Jump to content

E92 320i vs 325i vs A5 2.0T


se7en

Recommended Posts

Salutare tuturor,

 

Sunt posesorul unui e46 330 D 2000 caruia i-a venit timpul sa il vand.

 

M-am hotarat sa imi schimb masina cu una pe benzina si motor pana in 2500cm datorita impozitului mare si a problemelor in general pe care le au dieselurile.

 

Asadar m-am oprit la modelul e92 cu motorizare 2000 sau 2500 benzina. A treia varianta ar fi un A5 2.0T.

Ne conducand pana acum decat diesel, as dorii sa stiu ce ar trebuii sa ma stept de la un benzinar ( 320i sau 325 I).

 

Ce ma sfatuiti sa aleg tinand cont si de consum, putere, fibilitate, costuri in general.

 

Varianta Audi A5 m-a incantat pentru ca are motor pana in 2000 cm si are turbo. ( banuiesc ca nimeni de aici nu mi-o va recomanda ).

 

Am un vecin cu 320i si mi s-a parut cam lenes.

Dupa inima mea as alege BMW !!!

 

Va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi , recomandari care sa ma ajute sa pot face alegerea cea mai buna.

 

Va multumesc

Link to comment
Share on other sites

Nu as trece de la un 30d la un 20i, vei fi tare, tare dezamgit. Este f discutabila trecerea si de la 30d la 25i (chiar si cel de 3L).

 

In 2010 am facut trecere de la un 4,2tdi 326cp la un 3,0d bi-turbo 306cp, mult timp am regretat alegerea facuta, atat din cauza rafinamentului cat si a performantelor.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai in primul rand benzinarele fata de diesel vor consuma semnificativ mai mult. Daca mergi legal nu va fi diferenta mai mare de 2 l . Insa cu cat creste viteza si stilul alert cu atat va creste proportional si consumul mai mult la benzina.

320i este decent ca si performante si cam atat. Normal ca 325 e alta viata.

A5 cu 2.0 tfsi este mai placut de condus in traficul de zi cu zi. Turbina intra de jos si chiar e comod. Iti recomand sa cauti cu cutia dsg, care face casa buna cu motorul de 2.0 turbo, schimba f lin, rapid, nu prea ezita chiar si in D. Eu am si un TT cu motorizarea asta cu Dsg si are consumuri asa: Bucuresti f aglomerat minim 13 la mers normal. La mers alert sare in 16. Extraurban are la 130 un 8 pe autostrada. Daca mergi pe Dn-uri si il frigi sare de 10.

Stiu ca e forum Bmw insa masinile au plusuri si minusuri. Eu as testa A5 si 325. Eu consider mai confortabil Audi si parca putin mai incapator, Bmw e mai echilibrat ca si dinamica in viraje insa asta doar dcaa le conduci la limita. 320i trebuie solicitat ca sa il misti alert, iar asta ii creste mult consumul. Daca nu cauti performante, atunci ia 320i si cred ca va consuma cel mai putin dintre cele 3. Dar fa drive test cu ele, conteaza sa iei ce iti place tie. Pana la urma e chestie de gusturi. Bafta!

Ps: si eu cred ca trecerea de la 3.0 d la 2.0 va fi dezamagitoare. Dar vei vedea ca 2.0 tfsi este un motor foarte placut la condus si daca gasesti unul ingrijit vei fi multumit. Ca si minus, ai grija sa aiba istoric, pt ca cele cocosate consuma ulei. Unul normal consuma intre 0.5- maxim 1 litru la 10-12 mii de km. Unul neingrijit poate consuma dublu sau chiar triplu. In general conteaza daca au fost abuzate.

Edited by cavaliere
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu e diferenta mare intre e92 325i si a5 2.0 TFSI bmw avand ceva peste el.

320i e cel mai fiabil si cel mai economicos (cauta pe forum is ceva probleme cu 325i la e90/e92)

 

Nu te lasa influentat tractiunea spate e cireasa de pe tort la bmw.

No sa faci veci cu audi cea ce faci cu bmw, tractiune fata are si dacia lu bunicu.

