Jump to content

Problema Turbina da/nu


Marc

Recommended Posts

Salve, detin un 320d 136CP + CIP (nu stiu sigur ce are, asa am cumparat masina, cica AC schnitzer). Mi s-au intamplat trei evenimente:

 

1. Dupa un drum Berceni->AFI->APK(politehnica)->Berceni (adica destui km parcusi, deobicei merg sportiv, atunci nu stiu sigur daca am mers, oricum nu schimb sub 2000 de cat foarte rar), cand am ajuns acasa(Berceni) am urcat pana in casa(5min) dupa care am coborat sa plec, am pornit masina si am constat: sunetul motorului (cand il turam) s-a schimbat, dupa 300-400m a inceput sa scoata fum din fata de la motor(de pe partea mea), am oprit masina pe dreapta rapid, si am oprit motorul. Am stat 2-3min (m-am chinuit sa vad ceva suspect, fiind noapte, nimic) dupa care am repornit-o si a mers ok, ba chiar parca tragea mai bine(e posibil sa ma insel)

 

2. Dupa cateva saptamani: am plecat de acasa sa bag motorina (mersesei probabil in ziua aceea doar la sala, care se afla la 1.7km dinstanta, in urma cu 1-2ore) la Rompetrol, la 1km maxim disnta(numai aveam mai deloc motorina, acul era pe 0), bag 16l, dupa care incepe sa imi faca la fel, se schimba sunetul masinii atunci cand o turez(pare fluierat, insa n-am mai auzit turbine defecte sa fiu sigur, tin sa precizez ca si atunci cand merge normal masina, dupa ce accelerez si scade turatia, parca e acelas sunet, doar ca mai incet) si sa scoata fum din nou, de aceasta data fiind lumina afara, am ridicat capota si am observat, partial si la prima vedere, din ce zona vine fumul, zona dintre filtru de motorina si motor(alternator cred), par a veni de jos, posibil chiar alternator, dar imi e sa nu fie de sub capacul motorului, adica de la EGR. Am oprit-o si am repornit-o de 2-3ori in decursul a 5min, si in nebunia mea am scos si xenoanele, si a repornit normal masina.

 

3. Dupa aprox 2-4saptamani, adica acum 5 zile, dupa ce n-am mers cu masina 24ore, seara am vrut sa plec, si problema a revenit, am pornit-o si am repornit-o de 5-6 ori, in decursul a 10-15min, n-am reusit s-o pornesc normal, asa ca am plecat pe jos. A doua zi dupa masa am coborat sa o verific iar, si la prima si adoua pornire mi-a facut la fel, a3 oara cand am pornit-o a mers bine, si de 5 zile n-a mai facut nimic.

 

De tras masina trage ok, mai bine ca 136CP fabrica oricum. Fum pe la evacuare, nu am bagat de seama, si nici nimeni nu ma atentionat. Fumul parea negru, dar iar n-s sigur de acest lucru, pentru ca n-am vazut si alt fum de alta culoare, oricum ce pot fi sigur e ca, concentratia fumului nu este mare. Am fost la 2 mecanici: unul mi-a spus ca as avea joc in ax la turbina, altu mi-a zis ca turbina este ok. Acum 4 zile am fost alt mecanic, acesta mi-a spus, ca nu vede nimic ne la locul lui(n-a putut-o pune pe elevator, ca avea alta masina) la prima vedere, mi-a dat jos capacul de la EGR si ulei, sa pot vedea data viitoare daca iese de la EGR, la acelas mecanic in urma cu 2-3 saptamani am pus testarul pe ea, si a iesit totul ok(era totul in parametri normali), cu exceptia unei erori la sistemul de aprindere(daca imi amintesc ok). Va multumesc, si astept comentariile dumneavoastra.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.