Jump to content

Recuperare taxa auto/poluare


alex 83

Recommended Posts

suna cam aiurea ce vor ei sa faca, dar la noi orice e posibil. oricum stiu ca poti recupera taxa momentan, dar e un proces destul de lung. acum depinde si cat ai platit taxa si daca merita sa-ti freci nervii si banii pe un proces. multa bafta
Link to comment
Share on other sites

ar face orice astia sa evite inapoierea banilor (oricum doar 10% au dat statul in judecata pana in prezent).

 

eu deocamdata strang actele necesare pt avocat, si o sa incep si eu treaba asta. din cate am inteles procedura e aceeasi, se formuleaza o cerere la finante, acestia refuza sa iti dea banii inapoi, si de aici incepe procesul.

 

1 an dureaza si nu e ca un proces normal, e mai mult cu admis/respins din partea judecatorilor, si recurs din partea avocatilor, deci nu te gandi ca te duci in instanta cu pledoarii si ce stiu eu ce.

Edited by increatul
Link to comment
Share on other sites

Pai se va ocupa un avocat,iti dai seama ca nu eu :)

 

 

Din ce m-am documentat in 5 minute pe google

 

Documente necesare

 

Copie a cartii de identitate - proprietar autovehicul;

Copie, tradusa si legalizata, dupa caz, a contractului de vanzare- cumparare si factura fiscala

Copie tradusa si legalizata, dupa caz, a Cartii de identitate autovehicul + traducerea legalizata (Brief mare);

Copie a talonulului originar al autovehiculului(din tara de origine - Brief mic);

Decizia de calcul a taxei de poluare/inmatriculare emisa de ANAF;

Chitanta care atesta plata taxei de poluare/inmatriculare;

Certificatul de autenticitate emis de R.A.R.(dupa caz);

Talonul romanesc(dupa inmatricularea in Romania).

 

 

In cazul in care nu aveti toate actele la dosar se pot recupera in copie de la politie

 

Pentru persoanele care nu au platit taxa auto, dar vor inmatricularea autovehiculului in Romania:

Vor fi implicate urmatoarele cheltuieli:

100 EUR + TVA ce va fi recuperata in instanta, reprezentand cheltuieli de judecata platita la intocmirea dosarului;

onorariu de succes - 10% din cuantumul taxei care ar fi trebuit platita pentru inmatricularea autovehiculului. Onorariu de succes se va plati in urma sentintei emise de instanta.

 

 

Pentru persoanele care au platit taxa auto si vor rambursarea acesteia:

100 EUR + TVA recuperabili in instanta, reprezentand cheltuieli de judecata, suma platita la intocmirea dosarului;

onorariu de succes - 10% din cuantumul taxei care a fost platita pentru inmatricularea autovehiculului in cauza, care se vor plati in urma sentintei emise de instanta.

 

 

Sursa: http://www.recuperaretaxaauto.ro/recuperare-taxa-auto.html

Edited by alex 83
Link to comment
Share on other sites

onorariu de succes - 10% din cuantumul taxei care ar fi trebuit platita pentru inmatricularea autovehiculului. Onorariu de succes se va plati in urma sentintei emise de instanta.

 

Si uite-asa ala de-i luara banii alde Boc mai e furat odata, pentru ca se va sterge la c..r cu hotararea aia, lol.

Link to comment
Share on other sites

@similea

AdicĂŁ?

 

Adica as vrea sa-l vad si eu pe ala de-si va recupera banii, chiar si cu hotarare, de acum incolo. Prin recuperare inteleg sa-i aiba fizic, in buzunar.

Este o mare magarie ce fac raspandacii astia de oferte, iti fac contractul pe 10% (asa numitul onorariu de succes), iti obtin hotararea, (ca dau doar copy paste si nu se duce nici dracu' in tribunal), o legalizeaza si ti-o vara sub nas, acum da-le 10%.

Si tu te duci cu ea la finante, unde afli ca poti sa ti-o cam bagi in c..r. Ce, nu sunteti la curent cu problemele profesorilor/celorlalte categorii salariale cu procese castigate carora mister Boc si tante Udrea le rad in nas?