  • Like 1
  • Downvote 8
Link to comment
Share on other sites

am condus si am mers cu A4 2.0 T (manual) si 320i manual si 325 auto si concluziile sunt:

 

A4-A5 are o suspensie tare prost setata si orice ai face cu el nu e decat o Bora mai mare cu o masa prost distribuita (60-40 fata spate). DAR il face pe 325 din toate pozitiile datorita motorului turbo (mai putin la tinuta de drum). Pe de alta parte, nu as lua fara automata - comportamentul masinii devine mult mai rafinat. Daca tot esti obisnuit cu impozitul mare, baga-te la 330i auto si cu xdrive. Ce altceva iti mai poti dori. Daca diferenta de 1000 de lei pe an (80 de lei pe luna) e deal breaker in cazul perspectivei achizitionarii unei masini premium de peste 200 de cai, probabil ca ar trebui sa te uiti la o gama inferioara, deoarece chiar si diferenta de consum te va rupe la buzunar. De ex, al meu, cu auto si AWD, papa 17% in oras, valoare care in mod cert i-ar cauza un infarct unui sofer venit de pe #diesel.

 

Spor !

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu e vorba doar de impozit. Dupa cum bine zici, diferenta la consum intre 2.0 si 3 litri e uriasa. Si depinde si cati km faci cu masina. Nu se sperie posesorul de diesel, insa daca rulezi 30 de mii pe an, o sa dea cu virgula la diferenta de consum asa ca mai bine iei motorul mai mic.

Daca masina o iei doar la plimbare, atunci nu conteaza ca va consuma 17 20. Daca faci zilnic 50 km prin oras atunci e alta poveste.

Link to comment
Share on other sites

CUM jderu meu iese cu virgula ?

 

dezavantaje dizel:

galagie cotidiana -1000 euro pe an

putoare IN NAS zi de zi, chiar si pe rutele de munte -500 de euro pe an

se strica injectoarele -1000 de euro pe toata durata de viata de 4 ani (250 eur pe an)

se strica turbina -1000 de euro pe 4 ani (250 eur pe an)

frig iarna in masina, tratamente medicamentoase -1000 de euro (toata familia sufera de frig !!!)

abtibild CoX -10 euro

 

dezavantaje benzina:

tre sa ii dai in @#$@! la deal => cautarea demarajului - 300 de euro pe an

consuma mai mult decat tractorul de tuns iarba de la punctul anterior 3 litri la suta in plus, recte 15 lei x 300 km = 1000 de euro in plus pe an fata de dizel

impozit (prezumtiv 200 eur in plus)

 

deci un calcul SIMPLU pe care si un JDER ar putea sa il faca

 

dizel - 3010 cost pe an (sa nu uitam de abtibildul CoX!!!)

benzina - 1500 in plus pe an.

 

PS: Merit o bere pt claritate?

  • Like 8
  • Downvote 11
Link to comment
Share on other sites

nu stiu la care A4 te referi, insa B8, chiar si cu tractiune fata, are o distributie a maselor de 56/43 vs A5 Coupe care are 55/45 vs E92 325i 51/49, e drept ca pe hartie suna bina, in viata reala nu vei simti astea decat pe circuit sau rar pe sosele. Daca te uiti la X-drive acesta doar adauga masa, schimba distributia si nu imbunatateste cu nimic comportamentul, dimpotriva, iar comparativ cu Quattro e discutabila treaba, nu are rost sa intram in detalii, cine stie cum functioneaza quattro si x-drive, care sunt 2 sisteme complet diferite, va intelege avantajele celui dintai in conditiile unde si ai nevoie de un asemenea sistem.

 

Personal as merge pe E92 325i, dar cel de 3L, caz in care poate ar fi mai indicat 3.0, fiind aceleasi taxe, sau A5 dar cu Quattro, altfel daca il iei fara Quattro atunci mai bine iei E92 320i daca nu vrei sa platesti un impozit degeaba.

 

Comparatia ta cu Bora sau cea de sus cu Dacia lui bunica-sau, sunt penibile si de obicei le fac cei ce nu au avut niciuna nici alta si vorbesc din auzite sau din poze.

"numa un om caruia nu ii plac masinile poate sa afirme ca audi=bmw" un citat mai vechi, din mine.

