Jump to content

Prietenul meu bun, motanul :)


BGeo

Recommended Posts

@viper05 : pur si simplu imi place linia E36, de cand eram copil mi-a placut. Ursul mi se pare prea patrat... motanu' coupe are linii foarte fluide, pare "lung", lasat pe burta, agresiv, la panda :). E doar o parere personala, si o alegere subiectiva... oricum, ce ziceam eu nu are legatura cu E30 vs E36, ci o comparatie cu masinile noi, dupa 2008, sa zicem... zboara pe sosea, nu simti nimic, sunt super eficiente, consuma putin, nu sunt zgomotoase, nu smucesc, nu miros :p, probabil ajungi si mai repede si mai sigur la destinatie cu ele... dar... lipseste "placerea de a conduce" :D

@filon : o iau gradat... ne cunoastem progresiv, incep si incerc sa pun gazul jos pe viraje, cat mai repede dupa apex. Dar mai am de discutat cu ea, momentan ne distram la iesirea din viraj. Pur si simplu nu am inca curaj si stapanire sa o tin de-a latul de la jumatatea virajului (asta pe drum, in urcare, ca in parcare e mai simplu :).

Link to comment
Share on other sites

Si eu tot 2.8 am si in multe viraje pot sa calc acceleratia chiar cu putin inainte de apex. Bine, eu am 2.8 stock pus pe E39 si nu scot ASC-ul cand merg pe drumuri publice. De cand am trecut la cauciucurile de iarna vad ca scartaie cauciucurile mai usor. Cu alea de vara parca intra ASC mai repede si nu ma lasa sa ma distrez. :D

As fi curios cam cati cai scoate acum motorul tau. Cam aceleasi upgrade-uri le planuiesc si eu la motor. Ma gandesc si la filtru de aer K&N din ala patrat care intra in carcasa stock.

Link to comment
Share on other sites

Poti sa-o calci tocmai ca ai ASC... chiar daca nu-ti dai seama, el "tempereaza" atitudinea razboinica :p

In teorie, motorul asta are 193 de cai (zic teorie, ca are ceva ani, probabil cativa cai s-au transformat in ponei :p )

Cu admisia de M50, serpi, soft, evacuare... in teorie s-ar duce la 230+ cai.

Eu dupa cum il simt, din ce am mers la curse... nu cred ca bate pragul de 200, real.

O sa o pun pe dyno cand mai am drum in Bucuresti, sunt chiar curios.

Link to comment
Share on other sites

Pai mi-as da seama ca-mi palpaie in bord beculetul. Eu ziceam fara sa-mi intre ASC-ul... care mi se pare genial sincer. La o acceleratie mai puternica in loc sa dau in gol, ma "tempereaza". In curbe si daca o calc mai devreme decat ar trebui, ma scoate ASC-ul, pe zapada e mai usor de plecat de pe loc cu ASC-ul, samd. Pentru mersul de zi cu zi e o inventie foarte buna si bine-venita. Si nu pot sa zic ca am simtit sa ma incurce prea tare vreodata.

 

Daca o urci pe dyno sa ne arati si noua. Eu unul sunt interesat. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Cu sistemele electronice nu ne putem bate, indiferent de cate figuri de piloti avem in cap :D

Un pilot poate fi mai bun decat ele, in situatii de nisa, extrem de rar intalnite pe drumurile publice.

Legat de dyno, chiar o sa il fac public, nu mi-e jena ca e masina mea... insa sunt satul sa aud "declarative" cu motoare de 15 ani vechime care fac 250 de cai. Sunt si exceptii, dar... realitatea este alta.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

A venit mosul la motan :)

 

Kit filtru aer K&N in carcasa originala (filtru, spray curatare filtru, spray ungere filtru).

 

Kit intarire si rigidizare E36, original BMW parts :

- X brace pentru E36

- 4 river nut si 4 hex bolt fixare

- 2 bucati suruburi fixare

- O piesa de cauciuc, montata pe XBrace, pentru a impiedica deplasarea longitudinala a motorului si cutiei de viteze la acceleratii si frane de motor bruste (Buffer Stop for Underbody Cross X Brace Reinforcement)

- 4 placute intarire prinderi punte spate / diferential

- intarire oale fata, 2 bucati (Strut Tower Reinforcement Plates)

- garniturile aferente pentru oale fata prinderi amortizor, 2 bucati (Strut Mount Gasket for Front Strut Guide Support)

- intarire oale spate, 2 bucati (Reinforcement Plate for Shock Mount, Rear Upper)

- garniturile aferente pentru oale spate prinderi amortizor, 2 bucati (Gasket, for Rear Upper Shock Mount to Body)

 

Toate pozele aici : https://picasaweb.google.com/108703366885966356211/BMWPisicaBV28PSS

post-10735-0-45675700-1354969533_thumb.jpg

post-10735-0-03695300-1354969537_thumb.jpg

post-10735-0-90220000-1354969625_thumb.jpg

post-10735-0-58145200-1354969635_thumb.jpg

post-10735-0-89990000-1354969654_thumb.jpg

post-10735-0-97875000-1354969658_thumb.jpg

post-10735-0-22361600-1354969663_thumb.jpg

post-10735-0-65468600-1354969667_thumb.jpg

Edited by BGeo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru aprecieri, si nu ma supar sa primesc si critici :)

@kshu 09 : da, masina am luat-o de la Dan.

