Jump to content

Etrier blocat? Please Help!


Recommended Posts

e46 325ti m-pack din 2003

 

Am plecat ĂŽn seara asta pe la ora 20:00 pe A1 ĂŽnspre Pitești, acceleraz pânĂŁ la 120km/h pentru cĂŁ mai mult nu ĂŽmi permitea traficul.

DupĂŁ 2 km volanul ĂŽncepe sĂŁ vibreze ușor apoi cu timpul vibrația se intensificĂŁ având o amplitudine mai mare si o frecvențĂŁ mai micĂŁ. Ăncetinesc pânĂŁ la 80km/h dar bĂŁtaia nu ĂŽnceteazĂŁ, acum nu mai era o micĂŁ virbație era chiar o bĂŁtaie. Ăncetinesc pânĂŁ la 50km/h dar bĂŁtaia nu ĂŽnceteaza, asa ca pun avariile si trag pe dreapta. Ies și luminez cu telefonul jențile sa vad dacĂŁ am panĂŁ sau prezoanele sunt slĂŁbite dar nimic, așa cĂŁ pun mâna pe fiecare jantĂŁ și constat cĂŁ janta fațĂŁ dreapta era foarte caldĂŁ iar celelalte reci. Știu era indicat ca scuip pe disc nicidecum sĂŁ pun degetul așa acum am facut eu. La podul de la Bolintin ĂŽntorc și o iau ușor cu 70-80km/h ĂŽnspre București. Opresc la primul peco dupĂŁ reprezentața Skoda și verific iar jantele, acum se rĂŁcise, la ĂŽntoarcere nu a mai batut volanul.

Am frânat de la 80km/h sã vãd dacã s-a ovalizat discul dar nu a avut nicio bãtaie.

 

Etrier blocat sau vreo conductã cu lichid de frânare? De ce la Început vibra volanul iar dupã nu a mai fãcut.

 

Mâine la ora 8 mã duc la service pentru constatare.

Link to comment
Share on other sites

Nu l-am schimbat niciodata. As vrea sa stiu de ce vibra volanul cand era blocat si de ce dupa nu a mai vibrat. Banui ca vibra deoarece discul era ovalizat, dar dupa de ce nu mai vibra. Nu inteleg fenomenul... Edited by Costi9b
Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg fenomenul...

 

 

Mi l-a explicat un mecanic odata. Din nefericire era sa adorm de plictiseala. Ceva legat de cum impinge discul placutele dupa ce eliberezi pedala de frana. Nu cred ca e atat de grava treaba incat sa se ajunga la schimbarea etrierului, cel mult curatare + un set garnituri. O sa vada baietii de la service ce au de facut. Chestia cu schimbatul lichidului de frana e ceva neglijat de majoritatea soferilor. Isi pierde proprietatile cu timpul si mai mult ca sigur trebuie schimbat in cazul tau.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ceva legat de cum impinge discul placutele dupa ce eliberezi pedala de frana.

 

Sincer nu cred ca discul impinge placutele de frana.

Am mai avut discuri ovalizate si la fel facea. Mi-e teama sa nu fiu nevoit sa schimb discurile.

Link to comment
Share on other sites

Pistonul se retrage si discul impinge placutele de frana.

 

Daca discul este dintr-un material nedeformabil nu vad cum ar putea deplasa placutele, fizic, logic vorbind...

 

Daca nu mai este presiune in pistonul respectiv nu se mai exercita forta pe placute si nu mai avem franare, probabil etrierul are un element elastic care indeparteaza placutele.

Edited by Costi9b
Link to comment
Share on other sites

la apasare frana, pistonasele raman blocate, placuta franeaza in mers, se incinge discul, roata, s.a.m.d.

in general raman blocate de la praful rezultat in urma franarii, mizerie, garnituri invechite.

cu schimbat lichid, curatit pistonase si inlocuit garnituri cred ca o sa scapi de problema.

Link to comment
Share on other sites

Daca discul este dintr-un material nedeformabil nu vad cum ar putea deplasa placutele, fizic, logic vorbind...