 

Esti pe pastile?

 

cand ceva e prea bun ca sa fie adevarat, probabil e ;)

Link to comment
Share on other sites

ai gresit pastilele :), nu am zis eu ca sunt egale, dar tu o tii una si buna, BMW e regele soselelor, e ok, nu ma supar, e parerea ta si esti liber sa o sustii, desi nu vei putea nicicand sa o argumentezi obiectiv. :thumbsup:

scuza-ma, AUDI este regele soselelor. SI UN PASSAT CU 4 cercuri !

esti grozav (de superficial) vii pe un forum bmw si ce te astepti sa afli ? ca de fapt, toti, in secret, ne doream golfuri V ? fugi d'aici. Si apoi vorbesti despre argumente obiective. AM CONDUS, am comparat. Exista ceva si mai corect decat deciziile luate pe baza experientei personale si a cunostiintelor dobandite din lectura ?

Edited by mojorisin
  • Like 2
  • Downvote 12
Link to comment
Share on other sites

Ca sa nu fii dezamagit de putere ia tot un 3.0d si rezolvi toate problemele, mie personal imi place foarte mult asta ( pun linkul jos), singurul chestie care ma da inapoi este ca are motorul refacut si ca e automata ! In rest nota 10 din partea mea si chiar as da e60-ul plus diferenta de bani pentru ea !

 

http://ww3.autoscout24.it/classified/270786895?asrc=st|as

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

dezavantaje dizel:

galagie cotidiana -1000 euro pe an

putoare IN NAS zi de zi, chiar si pe rutele de munte -500 de euro pe an

se strica injectoarele -1000 de euro pe toata durata de viata de 4 ani (250 eur pe an)

se strica turbina -1000 de euro pe 4 ani (250 eur pe an)

frig iarna in masina, tratamente medicamentoase -1000 de euro (toata familia sufera de frig !!!)

abtibild CoX -10 euro

 

 

Daca pica toate astea in decurs de 4 ani ai dreptate, e o sansa, insa nu o siguranta. Fiecare cu ce ii place, decat bani la stat pentru motor mai mare de 2L, mai bine ii bag in masina.

 

Cat despre tratamente medicamentoase, sa imi fie cu iertare, scaunele incalzite ce pazesc? Si nu cred ca benzina te scapa de raceala :) .

 

Galagia dieselului e insesizabila cu geamurile inchise si muzica data la un volum placut, nu tare, asa, muzica in fundal cum se zice.

Edited by jeezy
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

scuza-ma, AUDI este regele soselelor. SI UN PASSAT CU 4 cercuri !

esti grozav (de superficial) vii pe un forum bmw si ce te astepti sa afli ? ca de fapt, toti, in secret, ne doream golfuri V ? fugi d'aici. Si apoi vorbesti despre argumente obiective. AM CONDUS, am comparat. Exista ceva si mai corect decat deciziile luate pe baza experientei personale si a cunostiintelor dobandite din lectura ?

 

mda...i rest my case! :o

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Daca pica toate astea in decurs de 4 ani ai dreptate, e o sansa, insa nu o siguranta. Fiecare cu ce ii place, decat bani la stat pentru motor mai mare de 2L, mai bine ii bag in masina.

 

Cat despre tratamente medicamentoase, sa imi fie cu iertare, scaunele incalzite ce pazesc? Si nu cred ca benzina te scapa de raceala :) .

 

Galagia dieselului e insesizabila cu geamurile inchise si muzica data la un volum placut, nu tare, asa, muzica in fundal cum se zice.

Toti au scaune incalzite acu? Full options fara piele?

 

Poate sau mai modernizat dieselarele dar tot mini tractoare raman, si mai nou cu supralimentare turbo la benzinar nu mai e nici o competitie.

 

Nush sa bag bani in masina degeaba sau sa dau la stat pentru o masina care chiar merita?

  • Like 2
  • Downvote 7
Link to comment
Share on other sites

Toti au scaune incalzite acu? Full options fara piele?

 

Nu bo$$$. Eu nu as lua diesel fara scaune incalzite, de fapt, si benzina pe care o am e cu scaune incalzite. Pielea nu ma incanta deloc.