Link to comment
Share on other sites

Stati putin,deci pot sa dau statul in judecata inainte de a plati taxa?adica nu-i nevoie s-o platesc insa pot sa-i chem in instanta?

Da, trebuie sa ai hartia(motivul) de la ei(trezorerie), cu raspunsul pentru care nu poti inmatricula masina fara a plati taxa si in baza raspunsului respectiv depui actiune in instanta. E ceva de umblat si de cheltuit/asteptat, dar cu un avocat bun se poate rezolva.

Era un post cu cineva care facea asta. El cerea de la Institutia Prefectului motivatia.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

eu m-am pierdut! deci am platit taxa pe 31.07.2008 nu taxa de poluare, deci taxa de prima inmatriculare sau asa ceva... deci pana la urma ii pot actiona in justitie ori ba?

pfff nu e clar... si treaba asta ma seaca , ideea e ca trebuie sa depun urgent petita respectiva la finante pt ca altfe mai baga bulangii astia o ordonanta de urgenta si iar aplaudam pe banii nostrii!

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

pana la urma cunoaste cineva un avocat in bucuresti care a castigat?

 

eu am gasit ceva..cere 300 ron si zice el ca sunt 90% sanse de castig..daca ca dureaza vreo 2 ani..

 

problema e ca in 2 ani..ala poate disparea de 100 de ori daca nu e unu serios..

Link to comment
Share on other sites

Exista cu siguranta. O sa ma interesez si incerc sa te ajut. Am un prieten care a luat un Peugeot 307 2.0 HDI si nu a platit taxa. A inmatriculat masina dupa aproximativ patru luni de la inceperea actiunii. A avut trei luni numere rosii, apoi a mai stat o luna cu masina pe bara pana la definitivarea procesului. Insa din ce mi-a spus el, termenul asta nu este fix, poate dura si mai mult in functie de judet, numar de procese, etc.
Link to comment
Share on other sites

Dosar nr. 1573/102/2009

 

NumĂŁr ĂŽn format vechi 3710/2009

 

Operator de date cu caracter personal ĂŽnregistrat sub nr. 2991

 

ROMĂNIA

 

TRIBUNALUL MUREÂŞ

 

SECĂIA CONTENCIOS ADMINISTRATIV ÂŞI FISCAL

 

SentinĂža nr. 762

 

ÂŞedinĂža publicĂŁ din 2 decembrie 2009

 

Completul compus din:

 

PREÂŞEDINTE MĂŁria Ristache

 

Grefier MĂŁria GobotĂŁ

 

Pe rol fiind judecarea acĂžiunii ĂŽn contencios administrativ Âşi fiscal formulatĂŁ de reclamantul SZANTO SAMU KAROLY, ĂŽn contradictoriu cu pârâta InstituĂžia Prefectului MureÂş – Serviciul Serviciul Public Comunitar, Regim Permise de Conducere Âşi Ănmatriculare a Vehiculelor.

 

La apelul nominal fĂŁcut ĂŽn ÂşedinĂža publicĂŁ se constatĂŁ lipsa pĂŁrĂžilor.

 

Procedura de citare este legal ĂŽndeplinitĂŁ.

 

S-a fĂŁcut referatul cauzei dupĂŁ care:

 

Se constatĂŁ cĂŁ ĂŽn data de 30.11.2009, prin registratura instanĂžei s-a depus la dosar cererea de ĂŽnmatriculare a autovehiculului.

 

Se constatĂŁ cĂŁ ĂŽn data de 02.12.2009, prin registratura instanĂžei s-au depus la dosar concluzii scrise, din partea reclamantului, la care s-a anexat practicĂŁ judiciara.

 

FaÞã de actele ºi lucrãrile dosarului, având În vedere solicitarea pãrÞilor de judecare a cauzei În lipsã, conform art. 242 alin 2 Cod procedurã civilã, instanÞa reÞine cauza În pronunÞare.

