Jump to content

Inlocuirea lichidului de racire


cypanezu

Recommended Posts

Intretinerea sistemului de racire consta in mentinerea nivelului lichidului de racire in parametrii si inspectia vizuala a furtunelor. Deoarece proprietatile anticorozive si anti-inghet ale antigelului se pierd treptat, BMW recomanda inlocuirea lichidului de racire la fiecare 2 ani pentru modelele fabricate pana in 1996, si la fiecare 3 ani pentru modelele fabricate dupa 1996. Ca masura preventiva, se recomanda inlocuirea tuturor furtunelor din sistemul de racire la fiecare 4 ani.

 

BMW recomanda lichid de racire compus din apa distilata si antigel in amestec de 50/50. Antigelul trebuie sa nu contina fosfati sau nitrati (phosphate/nitrate free), si trebuie sa fie pe baza de glicol-etilena (ethylene glycol).

ATENTIE: folosirea unui antigel care contine fosfati duce la distrugerea elementelor din sistemul de racire a motorului.

Verificarea nivelului lichidilui de racire se face intotdeauna cu motorul rece. Nivelul trebuie sa fie in dreptul indicatorului MAX (COLD, KALT).

 

 

Conexiunile furtunelor trebuie sa fie stranse si uscate. Scurgerile lichidului de racire indica fie un colier slabit, fie furtunul este distrus, fie conexiunea in care intra furtunul este murdara sau corodata. Petele produse de lichidul de racire uscat au un aspect prafos alb (asemanator cu creta). Furtunele trebuie sa fie solide si elastice. Orice furtun care prezinta crapaturi, sau a devenit moale ori maleabil sau care a fost murdarit cu ulei trebuie inlocuit. Vedeti mai jos exemple de furtune cu diverse defecte.

 

Pentru inlocuirea lichidului de racire procedura este urmatoarea:

 

1. Desfaceti capacul vasului de expansiune. Setati controloalele de temperatura din bord la incalzire maxima.

___-nota: Lasati motorul sa se raceasca inainte sa desfaceti capacul vasului de expansiune, sau inainte sa scurgeti lichidul de racire.

2. Plasati un vas sub busonul de scurgere al radiatorului si desfaceti-l lasand sa curga lichidul din radiator. Vezi poza.

3. Plasati un vas sub partea din spate a blocului motor. Slabiti si desfaceti complet busonul de scurgere a lichidului de racire din blocul motor. Busonul de scurgere se gaseste pe partea blocului motor care contine galeria de evacuare, aproape de spatele motorului (sub galerie). Din cate tin eu minte e un surub de 19.

4. Montati la loc busonul de scurgere al radiatorului si cel de scurgere din blocul motor, folosind garnituri de etansare noi. Lasati comenzile caloriferului din bord pe incazire maxima.

5. Folosind o solutie de racire compusa din 50% apa distilata si 50% antigel, incarcati sistemul de racire incet. ATENTIE! daca motorul este cald, asteptati pana se raceste, nu este o idee buna sa bagati lichid de racire rece intr-un motor cald.

___-nota: Apa de la robinet poate provoca coroziunea radiatorului, motorului si furtunelor din instalatia de racire.

___-nota2: Lichidul de racire poate fi refolosit daca este curat si nu este mai vechi de 2 ani. Nu refolositi lichidul de racire cand inlocuiti piese din motor.

Capacitatea sistemului de racire este:

6.5 litri pentru motoarele cu 4 cilindri

10 litri pentru motoarele cu 6 cilindri

10.5 litri pentru motoarele cu 6 cilindri dar bloc US

 

Fortele de strangere sunt:

2-3Nm pentru busonul de scurgere al lichidului de racire din radiator

25Nm pentru busonul de scurgere al lichidului de racire din blocul motor

 

Pentru modelele cu vasul de expansiune integrate in radiator, ori de cate ori lichidul este dat jos din instalatie sau reumpluta instalatia de racire cu lichid, trebuie urmata procedura de aerisire a instalatiei de racire (pentru a elimina aerul prins in instalatie):

___-nota: Modelele care au vasul de expansiune separat nu au surub de aerisire. Sistemul de racire isi face singur aerisirea prin furtunasul de aerisire cu care este prevazut vasul de expansiune.

 

1. Cu motorul rece, adaugati lichid de racire pana cand ajunge la nivelul COLD (KALT) marcat pe vas.

2. Slabiti surubul de aerisire de pe vasul de expansiune din radiator. Vezi poza. La modelele M3, slabiti surubul de aerisire care se afla pe carcasa termostatului.

3. Setati controalele temperaturii in habitaclu pe temperatura maxima si puneti contactul (NU PORNITI MOTORUL)

4. Adaugati incet lichid de racire pana cand incepe sa curga prin gaura surubului de aerisire. Cand lichidul de racire curge prin gaura surubului de aerisire fara sa mai apara bule de aer (curgerea e cursiva), strangeti surubul.

5. Porniti motorul si lasati-l sa functioneze pana cand atinge temperatura de lucru (indicatorul de temperatura din bord este la mijlocul scalei). Dupa ce se raceste motorul, reverificati nivelul lichidului de racire si completati-l daca este necesar (pana la semnul COLD/KALT).

 

Fortele de strangere sunt:

8Nm pentru surubul de aerisire de pe carcasa termostatului (doar pt. modelele M).

post-51650-0-60751600-1325864567_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.