Faptul ca tu nu ai un standard minim la optiuni, e fix problema ta.

 

Poate sau mai modernizat dieselarele dar tot mini tractoare raman, si mai nou cu supralimentare turbo la benzinar nu mai e nici o competitie.

 

Am zis ca sunetul e neglijabil, nu ca nu exista. Nu inteleg de ce iti versi frustrarile aici, ai luat vreo teapa si iti aduci aminte constant de cat de bine te-a tepuit vreun samsar?

 

Nush sa bag bani in masina degeaba sau sa dau la stat pentru o masina care chiar merita?

 

Bagi degeaba daca iei o cocina ieftina, o masina cat de cat intretinuta, nu o sa provoace neplaceri mari. Directie si suspensie la orice masina schimbi, diesel sau benzina.

Edited by jeezy
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Scriu si aici poate il ajuta pe intitiatorul topicului opiniile mele. Eu eram chitit pe A5 si nu prea m-am uitat la e92 cand imi cautam coupe... asta pana sa merg cu unul si de atunci am uitat complet de A5.

 

Avantaje Bmw pentru unul de 2m si 115 kg:

 

Pozitie joasa la volan fata de a5 care e putin mai inalta.

Volanul care vine mult mai bine pe mana (iese mai drept din bord decat la audi ca sa ma exprim mai direct). De asemenea cursa schimbatorului este mai scurta iar schimbatorul mi se pare mult mai ok ca pozitie asezat la Bmw.

Cutie net superioara la Bmw, la a5 este aceeasi cutie ca la Golf (vorbesc de tractiune spate/fata)

Suspensie din nou net superioara la Bmw. La A5 este mult mai zgomotoasa si mai rigida, lucru ciudat in situatia in care pe viraje se apleaca mai mult. De asemenea Bmw-ul filtreaza mult mai ok gropile.

Interior cu materiale mai de calitate la Bmw. Aici chiar am ramas dezamagit de A5. in 2008-2015 sa vi la clasa premium cu jumatatea inferioara a bordului si a fetelor de usi cu plastic tare inclusiv capacul de la torpedou mi se pare...

Multe rahaturi minore pe care le descoperi doar cand detii masina cum ar fi la Bmw clima care este geniala, una din cele mai bune clime pe care eu le-am vazut la o masina.

 

A5-ul sta mai ok la "luat ochii". Mi-a placut displayul central color, ceasurile si in general bordul care este putin mai "colorat" fata de cel de la Bmw.

De asemenea 1.8T este de recomandat si in niciun caz 2.0T care este un motor plin de probleme si multe dintre ele sunt destul de grave si costisitoare(vezi clubaudi).

La Bmw 2.0i a.k.a n43 este un motor ok, si daca mergi frumos cu el scoti niste consumuri de nu te crede nimeni dar nu te astepta sa fie un motor de liniute. E adevarat ca nici nu te rogi de el in depasiri.

 

Bafta cu alegerea masinii!

Edited by AlexChris
  • Like 6
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Scriu si aici poate il ajuta pe intitiatorul topicului opiniile mele. Eu eram chitit pe A5 si nu prea m-am uitat la e92 cand imi cautam coupe... asta pana sa merg cu unul si de atunci am uitat complet de A5.

 

Avantaje Bmw pentru unul de 2m si 115 kg:

 

Pozitie joasa la volan fata de a5 care e putin mai inalta.

Volanul care vine mult mai bine pe mana (iese mai drept din bord decat la audi ca sa ma exprim mai direct). De asemenea cursa schimbatorului este mai scurta iar schimbatorul mi se pare mult mai ok ca pozitie asezat la Bmw.

Cutie net superioara la Bmw, la a5 este aceeasi cutie ca la Golf (vorbesc de tractiune spate/fata)

Suspensie din nou net superioara la Bmw. La A5 este mult mai zgomotoasa si mai rigida, lucru ciudat in situatia in care pe viraje se apleaca mai mult. De asemenea Bmw-ul filtreaza mult mai ok gropile.

Interior cu materiale mai de calitate la Bmw. Aici chiar am ramas dezamagit de A5. in 2008-2015 sa vi la clasa premium cu jumatatea inferioara a bordului si a fetelor de usi cu plastic tare inclusiv capacul de la torpedou mi se pare...