 

TRIBUNALUL

 

Prin cererea de chemare ĂŽn judecatĂŁ ĂŽnregistratĂŁ la aceastĂŁ instanÞã la data de 8 iulie 2009, reclamantul Szanto Samu Karoly a solicitat ĂŽn contradictoriu cu pârâta InstituĂžia Prefectului MureÂş, Serviciul Public Comunitar, Regim Permise de Conducere Âşi Ănmatriculare a Vehiculelor, ca prin hotĂŁrârea ce se va pronunĂža sĂŁ fie obligata pârâta la ĂŽnmatricularea definitivĂŁ fĂŁrĂŁ plata taxei speciale de primĂŁ ĂŽnmatriculare a autoturismului marca Renault, tip JL/JLECJTrafic cu nr. de identificare VF1JLDCA65V2400000.

 

In motivare s-a arãtat cã reclamantul a solicitat Înmatricularea autoturismului la ghiºeul Înmatriculãri auto, fiind refuzat, deºi s-a invocat nelegalitatea acestei taxe, motiv pentru care a formulat plângere prealabilã.

 

A fost invocat ĂŽn acest sens art. 148 alin. 2 din ConstituĂžia României Âşi s-au citat normele comunitare: art. 25 CE prevede cĂŁ ”Intre statele membre sunt interzise taxele vamale la import”, art. 28 CE prevede cĂŁ: ”ĂŽntre statele membre sunt interzise restricĂžiile cantitative la import, precum Âşi orice mĂŁsuri cu efect echivalent”, iar potrivit art. 90 CE ”Nici un stat nu aplicĂŁ, direct sau indirect, produselor altor state membre impozite interne de orice naturĂŁ mai mari decât cele care se aplicĂŁ, direct sau indirect, produselor naĂžionale similare”.

 

Reclamantul a invocat ºi art. 90, din care rezultã cã nici un stat membru nu aplicã produselor altor state membre impozite interne de naturã sã protejeze indirect alte sectoare de producÞie, fiind arãtat cã noÞiunea de taxã cu efect echivalent a rezultat dintr-o jurisprudenÞã ºi s-a constatat cã orice taxã pecuniarã impusã unilateral asupra mãrfurilor În temeiul faptului cã trec frontiera, oricare ar fi denumirea ºi modul de aplicare ale acesteia, ºi care reprezintã o taxã specialã de inmatriculare, constituie o taxã cu efect echivalent În sensul articolelor 23 CE ºi 25 CE.

 

A afirmat reclamantul cã sistemul de taxare nu poate fi considerat compatibil cu art. 90 CE decât daca este organizat astfel Încât sã excludã orice posibilitate ca produsele importate sã fie supuse unor taxe mai mari decât produsele similare naÞionale ºi prin urmare sã nu producã efecte discriminatorii.

 

In drept, au fost invocate disp. art. 16 ºi art. 148 alin. 2 din ConstituÞia României, art. 25, art. 28, art. 90 al Tratatului CE.

 

S-au depus În probaÞiune: plângerea prealabilã, rãspunsul la aceasta, cartea de identitate a autovehiculului, contract de vânzare cumpãrare tradus, cerere de Înmatriculare, practica judiciarã.

 

Pârâta a formulat Întâmpinare, prin care a solicitat respingerea cererii ca nefondatã ºi neÎntemeiatã, Întrucât refuzul de a Înmatricula autoturismul menÞionat este justificat, câtã vreme reclamantul nu a fãcut dovada achitãrii taxei speciale de primã Înmatriculare ºi nu beneficiazã de scutire În acest sens, precum ºi cã nu ne aflãm În prezenÞa unei taxe vamale de import sau export ºi nici cu caracter echivalent, chiar Curtea Europeanã de JustiÞie a afirmat deseori cã statele membre pot impune taxe de Înmatriculare asupra autovehiculelor second hand importate.

 

Pârâta a susÞinut cã OUG nr. 50/2008 a fost adoptatã În scopul asigurãrii protecÞiei mediului prin realizarea unor programe ºi proiecte de ÎmbunãtãÞire a calitãÞii aerului ºi a Þinut cont de necesitatea adoptãrii de mãsuri pentru a asigura respectarea normelor de drept comunitar. Actul normativ menÞionat se susÞine cã stabileºte cadrul legal pentru instituirea taxei de poluare În condiÞiile În care nu s-a constatat neconstituÞionalitatea art. 2 alin. 1 din Legea nr. 47/1992, iar justificãrile de nelegalitate Întemeiate pe legislaÞia europeanã exced cadrului legal actual.

