Jump to content

n42, 1l ulei la 200 de mile-segmenti?


Recommended Posts

Salut la baieti,intru si eu in priza cu o problema bine cunoscuta la motorul n42.Am un bmw e46 coupe,318ci din 2002,motor n42,si de ceva timp imi mananca ulei,nici mai mult nici mai putin 1litru la 200 de mile,am schimbat toate garniturile cu garnituri originale,mai ramane ccv de schimbat,dar 1 litru la 200 de mile este mult si pentru ccv,asa ca am facut un test de compresie si am la doua pistoane 5 bar,si la doua 6 bar.Dupa aceste valori de compresie eu zic ca sunt segmentii,dar as dori si pareri din partea voastra,mai ales din partea celor ce si au mancat zilele cu problema aceasta a motorului n42.Nu vreau sa vand masina ca tin foarte mult la ea:)),ne tin amintiri frumoase:))).Va multumesc anticipat
Link to comment
Share on other sites

Salut la baieti,intru si eu in priza cu o problema bine cunoscuta la motorul n42.Am un bmw e46 coupe,318ci din 2002,motor n42,si de ceva timp imi mananca ulei,nici mai mult nici mai putin 1litru la 200 de mile,am schimbat toate garniturile cu garnituri originale,mai ramane ccv de schimbat,dar 1 litru la 200 de mile este mult si pentru ccv,asa ca am facut un test de compresie si am la doua pistoane 5 bar,si la doua 6 bar.Dupa aceste valori de compresie eu zic ca sunt segmentii,dar as dori si pareri din partea voastra,mai ales din partea celor ce si au mancat zilele cu problema aceasta a motorului n42.Nu vreau sa vand masina ca tin foarte mult la ea:)),ne tin amintiri frumoase:))).Va multumesc anticipat

 

Inlocuirea segmentilor , nu va rezolva decat jumatate din problema [ asta daca , uzura a intervenit in urma "forjarii" si intretinerii proaste a motorului ] ! Verifica si camasile cilindrilor sa vezi ce grad de uzura au , eventual o rectificare ! dar cu toate astea , pentru mine inseamna TIMP PIERDUT si BANI ! Motorul nu va mai fii la fel sub nici o forma ! daca tu ai compresia care o ai , in cel mai bun caz , inlocuiesti doar segmentii [ [pe toti cei 4 cilindri , nu doar la cei cu probleme ] , in cel mai rau caz , vei fii nevoit sa cauti alt motor , sau o revizie generala si completa ! Honuit cilindri , schimbati segmenti , cuzineti , semeringuri etc !

Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu eu bmw nu are camasi la pistoane,oricum am hotarat sa inlocuiesc siemeringurile la supape si separatorul de ulei (ccv)cu tot cu furtune,daca nu se rezolva schimb si segmentii,cu schimbarea motorului nu sunt de acord,pentru ca nu sti ce motor cumperi si ce probleme pot aparea in timp la el,asa ca prefer cu banii care sa i dau pe alt motor sa il refac pe acesta si asa stau linistit ca stiu ca este facut de mine.Daca dupa inlocuirea simeringurile de la supape consuma undeva la 500 de grame la 1500 de mile o ls asa.Eu stau in anglia si de service nu poate veni vorba,in primul rand astia sunt praf si mai au si niste preturi de te da afara din casa:)))
Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu eu bmw nu are camasi la pistoane,oricum am hotarat sa inlocuiesc siemeringurile la supape si separatorul de ulei (ccv)cu tot cu furtune,daca nu se rezolva schimb si segmentii,cu schimbarea motorului nu sunt de acord,pentru ca nu sti ce motor cumperi si ce probleme pot aparea in timp la el,asa ca prefer cu banii care sa i dau pe alt motor sa il refac pe acesta si asa stau linistit ca stiu ca este facut de mine.Daca dupa inlocuirea simeringurile de la supape consuma undeva la 500 de grame la 1500 de mile o ls asa.Eu stau in anglia si de service nu poate veni vorba,in primul rand astia sunt praf si mai au si niste preturi de te da afara din casa:)))

decizia corecta si probabil ca acolo e problema ta ca la toti .