 

Daca nu mai este presiune in pistonul respectiv nu se mai exercita forta pe placute si nu mai avem franare, probabil etrierul are un element elastic care indeparteaza placutele.

 

Fara suparare, s-a mai discutat pe forum problema vorbirii in necunostinta de cauza... :rolleyes:

 

Discul de franare este fabricat cu o "deformare" care sa "ajute" la distantarea placutelor de pe suprafata de contact, prin usoara impingere a lor. Aceasta asa-zisa "deformare" este aproape imperceptibila ochiului uman insa eficienta in a-si face datoria (intr-adevar, datorita rotatiilor) fara a afecta bunul mers al automobilului.

 

OT : cel mai probabil schimbarea lichidului si a garniturilor de pe etrierul afectat vor remedia problemele.

 

Bafta !:thumbsup:

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Fara suparare, s-a mai discutat pe forum problema vorbirii in necunostinta de cauza... :rolleyes:

 

 

Nu pot sa te contrazic deoarece nu cunosc asemenea amanunte, dar o sa ma documentez temeinic si o sa vin cu argumente pro sau contra asupra teoriei tale. :thumbsup:

 

Presupun ca discul de frana impinge inspre exterior ambele placute datorita rotirii sale.

 

Fizic vorbind, pentru a impinge acele placute ai nevoie de o forta, prin rotire discul nu exercita nicio forta sa spunem paralela cu axa de rotatie a discului.

Iar treaba cu deformarea discului imi pare S.F.

Link to comment
Share on other sites

Discul de franare este fabricat cu o "deformare" care sa "ajute" la distantarea placutelor de pe suprafata de contact, prin usoara impingere a lor.

Nici vorba de asa ceva. Poate ar trebui sa fii mai atent cu propria recomandare :Fara suparare, s-a mai discutat pe forum problema vorbirii in necunostinta de cauza :) .

 

Bataia axiala admisa a discurilor de frana este de doar 0.01 mm. Extrem de putin.

 

Deci nici gand ca discul de frana sa fie fabricat cu o "deformare".

Edited by paul
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

eu am invatat ca frana cu lichid functioneaza pe principiul vaselor comunicante nicidecum pe baza faptului ca discul are "o deformare din fabricatie". probabil la bmw discurile sunt tip "dromader - cu o singura cocoasa". :sorcerer:

 

Ce spune principiul vaselor comunicante si cum se manimesta practic in cazul asta?

Link to comment
Share on other sites

eu am invatat ca frana cu lichid functioneaza pe principiul vaselor comunicante nicidecum pe baza faptului ca discul are "o deformare din fabricatie". probabil la bmw discurile sunt tip "dromader - cu o singura cocoasa". :sorcerer:

 

 

Nici vorba de asa ceva. Poate ar trebui sa fii mai atent cu propria recomandare :) :Fara suparare, s-a mai discutat pe forum problema vorbirii in necunostinta de cauza.

 

Bataia axiala admisa a discurilor de frana este de doar 0.01 mm. Extrem de putin.

 

Deci nici gand ca discul de frana sa fie fabricat cu o "deformare".

 

Ca de obicei, trebuie ca topicul unui user sa fie asaltat si deviat total de la subiectul initial,:resent:

 

O sa va rog sa-mi permiteti retragerea din aceasta discutie fara sens si fara scopul ajutorarii initiatorului, insa cu cateva precizari ; Unvicont : la BMW sunt de fapt de tip struto-camila cu auto-sustenanta; Paul : poate 0,1... 0,02 au inclusiv fabricantii de renume, oprindu-ma aici, fara a mai mentiona dilatarea. Forta de suctiune creata in instalatia de franare la depresarea pedalei de frana nu este suficienta pentru retractarea completa a placutelor.

 

Multumesc, bafta !:thankyou:

Link to comment
Share on other sites

Pai hotaraste-te! Discurile sunt fabricate gata deformate sau de fapt bataia lor axiala este extrem de mica?

 

Sistemul este astfel facut incat placutele de frana nu trebuie sa se retraga. Ele stau in contact cu discul, pentru ca pedala sa aibe o cursa cat mai mica.