 

S-a mai afirmat ca aceastĂŁ taxĂŁ nu are caracterul unei taxe vamale de import sau taxe cu efect echivalent, cĂŁ nu sunt protejate anumite sectoare de activitate de producĂžie internĂŁ, dar Âşi cĂŁ Prefectul este garantul respectĂŁrii legii la nivel local.

 

In drept, Întâmpinarea s-a Întemeiat pe art. 3 alin. 2 ºi art. 9 din OUG nr. 50/2008.

 

Reclamantul a formulat concluzii scrise, reiterând susÞinerile din cererea de chemare În judecatã ºi a depus practica judiciarã.

 

Analizând actele ºi lucrãrile dosarului, instanÞa constatã urmãtoarea situaÞie de fapt:

 

Reclamantul a achiziÞionat din Spania autoturismul marca Renault, tip JL/JLEC/Trafic cu nr. de identificare VF1JLDCA65V2400000, iar solicitarea Înmatriculãrii acestuia a fost respinsã ºi la 29.06.2009 i s-a rãspuns la plângerea prealabilã formulatã, În sensul cã nu se Încadreazã În categoria de persoane exceptate de la plata taxei de poluare, precum ºi cã motivele de nelegalitate ale acestei taxe ºi de neconstituÞionalitate exced cadrului legal actual.

 

In raport de situaĂžia de fapt, se constatĂŁ cĂŁ cererea de chemare ĂŽn judecatĂŁ este ĂŽntemeiatĂŁ, pentru urmĂŁtoarele considerente :

 

Pârâta nu a procedat la Înmatricularea fãrã taxa de poluare a autoturismului cumpãrat de reclamant din Spania, rãspunzând cã aceasta este datoratã.

 

Taxa de poluare a fost introdusĂŁ prin OUG nr. 50/2008, care a suferit modificĂŁri prin OUG nr. 108/2008, OUG nr. 208/2008 Âşi OUG nr. 7/2009 – aceastĂŁ formĂŁ fiind ĂŽn vigoare la data la care reclamantul s-a adresat pârâtei cu cererea de ĂŽnmatriculare.

 

In preambulul acestui act normativ sunt expuse considerentele pentru care s-a adoptat Âşi anume, ”având ĂŽn vedere concluziile analizei gradului de adâncire a crizei financiare Âşi economice ĂŽn luna octombrie, care relevĂŁ o scĂŁdere importantĂŁ a pieĂželor auto Âşi a producĂžiei industriei furnizoare, precum Âşi mĂŁsurile de susĂžinere a sectorului de automobile, afectat de criza financiarĂŁ internaĂžionalĂŁ, faptul ca Guvernul României se preocupĂŁ de luarea mĂŁsurilor care sĂŁ asigure pĂŁstrarea locurilor de muncĂŁ ĂŽn economia româneascĂŁ, iar la un loc de muncĂŁ ĂŽn industria constructoare sunt 4 locuri de muncĂŁ ĂŽn industria furnizoare, Ăžinând cont de faptul cĂŁ toate aceste elemente constituie situaĂžii extraordinare a cĂŁror reglementare nu poate fi amânatĂŁ Âşi totodatĂŁ având ĂŽn vedere cĂŁ aceste elemente vizeazĂŁ interesul public Âşi constituie situaĂžii de urgenÞã Âşi extraordinare, a cĂŁror reglementare nu poate fi amânatĂŁ.

 

Din modul de reglementare, respectiv cã autovehiculelor Ml cu norma de poluare Euro 4 a cãror capacitate cilindrica nu depãºeºte 2.000 cmc, precum si tuturor autovehiculelor NI cu norma de poluare Euro 4, Înmatriculate pentru prima data in afara Uniunii Europene si care se Înmatriculeazã in România, li se aplica taxele prevãzute in anexele nr. 1 si 2, reiese cã este vorba despre o taxã specialã. Aºadar, se creeazã o diferenÞa de tratament fiscal intre maºinile noi si cele vechi, Înmatriculate in România dupã intrarea in vigoare a OUG nr. 50/2008.

