Jump to content

Turatie optima pentru un consum mic la benzinare?


bmw_e36_4ever

Recommended Posts

 

Ca fapt divers un 1.6 consuma mai putin decat un 2.0 la modul general. Problema e ca diferenta de consum nu este deloc de speriat, dar treaba e ca multi nu isi prea permit nici consumul ala de 10, chiar daca un 2.0 ia 11 litrul ala este un efort si mai mare, ei deja facand un efort pt un consum de 10 (dau asa niste cifre aiurea, nu stiu exact diferentele)

 

 

Absolut corect! Important e ca fiecare sa se bucure de masina lui pentru ca pina la urma...e un BMW !

Link to comment
Share on other sites

Pai tu ai dreptate, singura ta problema e ca nu crezi consumul ala de 0 p;e care insasi computerul de bord ti-l afiseaza. Apropo, daca arata 0 chiar 0 este.

Singura chestie e ca la frana de motor daca panta nu este mai mare la un moment dat masina nu mai are forta sa invarta motorul si va trebui sa accelerezi. Daca o lasi pe liber poti parcurge mai mult.

De asemenea la frana de motor daca esti sub 1300-1400rpm o sa vezi ca masina intra in regim de "relanti" si se reia alimentarea.

 

 

Pai cum sa cred cind imi spune 0% si dupa ce am facut testu? :)

Link to comment
Share on other sites

la relanti, un motor trece in regim de consum litri / ora.

la mine la e39 la relanti imi arata intre 0,8 - 1,1 litri / ora, in functie de consumatorii porniti (faruri, AC, etc)

 

in mers, regimul de consum este litri / km. in frana de motor, sistemul de management al motorului opreste alimentarea cu carburant. normal ca turometrul arata o anumita turatie, ca doar motorul se invarte. diferenta este ca motorul este invartit de roti, prin transmisie. Adica exact inversul situatiei in care motorul este in sarcina, moment in care motorul invarte rotile, prin intermediul transmisiei.

este normal ca la relanti motorul sa consume carburant, deoarece trebuie sa se mentina in stare de functionare.

 

asadar, in frana de motor nu se consuma carburant.

Edited by Rares_CJ
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nu e intotdeauna 0... de ex. la relanti, arata 0 dar nu e...

 

absolut! numai ca diferenta dintre a fi in viteza iti scrie zero (minte computeru) si cind esti pe liber iti ia citeva sute de grame pe ora! deci parerea mea dupa ce am testat aceasta problema, e ca pe liber iti ia mai putin ca, consum

 

la relanti, un motor trece in regim de consum litri / ora.

la mine la e39 la relanti imi arata intre 0,8 - 1,1 litri / ora, in functie de consumatorii porniti (faruri, AC, etc)

 

in mers, regimul de consum este litri / km. in frana de motor, sistemul de management al motorului opreste alimentarea cu carburant. normal ca turometrul arata o anumita turatie, ca doar motorul se invarte. diferenta este ca motorul este invartit de roti, prin transmisie. Adica exact inversul situatiei in care motorul este in sarcina, moment in care motorul invarte rotile, prin intermediul transmisiei.

este normal ca la relanti motorul sa consume carburant, deoarece trebuie sa se mentina in stare de functionare.

 

asadar, in frana de motor nu se consuma carburant.

deci in frina de motor nu-i vine benzen in capu pistonului??????????????????????? eu asta am inteles

Link to comment
Share on other sites

absolut! numai ca diferenta dintre a fi in viteza iti scrie zero (minte computeru) si cind esti pe liber iti ia citeva sute de grame pe ora! deci parerea mea dupa ce am testat aceasta problema, e ca pe liber iti ia mai putin ca, consum

 

 

deci in frina de motor nu-i vine benzen in capu pistonului??????????????????????? eu asta am inteles

 

da, in frana de motor nu-i vine benzen in capu pistonului!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bine ai inteles.

 

aveam odata discutia asta cu cineva in masina, in drum spre valcea.

