Jump to content

F20 116d chiptuning


D_A_N

Recommended Posts

Pacientul:

BMW 116d (F20), 2013, 15.000 km, 1995 cmc, steptronic.

Acum are 116CP/260Nm si vreau sa o duc la aprox. 150CP/320Nm.

Masina este in garantie, asa ca nu vreau sa ma complic cu remapare, vreau sa-i instalez un RaceChip Pro2.

Ce ziceti de alegerea mea? Oare va forta prea mult cutia automata?

Link to comment
Share on other sites

bune preturile , dar cam agresive softurile , ma uitam la F07 GT 530d cel mai "safe" soft 309hp - urmatorul 318hp si cel mai "ultimate" cum zic ei acolo 320hp si 641nm ( preturi 129e - 229e - 479e )

cauta pe net ca e review pt F10 , F30 , se pare ca lumea e multumita , a urcat ceva putere si in teste dyno , nu cat pretind ei totusi dar e ceva .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am ales acest chiptuning din mai multe considerente: review-uri bune, site-ul lor e plin de detalii tehnice si pretul este mai mult decat rezonabil. Dar cel mai important argument este ca tuningul este ajustabil, nu-ti trebuie decat o surubelnita.

Singura rezerva pe care o aveam era legata de cutia de viteze, dar ma gandesc ca aceeasi cutie steptronic (oare identica?) este pusa si pe modele cu mult mai musculoase. :D

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult pentru raspunsurile voastre. A mai ramas o singura intrebare la care n-am primit inca raspuns: cutiile steptronic sunt identice pe toate modelele BMW? Sau difera in functie de motorizare?
Link to comment
Share on other sites

Eu nu mi-as monta decat de la o firma consacrata,insa pretul este pe masura. Mi se pare cel putin aiurea sa platesc pe un box aproximativul a doua plinuri de combustibil si sa am si pretentii de fiabilitate,etc. Gandeste-te ca motoarele de generatie noua sunt foarte pretentioase :thumbsup:
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Acum vreo 2 ani FRE tu nu erai pe aici. Am facut si un topic despre patania cu boxul de la Racechip. Cred ca mai e activ. Cert e ca l-am trimis inapoi, era varianta standard...dar motorul intra in limp mode si nu mai avea puterea stock. Am tot incercat din setari , una alta,am sunat , am dat mailuri la ei si cu tot cu ce mi-au zis tot n-am reusit sa scot limp mode. Softul avea protectie anti tuning care nu putea fi scoasa decat prin resoftare manuala. Asa ca am trimis boxul inapoi si mi-au dat banii,

 

Uite ca am gasit topicul

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/112846-318d-e90-143cp-racechip/

Link to comment
Share on other sites

Andrei, multumesc pentru linkul cu patania ta, recunosc ca nu am stat sa citesc toata sectiunea Tuning inainte de a deschide acest post. :D

Evident ca exista un risc ca powerbox-ul sa nu functioneze ca in reclama, dar pentru asta a fost inventat returul produselor. :D

Inca ceva, motorul 116d (1995 cmc, 116CP/260Nm) este IDENTIC din punct de vedere mecanic cu 118d (1995 cmc, 143CP/320Nm), singura diferenta fiind in software. Ambele modele sunt pe platforma F20 cu motoare N47.

Am cautat de mi-au sarit capacele si am mai gasit ceva care mi-a sters ultima urma de indoiala: cutia steptronic de pe platformele F este aceeasi pe toate modele. Are codul GA8HP45Z si am gasit-o inclusiv pe F10 535iX, deci va prelua fara probleme diferenta de putere/cuplu. :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Dan, poti sa cumperi un box de genul si vezi ce rezultate ai. Daca nu esti multumit si cu atat mai mult daca iti pare eroarea aia n-ai ce face decat sa-l trimiti inapoi.

Dar vezi ca exista si cineva care vinde Racechip in Buc. De pe race-chip.ro. Si am inteles ca ofera si pt testare box-ul.

http://www.race-chip.ro/chip-tuning/bmw-1er-f20--116d-1-1849

Edited by Andrei_VUV
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Excelent. Diferenta de bani e rezonabila (trebuie sa manance si gura lor ceva), o sa incerc modelul Pro (cel intermediar, nici cel mai ieftin, nici cel mai scump). Ii caut imediat cum revin in Bucuresti, sunt plecat toata saptamana viitoare. Multumesc inca o data.
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Vineri am instalat RaceChip Pro2, cumparat direct din Germania. Din pacate nu am reusit sa-l contactez pe reprezentatul din RO, telefonul care apare pe pagina de mai sus suna ocupat in continuu ... probabil s-a reprofilat.

Prima impresie, dupa cca 400 km facuti in weekend (inclusiv prin Bucuresti): FANTASTIC! Ca termen de comparatie am cealalta masina, un F10 (520d, 2011). Se simte o crestere importanta de putere/cuplu, in special la turatii joase, inclusiv la plecarea de pe loc.

Ca sa va dau un simplu exemplu, aproape de casa fac dreapta pe o straduta necirculata, iar acolo, chiar din curba, accelerez. Pastrand acelasi stil de conducere, dupa ce am montat RaceChip, in curba respectiva mi-a fugit spatele (pe asfalt curat, anvelope 225/45/R17 aproape noi, a intrat in functiune ESP si ASC) din cauza puterii prea mare pe puntea spate.