 

Din analiza dispoziÞiilor OUG nr. 50/2008, cu modificãrile ulterioare, rezultã cã pentru un autoturism produs in România sau În alte state membre UE nu se percepe la o nouã Înmatriculare taxa de poluare, dacã a fost anterior Înmatriculat tot in România. Dar se percepe aceastã taxã de poluare la autoturismul produs in tarã sau in alt stat membru UE, daca este Înmatriculat pentru prima datã În România.

 

O astfel de reglementare a taxei pe poluare diminueazã sau este destinatã sã diminueze introducerea in România a unor autoturisme second-hand deja Înmatriculate intr-un alt stat membru, fiind evident cã din punct de vedere fiscal, cumpãrãtorii sunt favorizaÞi dacã achiziÞioneazã autovehicule second-hand deja Înmatriculate in România.

 

Prin adoptarea OUG nr. 218/2008, intenĂžia legiuitorului de a influenĂža alegerea consumatorilor a devenit mai evidentĂŁ, deoarece a fost ĂŽnlĂŁturata taxa de poluare pentru autoturismele noi, Euro 4, capacitate cilindrica mai mica de 2.000 cm3 – ĂŽn România sunt produse autoturisme cu aceste caracteristici, care se ĂŽnmatriculeazĂŁ pentru prima data in România in perioada 15.12.2008-31.12.2009 -, astfel ĂŽncât consumatorii sunt direcĂžionaĂži fie spre un autoturism nou, fie spre un autoturism second-hand deja ĂŽnmatriculat in România.

 

Pentru realizarea obiectivelor ComunitãÞii, care constituie o singurã zonã economicã, o piaÞã comunã În cadrul cãreia comerÞul se poate dezvolta liber, Tratatul CE a consacrat principiul liberei circulaÞii a mãrfurilor, ceea ce presupune cã mãrfurile pot fi transportate fãrã impedimente În interiorul comunitãÞii ºi toate obstacolele ce stau În calea acestui demers trebuie eliminate. In acest sens, art. 90 din Tratatul CE interzice impunerea, asupra produselor din alte state membre, a unor taxe superioare celor care se aplicã produselor naÞionale similare precum ºi taxele interne de naturã sã protejeze indirect alte produse. Articolul vizeazã sã asigure libera circulaÞie a mãrfurilor Între statele membre, În condiÞii concurenÞiale normale, prin eliminarea tuturor formelor de protecÞie putând rezulta din aplicarea de impozitãri interne discriminatorii produselor originare din alte state membre.

 

Chiar dacã taxa de poluare nu reprezintã o taxã vamalã directã, faÞã de caracterul sãu special ºi aplicabilitatea discriminatorie Între autoturismele second-hand deja Înmatriculate În România ºi cele cu provenienÞã din alte state, este evident caracterul sãu de echivalent al unei taxe vamale.

 

In consecinĂža, instanĂža apreciazĂŁ ca taxa de poluare reprezintĂŁ un obstacol ĂŽn calea liberei circulaĂžii a mĂŁrfurilor ĂŽn cadrul ComunitĂŁĂžii, iar reglementarea acesteia nu poate fi justificatĂŁ prin satisfacerea unor cerinĂže obligatorii ale interesului public.

 

Trebuie avut ĂŽn vedere de asemenea cĂŁ Tratatul CE a creat ”o noua ordine juridicĂŁ” ĂŽn dreptul internaĂžional (denumitĂŁ astfel de Curtea EuropeanĂŁ de JustiĂžie ĂŽn cazul Van Gend en Loos, 1963), caracterizatĂŁ prin faptul cĂŁ are efect direct Âşi se bucurĂŁ de supremaĂžie (prioritate) ĂŽn raport cu ordinea juridicĂŁ internĂŁ. Aceste principii au fost consacrate Âşi de art. 148 alin. 2 din ConstituĂžia României, potrivit cĂŁrora prevederile tratatelor constitutive ale Uniunii Europene au prioritate faĂža de dispoziĂžiile contrare din legile interne.