Cand am inceput sa cobor Dealu Negru am resetat unul din cele 2 consumuri si dupa vreo 4 sau 5 km de frana de motor, consumul imi era 0%.

 

idea e urmatoarea: frana de motor, nu consuma. apesi ambreiajul, relanti, consuma. lasi ambreiajul, motorul se tureaza dar nu consuma. Apesi ambreiajul, consuma.

Ca regula, atata timp cat nu e la relanti si nu atingi pedala de acceleratie, un motor nu consuma carburant.

post-14059-0-71109400-1358408475_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ca fapt divers un 1.6 consuma mai putin decat un 2.0 la modul general. Problema e ca diferenta de consum nu este deloc de speriat, dar treaba e ca multi nu isi prea permit nici consumul ala de 10, chiar daca un 2.0 ia 11 litrul ala este un efort si mai mare, ei deja facand un efort pt un consum de 10 (dau asa niste cifre aiurea, nu stiu exact diferentele)

Daca o luam asa, cam aceeasi treaba e intre 2.0 si 2.5 :)

Link to comment
Share on other sites

E logic sa se intample asta.

Daca ai odc, ai optiunea sa vezi cat consuma motorul in l/h.

Si in frana de motor (daca are motorul peste 1500 ture, sau ceva de genul, cand merge numai din inertie), injectoarele nu baga benzina.

Link to comment
Share on other sites

E logic sa se intample asta.

Daca ai odc, ai optiunea sa vezi cat consuma motorul in l/h.

Si in frana de motor (daca are motorul peste 1500 ture, sau ceva de genul, cand merge numai din inertie), injectoarele nu baga benzina.

 

dragi compatrioti :) stai in pana mea ca ma derutati! cu nu baga benzen in capu pistonului....vreau sa ma documentez acum apoi revin cu pareri despre dracia asta neconventionala cel putin pentru mine si pentru moment :)

Link to comment
Share on other sites

si inca ceva, daca tot suntem la frana de motor. teoretic, la un motor diesel pe un autoturism oarecare, este gresit sa spui "frana de motor". motoarele diesel nu au frana de motor. ;)

 

la diesel, efectul de "frana de motor" este obtinut prin anumite "subterfugii", cum ar fi DPF-ul, EGR-ul, inchiderea palelor la turbine cu geometrie variabila, etc.

Link to comment
Share on other sites

... am vazut ca cineva a raspuns la topicul initiat de mine cu 0x1000, fratilor nu mai da-ti raspunsuri dinastea copilaresti, daca nu esti in stare sa dai un raspuns normal si ajutator, mai bine lasa-te de meserie, esti coleg de breasla, am stima pentru tine dar sintem aici cu totii pentru pasiunea noastra(bmw) sa incercam sa ne ajutam unu pe altu nu crezi ca ar fi mai bine?

 

Se vede ca esti nou. Nu oricine e demn de un BMW. O sa inveti tu asta.

Bmwclub e ca Topgear. Show si caterinca. Daca vrei ceva serios, te uiti la Fifth Gear. Intelegi tu ce vreau sa zic.

 

Tot ce poti face pentru un consum bun e sa mergi constant. Din pacate in orasele din Romania nu poti face asta decat seara. Nu cred ca exista o turatie anume, insa o turatie mica nu inseamna intotdeauna economie de combustibil. Cred ca in timpul zilei, cel mai bine e sa fii cu turatia intre 2000 si 2500.

 

Da, in frana de motor injectoarele nu baga deloc benzina. E si normal, de ce sa bage daca nu trebuie si poti controla asta? La carburator era alta treaba.

 

Daca s-ar respecta viteza maxima admisa in oras, astfel de topicuri nu ar mai exista :)

 

Ai foarte mare dreptate.

 

Rares, de ce nu exista frana de motor la diesel?

