Jump to content

E90 - Sfaturi intretinere


torelo

Recommended Posts

sunt nou proprietar de E90 320d diesel 2005/8

 

stiu ca sunt mai costisitoare la intretinere si mai "sensibile" in comparatie cu benzinarele

asa ca am urmatoarele intrebari ...

 

1. la cati km se schimba uleiul ? ce ulei sa folosesc pana acum la ce am avut doar bmw ll 04 5w30 sau 5w40 ?

 

2. filtru de motorina si aer la cat km se schimba ?

 

3. filtru epurator ( se curata sau se schimba / cu tot cu carcasa fara carcasa / am inteles ca sunt de 2 tipuri, nu stiu daca si la E90 )

DACA E CEL CARE SE CURATA CUM SE CURATA ?

 

4. cum se intretine turbina ?

 

5. cum pot sa aflu daca masina are DPF ( filtru de particule )

 

6. stiu ca la diesel ar trebui sa fie indicatorul ala spirala in bord pt bujii ... eu nu am asa ceva... de unde stii cand ii dau cheie ? trebuie sa astept 3-4 secunde cum e normal ?

 

 

SI PROSESORII DE DIESEL ... daca mai aveti alte recomandari ... pentru intretinere E90 le ascult cu placere

PT INCEPUT SUNT INCANTAT DE DIESEL

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

1. 10.000-12.000km ulei LL04 5w30 sau 0w40

 

2. Eu le schimb de fiecare data cand schimb si uleiul

 

3. Daca e cel care se curata il speli pur si simplu.. daca nu, il schimbi cu unu care se curata :)

 

4. Nu-i da forja daca uleiul nu a ajuns la temperatura optima si dupa drumuri mai lungi sau daca ai mers mai sportiv, lasa masina la ralanti 1-2 minute pana sa opresti motorul

 

5. Daca are teava de esapament dreapta ai DPF.. daca o are indreptata in jos, nu ai

 

6. Spirala se aprinde doar cand e frig afara.. o s-o vezi pe BC in locul ceasului. Eu apas o data pe start si astept pana se sting toti martorii din bord dupa care apas ambreiajul si apas iar start.. altii apasa direct ambreiaj + start.. nu stiu cum e corect.. dar ma gandesc ca daca astept sa se stinga martorii nu are ce sa fie rau :)

 

Ce am scris mai sus e parerea mea si eu asa procedez.. nu inseamna ca e si corect.. Sa ai bafta de masina.. cat mai multi km fara probleme!

Link to comment
Share on other sites

de ce nu continui aici?

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/82928-intrebari-pentru-posesorii-de-e90/page__st__440__p__1421418__hl__intrebari+posesorii+e90__fromsearch__1#entry1421418

 

nu vad rostul la atatea topicuri pentru e90.in plus ai acolo foarte multe raspunsuri la intrebari.

mai sunt cateva topicuri ajutatoare....refritor la secrete-SEARCH ;)

Edited by Alex_wly
Link to comment
Share on other sites

1. Unii il schimba la 7000 km (maniaci :) ), altii la 10 000 km (ca mine, realisti, as zice :D ), altii la 15 000 - 25 000 (cazuri rare, de inconstienta, maxim doua la numar pe acest site :) )

 

Cu privire la "ce ulei", 5w30 daca vrei sa protejezi mai mult filtrul de particule, 5w40 daca tii mai mult la motor :) Oricum, ca sa multumim mai multe tabere, si pentru ca asa cred ca-i mai bine, 5w40 vara, ca-i mai gros, 5w30 iarna, ca-i mai subtire. Ambele sa fie CASTROL, neaparat, Castrol Edge Sport :)

 

2. Eu schimb filtrul de aer si cel de ulei (normal) la fiecare schimb. Celelalte filtre, la doua schimburi, adica la 20 000 km.

 

3. Eu il schimb, e de plastic parca :) negru si mic :)

 

4. Dupa drumurile mai lungi, cand ai alergat-o, sau dupa ce ai forjat-o mai mult, poate chiar si prin oras, mers super turata, mai mult timp...lasi masina sa mai mearga dupa ce te-ai oprit, dupa ce ai parcat, mai lasi masina sa mearga cel putin 30...40 de secunde zic unii, eu o las cam 1 - 3 min, depinde cat am alergat-o :)

 

5. Daca teava de esapament e foarte curata si cand pui mana pe ea nu te umpli de negreala, ai DPF

 

6. Ai, parca la mine se aprinde, oricum, avem START/STOP, bagi cheia si apesi butonul. Daca e iarna, eu o las "sa se incalzeasca" cateva minute.