Multe rahaturi minore pe care le descoperi doar cand detii masina cum ar fi la Bmw clima care este geniala, una din cele mai bune clime pe care eu le-am vazut la o masina.

 

A5-ul sta mai ok la "luat ochii". Mi-a placut displayul central color, ceasurile si in general bordul care este putin mai "colorat" fata de cel de la Bmw.

De asemenea 1.8T este de recomandat si in niciun caz 2.0T care este un motor plin de probleme si multe dintre ele sunt destul de grave si costisitoare(vezi clubaudi).

La Bmw 2.0i a.k.a n43 este un motor ok, si daca mergi frumos cu el scoti niste consumuri de nu te crede nimeni. Dar nu te astepta sa fie un motor de liniute. E adevarat ca nici nu te rogi de el in depasiri.

 

Bafta cu alegerea masinii!

detaliaza putin cu clima, de ce e geniala, cu ce e mai buna decat cea de la audi sau Mercedes?

Link to comment
Share on other sites

Fata de Mercedes nu ma pot pronunta stiu ca si termothronic-ul lor e foarte ok.

Eu de mai bine de un an decat am luat masina am setat clima pe auto si temperatura de 22 de grade si de atunci eu nu m-am mai atins de ea. Cand e cald afara si raceste habitaclu, o face rapid dar nu iti da aerul rece "in fata" sa nu te zapaceasca de cap. De asemenea iarna caldura o baga pe la picioare si se incalzeste foarte repede habitaclul. Pe langa asta, functia de timer cu independent ventilation este senzationata. Vara o programez la ora la care vreau sa plec cu masina si atunci cand ma urc in ea este ok, nu este rece ca nu merge decat ventilatorul fara a/c dar este o temperatura ok pentru ca se aeriseste cat de cat. Pornesc motorul si se raceste instant. De asta zic, Bmw are multe cacatisuri mici care chiar iti fac viata mai frumoasa :)

Edited by AlexChris
Link to comment
Share on other sites

Clima e geniala.. doamne fereste in 2015 se posteaza ca acum 10 ani pe 4tuning.

Cat despre interior, serios ca eu nu pot sa inteleg cum sa zici ca interiorul Audi este mai putin calitativ.. Adica daca intrebi 10 persoane care se urca in audi cred ca 8 ar spune ca e mai placut la audi. In fine, asta e chestie de gusturi. Depinde si ce fel de interioare compari. Unul chel cu altul individual de ex.

Repet si revin, unii vorbiti doar din auzite. Ca si posesor de 2.0 tfsi pot sa zic ca e f interesant motorul. Desi il am pe TT, pot macar sa imi dau o parere obiectiva. Asa cum daca cineva intra aici pe forum si citeste despre n47 ca are probleme si isi face o impresie gresita ( are , insa nu e chiar asa cum se spune si in niciun caz de evitat, ba chiar e f bun), asa si unii intra pe forumul audi si isi fac pareri bazate pe posturile a 10 utilizatori patiti.

Cat despre cutie, Dsg-ul e "net superior" steptronicului de pe coupe din anii aia. Ca noua cutie zf cu 8 trepte e pusa abia mai recent pe coupe.

  • Like 1
  • Downvote 12
Link to comment
Share on other sites

Ai niste masini pe mana... seful la bani, scuza-ma. Mi-ai dat exemple numai cu fata de la usa de torpedo, parasolarele, etc. Dar bordul in ansamblu cum e ? Iti place ? Interioarele de audi sunt apreciate nu doar la romani. Si repet, nu stiu ce audi a3 chel ai pipait tu, dar poate comparam masini similare.

Daca pt tine criteriile de departajare il constituie parasolarele pe care le folosesti de 4 ori pe an si usa torpedoului..

Daca tu consideri ca arata per total mai bine bordul de seria 3.. nu stiu ce sa zic, esti special.

Am si Bmw, Audi , Mercedes si toate au plusuri si minusuri. Daca tot veni vorba de obiectivitate, cred ca nu vorbesc ca proasta .

  • Like 5
  • Downvote 12
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.