Link to comment
Share on other sites

Ca regula, odata cu schimbarea simeringurilor se verifica/schimba si ghidurile de supapa. Altfel, nu vei rezolva mare lucru. In cazul tau, avand in vedere compresia de 5-6 bar, nu de aici e problema. Simeringurile au rol de a izola uleiul din chiulasa de camera de ardere, nu au legatura cu compresia.Problema la tine sunt ori segmentii, ori supapele/scaunele de supapa. Odata chiulasa data jos pentru schimbarea simeringurilor, se pot verifica si ghidurile, si scaunele, si facuta si planeitatea chiulasei. Si daca tot dai jos chiulasa, verifica cu un ceas comparator de interior cilindrii. Se masoara in 3 locuri (PMI, mijloc de cursa, PMS), minim 4 masuratori, in cruce, pe fiecare nivel, ca sa verifici ovalitatea cilindrului. In functie de uzura, poti lua o decizie. Rectificarea, in functie de uzura, presupune segmenti de cota de reparatie (1,2,3, cate 0.05mm in plus la fiecare cota, daca retin corect) sau, in cel mai rau caz, pistoane de cota de reparatie (asta e momentul cand raman ca variante viabile ori schimbarea blocului/motorului, ori bucsarea dupa pistoanele tale). Parerea mea e ca ar trebuie, inainte sa te apuci sa bagi bani in motor, sa masori compresia cu un manometru bun, si daca totusi motorul are compresie OK, sa schimbi simeringurile cu tot cu ghiduri. E mai scump, dar asa ai garantia ca elimini consumul de ulei la nivelul chiulasei. Daca ai intrebari, shoot. Sper sa nu fi plictisit lumea.
Link to comment
Share on other sites

post-49033-0-31472300-1368903940_thumb.jpg

Ca regula, odata cu schimbarea simeringurilor se verifica/schimba si ghidurile de supapa. Altfel, nu vei rezolva mare lucru. In cazul tau, avand in vedere compresia de 5-6 bar, nu de aici e problema. Simeringurile au rol de a izola uleiul din chiulasa de camera de ardere, nu au legatura cu compresia.Problema la tine sunt ori segmentii, ori supapele/scaunele de supapa. Odata chiulasa data jos pentru schimbarea simeringurilor, se pot verifica si ghidurile, si scaunele, si facuta si planeitatea chiulasei. Si daca tot dai jos chiulasa, verifica cu un ceas comparator de interior cilindrii. Se masoara in 3 locuri (PMI, mijloc de cursa, PMS), minim 4 masuratori, in cruce, pe fiecare nivel, ca sa verifici ovalitatea cilindrului. In functie de uzura, poti lua o decizie. Rectificarea, in functie de uzura, presupune segmenti de cota de reparatie (1,2,3, cate 0.05mm in plus la fiecare cota, daca retin corect) sau, in cel mai rau caz, pistoane de cota de reparatie (asta e momentul cand raman ca variante viabile ori schimbarea blocului/motorului, ori bucsarea dupa pistoanele tale). Parerea mea e ca ar trebuie, inainte sa te apuci sa bagi bani in motor, sa masori compresia cu un manometru bun, si daca totusi motorul are compresie OK, sa schimbi simeringurile cu tot cu ghiduri. E mai scump, dar asa ai garantia ca elimini consumul de ulei la nivelul chiulasei. Daca ai intrebari, shoot. Sper sa nu fi plictisit lumea.

 

post-49033-0-31472300-1368903940_thumb.jpg

Mersi mult prietene,mai rar ca tine pe forumul asta,nu plictisesti pe nimeni,cel putin nu pe mine ca eu am nevoie de informatii.

O sa va tin la curent,saptamana ce urmeaza vine la mine un prieten mecanic si intram in ea,o sa va spun cum a decurs operatia:))),nu ma pot desparti de ea:)))).Am sa atasez si o poza cu amanta mea,am cearta cu sotia din cauza ei:)))

Link to comment
Share on other sites

cati km are motorul si ce compresie ai pe ceilalti cilindrii?

