Jump to content

recomandare ulei cutie si diferential bmw 330d LCI


andreisaioc

Recommended Posts

Www.findpart.org

 

Bagi codul oe si iti da echivalente care mult mai probabil decat sfaturile unor persoane, vor respecta standardele impuse prin norme bmw.....

Exemplu: pt un prieten am ales un ulei de cutie pt golf 5 desi multi balmajeau ca orice 75w90 merge. Uletrior cand am primit produsul avea inscriptionat un standard vw cautand acel standard am aflat ca in afara de oe mai erau doar cateva uleiuri compatibile......desi piata e plina de la toate marcile de 75w90.....unele de la branduri de prestigiu pe care nu le-as numi niciodata proaste....

 

Ps: teoretic uleiul de la cutie si diferential nu se schimba in conditii de utilizare normala si fara multe sute de mii km. Practic đ si eu sa schimb pt ca 300.000 km si pt ca imi pare ca agata...

 

Castrol saf-xo parca este chiar produsul OE folosit de BMW .... nu mai exista un produs branduit BMW pt diff....am schimbat recent....am dat comanda dupa cod OE la un service care se da ca face exclusiv BMW si au zis ca ala este produsul care vine direct de la BMW.....Sper ca nu m-au mintit....am cautat pe net si sunt pareri inclusiv de afara ca asa ar fi

 

 

Sent from my HTC One using Tapatalk

Edited by alexjackal
Link to comment
Share on other sites

@alexjackal,si daca la golful respectiv pe echivalenta in scoate si GL4 si GL5,cum iti dai seama care este uleiul bun pentru cutia respectiva sau care este diferenta dintre GL4 si GL5?

Daca am inteles bine intrebarea:

 

1. Nu era vb de standard gl4 gl5 .... Era vb de standard gen vw - 501/507 care la prima strigare pe unele siteuri nu apare.....

2. Daca cu standardul specific apar produse gl4 si gl5 sau similar....alegi fie pe baza unui rationament logic daca ai unul (revin cu un exrmplu) fie pe rationamente subiective marca recomandari prieteni....

 

Ex:

Am e 46 n42 b20

Caut ulei motor conform carte...LL-01

 

Rezultat produse atat LL 01 cat si LL 04

Personal as alege LL 01 pt ca diferenta principala este compatibilitatea cu dpf si stabilitatea chimica la schimburi prelungite.

Eu am benzina si fac schimb la 12 luni 7-8 mii de km deci nu ma ajuta.

Compatibilitatea dpf apare prin scaderea concentratiei sulf si fosfsti si inlocuirea unor aditivi. Eu consider ca pt n42b20 este mai importanta folosirea unor aditivi suplimentari care sa ofere protectie crescuta avand in vedere cerintele impuse de producator la acea data. LL 04 nu dauneaza sunt sigur de asta dar cred ca ofera protectie inferioara probabil inca in tolerantele normale.....

 

Sent from my HTC One using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

:offtopic: Hai ca iti explic simplu si concret cum sta treaba cu uleiul de cutie la golf si in general la uleiul de cutie manuala.

Specificatia data de tine pt golf nu are nici cea mai mica relevanta,alegerea unui tip corect de ulei este facuta pe baza codului de cutie si pe baza codului de original al uleiului de transmisie care este compatibil pentru cutia in cauza.

Asemeni specificatiile GL4 si GL5 se diferentiaza una fata de alta si acolo unde producatorul cutiei de viteza nu permite folosirea GL5 cu toate ca este mult mai bun calitativ decat GL4 si contine o serie de aditivi,nu ai voie sa folosesti GL5 pentru ca urmarile apar in timp.

La o simpla cautare a unui ulei de cutie multi producatori o sa iti spuna ca sunt compatibile si GL4 si GL5...dar este incorect.

Spicuieste putin materialul din urmatorul link si o sa iti dai seama foarte bine ce vreau sa spun:

http://www.widman.biz/uploads/Transaxle_oil.pdf

Link to comment
Share on other sites

Off topic : si am incheiat discutia ca denaturam topicul...

De acord cu tine nu vad cu ce e duferit din ce ai zis tu cu ce am zis eu.

Uleiul se alege functie de cod original sau standard oe daca il sti... Era vb daca prin absurd doua produse care ambele respecta standardul oe sa zicem ipotetic "bmw mtf - 01" au standarde generale ex gl5 gl4....(cred ca astea sunt de la sae sau alta organizatie internationala) cum alegi intre cele 2 produse ... Un standard oe poate fi atins fara a respecta un standard sae

 

Exemplu: exista castrol specific LL 04 si nu mai sunt prezentate ca fiind atinse nici un alt standard de la alte marci si parca nici sae (acea a3/b4 sn ....)

 

Alt exemplu din TIS - LL 04 nu poate fi folosit in masina pe benzina in tarile care nu respecta un anumit standard pt combustibil privind continutul de sulf....doar cateva din eu...ro nu este cazul....

 

Sent from my HTC One using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.