Jump to content

Probleme la sistemul de racire E36 M43 316i an fab. 1995


Recommended Posts

Povestea incepe c-am asa, masina a avut vasul de expansiune si radiatorul sparte, nu in urma unui accident, ci datorita faptului ca sa circulat cu ea cu lichid de racire insuficient in instalatie si presiunii ridicate ce sa format in circuit si binenteles nefunctionarii corecte a supapei de supra-presiune de la busonul vasului de expansiune( supapa nu a deschis deloc). Dupa acest eveniment nefericit, eu si proprietarul masini, ne-am apucat sa inlocuim radiatorul cu vas de expansiune cu tot, am inlocuit toate flansele de plastic( toate erau imbatranite), termostat nou, inlocuit pompa de apa noua, vascocuplaj nou(cel vechi nu-si mai facea treaba deloc), si alte cateva garnituri, role si cureaua de transmisie ce nu au legatura cu sistemul de racire. Dupa ce am terminat cu toate de montat, alimentat sistemul de racire cu antigel diluat asa cum trebuie si o aerisire ca la carte, hai sa probam masina sa vedem cum merge si surpriza... motorul nu se raceste cum trebuie, spun asta ca motorul nu se raceste cum trebuie pt ca din nou se creeaza o presiune foarte mare in circuit, apa nu fierbe, martorul din bord sta la jumatate asa cu trebuie sa fie, garnitura de _chiuloasa_ nu e fisurata(uleiul este curat, lichidul de racire este curat, motorul nu scoate fum deloc, bule de gaze in vasul de expansiune nu sunt). Dupa alte cateva cercetari, nervi si timp pierdut iar pe langa masina, am constatat faptul ca lichidul de racire nu circula in instalatie, am desfacut capatul furtunului de retur de la radiator cu motorul pornit dar RECE si pe acest furtun nu curge nici un pic de antigel, nici cu motorul in relanti nici cu el turat semn ca pompa de apa nu-si face treaba desi ea este noua.

 

Aici se termina povestioara mea, sper ca nu v-am plictisit prea tare, orice sugestie idee este binevenita. Multumesc.

Edited by xmisterx
Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg cum de se creeaza presiune mare in circuit cand ulterior ai spus ca apa nu circula prin radiator pentru ca pe returu?l radiatoruluinu curge pic de apa, asta iar insemna ca apa nu trece prin radiator deloc,ca si cum radiatorul ar fi infundat total,ceva nu se leaga in descrierea ta

1- daca ar fi cel putin un pic de apa in motor atunci cand ai spus ca ai desfacut capatul de retur al radiatorului apa ar fi trebuit sa curga si din motor si din radiator astfel,tu ai spus ca nu curgea nimic si ai dat vina pe pompa de apa. Asta inseamna ca ai pus apa in radiator foarte putina.

In motor +radiator iti intra cam 4-5 litri de apa ,tu cata apa ai pus?

Faza cu presiunea mare banuiesc ca te referi , ca apa isi mareste volumul si da pe afara la 80C pe la busonul de la radiator

In mod normal chiar si fara buson masina ar trebui sa functioneze f bine

Completeaza cu apa din nou si reverifica circuitul radiatorului.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

este normal sa nu vina apa pe returu din radiator cu motorul rece, ca apa nu circula si prin radiator la inceput pana nu creste temperatura in motor ca sa deschida termostatul,ca sa vezi daca circula apa lasi busonul desfacut si accelerezi putin motorul si tre sa se vada in vas cum tasneste pe undeva prin lateral un jet de apa, sau desfaci un pic aerisitorul de pe vas si vezi daca iese aer sau antigel atunci inseamna ca circula .ceva presiune face instalatia cand este motorul incins daca pui mana pe furtunul care se duce la radiator tre sa fie tare. Edited by cabron
Link to comment
Share on other sites

Putin.mai.sus xmisterx.a.spus ca a desfacut capatul furtunul pe returul radiatorului si a spus ca nu a curgs antigel.deloc,asta inseamna ca in

motor nu e apa?

Cabron , imi cer scuze pentru ce am scris mai sus dar in a el moment ma gandeam la E 46,, incerc sa reformulez raspunsul pentru tine,!dar nu ai dreptate decat referitor doar la capacul busonului de la radiator, in rest nu este asa cum ai descris mai sus. atita timp cat radiatorulare apa in el daca desfaci capatul furtunului de la returul radiatorului apa va curge atit din radiator cat si din motor.este metoda.cea.mai rapidade a scoate apa din radiator.si.din motor.in acelasi.timp.Busonul de la radiator. nu conteaza daca este pus sau nu apa nu da pe afara .