 

Din pacate acum masina duce catre 10.000 EUR, cu toate reparatiile facute, si ce am mai pus pe ea ... si probabil va ma papa inca vreo 3-4 mii, pentru ce mai vreau sa-i fac...

 

 

sa o stapanesti sanatos,insa 6k+4k euro+inca 3-4 deja :turned: ...mai puneai un pic si luai Un M3 E46 din reprezentanta Bmw Germania.

 

Un 330i coupe 2002-2003 costa in reprezentanta Germania in jur de 9-10k euro (negociabil),taxa este in jur de 1300e la un E4 2002.

 

http://www.bmw.de/de/topics/gebrauchtfahrzeuge/gebrauchtwagenboerse.html - ac este demential.

Link to comment
Share on other sites

Face ceva filtrul ala K&N sa-si merite banii? Macar zgomot daca nu putere... :D

 

Apropo, soft-ul cum e facut? E facut custom dupa parametrii motorului tinand cont de admisia mai sanatoasa si ce-ai mai facut?

 

PS: Ce parere ai de asta: http://www.dreamtuning.ro/products/Pompa-benzina-WALBRO-255LPH-%252d-BMW-E36-%252d-DTMS038.html

Link to comment
Share on other sites

@ionut_marius : nu am vrut E46, nu-mi place cum arata (plus inca nspee mii de motive, unul dintre ele, pretul pentru un autoblocant).

Si mai e o chestie : mie imi place sa am o relatie cu o masina care imi place. Asta inseamna compromisuri, sacrificii, investitii, etc. ca sa mearga relatia bine :) Pur si simplu te atasezi de o masina pentru care in fiecare luna visezi o imbunatatire, un upgrade, o modificare... permanent ai ceva de facut la ea. Opusul este sa dai o suma X de la inceput, pe o masina "de-a gata", insa nu mai ai placerea sa interactionezi cu ea (inafara de condus). Mie personal nu-mi place sa am o masina, doar sa-i pun benzina si ulei si filtre, si sa-i dau talpa; imi place sa stau pe net, sa caut upgrade-uri, sa imi imaginez cum vor fi, sa strang bani pentru ele, sa ma bucur atunci cand le montez, si cand fac teste...

@filon : NU merita sa dai 500 RON pe un filtru nou plus kitul de curatire. Eu am luat kitul nou, si filtrul "second" (nou dar in cutie deteriorata - nu-l puteau vinde - pret 170 RON). Plusul de cai este un placebo (probabil la motorul meu ar fi 5 CP dar clar nu ii simti), insa intr-adevar modifica zgomotul. Fiind iarna, n-am putut sa-i dau 6.600 ture sa-l aud la treaba... dar se aude fain. Adaugand si treaba cu mentenanta care te opreste o zi (scos filtru, sprayat cu solutie de curatire, clatit, lasat la uscat, sprayat cu ulei, lasat putin, montat) si cu faptul ca sigur lasa mai multa mizerie in motor decat filtrul stock... nu prea merita pentru un every day car.

Legat de pompa, ce parere vrei ? Walbro e marca foarte buna. Insa degeaba ii dai motorului mai multa benzina, fara sa-i dai aer, si sa-l scoti repede :). Deci ordinea de urmat este CAT (cold air intake), evacuare, pompa cu debit marit, injectoare cu debit marit, soft...

Si legat de soft, da, la mine e facut dupa reteta de serpisori si admisie schimbata.

 

In alta ordine de idei, zilele astea de cand ninge bine, m-am jucat cu motanu' la greu. Pun si un filmuletz, cam lungi 9 minute, dar eu zic ca merita :p

Din pacate am ratat prima zapada... "powder" :) Am iesit la vreo 2 zile, si era naspa rau, dedesubt gheata de la ce se topise deja, si deasupra zapada de la a doua tura de ninsoare din Brasov... Nu prea m-am distrat, am fost chinuit de atent tot timpul, iar la 8-uri si la cerce, vorbeam cu copilotii :D, atat de incet se petrecea actiunea...

Link to comment
Share on other sites

Nu prea e ok ca faci din astea pe drumuri publice. Pietoni, masini parcate, etc. :rolleyes:

 

Nu sunt ipocrit. Si eu am dezactivat ASC-ul zilele astea de cateva ori, dar pe sosele largi, cand nu circula nimeni si nu erau nici pietoni, nici masini parcate prin preajma. :thumbsup:

 

 

Vad ca se intoarce cam usor pisica. E39 e mult mai greu de intors.

 

 

 

 

EDIT: Pai ziceam pentru tine cu pompa, ca ai deja admisia marita si serpisori. Oricum, BMW are deja un fel de CAT ca ia aer rece de jos, de langa bara si nu de langa motor ca la alte masini. Si stii ca injectoarele la M52B28 sunt aceleasi ca pe M3-ul de US care au 240 cai si pot fi duse si ele spre 280 cai. Deci injectoarele duc. Intrebarea e cat te ajuta o astfel de pompa. Ma gandesc ca fara inductie fortata s-ar putea sa fie suficienta si pompa stock.

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.