Jump to content

Ce trebuie sa stii chiar INAINTE DE A FI NEVOIE sa polishezi farurile?...DAR DUPA ce le-ai polishat?!


Recommended Posts

Ce trebuie sa stii chiar INAINTE DE A FI NEVOIE sa polishezi farurile?...DAR DUPA ce le-ai polishat?!

■ Farurile si stopurile pot fi pastrate ca noi, in permanenta, dar nu se intampla asa. ■ Daca ele nu sunt noi, in acest moment, se pot reconditiona. ■ Dar nici acest lucru nu va dura foarte mult si se vor matui mai curand ca inainte. ■ Cu toate acestea, iti poti pastra farurile si stopurile cu o claritate de invidiat, atat pentru o vizibilitate sporita pe timpul noptii, cat si pentru o infatisare de top. ■ Si asta pe intreaga durata de viata a masinii. ■

Cum se “incetoseaza” farurile?

Ai avut ocazia sa vezi un om, in general batran sau neingrijit, ai carui ochelari erau atat de murdari si matuiti incat pareau aburiti si te-ai mirat ce poate vedea acel om prin ei?!

 

Crezi ca o astfel de imagine nu poate avea legatura cu masina ta si te gandesti ca as putea bate campii…?! Urmareste-ma putin.

Mai devreme sau mai tarziu, iata ce se intampla cu toate farurile masinilor.

 

Pe timp de iarna, farurile masinii tale se acopera de zapada si ingheata. Ca sa poti circula, nu de putine ori, trebuie sa razui gheata de pe ele.

Pentru ca sunt in partea frontala a masinii, farurile sunt plesnite in mod repetat cu solutii de dezghetare (printre care, sare si nisip).

 

Tot din cauza pozitiei lor, vara, ele sunt lovite de muste, fluturi si tot felul de alte gaze (ale caror fluide pot fi deosebit de acide).

La acestea se adauga loviturile de criblura de pe toate drumurile noastre.

 

Cand mergi la spalatorie sa cureti farurile, spalatorii le freaca bine si, cu timpul, capata aspectul acela incetosat, laptos. La acest aspect contribuie si depunerile de calcar din apa dura sau de la ploile din zonele supra-poluate.

 

Toate acestea insirate pana aici se aduna prin efectele lor. Nu vreau nici pe departe sa te sperii sau amenint degeaba, ci vreau sa intelegi cum unele masini ajung sa aiba peste ani farurile atat de afectate incat sa poata fi comparate cu ochelarii cetosi, aproape mati si murdari, despre care am vorbit la inceput.

 

Vestea buna este ca acum, daca stii ce trebuie sa faci si faci ce trebuie, farurile masinii tale nu vor ajunge niciodata sa aiba vreo zgarietura sau matuiala macar.

Ele se protejeaza cu o folie speciala (“Exterior Car Film” sau “Paint Protection Film”), care preia toate solicitarile de mai sus.

 

Pasta de dinti sau 3M?

 

Initial, toate farurile erau din sticla. Problema lor era ca (desi mai rezistente la matuire) se puteau sparge mai usor si costau cu atat mai mult cu cat profilul era mai complicat.

 

Tehnologiile moderne au facut posibila utilizarea plasticelor. Printr-un proces tehnologic mai complicat, numit FLOW-COATING, policarbonatul este acoperit cu un strat dintr-un lac special, care ii confera rezistenta necesara la atacurile mecanice si chimice. Astfel, au putut fi turnate faruri cu profile din ce in ce mai complicate, mai ieftin si mai usor.

In plus, farurile s-au putut polisha si reconditiona.

 

Acum, daca vorbim de polisharea farurilor si a stopurilor, trebuie sa spunem ca exista o puzderie de tipuri de tratamente. De la unele cat de cat serioase (hartii abrazive succesive si apoi polishare) si pana la unele rizibile (Atentie: nu pentru ca nu ar avea oarece eficacitate si anumite rezultate, dar pentru ca sunt cel putin…pitoresti). Printre acestea din urma, poate cea mai cunoscuta este polisharea cu laveta si cu pasta de dinti sau cu…Axion. Apoi urmeaza “produsele minune” care contin in general solventi si nu rezolva prea multe, produse pe baza de silicon sau solutie de bicarbonat.

