Jump to content

Pierdere putere, fum negru - E46 320D 2004


Recommended Posts

Va salut, dragi colegi forumisti.

 

Va contactez si eu cu o problema destul de serioasa. Acum aproximativ o saptamana jumatate sau doua mi s-a aprins in bord "Check Engine Light". In acel moment am sesizat ca masina pierde putere (mai exact, in turatii inferioare, pana in 2500, creste din ce in ce mai greu turatia).

 

La scurt timp, insa, am constatat ca problema devine din ce in ce mai grava pe masura ce motorul se incalzeste si ajunge, practic, la temperatura normala de functionare. Atunci incepe sa scoata si mai mult fum (in aceeasi plaja de turatii) si creste extraordinar de greu turatia. Cand intra turbina, parca ii mai revine putin vlaga, dar daca opresc la un semafor si dau sa plec de pe loc, imi moare motorul.

 

Deja am vorbit cu 4 mecanici si am 4 diagnostice diferite:

- primul mi-a zis ca e chiulasa infundata

- al doilea mi-a zis ca e o problema la clapetele de la admisie

- al treilea mi-a zis ca mi-a zis ca e de la ECU. Mi-a facut update de soft, a zis ca daca merge asa, e bine, daca nu - trebuie schimbat ECU

- al patrulea mi-a zis ca e de la pompa de injectie si m-a trimis la Tadji, turcul de la Filaret.

 

Mentionez ca nu ma pricep la mecanica aproape deloc si rog un coleg cu experienta fie sa imi spuna ce parere are despre problema sau macar sa ma indrume catre un mecanic profi...

 

Mai tin sa mai mentionez ca un coleg de munca (tot posesor de BMW) mi-a recomandat un tip din Campina - Radu Ariciu - pasionat BMW, corect si care are si diagnoza originala pentru BMW.

 

Va multumesc anticipat pentru orice raspuns.

Link to comment
Share on other sites

Va salut baieti si va multumesc pentru interventii.

 

In primul rand vreau sa mentionez ca am facut mai multe diagnoze. Prima dintre ele cu un tester luat de pe eBay de un prieten de-al meu - cod eroare: P3263. A doua diagnoza facuta la baietii cu resoftatul - cod eroare: P3263. A treia, tot la baietii cu resoftatul, pe un al doilea tester de-al lor, mai bun - aici nu mai am cod eroare (au adus al doilea tester pentru ca primul nu citea toti parametrii si au zis ca au nevoie de "celalalt"; ca si chestii, au zis initial ca trage aer fals, pentru ca avea parametrii pe aer peste limite; dupa niste inspectii au zis ca nu ar fi vorba despre aer fals, ca ar fi inlocuit debitmetrul si a fost la fel, au blocat EGR atat electronic cat si mecanic si au zis ca e la fel, deci au concluzionat ca este ECU-ul).

 

Cat despre pompa - m-am exprimat eu gresit. Este vorba despre pompa de motorina.

Edited by BMW Enthusiast
Link to comment
Share on other sites

Ok, atunci poate e o confuzie de termeni, dar cred ca 90% din mecanicii de la noi fac aceasta confuzie :).

 

P3263 e Mass Air flow sensor error. Ar trebui sa iti faca diagnoza cu valorile indicate de el la diverse turatii. Cred ca daca ar trage aer fals atat cat sa dea eroare s-ar vedea fizic pe unde ar fi asta. Poate senzorul MAP e problem pentru ca ECU verifica valorile indicate de MAF cu valorile indicate de MAP si daca sunt diferente mari da eroare.

Link to comment
Share on other sites

+1 v@sy

 

Trebuie facut un log in mers, sa vezi exact ce valori ai pe MAP + MAF (si nu le compari intre ele, ca nu ai cum, masoara 2 parametrii diferiti ;) ) , presiune in rampa, etc.

 

 

PS: Poate fi un senzor care masoara prea mult, masina in limp mode, soft prost care baga masina in limp mode, regulator presiune defect sau in ultima instanta ECU defect.

