Jump to content

Intrebare X-drive


alinys

Recommended Posts

 

xdriveul nu mai e xdrive daca nu se mai poate transmite cuplul 100% intre punti - parerea mea..

 

Atat cat exista un transfer de cuplu intre cele doua punti cu ajutorul unui dispozitiv, indiferent ca el se face la "100%" sau nu tot Xdrive ai, deci ai patru roti motrice. Nu vad unde ar fii problema.

Chiar sunt curios cum se simte noul X1 , fata de prima generatie.

Link to comment
Share on other sites

Pai nici la e84 nu este decuplata puntea fata.

 

pai si rolul cutiei de transfer nu este de a transmite cuplul acolo unde este aderenta? sa inteleg ca difera cutia de transfer de pe e84 fata de cea de pe x3/seria 5 etc?

 

la F48 e clar ca exista acel pinion care este legat mereu la puntea fata..la e84 este cardan intre punte fata si cutie de transfer

Link to comment
Share on other sites

Cutia de transfer are rolul de a transfera cuplul, dupa cum ii spune si numele. Nu exista la ora actuala sistem 4x4 care sa decupleze total o punte adica sa traga 100% o punte, ca daca exista nu mai erau pierderi deloc in transmisie.

X drive de la seria 5 3 7 10 20 nu merge 100% cu o punte decuplata ci variaza transferul de cuplu in functie de necesitati. La x5 x6 are si torque vectoring ca optional care variaza in plus transferul la fiecare roata in parte. Dar in linii mari sistemul e la fel pe toate.

Edited by cavaliere
Link to comment
Share on other sites

Inca un filmuleț care explica principiul de funcționare xDrive:

 

http://www.youtube.com/watch?v=lkT5vCiudw0&feature=youtu.be

 

Implementarea transferului de cuplu la BMW (modele actuale de xDrive) are o distribuitie 40%/60% fata/spate in momentul plecării de pe loc.

Pe măsura ce mașina prinde viteza mare parte din cuplu este direcționat către puntea spate. Funcție de nevoie, pierderi de aderentă pe una dintre punți sau situații de sub/supravirare xDrive variază cuplul între cele doua punți corespunzător. De la 120-130 km/h cutia de transfer decuplează practic total puntea fata insa teoretic sunt posibile pierderi "parazite" datorită plăcilor de ambreiaj imersate in uleiul de transmisie.

Edited by X X L
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.