 

Cu toate acestea, exista si tratamente serioase, profesionale. Acesta este motivul pentru care vom face astazi, in filmul de mai jos, review-ul Kitului Profesional 3M.

 

 

Acelasi tratament profesional se face si in cazul stopurilor. Urmariti aici rezultatele:

 

Riscurile polisharii “dupa ureche”

 

Orice prelucrare mecanica a elementelor din plastic este potential valabila si poate inlatura una, doua sau toate problemele (tartru, matuieli, zgarieturi).

 

Lucrul necunoscut sau ignorant este acela ca de cele mai multe ori – mai ales cand problemele nu sunt superficiale – rezolvarea defectelor se face odata cu eliminarea stratului protector (cel depus in fabrica prin FLOW-COATING).

 

Rezultatul pe termen lung este, in consecinta, unul de tipul “Na-ti-o franta, ca ti-am dres-o…!” Respectiv, acum pare totul ok, dar in scurt timp problemele vor fi mult mai grave si vor aparea mai rapid, pentru ca policarbonatul ESTE momentan lucios, dar neprotejat…

 

Multi dintre cei care presteaza astfel de servicii de polishare sustin ca nu este nevoie de protectie, altii ca folosesc sealant (care este o pasta sau crema, pana la urma), iar altii folosesc chiar lac din spray.

 

Noi consideram ca singura protectie corecta sunt foliile de tip “Exterior Car Film” sau “Paint Protection Film”. De ce? Pentru ca sunt proiectate special sa reziste la zgarieturi si la lovituri de criblura, sa preia actiunea mecanica si chimica a factorilor de mediu.

Foliile sunt garantate la decolorare si la dezlipire timp de 5 ani de zile. Iar in plus de asta, pot fi inlocuite (sau indepartate) oricand.

 

Un pret mediu, la noi, pentru polisharea profesionala si protectia cu folie a unui far este 125 de lei (manopera, material, TVA).

Pentru cine stie cat poate costa un far acest tratament este mai mult decat o obligatie…

 

Comenteaza te rog mai jos.

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Comenteaza te rog mai jos.

 

Multumesc!

Am apelat si eu la cineva pt serviciul asta ,. a durat cam 40 min pt ambele faruri , nu s-au consumat nicidecum atatea discuri ...s-au matuit farurile in 3 pasi si apoi s-au polishat , au iesit ca noi , nu s-a folosit vreo folie de protectie ulterior . Costuri 100 ron setul . Cat vor tine in starea asta ramane de vazut , momentan au o luna si sunt cam la fel . Stiu persoane cu ele reconditionate de peste 6 luni si sunt la fel .

Link to comment
Share on other sites

Am apelat si eu la cineva pt serviciul asta ,. a durat cam 40 min pt ambele faruri , nu s-au consumat nicidecum atatea discuri ...s-au matuit farurile in 3 pasi si apoi s-au polishat , au iesit ca noi , nu s-a folosit vreo folie de protectie ulterior . Costuri 100 ron setul . Cat vor tine in starea asta ramane de vazut , momentan au o luna si sunt cam la fel . Stiu persoane cu ele reconditionate de peste 6 luni si sunt la fel .

 

de ce nu ai pus si folie pe ele?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

probabil pentru ca este stupid de scumpa si nu se justifica ...

 

eu am avut avut si stiu faruri care aratau bine si dupa 1 an de la polish deci chestia cu strat protector este o prostie ... nu spun ca nu o avea lac protector insa ce anume este acest lac miraculos ? si el nu se zgaraie ? daca e asa de protector de ce nu raman farurile ca noi tot timpul ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.