Jump to content

Pierdere lichid racire


Recommended Posts

Am dat un search inainte, dar exact aceasta problema n-am intalnit-o, vasul nefiind spart si nici nu e problema cu garnitura de chiulasa.

 

De ceva timp, dupa ce merg cu motorul incalzit la maxim (indicatorul nu a trecut niciodata de jumatate), la cateva secunde de la oprirea motorului (nu am decat ventilatorul mecanic standard, nu si electric)o parte din lichid este aruncat afara pe la teava de golire a vasului de expansiune (cea de dedesubt, obturata de surubul albastru). Surubul este strans bine, ca in mod normal nu curge deloc. Cat a fost mai frig afara curgea picurand, acum pe caldura arunca o data si bine, cam vreo 1-200 ml.

Am incercat sa-i fac o aerisire cum scrie si in manual, dar cand am deschis surubul de deasupra radiatorului, s-a auzit un fasait (nu-mi dau seama daca aerul a iesit sau a intrat), iar nivelul lichidului in loc sa scada a crescut. Dupa ce am dat caldura la maxim, am pornit si motorul, am strans de cateva ori furtunul dintre radiator si motor, nivelul lichidului a scazut la cat era inainte de aerisire, adica la linie. Si dupa aceasta operatiune a curs prin acelasi loc.

Pe la busonul vasului de expansiune n-a iesit niciodata pana acum. Azi am pus si un dop in teava pe unde curge, sa vad ce se intampla si l-a scuipat...

Are cineva o idee ce poate fi?

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Am dat un search inainte, dar exact aceasta problema n-am intalnit-o, vasul nefiind spart si nici nu e problema cu garnitura de chiulasa.

 

De ceva timp, dupa ce merg cu motorul incalzit la maxim (indicatorul nu a trecut niciodata de jumatate), la cateva secunde de la oprirea motorului (nu am decat ventilatorul mecanic standard, nu si electric)o parte din lichid este aruncat afara pe la teava de golire a vasului de expansiune (cea de dedesubt, obturata de surubul albastru). Surubul este strans bine, ca in mod normal nu curge deloc. Cat a fost mai frig afara curgea picurand, acum pe caldura arunca o data si bine, cam vreo 1-200 ml.

Am incercat sa-i fac o aerisire cum scrie si in manual, dar cand am deschis surubul de deasupra radiatorului, s-a auzit un fasait (nu-mi dau seama daca aerul a iesit sau a intrat), iar nivelul lichidului in loc sa scada a crescut. Dupa ce am dat caldura la maxim, am pornit si motorul, am strans de cateva ori furtunul dintre radiator si motor, nivelul lichidului a scazut la cat era inainte de aerisire, adica la linie. Si dupa aceasta operatiune a curs prin acelasi loc.

Pe la busonul vasului de expansiune n-a iesit niciodata pana acum. Azi am pus si un dop in teava pe unde curge, sa vad ce se intampla si l-a scuipat...

Are cineva o idee ce poate fi?

 

Multumesc.

 

Fasaitul este ceva normal , se face presiune pe instalatia de apa, iar cand deschizi tu, elibereaza aerul afara. De aerisit ai langa busonul vasului de expansiune un surub de plastic, cu cap cruce negru(asta daca ai motor de 1,6 sau 1,8 ). In timp ce motorul merge, desfa surubelul ala si baga apa in radiator pana nu mai ies bule de aer pe la surubelul respectiv. Verifica si termostatul sa fie in regula. Si nu inteleg de ce ti-ar curge apa pe la busonul de jos atata timp cat el e strans bine.

Edited by Bayerische
Link to comment
Share on other sites

si eu am o problema asemanatoare. doar ca nu curge de jos cum am crezut si eu initial. curge de undeva de sus de la imbinarea intre radiator(partea metalica) si partea de plastic, undeva in stanga surubelului. la service mi-au spus sa pun alt radiator.

 

deocamdata am tot completat cu lichid timp de vreo 2 saptamani.

ieri nu am mai completat pentru ca era la nivel, astazi nu m-am uitat dar nu am mai vazut sa curga.

 

mai postez si maine sa vedem ce se mai intampla.

Link to comment
Share on other sites

Am pandit-o azi mai atent si am vazut in sfarsit exact pe unde curge si nu e pe la acea teava. Lichidul iese prin fantele speciale ale busonului de la vasul de expansiune, dupa care se scurge pe langa vas si iese pe partea de jos, pe la acel soclu din plastic negru. Se prelinge si pe langa teava aia, de unde si prima mea impresie gresita. Daca iese pe la buson, banuiesc ca e vorba de o presiune prea mare, dar nu stiu care e cauza...

Termostatul merge, ca baga si caldura si apa circula, toate tevile fiind fierbinti. Alta metoda de a-l verifica nu-mi vine in minte.

Singura problema pe care o mai banuiesc, e ca exista totusi aer in instalatie, dar nu stiu cum sa-l scot, ca nu-mi iese deloc apa pe aerisitorul ala (adevarul e ca l-am desfacut de tot, nu doar un pic) chiar daca umplu vasul pana sus. Lichid iese doar cand e motorul incins.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.