 

motorul are 130.000 de mile,nu stiu ordinea la cilindri dar iti spun taraneste :)),pe primi doi cilindri cum te uiti din fata masinii am 5 bar pe fiecare,iar pe ceilalti doi 6 bar pe fiecare,nu stiu cat de bun este manometrul ca este luat de pe ebay,ma duc zilele astea sa iau unul de la cineva care stiu sigur ca este bun,o sa va tin la curent prietenii mei,o zi buna(fac un mic edit,din cate stiu eu din fabrica masina are 10-12 bari)

Edited by bmw_e46
Link to comment
Share on other sites

13-14 bari , pana la 10 bari e limita de bun simt la el , ce scade sub, deja apar semnele de intrebare ! ideea cea mai buna e un rebuild complet al motorului , riscurile la achizitionarea unui motor sh implica riscuri si trebuie sa fii foarte atent cand il cumperi ! Mi se pare ciudat sa pice in doar 130 de mii de mile , adika asa de slabe sunt n42 urile ?
Link to comment
Share on other sites

florine,iti scotea cumva fum alb si tie la rece? ai apucat sa rezolvi ceva?

 

Revin,problema rezolvata cu schimbarea simeringurilor de la supape,masina merge ok cel putin pana acum:)),nu mai scoate fum deloc,si nici ulei nu mai consuma,cu testul de compresie trebuie sa ma duc la un service sa l fac ca nu am gasit manometru,dar cred ca nu este nimik deoarece sa rezolvat doar cu schimbarea simeringuri supape.Am schimbat fara a da chuloasa jos,sunt doua metode de a face asta,1.prin bagarea unei sfori prin gaura la bujie infundand camera de ardere apoi ridicand pistonul respectiv sus,astfel blocand supapa,iar 2. in locul bujiei bagand furtunul de la compresor si bagand aer,astfel supapa ramane blocata sus,eu am ales varianta cu copresorul ca am acasa.Cu alinierea distributiei :am cumparat de pe e bay un set de blocare a distributiei pentru motorul meu pe care am dat 100 de lire,dat fiind ca la service mi au cerut sa mi alinieze distributia 200 de lire,am preferat sa mi incerc norocul cumparand trusa si folosind TIS sincer va zic ca e floare la ureche daca faci exact ce spune in TIS,a pornit la prima cheie.Va multumesc la toti care v ati implicat in topicul meu cu pareri si ajutor,sincer va spun ca este prima oara cand discut pe acest forum si nimeni nu sa injurat sau sa luat la batjocura unul de altul.Va multumesc si va doresc o masina fara probleme,ca eu sunt mancat de ele:)))))

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Revin,problema rezolvata cu schimbarea simeringurilor de la supape,masina merge ok cel putin pana acum:)),nu mai scoate fum deloc,si nici ulei nu mai consuma,cu testul de compresie trebuie sa ma duc la un service sa l fac ca nu am gasit manometru,dar cred ca nu este nimik deoarece sa

 

ai aliniat si motorasul valvetronic ? E nevoie de tester pt reinitializare .

Link to comment
Share on other sites

ai aliniat si motorasul valvetronic ? E nevoie de tester pt reinitializare .

[/quot

 

 

Nu am folosit tester,in TIS nu spune nimic de aliniere motoras,sau poate doar am avut eu noroc sa l nimeresc bine:)),oricum aveam si tester,am GT1 SI SSS,deci nu era problema de tester,vreau sa zic ca gt1 si sss,nu trebuie sa lipseasca la un mecanic de casa ca noi cei de aici:))

Link to comment
Share on other sites

Felicitari pentru ceea ce ai facut, oricum alinierea distributiei in cazul in care ai setul de cale nu este deloc greu, in ciuda "folclorului"; ciudat insa ca nu ai probleme cu reinitializarea motorasului VVT, pentru ca l-ai dat jos si ar trebui reinitializat, stiu sigur ca trebuie, la masina mea dupa schimbare simeringuri s-a facut treaba asta.
Link to comment
Share on other sites

Revin,motorasul a fost facut pe tester,dupa cum am spus nu am lucrat singur la masina,iar partea asta mi a scapat prietenul meu avand grija,l am intrebat:),in rest cam asta este

da , altfel ai fi simtit la mers ca e ceva in neregula sau trepidatii la ralanti . Bine ca ai rezolvat. Acum da-i turatii mari fara frica .

Link to comment
Share on other sites

da , altfel ai fi simtit la mers ca e ceva in neregula sau trepidatii la ralanti . Bine ca ai rezolvat. Acum da-i turatii mari fara frica .

 

Stai linistit ca si cu uleiul asa tot in blana conduceam,era fum la curul meu ca la tractor:)))),frate e bmw,parca imi este mila sa schimb la 1500=)))

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.