Jump to content

BMW X3 probleme cutie transfer, sau nu ma pricep eu...


Recommended Posts

salutare tuturor... am un bmw x3 2005 3.0d... acum cand a venit iarna, si zapada s-a depus, am vrut sa plec cu masina... totul bine pana la primul viraj cand, ciupita nitel acceleratia, masina a plecat de spate in derapaj... a clipit becul galben de la 4x4, si usor accelerata a revenit pe pozitie... nu sunt genul care se sperie, dar mi s-a parut ca prea usor a derapat... poate cineva sa-mi spuna daca e normal asa, sau am vreo problema cu motorasul de la cutia de transfer si nu cupleaza? am cauciucuri allseason, si nu sunt foarte stralucite (am observat asta la franare) dar sunt noi, si am roti de 18"... in rest nu am avut nici o problema cu ea toata vara, sau cand a plouat, nu s-a aprins niciodata nimic pe bord, si a mers perfect... are cutie automata, si nu pare a avea nici o problema... multumesc
Link to comment
Share on other sites

E de la cauciucuri. All-season sunt egal cu 0 cand e polei sau zapada inghetata pe jos. Martorul a clipit pentru ca DSC-ul incerca sa te aduca inapoi pe traiectorie.

 

Am patit-o si eu pe pielea mea cand am incercat o iarna cum e cu Pirelli Scorpion STR din fabrica. Ma descurcam mai bine cu GTI-ul cu garda la sol de cativa cm si Michelinuri de iarna. Dupa 2 saptamani i-am comandat cauciucuri de iarna si diferenta a fost imensa.

 

Daca aveai probleme la cutia de transfer le aveai tot timpul, nu doar pe viraj, si mai mult ca sigur aveai martorul 4x4 aprins sau clipind in bord.

Link to comment
Share on other sites

...Daca aveai probleme la cutia de transfer le aveai tot timpul, nu doar pe viraj, si mai mult ca sigur aveai martorul 4x4 aprins sau clipind in bord.

 

Gresit, problemele pot fi permanente dar se pot sesiza doar pe viraj pt ca atuncea este cutia de transfer solicitata intens, practic aparand diferente de viteza de rotatie si cuplu intre toate rotile, nu doar intre punti. Nu este neaparat sa se aprinda in bord vreun martor, de fapt din experienta iti spun ca este foarte posibil sa fie stricata serios, inclusiv actuatorul, si sa nu inregistreze nici o eroare.

Link to comment
Share on other sites

da baieti... va multumesc... se pare ca gumele fac mult mai mult decat credeam eu... plus ca pe gheata, nimic nu face minuni... astazi am mai intrat nitel pe zapada, si am observat urmatoarele... daca e afanata, nu patineaza in nici un fel, doar atunci cand o calc tare si am rotile virate... cand ies de pe zapada pe asfalt si am rotile virate, se aude un zgomot ca de abs pentru o secunda sau doua, si probabil ca atunci recapata aderenta si decupleaza cutia de trandfer... in rest totul ok... imi era frica sa nu aiba ceva motorasul de la transfer, pentru ca uneori refuza sa comunice cu bmw scanner la interogare... masina o am din martie, si are 84.500 km originali, cu istoric service la bmw romania, si mi-ar fi parut rau sa inceapa deja problemele... cat despre drapajul usor controlat, recunosc ca este foarte fun... doar ca nu e recomandat in intersectii aglomerate...
Link to comment
Share on other sites

...cand ies de pe zapada pe asfalt si am rotile virate, se aude un zgomot ca de abs pentru o secunda sau doua, si probabil ca atunci recapata aderenta si decupleaza cutia de trandfer...

cutia de transfer este cuplata in permanenta, du-te intr-o parcare mare curatata, baneasa shopping de exemplu, vireaza maxim la 30-40, fara sa apesi acceleratia, daca se aude acel zgomot, du-te cu masina in service

 

...imi era frica sa nu aiba ceva motorasul de la transfer, pentru ca uneori refuza sa comunice cu bmw scanner la interogare...

oricum iti recomand o vizita cu masina in service, nu e normal sa nu comunice actuatorul cu diagnoza, iar daca e defect in timp iti va strica cutia de transfer si atuncea o sa te coste considerabil mai mult.

Link to comment
Share on other sites

da, mecea, multumesc de ingrijorare... inteleg ca uneori neacordarea iportantei cuvenite unui fapt marunt, duce la defectiuni mari... am mai spus si mai sus, din martie si pana acuma, masina nu scoate nici un fel de zgomot suspect... nici un carait, marait, hurducait, etc... ingrijorarea mea se dovedea strict pentru momentul derapajului din aceea seara, dar mai apoi mi-am dat seama ca era din cauza ghetii pur si simplu... nu exista nici o masina pe lumea asta care sa nu faca figuri pe gheata, exceptie facand daca este echipata cu cauciucri cu crampoane metalice... poate exprimarea mea n-a fost cea mai tehnica cu putinta, si acel carait de DOAR O SECUNDA SAU DOUA, se refera de fapt la retransmisia puterii catre rotile, din spate la loc cum e in standard, 60/40%... am fost obisnuit cu alt fel de masini, tot 4x4, dar care nu erau permanente, si care in momentul cuplarii la buton, se simtea efectiv trecerea la 4x4... cred ca mai bine ar fi trebuit sa intreb, care este comportamentul unui X3 pe gheata/zapada si cum se simte acest comportament...

 

multumesc oricum tuturor celor care au postat, si mi-au luminat indoielile...

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.