 

In ceea ce priveºte apãrãrile pârâtei privitoare la faptul cã OUG nr. 50/2008 nu a fost declaratã neconstituÞionalã ºi prin urmare trebuie aplicatã, acestea nu sunt relevante Întrucât analiza incompatibilitãÞii unei norme interne cu prevederile legale comunitare are prioritate, conform jurisprudenÞei CEJ În cauza Simmenthal II. InstanÞa comunitarã a statuat ca mãsurile naÞionale ulterioare normelor de drept comunitar relevante, care intrã În conflict cu acestea, trebuie sã fie considerare inaplicabile, fãrã a mai aºtepta Înlãturarea lor printr-o declaraÞie de neconstituÞionalitate.

 

Deci aceste apãrãri nu pot fi primite, În sensul cã invocarea dispoziÞiilor legislaÞiei romane nu sunt Întemeiate, refuzul acesteia de Înmatriculare a autoturismului nefiind justificat, câtã vreme se solicita achitarea unei taxe care restricÞioneazã libera circulaÞie a mãrfurilor din Þãri membre ale Uniunii Europene in România, În acest fel fiind afectatã piaÞa comunitarã.

 

In consecinÞã, Întrucât potrivit art. 148 alin. 2 din ConstituÞia României tratatele constitutive ale uniunii Europene se aplicã pnontar faÞã de dispoziÞiile contrare din legile interne, iar art. 90 din tratatul UE interzice restricÞionarea liberei circulaÞii a mãrfurilor, acÞiunea fiind Întemeiatã, se va dispune admiterea acesteia ºi va fi obligatã pârâta sã Înmatriculeze autoturismul marca Renault, tip JL/JLEG/Trafic cu nr. de identificare VF1JLDCA65V2400000, cumpãrat din Spania de reclamant, În mod definitiv ºi fãrã plata taxei de poluare.

 

Cererea de obligare a pârâtei la plata cheltuielilor de judecatĂŁ – onorariul de avocat – va fi respinsĂŁ, deoarece nu este doveditĂŁ efectuarea acestor cheltuieli, fiind depusĂŁ doar factura, dar nu Âşi o chitanÞã care sa ateste plata sumei de 1000 lei.

 

PENTRU ACESTE MOTIVE,

 

ĂN NUMELE LEGII

 

HOTĂRĂÂŞTE

 

Admite cererea de chemare ĂŽn judecatĂŁ formulatĂŁ de reclamantul Szanto Samu Karoly cu domiciliul ales ĂŽn Tg. MureÂş, str. Bolyai, nr. 9, cam. 7, ĂŽn contradictoriu cu pârâta InstituĂžia Prefectului MureÂş – Serviciul Public Comunitar, Regim Permise de Conducere Âşi Ănmatriculare Vehicule cu sediul ĂŽn Tg. MureÂş, str. CĂŁlĂŁraÂşilor, nr. 26-28, jud. MureÂş.

 

Obligã pârâta la Înmatricularea definitivã a autoturismul marca Renault, tip JL/JLEC/Trafic cu nr. de identificare VF1JLDCA65V2400000, fãrã plata taxei de poluare.

 

Respinge cererea de obligare la plata cheltuielilor de judecatã. Cu recurs În termen de 15 zile de la comunicare. PronunÞatã În sedinÞã publicã azi 2 Decembrie 2009.

 

PreÂşedinte, MĂŁria Ristache/ , /*&

Grefier, MĂŁria CiobotĂŁ

Tehnored. 29.01.2010/CDG/4 ex.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Buna am si eu o intrebare :in cat timp iti poti recupera banii platiti pe taxa de poluare adica taxa veche?Va intreb pentru ca eu sunt in proces cu statul am termen pe 19 martie trebuie sa merg la tribunal dar de pe 15 martie intra in vigoare timbrul de mediu,avocata mea ma sfatuit sa caut sa imprumut niste bani asta fiind vreo 70 mil pentru a plati taxa veche de poluare pentru un bmw 318i din 93 si dupa aia sa mi scoata ia banii de la stat ia mi a zis ca in termen de o luna imi primesc banii inapoi si cu dobanda,de asta intreb daca prin absurd as gasi sa imprumut banii astia in cat timp as putea sa i dau inapoi adica daca platesc taxa acum in cat timp ai pot recupera de la stat.Multumesc.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.