 

Alte recomandari...nu-mi vin acum :)

 

 

S-o stapanesti sanatos :)

Link to comment
Share on other sites

altii la 15 000 - 25 000 (cazuri rare, de inconstienta, maxim doua la numar pe acest site :) )

De-aia ii zice ulei LongLife, ca se poate schimba mai rar! BMW specifica intervalul de schimb la 30,000km/2ani, dar uleiul se poate schimba si dupa fiecare drum la piata, nu este problema.

Edited by LYM
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

4. Nu-i da forja daca uleiul nu a ajuns la temperatura optima si dupa drumuri mai lungi sau daca ai mers mai sportiv, lasa masina la ralanti 1-2 minute pana sa opresti motorul

 

5. Daca are teava de esapament dreapta ai DPF.. daca o are indreptata in jos, nu ai

 

unde imi indica temperatura la ulei ?

 

masina are tips uri de inox drepte ca la 330 ... deci alta solutie cum verific daca am DPF ...

 

de ce nu continui aici?

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/82928-intrebari-pentru-posesorii-de-e90/page__st__440__p__1421418__hl__intrebari+posesorii+e90__fromsearch__1#entry1421418

 

nu vad rostul la atatea topicuri pentru e90.in plus ai acolo foarte multe raspunsuri la intrebari.

mai sunt cateva topicuri ajutatoare....refritor la secrete-SEARCH ;)

 

ms alex daca gaseam topicul postam acolo ...

 

Foarte gresit, la mers incet in gol atunci cand motorul este rece, uzurile sunt mult mai mari. Iarna, si nu numai, se recomanda imediat dupa pornire sa se mentina o turatie constanta undeva pe la 1500-1800 rot/min timp de cateva zeci de secunde, si abia apoi se realizeaza plecarea de pe loc.

 

 

uite asta nu stiam ... eu stiam ca se lasa sa se incalzeasca 1-3 minute dupa aia pleci cu ea...

Link to comment
Share on other sites

Foarte gresit, la mers incet in gol atunci cand motorul este rece, uzurile sunt mult mai mari. Iarna, si nu numai, se recomanda imediat dupa pornire sa se mentina o turatie constanta undeva pe la 1500-1800 rot/min timp de cateva zeci de secunde, si abia apoi se realizeaza plecarea de pe loc.

 

Esti primul la care aud asa ceva, dar, posibil sa ai dreptate :) Dar poate-mi arati si mie unde "se recomanda". Deci dupa tine, iarna, la -15 grade, pornesti masina si o tii turata 30 - 60 secunde la 1500-1800 rot/min si dupa aia pleci ?:) Eu n-am mai auzit...zau...

SI TE ASIGUR CA GRESESTI ENORM, MARI TAMPENII SPUI :) Cu tot respectu` :)

 

De-aia ii zice ulei LongLife, ca se poate schimba mai rar! BMW specifica intervalul de schimb la 30,000km/2ani, dar uleiul se poate schimba si dupa fiecare drum la piata, nu este problema.

 

Da, pentru unii ca tine au scos si uleiul ala, LIFETIME OIL - PLEASE NEVER CHANGE :) La 30 000 km nu l-as schimba nici in Germania, dar in Romania. Nici ulei de care-s sigur 100% ca-i original, dar cine stie ce bagam. Uleiul e viata motorului, dar fiecare face ce vrea cu masina sa.

 

Dar, dupa cum ziceam, daca tot e Super Long Life, tu si altii ca tine-l puteti schimba chiar la 40 000 km si/sau la 3 ani...nu-i problema :)

 

Aia e o maxima, dar oricum hornetul doar maxime scoate. :thumbsup:

 

Asa-i, ia notite, (re)tine minte.

Edited by hornetb
Link to comment
Share on other sites

Da, pentru unii ca tine au scos si uleiul ala, LIFETIME OIL - PLEASE NEVER CHANGE :)

Eu am postat recomandarea BMW (in plus de asta, BC-ul adapteaza intervalul de schimb si in functie de stilul de mers)

 

Daca tu crezi ca stii mai bine, esti liber sa schimbi uleiul cand poftesti, insa lasa noii proprietari sa afle ce recomanda producatorul.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Cu tot respectul, pune mana pe o carte de Mentenanta Autovehiculelor, fa-ti un abonament la SIAR si mai studiaza, dupa vi sa discutam pe tema asta, ca sa vorbim oarecum de la egal la egal. Daca tot esti in necunostinta de cauza nu-ti mai da cu parerea despre ce spun altii, ca risti sa cazi de istet. Spor la citit !