Edited by Beriba
Link to comment
Share on other sites

Google translate

 

Pe mai multe masini, propunerea pedala de accelerație este comunicatĂŁ prin cablul de accelerație, pentru a activa legĂŁturile clapetei de accelerație, care se deplaseaza placa clapetei. Ăn mașini cu control electronic al accelerației (de asemenea, cunoscut sub numele de "drive-by-wire"), un motor electric controleaza legĂŁturile clapetei de accelerație și pedala de accelerație nu se conecteazĂŁ la corpul clapetei, dar la un senzor, care trimite la poziția pedalei de motor Unitatea de control (ECU).ECU determinĂŁ deschiderea clapetei de accelerație ĂŽn funcție de poziția pedalei de accelerație și intrĂŁri de la senzori motor alte.

Cand soferul apasa pe pedala de accelerație, placa clapetei se rotește ĂŽn cadrul corpului clapetei de accelerație, deschiderea clapetei de accelerație, pentru a permite trecerea aerului mai mult ĂŽn galeria de admisie. De obicei, un senzor de flux de aer mĂŁsoarĂŁ aceastĂŁ schimbare și comunicĂŁ cu ECU.ECU creste atunci cantitatea de combustibil fiind trimis la injectoarele de combustibil, ĂŽn scopul de a obține dorit de aer-carburant.

 

Asadar, acceleratia apasata => throttle deschis => aer in motor => combustibil in motor => consum

 

mergand pe logica inversa, acceleratia lasata liber => throttle inchis => nu intra aer in motor => nu intra combustibil => vacuum => frana motor => consum zero

Link to comment
Share on other sites

Rares, ce spui tu e universal valabil pentru motoarele cu combustie interna.

 

De fapt, la diesel este un regulator in pompa de motorina, care iti regleaza constant turatia, sa nu creasca peste nivelul la care tii tu acceleratia. La fel, in frana de motor, regulatorul ala reduce la minim cantitatea de motorina, astfel ca se obtine efectul de franare.

 

Depinde de constructor, insa consumul in frana de motor ori e infim, ori e 0. Oricum, neglijabil pentru ceea ce te intereseaza pe tine, bmw_e36_4ever.

Edited by Beriba
Link to comment
Share on other sites

Acum 7 ani lucram pe taxi.... daca lasam masina pe liber imi iesea mai putin consum...daca o lasam in viteza puneam mai mult combustibil! Iar interesu meu era sa consum cit mai putin( cit se putea) combustibil..in plus am facut test si pe masina mea personala..iar a iesit asa...pe liber consum mai putin,,,in viteza mai mult...deci nu ma poate convinge nimeni ca in frina de motor consuma mai putin. Toti spun ca in frina de motor consuma 0 insa citi dintre voi care spune asta a facut testu? Eu spun ca faptele vorbesc....teoria e si ea in mare parte adevarata..insa face-ti un test de genu asta...si o sa vede-ti ce si cum.
Link to comment
Share on other sites

Rares, de ce nu exista frana de motor la diesel?

 

acceleratia apasata => throttle deschis => aer in motor => combustibil in motor => consum

 

mergand pe logica inversa, acceleratia lasata liber => throttle inchis => nu intra aer in motor => nu intra combustibil => vacuum => frana motor => consum zero

 

nu stiu sa explic tehnic. un motor diesel nu are throttle body si, respectiv, nu genereaza vacuum. este diferenta de functionare dintre un motor pe benzina si unul diesel.

 

la benzina, este variata cantitatea de aer care intra in motor iar sistemul de injectie pompeaza cantitatea de combustibil necesara cantitatii de aer care intra in motor. la diesel, este controlata direct cantitatea de combustibil care intra in motor.

deci la benzina, apesi acceleratia, se deschide throttle valve si intra mai mult aer iar ECU compenseaza cu combustibil, incercand sa mentina acelasi raport aer/combustibil.

la diesel, apesi acceleratia si intra direct mai mult combustibil. e ciudata explicatia, dar nu stiu cum sa o zic mai bine.