Avand in vedere ca diametrul pistonasului este mult mai mare decat al clilindrului pompei de frana, daca placutele s-ar retrage ai avea nevoie de o cursa foarte mare a pedalei de frana.

 

De fapt asta este una din manifestarile discurilor de frana cu bataie peste limita admisa: creste cursa pedalei de frana.

 

Forta de apasare este extrem de mica in repaus, asa ca nu este nici o problema.

 

Mai bine de documentezi. Poti incepe chiar si de aici:

http://auto.howstuffworks.com/auto-parts/brakes/brake-types/disc-brake2.htm

Edited by paul
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Mi l-a explicat un mecanic odata. Ceva legat de cum impinge discul placutele dupa ce eliberezi pedala de frana.

Discul nu impinge placutele decat in imaginatia unor mecanicosi :) . Placutele raman lipite de discuri dupa ce iei piciorul de pedala de frana. Asa trebuie sa ramana daca vrei sa franezi din prima, fara sa te apuci sa faci pedale.

 

Nu l-am schimbat niciodata. As vrea sa stiu de ce vibra volanul cand era blocat si de ce dupa nu a mai vibrat. Banui ca vibra deoarece discul era ovalizat, dar dupa de ce nu mai vibra. Nu inteleg fenomenul...

La tine probabil a ramas pistonasul blocat.

Daca bataia a disparut, in nici un caz nu s-a deformat discul. Daca discul se deformeaza, atunci asa ramane, nu se mai indreapta in veci :) .

 

Mergi la un mecanic sa vada care e treaba.

Edited by paul
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Forta de suctiune creata in instalatia de franare la depresarea pedalei de frana nu este suficienta pentru retractarea completa a placutelor.

 

 

http://www.scritube.com/tehnica-mecanica/BIOMECANICA-LICHIDELOR-HEMODIN42152.php

 

http://www.e-automobile.ro/categorie-dinamica/40-sistem-franare-hidraulic-auto.html

 

 

Daca ai reinventat frana hidraulica esti binevenit sa ne explici.

 

Cea mai mare curiozitate a mea este tipul de disc de tine amintit! Lumineaza-ma unde dau de informatii gen?

 

edit:

 

vezi animatia de la pct.6

Edited by unvicont
Link to comment
Share on other sites

Doar ce m-am intors de la service si s-a constatat ca roata drepata fata se invarte usor infanat, bataia respectiva se resimtea in bascla de la aceiasi roata, un pivot este destul de uzat si trebuie schimbata toata bascula.

 

Mecanicul mi-a recomandat sa schimb garniurile la rotile fata si lichidul de franare. Eu insa intentionez sa le schimb toate gariturile de la toate rotile plus lichidul.

 

Voi ce imi recomandati sa mai fac in plus?

 

Sistemul este astfel facut incat placutele de frana nu trebuie sa se retraga. Ele stau in contact cu discul, pentru ca pedala sa aibe o cursa cat mai mica.

Avand in vedere ca diametrul pistonasului este mult mai mare decat al clilindrului pompei de frana, daca placutele s-ar retrage ai avea nevoie de o cursa foarte mare a pedalei de frana.

 

Cea mai buna explicatie de pana acum! :popcorn:

 

Ca de obicei, trebuie ca topicul unui user sa fie asaltat si deviat total de la subiectul initial,:resent:

 

Paul : poate 0,1... 0,02 au inclusiv fabricantii de renume, oprindu-ma aici, fara a mai mentiona dilatarea.

 

Discutiile astea eu le consider ON TOPIC.

 

Ai idee cum se verifica un disc, pentru ca dilatarea nu are nicio treaba cu abaterea respectiva.

Edited by Costi9b
Link to comment
Share on other sites

Cum anume trepida volanul? Oscila stanga dreapta ca la roti dezechilibrate sau efectiv vibra?

 

Aceiași senzație ca atunci când ai discurile ovalizate, spun asta deoarece cunosc bine fenomenul pentru cĂŁ am condus o mașinĂŁ cu discurile de frânĂŁ ovalizate. Mai exact discurile de frânĂŁ fațĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.