Jump to content

n42b18 posibil ulei in antigel si antigel in ulei


Recommended Posts

Va salut pe toti inainte de toate.

Masina este un e46 motor n42b18(ay31) din 02/2002.

Acum o luna am sesizat urmatoarele:

- spuma/crema galbena (gen capuccino ) pe joja ulei si pe capacul pe unde se completeaza ulei. Am tot curatat, insa a continuat sa apara. Mentionez ca faceam multe drumuri scurte-4 km. Vremea relativ rece dimineata. Insa aceasta a aparut si dupa 2 drumuri mai lungi.

- scurgeri ulei pe la garnitura culbutori( garnitura capacului motor- crankcase) - semn de ccv infundat si presiune in bloc motor

- fum alb uneori si dupa ce motorul e cald

- si ceva apa ,cred, tot apare sub termoflot, langa carcasa filtrului de ulei, nu mi.am dat seama daca e antigel

- am tot verificat antigelul si nu parea sa scada( si am gasit putine reziduri negre deasupra in vasul de expansiune), insa ultima oara cand l.am verificat a scazut parca putin si am gasit ulei ( cred) in vasul de expansiune(video http://youtu.be/OBDuWkbPgto )

- motorul nu s-a supraincalzit , uleiul a mai scazut si am mai completat, insa pierzand ulei pe la garnituri acest lucru nu e relevant. Am mers de la primele simptome aproximativ 400 de km cu masina, insa de cand am vazut ceea ce vedeti si voi in video am lasat.o pe dreapta

Intrebarea mea( sau mai multe) ar fi : ce credeti? Posibil garnitura de _chiulasa_, bloc fisurat sau doar termoflot fisurat. Oricum ar fi e ceva destul de fin, cred. Sau poate e doar de la ccv.ul infundat care sa.mi faca acea spuma pe joja si pe capac umplere ulei?si asta doar in cazul in care in vasul de expansiune nu ar fi ulei..desi nu cred.

Va rog sa.mi spuneti parerile voastre si astept oricand sa primesc intrebari pt lamuriri. Multumesc!

Edited by ptvflorin
Link to comment
Share on other sites

Spuma aia se face si daca uleiul cu care completezi nu e la fel cu uleiul pe care il ai in motor.

 

Cel mai sigur ar fi sa schimbi uleiul, recomandat este 0w40.

 

Consumul de ulei si fumul alb are legatura mai mult ca sigur cu simeringurile de la supape. Vezi ca e un topic mare pe aceasta tema.

 

Pentru a scapa de scurgerile de ulei trebuie sa schimbi garniturile, preferabil cand schimbi simeringurile de la supape, ca tot se umbla acolo.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Spuma aia se face si daca uleiul cu care completezi nu e la fel cu uleiul pe care il ai in motor.

 

Cel mai sigur ar fi sa schimbi uleiul, recomandat este 0w40.

 

Consumul de ulei si fumul alb are legatura mai mult ca sigur cu simeringurile de la supape. Vezi ca e un topic mare pe aceasta tema.

 

Pentru a scapa de scurgerile de ulei trebuie sa schimbi garniturile, preferabil cand schimbi simeringurile de la supape, ca tot se umbla acolo.

 

1.spuma rezultata din amestecul diferitor tipuri de uleiuri nu cred ca se manifesta cum zice el

2.rezultatul consumului de ulei e fumul albastrui si da,pot fi semeringurile,garnituri,etc...

Poti facfe testul pt semeringuri cu statul 5 min la relanti apoi o turezi 3500-4000 si daca scoate fum albastru alea sunt...

3.DonJon... de ce 0w40 si nu 0w30 sau 5w30 ?

Link to comment
Share on other sites

Au fost discutii interminabile pe tema alegerii uleiului, dintre cele enumerate de tine. In urma discutiilor eu am ajuns la concluzia ca 0W40 e uleiul potrivit.

 

Legat de culoarea fumului, tin sa te contrazic. Masina mea nu scotea fum albastru inainte sa ii schimb simeringurile, ci fum alb. Si nu sunt singurul.

 

Cu spuma i-am mai adus la cunostinta de o posibila cauza.

 

Aici doar ne dam cu presupusul, ne impartasim experientele. Ceva concret aflii daca mergi la un service si mai ales daca ai norocul sa dai de un mecanic care se pricepe la N42. Cei mai multi fug de el.

Link to comment
Share on other sites

 

Aici doar ne dam cu presupusul, ne impartasim experientele. Ceva concret aflii daca mergi la un service si mai ales daca ai norocul sa dai de un mecanic care se pricepe la N42. Cei mai multi fug de el.

 

Aici ai dreptate...dar sunt prea multe cazuri si prea multe feluri de probleme,fiecare diferite...cu tipul de ulei nici eu nu sunt prea in clar...vazusem odata pe o pagina oficiala bmw pt motorul acesta urmatoarele tipuri de ulei care ar fi ok : 0w30,0w40,5w30,5w40...cam atata toate cu norma LL01 longlife..

