Jump to content

BMW e46 Compact 318ti


CRL279

Recommended Posts

Salut. Dupa ce am avut diverse probleme carora le'am dat de cap cu ajutorul vostru, a venit vremea sa va prezint si masina cu pricina.

Este vorba despre un BMW e46 compact 318ti din 2001, mai exact cel mai urat BMW produs vreodata, cum il catalogheaza majoritatea....ei bine eu nu ma enumar printre "majoritate" si undeva prin octombrie 2016 mi'am achiztionat acest compact, de care pana in prezent sunt relativ multumit. Spun relativ deoarece singurul lucru care ma nemultumeste este motorizarea, aceasta fiind una de 2 litri benzina si 143 de CP. Cu toate ca numarul de cai pare suficient, motorul este foarte puturos.

De cand am luat'o am investit ceva bani, masina fiind la inceput un cazanel, avand defecte optice, zgarieturi, lac sarit si asa mai departe dar si tehnice, articulatie si dotari nefunctionale. In prezent masina a fost revopsita total negru si o nuanta de rosu, in soare avand un aspect visiniu, inlocuit in mare parte tot ce inseamna articulatie si dotari nefunctionale, reconditionat interior si aici ma refer la scaune retapitate semi alcantara, volan si cotiera retapitate in piele si o curatare intensa.

Ca dotari, in ciuda varstei si a modelului are cu ce sa se laude... avand kit sport exterior din fabrica (bara fata, spate, praguri, si evacuare), kit M interior (scaune recaro, volan, nuca schimbator si pedale), faruri xenon cu auto-leveling, 4 geamuri eletrice, trapa eletrica, senzori lumini si ploaie, cruise control etc.

Pe viitor singurul lucru pe care imi doresc sa-l mai schimb este motorul cu un 2.5 sau 2.8. In functie de buget ma voi decide care dintre ele si sper sa sa fie cat mai curand posibil.

Cam atat cu prezentarea, las si niste poze, va salut si numa' bine.

 

20446179_1927101397558537_1105639892_o.jpg 20446324_1927101374225206_1968249788_o.jpg 17862324_1840772052806531_7347360913166867683_n.jpg 20446542_1897856487098087_1445457719_o.jpg 20424778_1927101490891861_1504749793_o.jpg 20447252_1927101390891871_171186237_o.jpg 20426977_1897855197098216_574297852_o.jpg

Edited by CRL279
Link to comment
Share on other sites

Foarte frumoasa si dotata.Probabil ca cineva a schimbat la un moment dat si stopurile, vad ca le are pe cele de facelift.Modelul asta e genul ori iti place, ori il detesti, mie mi-au placut tot timpul, are acel aer de hatchback, si laudabil este ca la E46 dpdv tehnic nu este nici o diferenta, facat de E36 care avea o platforma, bord diferite fata de restul gamei.

 

Depinde cu ce o compari, de ti se pare motorul puturos, este destul de vivace pentru caroseria respectiva.Oricum, e mai ieftin sa cumperi un 325 decat sa o modifici pe actuala, e prea complicat si prea multe de schimbat/omologat.

Link to comment
Share on other sites

Foarte frumoasa si dotata.Probabil ca cineva a schimbat la un moment dat si stopurile, vad ca le are pe cele de facelift.Modelul asta e genul ori iti place, ori il detesti, mie mi-au placut tot timpul, are acel aer de hatchback, si laudabil este ca la E46 dpdv tehnic nu este nici o diferenta, facat de E36 care avea o platforma, bord diferite fata de restul gamei.

 

Depinde cu ce o compari, de ti se pare motorul puturos, este destul de vivace pentru caroseria respectiva.Oricum, e mai ieftin sa cumperi un 325 decat sa o modifici pe actuala, e prea complicat si prea multe de schimbat/omologat.

 

Stopurile le'am schimbat eu ... cam asta a fost primul lucru pe care l'am facut dupa ce am achizitionat masina, ea la baza avea stopurile acelea clasice cu interiorul alb care mi s'au parut super kitch, nu dadea deloc bine albul acela pe caroseria neagra. Cat despre dotari, cam asta m'a atras, in special kit'ul care face sa para alta masina fata de cea stock...si destul de rara d.p.d.v. al dotarilor.

