Jump to content

E46 318i N42 valvetronic - Truratie joasa la relanti


Recommended Posts

la mine in 600 sta ok , parca uneori e mai accentuata vibratia dar e un fenomen rar , eu am pus pe seama calitatii benzinei . Ce tester ai folosit .

 

in 700 trebuie sa stea normal cel putin asta trebuie sa indice pe tester

 

cred ca problema mea e vreun furtunas ceva ce trage aer fals.. nu e nimic grav dar totusi nu l am gasit...

 

GT1 nu am facut eu modificare am fost la un prieten care se ocupa cu asa ceva. nu ma intreba cum si de unde .. ca nu stiu :)

 

am si eu usb gt1 dar o fol doar pt scanare si etc.. nu ma bag la ce nu stiu

Link to comment
Share on other sites

N42B20 am si eu si cand pornesc de pe loc turez motorul la 1300-1500 rpm si dau drumul incet la ambreiaj. Daca plec stil diesel fara accerelatie se scutura un pic masina. Ma gandesc ca la 4 cilindrii si mai ales acest motor trebuie putina accelerat la plecare poate ma insel ? Eu am scos si CDV si ambreiajul prinde mult mai rapid asa ca daca nu "patinez" usor de tot la plecare smuceste putin. Am schimbat senzor crankshaft de 2 ori / toate 4 bobinele / bujii / filtre (inclusiv filtru benzina) etc / inclusiv PCV ce nu am schimbat sunt senzorii axe cu came din fata de pe motor. Din ce stiu ei lucreaza in tandem cu cel de crankshaft si primesti erori la diagnoza cu semnal improbabil cand unul face figuri cand nu mai merge 100% nu mai poti porni. Nu am nici o eroare pe tester. Chestia cu furtunase nu prea cred sa imi fie fisurate etc o sa le verific totusi !

 

Referitor la turatie ridica am ridicat si eu turatia din soft la 850 parca e maxim si 950 maxim cu AC pornit. Nu prea se simte nici o diferenta doar ca sta motorul mai turat. Se poate ridica in 2 moduri: 1 - doar cand ai consumatori sa o ridice automat (pornesti faruri sare de la 650-850) sau sa o reglezi implicit la 850. Cu AC parca e 50-100 RPM in plus; oricum peste 950 sau 900 nu o poti ridica orice ai face sau seta.

 

am scapat si de trepitatie, l-am reglat la 850 e maxim cat se poate pune

 

trepidatia nu era ca la motoarele alea de 118 cp E46 ...

 

chestia e ca trebuia sa o accelerez pana la pe la 1200 1500 si sa plec... asa pleaca mai usor si nu mai trebuie sa o accelerez cumva... pleaca instant

 

Pai normal ca ai scapat de trepidatie daca lucrezi la +200 RPM fata de standard.

Edited by BeRnEk
Link to comment
Share on other sites

N42B20 am si eu si cand pornesc de pe loc turez motorul la 1300-1500 rpm si dau drumul incet la ambreiaj. Daca plec stil diesel fara accerelatie se scutura un pic masina. Ma gandesc ca la 4 cilindrii si mai ales acest motor trebuie putina accelerat la plecare poate ma insel ? Eu am scos si CDV si ambreiajul prinde mult mai rapid asa ca daca nu "patinez" usor de tot la plecare smuceste putin. Am schimbat senzor crankshaft de 2 ori / toate 4 bobinele / bujii / filtre (inclusiv filtru benzina) etc / inclusiv PCV ce nu am schimbat sunt senzorii axe cu came din fata de pe motor. Din ce stiu ei lucreaza in tandem cu cel de crankshaft si primesti erori la diagnoza cu semnal improbabil cand unul face figuri cand nu mai merge 100% nu mai poti porni. Nu am nici o eroare pe tester. Chestia cu furtunase nu prea cred sa imi fie fisurate etc o sa le verific totusi !

 

Referitor la turatie ridica am ridicat si eu turatia din soft la 850 parca e maxim si 950 maxim cu AC pornit. Nu prea se simte nici o diferenta doar ca sta motorul mai turat. Se poate ridica in 2 moduri: 1 - doar cand ai consumatori sa o ridice automat (pornesti faruri sare de la 650-850) sau sa o reglezi implicit la 850. Cu AC parca e 50-100 RPM in plus; oricum peste 950 sau 900 nu o poti ridica orice ai face sau seta.

 

 

 

Pai normal ca ai scapat de trepidatie daca lucrezi la +200 RPM fata de standard.