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca ar fi de simeringuri, pt ca inainte de aceste probleme nu scotea fum alb..fumul alb mai apare si la ccv infundat

Ulei i.am pus bmw 5w30 de pe piata..am completat cu acelasi ulei din bidonul ramas

Multumesc pt reply.uri..insa m.ar interesa ce credeti in legatura cu intrebarea mea..sunt simptome care indica garnitura arsa fisurata sau termoflotul? Stiu ca trebuie dusa la un mecanic pt ceva concret dar sunt curios ce spuneti si voi, ce experiente a.ti mai avut, auzit. Si as dori sa nu schimbam discutia in alegerea uleiului ca sunt destule topicuri pt asta. Multumesc!

Edited by ptvflorin
Link to comment
Share on other sites

Eu nu prea cred ca ai probleme cu garnitura...poate e doar un mic inceput...dar ar fi trebuit sa ai si presiune mare in instalatie ,bolboroseli prin vasul de expansiune si antigelul murdar...intr-adevar trebuit mers intr-un service si inspectat bine,de eventuale scurgeri,pierderi de antigel prin diferite zone ale motorului (bloc,furtune,coturi,radiator,vas,etc.)
Link to comment
Share on other sites

Eu nu prea cred ca ai probleme cu garnitura...poate e doar un mic inceput...dar ar fi trebuit sa ai si presiune mare in instalatie ,bolboroseli prin vasul de expansiune si antigelul murdar...intr-adevar trebuit mers intr-un service si inspectat bine,de eventuale scurgeri,pierderi de antigel prin diferite zone ale motorului (bloc,furtune,coturi,radiator,vas,etc.)

Mersi de raspuns. Antigel nu prea a pierdut, insa acea mizerie din vasul de expansiune ce crezi ca ar putea fi?

Link to comment
Share on other sites

Acuma recent. Dupa ultimul drum. Ca apoi nu am mai mers cu ea. Caldura baga, acul sta in picioare.

 

Nu stiu ce sa zic...eu zic sa cureti bine motorul pe unde ai vazut ca ai eventuale pierderi ,apoi il urmaresti si iti poti da mai bine seama ce pierzi pe unde pierzi...cel mai indicat vorbeste cu un mecanic,da mecanic nu deala cu presupusul...si vezi mai departe ce faci...bafta !

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic...eu zic sa cureti bine motorul pe unde ai vazut ca ai eventuale pierderi ,apoi il urmaresti si iti poti da mai bine seama ce pierzi pe unde pierzi...cel mai indicat vorbeste cu un mecanic,da mecanic nu deala cu presupusul...si vezi mai departe ce faci...bafta !

Ok.ms.bft ..astept pareri in continuare la intrebarile mele.

Edited by ptvflorin
Link to comment
Share on other sites

si la mine cand a dat frigul faceam drumuri scurte si la fel incepuse sa apara pe capac spuma cum face nesul, a disparut dupa ce am facut un drum de vreo cateva sute km

daca este termoflotul face in vas un fel de spuma ca de ness doar ca este mai apoasa asa a fost la mine

Edited by cabron
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

si la mine cand a dat frigul faceam drumuri scurte si la fel incepuse sa apara pe capac spuma cum face nesul, a disparut dupa ce am facut un drum de vreo cateva sute km

daca este termoflotul face in vas un fel de spuma ca de ness doar ca este mai apoasa asa a fost la mine

Spuma ca de ness mentionata de tine seamana cu cea din video.ul meu de pe youtube postat de mine in primul post? Ms

Link to comment
Share on other sites

vezi ca poti anula termoflotul sa nu mai treaca antigelul prin el,poti curata vasul,si vezi daca mai iese ulei in vas,zic ca este mai usor decat sa te apuci sa schimbi garnitura de chiloasa.si stai cu ochii in patru la ulei,antigel in caz ca ar fi garnitura.
Link to comment
Share on other sites

vezi ca poti anula termoflotul sa nu mai treaca antigelul prin el,poti curata vasul,si vezi daca mai iese ulei in vas,zic ca este mai usor decat sa te apuci sa schimbi garnitura de chiloasa.si stai cu ochii in patru la ulei,antigel in caz ca ar fi garnitura.

Da..e o idee buna..ma gandesc sa si il scot si sa il verific..nu stiu..ori sa pun apa colorata printr.o parte si sa vad daca curge pe cealalta parte..sau sa il presurizez sub apa

Link to comment
Share on other sites

poti pune apa in el in partea unde intra uleiul, astupi un capat pe unde intra antigelul si pe capatul celalant bagi presiune cu compresorul de aer si vezi daca bolboroseste apa.asa cred eu ca se poate verifica cel mai usor.

Da..asa.i..la metoda aceasta nu ma gandisem..ms!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.