Jump to content

X5 E53 motor spalat la jet nu mai porneste


ravistef

Recommended Posts

Salut,

 

Am un X5 E53 3.0D, am spalat motorul la spalatorie.

 

Am plecat cu masina, am ajuns acasa, dar a doua zi mi-a aparut pe bord indicator ENGINE PROBLEM.

 

Motorul porneste dar se opreste dupa cateva secunde.

 

A mai patit cineva? Ceva sfaturi? Cat de grav poate fi?

 

Multumesc

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Masina ta dotata cu un motor diesel , bujiile sunt ultimile afectate de la "baita". Vorba lui Cavaliere, cu atata electronica , mufe electrice masinile astea sunt destul de sensibile la apa .

Poate ca ar fi bine daca ai tine masina in soare pt cateva zile , eventual cu capota deschisa si neaparat sa o pui pe tester.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cei de la service au zis ca sunt pete de ulei.

 

Mi-au zis sa il spal si sa revin intr-o saptamana, sa vada daca sunt pierderi.

 

Iti dai seama ca acum regret.

 

Mi-a zis acum un prieten ca se poate sa fi intrat apa la bujii.

Pentru inlaturare urme ulei exista spray special. Macar s-au dus urmele de ulei la jetul de apa?

 

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Faptul e consumat. Din experienta mea cu masini si mecanici, unii buni altii nunprea, pot sa spun ca nu e recomandat sa speli motorul cu presiune.

Penteu pete de ulei,pierderi, etc, folosesti spray special si cureti cu un jet de aer ca sa disperseze mizeria si sa ramana curat motorul.

Nu de bujii e baiul, ci de sutele de mufe si contacte si cabluri.

Poti sa o lasi la soare sa se usuce tot pe acolo insa un tester e musai ca sa vezi ce si cum. Chiar daca isi revine, tot ar fi buna o diagnoza. Bafta si lasa motorul nespalat, ca e motor nu farmacie ca sa fie lunĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

@Ravistef - stiu ca sfatul meu cu tinutul in soare nu este unul avizat , dar nu este deajuns doar 2 ore. Ideea era sa se evapore apa in special din mufe sau conectorii electrici . De intrat a intrat repede peste tot dar de evaporat ....dureaza ceva. Daca faci o diagnoza afli mai exact unde sunt probleme.
Link to comment
Share on other sites

Cred ca povestea asta cu bujiile a ramas o amintere de la Dacia. Bujiile la diesel mai ales la 30 de grade sunt doar de decor. Mașina are apa intr un modul electronic si de acolo si problema. Cine vine sa iti verifice bujiile ori este hot ori prost pregatit... pune un tester pe ea di din aproape in aproape o sa ajungi si la partea electronica afectata. Asta daca este doar una. Pentru inceput poti scoate toate mufele de la module si sa le dai cu spray de contacte Edited by malasorte
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

update: astazi a pornit, dar dupa vreo 2 minute l-am simtit ca merge putin intrerupt, plus indicator ENGINE e inca aprins pe bord

 

astept maine pe cineva de la service cu diagnoza, revin

 

locatie: bucuresti, ion mihalache

Edited by ravistef
Link to comment
Share on other sites

Terminati cu nu e voie sa speli motorul, la masina actuala il spal cel putin de 2 ori pe an, la cele vechi la fel procedam si nu am avut niciodata o problema in mai bine de 10 ani....ca sa nu mai vorbesc ca atunci cand se repara ceva la AB si se murdareste compartimentul motor il spala si fara capace.
Link to comment
Share on other sites

update: astazi a pornit, dar dupa vreo 2 minute l-am simtit ca merge putin intrerupt, plus indicator ENGINE e inca aprins pe bord

 

astept maine pe cineva de la service cu diagnoza, revin

 

locatie: bucuresti, ion mihalache

 

Cum s-a terminat "telenovela" ? Eu motorul l-am curatat mereu doar "la carpa & sparay" !

Link to comment
Share on other sites

Terminati cu nu e voie sa speli motorul, la masina actuala il spal cel putin de 2 ori pe an, la cele vechi la fel procedam si nu am avut niciodata o problema in mai bine de 10 ani....ca sa nu mai vorbesc ca atunci cand se repara ceva la AB si se murdareste compartimentul motor il spala si fara capace.

 

pai terminam dar uite ca dupa spalare mai trosneste cate ceva :))) Il spal si eu dar daca trosneste ceva , apelez la tine pt costuri , reparatii , diagnoze , probleme etc .

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

si eu le-am spalat cu presiune si nu au avut nimic, evident nu pui lancea la 10cm de cablaje, probleme pot totusi aparea daca tii lancea prea aproape sau la masini mai vechi, gen cea in cauza, unde cablajele pot fi coapte si sub presiunea apei pot ceda si ajunge apa pe unde nu trebuie, si la reprezentanta tot cam asa le curata cand e vorba de scurgeri de ulei.
Link to comment
Share on other sites

Motorul care nu mai merge dupa o spalare cu jet, avea probleme si inainte, dar inca nu s-au manifestat. Eu nu-mi bag degetele la un motor plin de ulei. Il spal iar daca face figuri dupa, caut problema. Cu atat mai mult daca are semne de scurgeri.

