Jump to content

De ce urasc eu tractiunea integrala


Recommended Posts

Fac un efort pentru tine.

 

Cand intr-o manevra de evitare, pierde aderenta una din punti, n-o pierde din cauza tractiunii decat cand accelerezi. Tractiunea integrala, ar putea eventual sa te scoata dintr-o incurcatura accelerand, dar depinzand de situatie, asta o poate face si tractiunea spate si tractiunea fata. La tractiunea fata, cu putere mica chiar se practica accelerarea in curba, pentru a "tine masina" pe traiectorie.

 

Dar cum intr-o manevra de evitare, acceleratia nu se foloseste, in cel mai bun caz franezi, si in cel mai rau caz lasi putin acceleratia, tractiunea practic nu conteaza.

 

Tot ce ramane e, repartizarea greutatii pe punti si la asta BMW prin tractiune spate, e rege.

 

Ca urmare, cand va pleca spatele, va pleca fie din cauza de pneuri uzate, fie pentru ca ai greutate mai mare pe spate.

 

Din cauza tractiunii spate, un BMW, este perfect ca repartizare a maselor si a preciziei directiei. Masele din cauza suspensiei perfect setate, se deplaseaza controlat, ruliul e tinut sub control. Si toate astea conteaza.

 

Si sa revin la intrebarea ta.

 

Pentru masinile mai vechi, veriga slaba e cel din spatele volanului. Doar o greseala a celui de la volan, poate sa provoace supravirarea sau subvirarea, avand in vedere ca masele sunt perfect repartizate.

 

DSC ar pazi fundul celui de la volan.

 

Iar in opinia mea, xDrive ar dauna, nu direct ci tocmai prin repartizarea incorecta a maslor si a preciziei directiei. Fara a mai vorbi de restul dezavantajelor.

 

Sper ca acum e ceva mai clara opinia mea. Fara xDrive siguranta activa e mai mare, atunci cand nu accelerezi. Atunci cand accelerezi, indiscutabil, xDrive pune mai bine puterea pe sosea.

 

Doar ca o masina, se conduce diferit, in functie de tractiune.

 

Pe scurt un 530i e mai rapid per total, pe orice suprafata vrei tu decat 530xi. Asta pentru ca avantajele xDrive nu se regasesc in cazul asta. Poate pe un drum acoperit de gheata, dar si acolo marginal.

Link to comment
Share on other sites

Fac un efort pentru tine.

 

mersi :)

 

Pentru masinile mai vechi, veriga slaba e cel din spatele volanului. Doar o greseala a celui de la volan, poate sa provoace supravirarea sau subvirarea, avand in vedere ca masele sunt perfect repartizate.

 

deci una 4x4 ofera un plus de siguranta pt un sofer normal.. :blink:

 

Pe scurt un 530i e mai rapid per total, pe orice suprafata vrei tu decat 530xi. Asta pentru ca avantajele xDrive nu se regasesc in cazul asta. Poate pe un drum acoperit de gheata, dar si acolo marginal.

263928[/snapback]

 

pe macadam de exemplu, nu cred ca are sanse cel rwd..

fiind aderenta scazuta nu vad cum poate sa puna la sol puterea mai bine decat xi-ul..

Edited by florin83
Link to comment
Share on other sites

pai ai zis ca doar o greseala a celui de la volan poate sa provoace supravirarea sau subvirarea..

ori cu una 4x4 e mai greu de produs subvirarea sau supravirarea

nu inseamna ca e mai sigura ? :blink:

 

Pe scurt un 530i e mai rapid per total, pe orice suprafata vrei tu decat 530xi.

 

eu vreau macadam :)

Link to comment
Share on other sites

pai ai zis ca doar o greseala a celui de la volan poate sa provoace supravirarea sau subvirarea..

ori cu una 4x4 e mai greu de produs subvirarea sau supravirarea

nu inseamna ca e mai sigura ? :blink:

[...]

263934[/snapback]

 

Nu pentru ca ceea ce aduce xDrive, o face per total mai putin sigura in ce priveste siguranta activa. Ce vrei tu se cheama DSC si nu are dezavantaje.

 

[...]

eu vreau macadam :)

263934[/snapback]

 

Ei, pe macadam mi se rupe daca 530xi e mai rapid si decat Nissan Micra. Sa ma anunti si pe mine cand iti bagi E60-ul pe macadam si scoti timpi buni.

Link to comment
Share on other sites

X-ul pe BMW-urile limuzina reprezinta sfarsitul unei ere. Asta e clar. Nu avem ce face.

 

In cadrul aceleiasi categorii (in cazul nostru cea premium), incet incet toate masinile incep sa semene intre ele, platformele devin din ce in ce mai comune, performantele la fel.

Mai sus de 155 mph nu or sa lase masinile de strada sa urce, iar felul in care ajung pana la viteza aia incepe sa se uniformizeze. Sistemele electronice de ajutor a sofatului nu mai sunt exclusiviste, cum apare ceva nou la un producator, apare si la ceilalti. Inclusiv posibilitatea dezactivarii lor totale practicata acum de BMW sunt sigur ca in cativa ani va deveni istorie... Pur si simplu li se va impune prin norme de siguranta sau o vor face ei singuri pentru ca nu isi vor permite sa fie considerati mai putin preocupati de siguranta clientilor...