 

Bine mai inginerule, cum zici tu :) Inginer istet :) Am mai intrebat si alta lume, ca eu chiar nu ma pricep. Nici macar unul n-a zis ca tine. Si oameni care fac sau au facut facultati in domeniu, viitori sau actuali ingineri auto. Pana mea, or fii aia niste prosti si tu esti iluminatul :) Ma scuzi :)

 

Eu am postat recomandarea BMW (in plus de asta, BC-ul adapteaza intervalul de schimb si in functie de stilul de mers)

 

Daca tu crezi ca stii mai bine, esti liber sa schimbi uleiul cand poftesti, insa lasa noii proprietari sa afle ce recomanda producatorul.

 

Whatever :)

Edited by hornetb
Link to comment
Share on other sites

BMW zice ca si uleiul in cutii automate e lifetime si uite ce rezultate minunate da.. :)

Tu nu mergi pe autostrada 90% din timp cu 100 km/h ca sa ti uleiul ala atat, dar ma rog fiecare crede ce vrea. LA fel e recomandarea sa se schimbe si filtrul de aer. Ai vazut vreun filtru de aer dupa 7000 de km de mers prin Ro cum arata ?

Eu nu as tine 25k. km uleiul nici inmasina de cusut.

 

Treaba aia cu pornitul imediat e abureala sa reduca poluarea. E adevarat ca in sarcina se incalzeste mult mai repede motorul, dar iarna cand crapa pietrele nu mori sa o lasi 1 min la relanti si sa mergi usor pana trece acul de zona albastra macar..

Link to comment
Share on other sites

BMW zice ca si uleiul in cutii automate e lifetime si uite ce rezultate minunate da.. :)

Tu nu mergi pe autostrada 90% din timp cu 100 km/h ca sa ti uleiul ala atat, dar ma rog fiecare crede ce vrea. LA fel e recomandarea sa se schimbe si filtrul de aer. Ai vazut vreun filtru de aer dupa 7000 de km de mers prin Ro cum arata ?

Eu nu as tine 25k. km uleiul nici inmasina de cusut.

 

Treaba aia cu pornitul imediat e abureala sa reduca poluarea. E adevarat ca in sarcina se incalzeste mult mai repede motorul, dar iarna cand crapa pietrele nu mori sa o lasi 1 min la relanti si sa mergi usor pana trece acul de zona albastra macar..

 

+1 :) Mari adevaruri graiesti, dar ce sa stie baietii :)

Exact o abureala pentru a reduce poluarea e aia cu plecatul imediat ce-ai pornit. Da, motorul se incalzeste mult mai repede daca-i turat, dar cred ca-l si afecteaza. Dupa cum zici tu, nu moare nimeni daca-l lasi pputin pornit...dar, repet, baietii-s baietii si STIE ei mai bine :) :)

Link to comment
Share on other sites

Uzura majora pe durata vietii motorului este produsa atunci cand acesta este rece, de aia se si recomanda sa-l aduci la temp de lucru cat mai repede posibil. Dar nah ... ce stiu aia de la BMW? toate recomandarile lor sunt puse la indoiala de expertii nostri autohtoni :) Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

nu zice nimeni sa stai 15 min langa ea pana se incalzeste, dar e bine, mai ales iarna sa stai putin sa rupa uleiul ala ...

NU e problema.. du-o in zona rosie ca se incalzeste imediat.. nu te lua dupa tot felul de experti.

Sunt convins ca nu are nici o legatura o turbina schimbata la 140k cel mult .. e consumabil de acum,, cu intervalul de schimb la 25k km...

Noi sa fim sanatosi, ca are BMW grija..

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt unul din "inconstienti" care schimba uleiul la 25.000km in loc de 40.000km cat spune masina.Asa cum am mai zis fiecare face ce vrea cu banii lui si cu masina.Uite eu o am de 124.000km si nu are nici pe dracu.Urmeaza revizia de 125.000km (a 5-a de pana acum).Eu am schimbat filtrul epurator (deci nu l-am spalat) ;a fiecare 50.000km.Referitor la schimbul uleiului nu pot sa spun decat atat,am intrebat la bmw in germania cand e normal sa schimbam uleiul si mi-au raspuns (din 2 locuri) "uleiul si consumabilele se schimba atunci cand apare avertizarea pe bord bineinteles acestea difera de la caz la caz in fuctie de cum e condusa masina.
Link to comment
Share on other sites

nu am chef sa intru in polemica asta cu schimbat ulei la 25.000 de km.

stai linistit ca service indicator e aparaut din anii 90, poate ai descoperit tu acum apa calda.. dar mi se rupe de ce zic aia in germania, ca dupa ce iese masina din garantie nu o repra pe banii lor ci pe ai mei. Te rog nu imi spune de recomandari oficiale BMW.. BMW o firma care face bani si atat.. daca ma iei cu recomadari oficiale pe tema asta o sa te intreb si eu daca mai crezi in Zana Maseluta..