Nu am pastrat setarile cu care a venit RaceChip, i-am dat de la inceput inca doua trepte de putere/cuplu. Nu a intrat in limp mode desi i-am dat "blana" de cateva ori, iar pe autostrada m-am dus pana la 200 km/h.

Daca este sa-mi dau cu parerea, puterea pare a fi in jur de 160-170 CP, iar cuplul peste 340 Nm (stock este 116CP/260 Nm). Am cerut unei firme care posteaza si pe aici un test dyno (normal, contra cost), inca nu am primit raspuns. O sa revin cu un email la ei, probabil sunt ocupati cu treburi mai serioase.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Nu va mai complicati cu tuning boxuri. Dupa mai multe topicuri citite am evitat sa mai cumpar tuning box.Pentru cei ce vor un chip tuning pentru bmw seria F orice motorizare o poate face la br-performance.be. Tocmai mi-am primit ecu de la ei si masina trage foarte foarte bine.De la 184cp la 220 cp si de la 380nm la 440nm cuplu.Foarte multumit de rezultat.Iti ia 5 minute maxim sa scoti ecu din cutia de langa motor ca sa il trimiti la ei in belgia si in 2 zile il ai inapoi.Te costa 400 euro si curierul 100 ron prin posta romana serviciul EMS.Toata operatiunea dureaza 5 zile.Pe pagina lor de farcebook posteaza toate masinile pe care le fac in fiecare zi si poze cu masuratori Dyno.
Link to comment
Share on other sites

Nu va mai complicati cu tuning boxuri. Dupa mai multe topicuri citite am evitat sa mai cumpar tuning box.Pentru cei ce vor un chip tuning pentru bmw seria F orice motorizare o poate face la br-performance.be. Tocmai mi-am primit ecu de la ei si masina trage foarte foarte bine.De la 184cp la 220 cp si de la 380nm la 440nm cuplu.Foarte multumit de rezultat.Iti ia 5 minute maxim sa scoti ecu din cutia de langa motor ca sa il trimiti la ei in belgia si in 2 zile il ai inapoi.Te costa 400 euro si curierul 100 ron prin posta romana serviciul EMS.Toata operatiunea dureaza 5 zile.Pe pagina lor de farcebook posteaza toate masinile pe care le fac in fiecare zi si poze cu masuratori Dyno.

Chiar azi citeam pe bimmer despre ei......le-au cam bagat mortul in casa alora de la Dinan,JB4,etc - se pare ca sunt singurii care au reusit sa scrie pe ECU de la F-uri. Interesant sa aud ca si-a facut si cineva de la noi,cred ca mai astept sa iasa din garantie masina si poate incerc si eu,in cazul meu costa vreo 800 euro parca.

Link to comment
Share on other sites

pentru cineva cu masina in garantie, race chip ala ideal, ca la revizie il scoti si gata,

Se practica la greu prin Belgia din ce am vazut, e foarte greu de detectat ca a existat pe masina ca sa iti faca probleme la garantie.

Aveam si niste colege pe la servici, isi cumparau cate un megane de 80 de cai sau cat naiba are ala, nou nout si il cipuiau instant :) gen, cand ridicau masina de la dealer ele aveau cipul in buzunar.. :)

cica cumperi masina sh cu istoric de service si proprietar unic, si femeie pe deasupra, doamne ajuta.. :)

Edited by DOMI
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Avem si in tara cel putin 2 firme capabile sa faca remap pe F uri cu sculele necesare / dyno si tot :) ... dar recomand DPF OFF... chiar daca lasi dpf ul ... regenerarea se va face mai repede... si se va ajunge tot in acel punct de al elimina ! racechip e pistol cu apa .... daca tu obtii mai mult de 145 de cai pe dyno cu acel box... eu ma fac popa ! Edited by DEVIL's Style
Link to comment
Share on other sites

2 ?? sunt vreo 20 cel putin :)

daca filtru e bun nu ai de ce sa-l scoti ...

daca regenerarea se face mai des dupa remap inseamna ca softu e prost facut :) -> din cazurile vazute : se modifica aiurea durata injectiei ...

Edited by RobyS
Link to comment
Share on other sites

Power box-ul nu face altceva decat sa bage motorina ca la balamuuc

Iti infunda dpf-ul si dupaia paradesti si turbina

Nope, consumul e chiar mai mic decat inainte de a-l monta.

 

... daca tu obtii mai mult de 145 de cai pe dyno cu acel box... eu ma fac popa !

Si nu merita 249 EUR cresterea de la 116 la 145 CP? Sau macar 130 CP? Eu zic ca da, mai ales in contextul pastrarii garantiei motorului.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am folosit o prostie de aia pe un 320d e46 .... dupa 15 mii de km .. am zis adio regulatorului de presiune din rampa si unui injector ... pe dyno insemnand lipsa 15 cai ! tu decizi ce e mai bine pentru masina ta ! stiu ca firmele renumite sunt scumpe .... dar decat sa mai pun asa ceva pe masina... mai bine fac o remapare sau o las stock ! nu e vorba doar de castigul de putere ci si de impactul avut asupra masinii !

 

 

Roby S : ori asta .. ori lasi dpf ul sa se infunde :) ..... oricum pe mine ma depaseste porcaria asta de dpf... asa ca mai bine ii spun adio decat sa mi faca figuri mai tarziu !

Edited by DEVIL's Style
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.