 

 

Cu mufa de la debitmetru scoasa ai mers?

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

@Kenbobo: Nu am incercat asta, dar am sa incerc. Mentionez ca debitmetrul a fost schimbat acum maxim 6 luni cu unul nou, Bosch. De asemenea, ei au facut niste teste la diverse presiuni.

 

@stutzy: M-ai pierdut putin cu presiuni MAF, MAP si alte cele. Stiam ce este MAF, stiam ce reprezinta eroarea P3263, doar ca dupa ce mi-au zis baietii de la service-ul nr. 3, nu este debitmetrul.

Link to comment
Share on other sites

Maf - senzor pentru cantitatea de aer introdusa in motor

Map - senzor pentru presiunea in admisie. In acesta caz facuta de turbina.

Deci cum sa le compare intre ele?

La fiecare motor este o stransa legatura intre presiunea in galeria de admisie, temperatura, turatia motorului si masa aerului ce intra in motor. Daca sti 3 dintre ele afli pe a 4-a. De aceea calculatorul foloseste MAP+Temperatura+Turatie tot pentru a masura masa aerului ce intra in motor, pentru ca presiunea in sine nu e importanta, doar cantitatea de aer e. Teoretic MAP si MAF sunt folosite pentru acelasi lucru si in unele cazuri sunt redundante. La majoritatea motoarelor pe benzina exista fie MAP fie MAF, foarte rar ambele. La motoarele diesel e nevoie de ambele pentru ca intre MAF si MAP este EGR-ul care introduce gaze aditionale in admisie fata de cele masurate de MAF. De aceea calculatorul motorului poate detecta un MAF defect, daca valoarea calculata folosind MAP difera mult fata de valoarea masurata de MAF iti apare cod de eroare.

 

si nu le compari intre ele, ca nu ai cum, masoara 2 parametrii diferiti ;)

Nu le compari pentru ca nu sti formulele de corelare, in schimb calculatorul motorului le stie si face calculele pentru tine. De aceea ai in diagnoza tot timpul valoarea masurata si valoarea estimata. E suficient sa compari cele 2 ca sa vezi daca e vre-o problema.

 

@stutzy: M-ai pierdut putin cu presiuni MAF, MAP si alte cele. Stiam ce este MAF, stiam ce reprezinta eroarea P3263, doar ca dupa ce mi-au zis baietii de la service-ul nr. 3, nu este debitmetrul.

Pai e o problema la Mass Air Flow care nu e neaparat de la debitmetru ci poate fi la orice de pe admisie. Senzori de temperatura, MAP, aer fals dupa cum ziceau, egr blocat deschis. Oricum la majoritatea parametrilor exista valori masurate si valori estimate, iar daca sunt valori ce difera mult atunci indica o problema.

Edited by Stutzy
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru interventii. Am mai luat legatura si cu a cincea persoana, mi-a zis ca sunt mai multe posibile probleme si ca am nevoie de o diagnoza cu un tester original BMW.

 

Partea buna ar fi ca el zice ca are asa ceva. Vreo sugestie cu privire la cum as putea sa imi dau seama daca este original sau nu?

 

Multumesc anticipat. O zi buna in continuare.

Link to comment
Share on other sites

trebuie sa mergi la service nu la tester pus pe masina in spatele blocului.

 

 

daca ai fum negru e amestec prost.

Aer fals in service se verifica de exemplu. Trebuie luat fiecare furtun la mana. sau daca ai noroc au si o instalatie speciala de asa ceva..

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

A, desigur. Nici nu se pune problema de tester in spatele blocului.

 

Ba mai mult, o sa merg pana la Targoviste pentru a merge la acest tip. Aparent este un gagiu care stie ce face. Mi l-au recomandat niste amici care cica l-au vazut implicandu-se pe diverse forumuri. Daca va ajuta cu ceva, pe farcebook este Knet John.

 

Si daca tot am mentionat numele lui - stie cineva ceva despre el?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.