Daca sunt asa tari si siguri pe ei ce nu dau si ei un 5 ani garantie de exemplu.. sau un 150k km acolo.. sa fim seriosi..

 

125k km sunt egali cu 0, poate tie ti se pare mult, altii fac km astia in 2 ani.

Binenteles ca discutia asta e irelevanta cata vreme nu vorbim de masini luate de noi, si daca nu ai de gand sa o tii mai multa vreme. Daca crapa la tine ghinion, daca nu crapa la urmatorul si ti se rupe.

 

A fost descutat si rasdiscutat pe topicul de uleiuri treaba asta. Pana la urma vorbim de 3 mil care ii dai odata la 15k km...iar asta numaid aca iti pasa, daca nu, nu e problema.. Ai luat masina cu 150k km, ca asa sunt toate in ROmania, mergi cu ea 10k km pe an si o tii 3 ani maxim, nu e nici o drama. Daca crapa ceva la ea nu e din cauza ca ai tinut uleiul 25k km.. ci a intretinerii anterioare sau ai tu ghinion.

ca ti se pare tie ok si nu ai probleme deocamdata sa fii sanatos si sa te bucuri de masina. Da un search pe google "BMW sludge" ., click pe imagini si vezi cu ochii tai ce efect are politica asta cu Long service interval " la motor. Si vorbesc de masini de 2-3 ani pana in 150k km, diesel sau benzina.

Stii vorba aia.. o imagine face cat 1000 de cuvinte.

Apoi mai vorbim.

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

prieteni hai sa inchidem topicul aici ca dam in altceva :)...

 

am aflat niste pareri . multumesc de ele

 

am comandat ulei LL04 si fitrele mann ... asta a pus si celalalt proprietar ... asta am avut si la celelaste bmw .. sper sa ramana ok

 

o sa fac schimbi 10-12K ...

 

pareril pot continua pe celalalt topic pentru E90. http://www.bmwclub.ro/forums/topic/82928-intrebari-pentru-posesorii-de-e90/page__st__440__p__1421418__hl__intrebari+posesorii+e90__fromsearch__1#entry1421418

 

 

 

TOPICUL SE INCHIDE . MULTUMESC

Edited by torelo
Link to comment
Share on other sites

@DOMI - man, nu te-a obligat nimeni sa schimbi uleiul la 25,000km! Chiar nu poti accepta ca mai exista si alte pareri in afara de a ta?

Ti-ai spus punctul de vedere (in nenumarate randuri), s-a inteles ce-ai vrut sa spui, insa fiecare isi intretine masina cum doreste (sa nu mai vb ca in RO, dat fiind faptul ca masina vine cu BSI, reviziile trebuie sa le faci conform BC-ului).

 

Sincer nu stiu ce revizie faci tu cu 3mil (doar uleiul este mai scump de atat) :)

 

Garantia BMW poate fi extinsa pana la 6ani/200,000km - contra cost, bineinteles.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

poti o extinde ca ani dar nu ca km.in nici un caz pana la 200k km, si nu la tot.

Uleiul nu e mai scump de atat nici macar ala original. Chiar la BMW.

Pe mine ma costa o revizie simpla de schimbat ulei si filtru e pana in 50 de euro la un 4 in linie. Cam asta e pretul standard la orice service in DE. Daca cumperi singurl uleiul si filtrul e ceva mia mult. dar nu e ceva sa te dea afara din casa, avand in verede ca 80% din useri fac maxim 20k km .

Poti sa schimbi uleiul inainte, nu pierzi garantia, asta daca ai.

Repet, nu e numai parearea mea, stai linistit. Sunt vreo 30 de pagini la topicul cu uleiuri si inca vre alte 30 de topicuri pe tema asta. O chestie simpla, facila care te poate scuti de probleme.

Daca tu crezi toate aburelile de marketing e treaba ta. Uleiuri sintetice sunt de vreo 20 de anisori, si motoarele tot cu combustie interna sunt, cu ceva mai multa electronica si mai economice, in rest cam la fel.. Motorul fie el fabricatie 92 sau 2011 tot segmenti are, supape, axe cu came, merge la aceleasi ~ temperaturi si in rest noi sa fim sanatosi..