Si al meu il spal cam de 2 ori pe an si in afara vreunui scartait de curea pret de cateva minute, n-am avut niciodata.

Link to comment
Share on other sites

Eu in timpul sezonului cald il spal de 2-3 ori cu spuma activa in concentratie mai mica aplicata cu pulverizatorul iar clatirea o fac cu furtunul cap de dus (presiunea de retea) dupa care scot apa din capatul amortizoarelor cu carpa apsorbanta iar restul... uscare naturala. Nu am avut niciodata prb. nici la masini din 1990.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1469162544[/url]' post='2357021']

Motorul care nu mai merge dupa o spalare cu jet, avea probleme si inainte, dar inca nu s-au manifestat. Eu nu-mi bag degetele la un motor plin de ulei. Il spal iar daca face figuri dupa, caut problema. Cu atat mai mult daca are semne de scurgeri.

Si al meu il spal cam de 2 ori pe an si in afara vreunui scartait de curea pret de cateva minute, n-am avut niciodata.

 

Cine recomanda spalarea motorului cu jetul de apa la 3 bari? Eu unul nu inteleg de ce ai spala motorul ca doar nu e bibelou. si daca chiar vrei sa il speli, exista sprayuri speciale si apoi sufli cu aer insa nu la 2 e bari ca atunci e deranj. Faptul ca unii dintre voi il spala de 2 ori pe an si "nu au probleme" pot sa o puna pe seama norocului. La cate module si electronice au masinile de dupa anii 2000, consider chiar curaj sa faci asa ceva. Dar na , fiecare cu banii lui. Presupun ca atunci cand crapa ceva nu o sa o puneti pe seama spalarii. pe principiul " inseamna ca erau vechi si uzate contactle si cablurile", atunci hai macar sa fim siguri ca le stricam macar. As fi curios cati cei dintre care ati postat ca sunt coapte cablurile, v-ati apucat sa schimbati asa preventiv toata electrica masinii pe motiv ca e invechita.. ps: pt scurgeri de ulei, corecta este curatarea cu spray si jet de aer insa nicidecum la presiunea din Karcher ;)

Link to comment
Share on other sites

Ca sa scapati de problemele legate de spalatul motorului cu jet, va recomand sa mergeti la o spalatorie dotata cu twister (cred ca asa se numeste aparatul ala cu aer si particule de apa care se foloseste la interiorul masinii in general). Eu i-am rugat pe baieti sa-mi faca si motorul cu ala si a iesit perfect. Cred ca riscul cu un twister este foarte mic (evident, parere neavizata).
Link to comment
Share on other sites

pai terminam dar uite ca dupa spalare mai trosneste cate ceva :))) Il spal si eu dar daca trosneste ceva , apelez la tine pt costuri , reparatii , diagnoze , probleme etc .

 

Repet....motorul se spala! cu cateva recomandari bineinteles ca : se spala cand este cald si dupa spalare se porneste si se lasa pornit cateva zeci de minute pentru a se usca bine.

In plus compartimentul motor nu este etans, in permanenta va intra apa, zapada, praf etc... daca era asa sensibil se etansa cat mai bine, dupa cum spune si alt coleg sigur cineva candva a umblat pe undeva, nu a bagat bine o mufa sau cine stie ce a facut iar acum i-a intrat apa.

Ca sa nu mai vorbim ca tot ce se produce pentru automotive se produce dupa anumite standarde, uite spre ex cum arata o mufa, daca tu treci cu apa de garnitura aia e mare lucru.

P.S. poti apela....iti fac un deviz "corect" si mai vorbim ;)

Link to comment
Share on other sites

Repet....motorul se spala! cu cateva recomandari bineinteles ca : se spala cand este cald si dupa spalare se porneste si se lasa pornit cateva zeci de minute pentru a se usca bine.

In plus compartimentul motor nu este etans, in permanenta va intra apa, zapada, praf etc... daca era asa sensibil se etansa cat mai bine, dupa cum spune si alt coleg sigur cineva candva a umblat pe undeva, nu a bagat bine o mufa sau cine stie ce a facut iar acum i-a intrat apa.

Ca sa nu mai vorbim ca tot ce se produce pentru automotive se produce dupa anumite standarde, uite spre ex cum arata o mufa, daca tu treci cu apa de garnitura aia e mare lucru.

P.S. poti apela....iti fac un deviz "corect" si mai vorbim ;)

 

Una e sa pice apa pe motor ca atunci cand ploua si alta e sa introduci cu 3 bari presiune apa. Daca nu stii ce inseamna 3 bari, incearca sa pui mana in fata tijei de la spalatoria cu fise si vezi cata piele mai ramane pe degete. :))

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.