 

Frana de motor este in principal cauzata de vacuum in motor. Da, exista si frecare in motor, in transmisie, etc, dar vacuumul este cauza principala. Un motor diesel nu "stie" sa faca vacuum, asadar se folosesc alte chestii care sa induca senzatia si efectul de frana de motor. de exemplu, se inchid palele la o turbina variabila si astfel este sufocat motorul, pentru a genera vacuum. sau DPF, avand in vedere ca este foarte dens si se afla pe traseul de evacuare, tot asta face. Sufoca motorul. Sau EGR, care functioneaza ca un throttle body, reintroducand gaze in admisia de aer.

de asta, "frana de motor" la un diesel nu este la fel de eficienta ca la un motor pe benzina. nu ma refer aici la diesel-uri mari, de camioane sau alte utilaje. ma refer strict la autoturisme. la camioane sau alte utilaje cu motoare diesel, e mai complicata treaba.

 

La benzina, e ca si cum ai incerca sa inspiri puternic printr-o batista impaturata. nu prea poti => vacuum.

la diesel, frana de motor e cauzata mai mult prin obturarea evacuarii gazelor. e ca si cum ai incerca sa expiri prin aceeasi batista.

Edited by Rares_CJ
Link to comment
Share on other sites

Acum 7 ani lucram pe taxi.... daca lasam masina pe liber imi iesea mai putin consum...daca o lasam in viteza puneam mai mult combustibil! Iar interesu meu era sa consum cit mai putin( cit se putea) combustibil..in plus am facut test si pe masina mea personala..iar a iesit asa...pe liber consum mai putin,,,in viteza mai mult...deci nu ma poate convinge nimeni ca in frina de motor consuma mai putin. Toti spun ca in frina de motor consuma 0 insa citi dintre voi care spune asta a facut testu? Eu spun ca faptele vorbesc....teoria e si ea in mare parte adevarata..insa face-ti un test de genu asta...si o sa vede-ti ce si cum.

 

 

 

prietene taximetrist... in bucuresti unde rahat sa faci frana de motor, in inghesuiala?... cat poti sa faci frana de motor?... in putine cazuri , cand cobori transfagarasanul... cum mergeai tu era foarte bine... ideea e ca in frana de motor consumul e 0... dar tu nu si nu...

Edited by umbrella
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

prietene taximetrist... in bucuresti unde rahat sa faci frana de motor, in inghesuiala?... cat poti sa faci frana de motor?... in putine cazuri , cand cobori transfagarasanul... cum mergeai tu era foarte bine... ideea e ca in frana de motor consumul e 0... dar tu nu si nu...

 

in constanta am facut taximetrie. dar pun pariu ca tu nu ai facut testu asta....asa din auzite si teorii multe se spun... eu zic sa faci o data testu asta si apoi poti spune lucrurilor pe nume in legatura cu asta

Edited by bmw_e36_4ever
Link to comment
Share on other sites

Ti-am explicat eu mai sus. La diesel este un regulator in pompa, care reduce debitul de motorina. Obturarea gazelor este folosita la camioane, unde e nevoie de o frana de motor mult mai puternica.

citisem undeva ca, la motoare mari, pe camioane si utilaje, exista ceva supape de eliberare a aerului din cilindru, supape care se deschid chiar inainte ca pistonul sa inceapa sa coboare. Practic, aerul comprimat in cilindru nu mai impinge pistonul inapoi in jos, generand astfel miscare de rotatie asupra arborelui, ci ca arborele trage inapoi pistonul in jos, generand frana de motor. Cica sunt motoare care genereaza mai multa putere in "frana de motor" decat prin combustie. ;)

 

am gasit.

 

google translate

 

Acest tip de frână este interzis sau restricționat în mai multe locații în care oamenii trăiesc, deoarece creează un sunet destul de tare pentru a tulbura pacea, inclusiv trezirea oameni pe timp de noapte. Este foarte eficient cu toate acestea, și creează cantități imense de forță de frânare care extinde în mod semnificativ viața sistemului de frână prin frecare - un HP 565 (421 kW), motorul diesel poate produce pana la 600 CP (450 kW) de forță de frânare

Edited by Rares_CJ
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.