Nimic din noutatile tehnice nu ma conving ca un ulei poate fi tinut fara nici un fel de consecinte pe termen lung cate 25k km..

De altfe nici o firma care da garantie mai mult nu are asa intervale lungi de service.

Dar repet, nu vreau sa stric topicul omului.. intr-o polemica fara rost, rasdiscutata.

Asta e parerea mea, si nu mi-o schimb, fiecare face cum il taie capul.

Edited by DOMI
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Partea draguta este ca, desi va ....intepati unul pe celalalt, paradoxal, eveti amandoi dreptate!! Doar ca vorbiti de ...doua lucruri diferite! :laugh:

Ce spune colegul LYM e adevarat: adica, BMW recomanda schimbarea uleiului la aprox 25,000 km (conform BC si manualului de intretinere) si filtrul de aer si motorina la 50,000 km!!!!!! :blink: Deci, daca faci ASA, masina ta nu-si pierde garantia si totul e ok!!!

Dar, DOMI are si el dreptate: daca vrei sa tii masina un an si s-o vinzi, poti face ca-n manual!! Dar, daca tii la masina si INTELEGI ca este imposibil in Romania sa faci schimburi la aceste intervale ......le schimbi mai des!!!

Am fost la revizie (GRATUITA) si nu mi-au schimbat filtrul de aer pt ca ....asa scrie in manual!! Voi ce ati fi facut? L-ati fi lasat sa stea acolo, cuminte si murdar ca un purcel tavalit in noroi - conform manualului- sau l-ati fi schimbat????

 

Eu fac un schimb de ulei INTRE cele doua recomandate de carte si filtre (aer, ulei, polen). Iubesc masinile in general si BMW-ul meu in particular si, chiar daca o voi vinde intr-un an, doi, tot am grija multa de el/ea! (aviz potentialilor cumparatori!! :LMAO: )

Majoritatea dintre noi fac 80-90% din km IN LOCALITATI mari (Bucuresti, Cluj, Constanta etc) si ACESTA este considerat cel mai greu mod de lucru pentru un motor!! Si, voi vreti sa-l ..."primeniti" dupa "standardele" din Germania? Nu cred ca-i o idee buna!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

eh te inseli amice, ala e pachet de intretinere/service all inclusive(si ala doar cu numele) nu Garantie. Garantie inseamna ca daca crapa ceva o fac ei pe banii lor, indiferent de defect.

Ce imi arati tu e un simplu pachet de intretinere, adica schimbat o parte din consumabile si ceva manopera la restul si atat.

 

Garantie mai mare de 100k nu am vazut la BMW. O poti prelungi la un maxim de 5 ani dar tot 100k km ramane, fata de cea standard care e 2 ani/100k km, oricare din ele doua se intampla prima..

Daca dadeau ei 200k km pentru 6000 de euro.. dadeau faliment de mult :) .. ce bine era .. dar nu prea au la ce.

L.E.

Vad ca ai access la pagina de dealer. Daca chiar lucrezi la o reprezentanta e trist rau ca nu iti cunosti produsele..

 

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

eh te inseli amice, ala e pachet de intretinere/service all inclusive(si ala doar cu numele) nu Garantie. Garantie inseamna ca daca crapa ceva o fac ei pe banii lor, indiferent de defect.

Ce imi arati tu e un simplu pachet de intretinere, adica schimbat o parte din consumabile si ceva manopera la restul si atat.

 

Garantie mai mare de 100k nu am vazut la BMW. O poti prelungi la un maxim de 5 ani dar tot 100k km ramane, fata de cea standard care e 2 ani/100k km

Daca ai fi citit cu atentie, inainte sa te arunci la tras concluzii, ai fi vazut ca am postat acolo pachetul BSI ULTIMATE, ceea ce include, cum bine scrie in in partea de sus a imaginii, si garantie extinsa pe respectiva perioada (aka. remedierea gratuita a defectiunilor).

 

Daca vei solicita oricarui dealer aceasta informatie vei primi acelasi raspuns, nu stiu cum ai tras tu concluzia ca lucrez la reprezentanta (probabil la fel de pripit ca multe alte concluzii pe care le pui drept litera de lege pe-aici). Ce am atasat este un printscreen dintr-un schimb de mail-uri cu MHS.

 

... amice :thumbsup:

 

Acestea fiind spuse ma retrag din aceasta discutie si las autoproclamatii experti sa continue distribuirea de informatii eronate.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.