Cat despre motor, din cate am citit a fost un experiment facut la acea perioada de BMW cu acest 2 litri valvetronic in 4 cilindri care a cam esuat. Spre exemplu il poti compara cu 318is de la e36 de 150 de CP care zboara pe langa asta. Cat despre costurile unui swap cu un 2.5 sunt in jur de 1000e cu tot cu manopera si cam tot p'acolo este si 2.8'ul... in jur de 1200,1300e

Edited by CRL279
Link to comment
Share on other sites

 

Cat despre motor, din cate am citit a fost un experiment facut la acea perioada de BMW cu acest 2 litri valvetronic in 4 cilindri care a cam esuat. Spre exemplu il poti compara cu 318is de la e36 de 150 de CP care zboara pe langa asta.

 

318 is e36 - 138 hp : https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(E36)

318i e46 : https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N42

Link to comment
Share on other sites

Tu ai pe masina un N42B20, identic cu cel de 1,8 litri, doar ca are 200 cmc in plus:

 

Maximum power - Output - Horsepower : 143 PS or 141 bhp or 105 kW @ 6000 rpm

Maximum torque : 200 Nm or 147 lb.ft @ 3750 rpm

Top Speed : 214 km/h or 133 Mph

Acceleration 0 to 100 km/h (0 to 62 mph) : 9.3 s

 

 

comparatia cu E318is nu are nici o relevanta dpdv personal, pentru ca e un motor de generatie mai veche, care exceptand fiabilitatea este net inferior, indiferent ca vorbim de cel de 1,8 litri, sau de cel de 1,9 litri, montat din 1996, cel putin in privinta emisiilor, elasticitatii si al consumului(vezi turatia maxima de cuplu), daca la performante nu sunt diferente notabile:

 

Maximum power - Output - Horsepower : 142 PS or 140 bhp or 104 kW @ 6000 rpm

Maximum torque : 175.0 Nm or 129 lb.ft @ 4500 rpm

Top Speed : 213 km/h or 132 Mph

Acceleration 0 to 100 km/h (0 to 62 mph) : 10.20 s

 

 

Maximum power - Output - Horsepower : 140 PS or 138 bhp or 103 kW @ 6000 rpm

Maximum torque : 180.0 Nm or 132 lb.ft @ 4300 rpm

Top Speed : 187 km/h or 116 Mph

Acceleration 0 to 60 mph (0 to 96 Km/h) : 9.90 s

 

Iar daca dorim performante ridicate din motoare cu cilindree medie, 1,8-2 litri, atunci ar trebui sa ne orientam spre concurenta, ce ofera motoare turbo, care nu suporta comparatie cu cele aspirate.

Link to comment
Share on other sites

comparatia cu E318is nu are nici o relevanta dpdv personal, pentru ca e un motor de generatie mai veche, care exceptand fiabilitatea este net inferior, indiferent ca vorbim de cel de 1,8 litri, sau de cel de 1,9 litri, montat din 1996, cel putin in privinta emisiilor, elasticitatii si al consumului(vezi turatia maxima de cuplu), daca la performante nu sunt diferente notabile:

Iar daca dorim performante ridicate din motoare cu cilindree medie, 1,8-2 litri, atunci ar trebui sa ne orientam spre concurenta, ce ofera motoare turbo, care nu suporta comparatie cu cele aspirate.

 

Mie unu personal din ce am condus, impresia a fost ca 318is e mai sprinten... dar vorba aia, poate sa fie doar impresia:). Cat despre performante, si aici ma refer la putere, nu aveam mari asteptari cand am achizitionat masina, tocmai din acest motiv ma gandesc la swap.

In principiu e o masina foarte buna, am ramas masca cand am iesit cu ea la drum prima oara....masina de 15 ani vechime cu 240.000 de km, si la 130/140 km/h nu se aude NIMIC in interior... bine... pe mine m'a suprins rau in conditiile in care am condus renault pana sa'mi iau compactu' :))

Edited by CRL279
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.