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

apa o sa curga doar din radiator asa cum spui tu daca desfaci furtunul de la radiator dar nu si din motor pt ca nui da voie termostatul care este inchis si este in partea de jos pe bloc,daca vrei sa golesti si din motor tre desfacut termostatul sau ca sa golesti motorul complet tre desfacut surubul de scurgere dupa bloc,eu nu am spus ca da apa afara pe la buson,doar ca pe acolo se poate vedea daca circula antigelul.asa stiu eu dar poate ma insel Edited by cabron
Link to comment
Share on other sites

@cabron

1-Daca desfaci capatul futunului de la returul radiatorului apa va curge si din motor si din radiator deoarece termostatul chiar daca este inchis

nu este perfect deoarece supapa care inchide "traseul" catre radiator este din metal de forma rotunda si care nu inchide perfect acest""traseu"

2-Acest "traseu " catre radiator nu este un simplu traseu pe care este pus termostatul si nu da voie sa curga apa catre radiator, nu este ca la

Dacia 1300, nu , nu este asa cum poate iti imaginezi.

3-In blocul motor circuitul este asa:(daca cumva poate ai dat jos _chiulasa_ de pe motor): Cu motorul rece ,termostatul e inchis, pompa de apa pur si simplu invarte apa doar printre cilindri se suie catre _chiulasa_ si apa ajunge din nou in spatele pompei de apa.

Cand temperatura apei creste catre 80-85C termostatul se deschide usor, si astfel va ajunge catre aprox 90C sa se deschida complet, si

acum urmeaza alt circuit astfel incat primul "traseu" se va inchide complet,iar supapa in spatele ei e al 2-lea traseu care face ca apa fierbinte

care iese din _chiulasa_ sa se duca direct catre radiator.

Astfel apa racita de radiator va fi recirculata din nou de catre pompa de apa care urmeaza al 2-lea traseu.

Pana cand termostatul se deschide complet exista faze la care o parte din apa va fi recirculata prin insusi motor-_chiulasa_-pompa apa si iar motor

si o alta parte de apa care va urma al 2-lea traseu _chiulasa_-radiator-pompa apa -motor.....s.a.m.d

Imagneaza-ti ca si cum in loc de termostat ai avea un robinet cu 2 cai, la care in primul circuit (al apei) invarti apa intr-un circuit inchis, si functie de temp inchizi usor primul robinet si in acelasi timp il deschizi pe al doilea astfel in acel circuit introduci suplimentar un radiator.

Acest circuit este foarte asemanator cu circuitul apei de la centralele pe lemne, doar ca acolo sunt folosite 2 pompe de apa si o supapa de sens.

Daca vrei iti pot face o descriere amanuntita a centralelor pe lemne cu exhaustor.

Link to comment
Share on other sites

Va multumesc pt raspunsuri, am sa va rspund tuturor pe rand.

 

Cristianro: nu se pune problema de aerisire si catntitatea de lichid ce a intrat in instalatie, i-am facut vre-o 5-6 aerisiri in mai multe moduri, cantitatea de lichid intrata in instalatie este de aprox. 6-7 litri, atunci cand torn in vasul de expansiune curge lichid si pe acel furtul de retur ce intra in radiator deci ajunge suficienta apa in motor.

Legat de presiune da, ma refer la presiunea creata de marirea volumului lichidului.

Link to comment
Share on other sites

Cristianro: Vasul nu e cel original insa credema ca toate aerisirile facute sunt corecte, nivelul maxim pe vasul de expansiune e cam pe la jumatatea vasului, pana a colo am pus si eu lichid, problema e din alta parte.

 

Cand temperatura apei creste catre 80-85C termostatul se deschide usor, si astfel va ajunge catre aprox 90C sa se deschida complet, si

acum urmeaza alt circuit astfel incat primul "traseu" se va inchide complet,iar supapa in spatele ei e al 2-lea traseu care face ca apa fierbinte

care iese din _chiulasa_ sa se duca direct catre radiator.

 

 

Aici vorbesti ceva de o supapa, unde e aceasta supapa si de cine e comandata??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.