 

 

700 era valoarea lui 850 e acum = 150 ... si chiar nu stiu cu ce ma afecteaza atat in afara de consum mai mare la relanti

Link to comment
Share on other sites

N42B20 am si eu si cand pornesc de pe loc turez motorul la 1300-1500 rpm si dau drumul incet la ambreiaj. Daca plec stil diesel fara accerelatie se scutura un pic masina. Ma gandesc ca la 4 cilindrii si mai ales acest motor trebuie putina accelerat la plecare poate ma insel ? Eu am scos si CDV si ambreiajul prinde mult mai rapid asa ca daca nu "patinez" usor de tot la plecare smuceste putin. Am schimbat senzor crankshaft de 2 ori / toate 4 bobinele / bujii / filtre (inclusiv filtru benzina) etc / inclusiv PCV ce nu am schimbat sunt senzorii axe cu came din fata de pe motor. Din ce stiu ei lucreaza in tandem cu cel de crankshaft si primesti erori la diagnoza cu semnal improbabil cand unul face figuri cand nu mai merge 100% nu mai poti porni. Nu am nici o eroare pe tester. Chestia cu furtunase nu prea cred sa imi fie fisurate etc o sa le verific totusi !

 

Referitor la turatie ridica am ridicat si eu turatia din soft la 850 parca e maxim si 950 maxim cu AC pornit. Nu prea se simte nici o diferenta doar ca sta motorul mai turat. Se poate ridica in 2 moduri: 1 - doar cand ai consumatori sa o ridice automat (pornesti faruri sare de la 650-850) sau sa o reglezi implicit la 850. Cu AC parca e 50-100 RPM in plus; oricum peste 950 sau 900 nu o poti ridica orice ai face sau seta.

 

 

 

Pai normal ca ai scapat de trepidatie daca lucrezi la +200 RPM fata de standard.

 

am schimbat si eu filtre inclusiv cel de benzina si ala chiar sa vazut diferenta , am desfacut clapeta era impecabila , bobinele le am schimbat, o sa schimb bujiile in curand .

 

pe tester la fel nu am niic un fel de eroare... pcv nu l am schimbat nu aveam un ulei in zona lui ... poate a fost schimbat intre timp

 

turatia motorului in se poate ridica pana la maxim 850. iar pt a doua treaba cea cu AC in jur de 950-1000 nu stiu exact aici

Link to comment
Share on other sites

mie imi sta relantiul in 700 am setat din meniul secret pe turometrul electronic si imi arata 700-705...aveam o mica oscilatie in turometru cand am cumparat masina acum 8-9luni dupa ce am schimbat bujiile +bobine inductie am scapat de oscilatii......un sfat pt cei care au n42, stiu ca myx a schimbat intinzatorul de lant chiar zilele astea ...si torelo zicea ca l-a schimbat, aviz colegilor cu n42 schimbati de urgenta intinzatorul de lant e o defectiune comuna la motoarele astea intinzatorul , daca nu e schimbat la timp poate duce la defectiuni grave

torelo schimba si bujiile vei observa o imbunatatire in timpi de reactie al pedalei de acceleratie inclusiv consumul va scadea putin, la mine de la 10.5 pe comp de bord a scazut dupa schimb la 9.6

Link to comment
Share on other sites

Clapeta de acceleratie am verificat-o si eu si era in stare perfecta de funtionare. Oricum e folosita maxim 5 minute dupa pornire apoi motorul trece pe valvetronic. (asta vazut de mine pe DIS). Cum e reglat relantiul ? aici nu prea sunt sigur - ar fi ceva de curatat ? (nu prea cred banuiesc ca mergand pe valvetronic dupa primele 5 minute nu mai are nevoie de o alta piesa in acest proces)

Intinzatorul l-am scos verificat de un mecanic a zis ca e ok nu are rost sa il schimb. Eu imediat ajung la 100 mii km masina fiind cumparata acum cativa ani la aprox 50 mii km. Nu vrea sa pornesc o cearta pe forum referitor la numarul de kilometrii !!!

 

Este o setare in NCS Expert care iti poate ridica turatia cand ai consumatori (electrici) porniti sau cand voltajul bateriei scade sub o anumita valoare (nu o mai tin minte). Am circulat asa o luna dar "problema" cu relantiul era doar mascata zic eu :) nu e grav dar e enervant. Nu trepideaza tare dar paca mi-as dori de la acest motor sa fie mai finut la relanti. Cand am schimbat PCV o zi doua parca a fost mai lin la relanti (poate efectul placebo).

