i si Castrol(asta avea in ea cand am cumparat-o) si ARAL in E46 318d. Acum intrebam pentru 318d, si daca nu as fi auzit de Liqui Moly cred ca as fi mers in continuare pe ARAL. Daca voi fi multumit de LM probabil ca mi-l voi mentine pe lista ceva ani de acum in colo. Daca nu, voi reveni pe ARAL. Nici eu nu-s de acord cu prea multe uleiuri intr-un singur motor(poate 2-3 treceri pentru a experimenta cu diferite branduri) dar e mai mult o chestie psihologica. Legat de efectele trecerii prin mai multe brand-uri de ulei atat timp cat sunt de acelasi tip(eu am folosit numai 5w30), nu cred ca ar putea afecta foarte tare...

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Din ce scriu bimmerii de peste ocean (pe forumuri), LM este folosit precum folosim noi, cei din Europa, Castrol-ul. Repet, pe mine m-a multumit LM (parca Top Tec 4500 5W30).

 

 

Nu fac reclama produselor LM si nici nu sunt distribuitor al acestora.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.