Link to comment
Share on other sites

Cum e reglat relantiul ? aici nu prea sunt sigur - ar fi ceva de curatat ? (nu prea cred banuiesc ca mergand pe valvetronic dupa primele 5 minute nu mai are nevoie de o alta piesa in acest proces)

Intinzatorul l-am scos verificat de un mecanic a zis ca e ok nu are rost sa il schimb. Eu imediat ajung la 100 mii km masina fiind cumparata acum cativa ani la aprox 50 mii km. Nu vrea sa pornesc o cearta pe forum referitor la numarul de kilometrii !!!

 

relantiul e reglat exclusiv de ECU la mot asta , intinzatorul poate e ok , cel nou insa e un pic mai lung si clar arcul mai tare . Deci e o piesa imbunatatita cumva , daca te uiti in video pe forum au si orificiile de incarcare ulei mai mici , probabil face o presiune mai buna , la cel vechi sunt triple ca marime , cu siguranta e un motiv pt schimbarile astea , plus ca nici nu e scump 140 ron original si e o chestie de 10 min , o poti face chiar tu

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Am citit pe forum-uri din strainate si despre toate aceste modele N42 si N46 cam acelasi pareri / probleme :) poate asa sunt toate ???Eu vad o mica trepidatie in maneta de la schimbatorul de viteze ! la voi cum e ? Edited by BeRnEk
Link to comment
Share on other sites

Am citit pe forum-uri din strainate si despre toate aceste modele N42 si N46 cam acelasi pareri / probleme :) poate asa sunt toate ???Eu vad o mica trepidatie in maneta de la schimbatorul de viteze ! la voi cum e ?

 

a mea e automata nu vad nimic :))) , am simtit uneori usoare trepidatii in zona 650 RPm desi acul nu misca pe turometru , le-am perceput in cotiera . Pe tester imi ies ceva compensari mari la cil 3 , care dispar dupa cateva sec , suspectez fisa pt ca la cil ala se misca putin fisa poate nu mai strange corect si fura ceva curent

Link to comment
Share on other sites

a mea e automata nu vad nimic :))) , am simtit uneori usoare trepidatii in zona 650 RPm desi acul nu misca pe turometru , le-am perceput in cotiera . Pe tester imi ies ceva compensari mari la cil 3 , care dispar dupa cateva sec , suspectez fisa pt ca la cil ala se misca putin fisa poate nu mai strange corect si fura ceva curent

 

Noroc de tine cu automata ca maneta ta nu cred ca schimba fizic efectiv nimic doar comanda cutia sau ma insel ?!

 

 

La fel si eu nu le vad pe turometru si e manuala 5 tr. Vrei sa zici ca scanteia nu ajunge unde trebuie ma gandesc dar ar trebui sa mearga mult mai rau plus ca apar detonatii daca aprinderea nu are loc cum trebuie => eroare tester senzor detonatie pe cilindru. Per ansamblu sunt multumit de acest motor dar nu am avut ocazia sa vad unul perfect sa pot compara cu adevarat ce si cum. Eu zic ca vibratiile ce le vad pe motor si pe schimbator in interior nu ar trebui sa fie desi sunt foarte mici. Am rugat pe unul sau pe altul sa ma lase sa vad la ei cum e cu schimbatorul si toti imi spuneau ca sta fix stana de piatra si cand ma urcam la ei in masina vedeam cum trepideaza :D

 

 

P.S. la mine compensarile sunt foarte mici la fiecare cinlindru deci ar trebui sa mearga "ceas" si defapt merge pendul :D

 

P.S.2 exista ceva update la soft dar eu nu am avut ocazia sa il fac desi m-as mira sa elimine trepidatiile. Sa fie volanta ??? asta ma gandesc acum ...

Edited by BeRnEk
Link to comment
Share on other sites

bernek ce fel de cablu folosesti pt diagnoza si ce soft vreau sa imi iau un cablu de diagnoza am gasit pe okazii cablu usb si dignoza inpa is bune de ceva? in legatura cu vibratiile din schimbator pot fi multe cauze:de la tampoane motor cutie,fulie vibrochen,role,bujii bobine, furtun vaccum,regulator presiune ,debitmetru....etc Edited by coupe24
Link to comment
Share on other sites

@bernek, ar mai trebui sudati doi cilindri in plus la motorul acesta ca sa dispara de tot trepidatia respectiva

nu prea exista alta solutie "asa fac ele toate" de altfel, iar daca ar fi vorba de diesel situatia ar fi si mai nasoala, asa ca.. try to live with that :thumbsup:

Edited by attila318i
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 9 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.