 

In curand diferentierile vor fi doar de design, si - tinand cont de aerodinamica, siguranta, numarul de roti necesare :) - vor fi din ce in ce mai subtile. Si vor mai fi de electronica, acces la internet, care ce iPod contine, cum te gadila scaunul, etc. In maxim 2 ani eu zic ca or sa se implementeze pe scara larga sistemele alea de Active Cruise Control care franeaza si accelereaza singure, directia care se corecteaza singura, Night Vision, Parcare automata, camere si senzori pe toate colturile, etc.

 

Iar in 5 ani daca vei vrea sa calci un caine care ti-a latrat sub geam toata noaptea pur si simplu nu o sa mai poti; va fi sigur un sistem care iti va taia acceleratia, iti va rasuci volanul, poate iti va da si un sut in fund si te va denunta la Protectia Animalelor...

 

 

:) :) :) :)

 

O sa mai fim entuziasmati doar peste 10 ani, cand or sa dispara rotile si - in sfarsit - o sa zburam. :blink:

Link to comment
Share on other sites

cred ca ai vorbit aici de infiniti si lexus :blink:)))) ca ele au 102131231203123021 de sisteme de siguranta....cica ai un senzor care iti scaneza fatza in caz ca adormi......daca treci peste atingi putin banda din dreapta masina se pune automat la loc .....prea sofisticata.....
Link to comment
Share on other sites

acum am fost sa scot vw passat v6 2.8 4motion 193 cai auto din garaj ca sa il mai fugaresc putin :D are 3 ani si 30.000km :blink: merg cu ea mai mult la drumu lung atat pt oras am bmw si celalat vw :D deci romulus la stabilitate in curbe sta binisor daca era lasata cred ca alta era situatia :) mai bine sta bmw e si mai joasa .. in schimb in linie dreapta trage in draci are putin turbo lag de...dar asta e :) e vw :) gropile nu le simt deloc pfata de bmw care la orice denivelare bine .....deci e diferenta intre 4x4 si tractiune spate si franele sunt mult mai bune la o masina 4x4 .....daca vrei sa conduci o masina sa o simti ia-ti tractiune spate.....daca vrei una care sa fie pe sina ia-ti 4x4 :) la 4 trebe sa ma duc la aeroport asa ca ma duc sa mai fugaresc putin cei 193 cai :)
Link to comment
Share on other sites

X-ul pe BMW-urile limuzina reprezinta sfarsitul unei ere. Asta e clar. Nu avem ce face.

 

264018[/snapback]

 

 

X-ul pe BMW-urile limuzina reprezinta un pas inainte spre siguranta,este un lucru foarte bun ca s-au gandit la asa ceva.Cine isi cumpara un seria 7 nou are nevoie de siguranta in primul rand ,pentru asta plateste o gramada de bani.

Link to comment
Share on other sites

Nu spun nimic de pasi. E o cale a progresului urmata de toti. Insa sfarsitul unei ere consider ca este. Una din identitatile de marca ale BMW-ului se pierde incet - incet.

 

La fel cum consider ca, in cazul meu, nu 4x4 imi va salva viata cand voi conduce o limuzina. Ci franele, centura, airbagurile, caroseria si Dumnezeu.

Link to comment
Share on other sites

Probabil ca, persistand in ideea de a avea doar tractiune spate, voi fi prostul clasei la proba cu numarul 72: "plecatul in forja pe macadam". Aia e. :)

 

Imagineaza-ti. Un armasar nervos, cu draci pe el, care tremura sub tine, si care o zbugheste inainte la impulsul tau, nu insa fara a te incerca un pic, si de a te obliga sa te infigi bine in picioare si sa te tii aprig de haturi...

 

Sau imagineaza-ti o masinarie in care te sui in fotoliu ca spectator si apesi un buton. Launch Control. Si gata.

 

1 eu, 2 tu. Probabil vei ajunge primul la finis. Insa eu ma voi bucura de fiecare metru de strunit animalul :)

 

Chiar. Launch Control. Alta gaselnita. Cand vom avea toti, o sa fie o distractie liniutele. Ala care va avea filtrul de aer mai curat si cauciucurile spalate va castiga cu 2,8 centrimetri. :blink:

Link to comment
Share on other sites

:) mie imi plac ambele dar tot tractiune spate o am in suflet :) imi place pur si simplu cum se lasa in curbe e mai flexibila masina poti sa te strecori mai usor chiar daka are 4 m si ceva :blink:

 

p.s. probabil ca mie imi place vw si ca are motor de 3l :))))))) daca aveam pe bmw 3l alta era situatia :)

Edited by Allex18
Link to comment
Share on other sites

Iar in opinia mea, xDrive ar dauna, nu direct ci tocmai prin repartizarea incorecta a maslor si a preciziei directiei. Fara a mai vorbi de restul dezavantajelor.

 

Sper ca acum e ceva mai clara opinia mea. Fara xDrive siguranta activa e mai mare, atunci cand nu accelerezi. Atunci cand accelerezi, indiscutabil, xDrive pune mai bine puterea pe sosea.

 

263928[/snapback]

 

Siguranta activa este mai mare cu X-Drive si cand accelerezi si cand nu accelerezi.

X-drive transfera cuplul optim spre axe prin intermediul ambreiajelor,indiferent de situatie,astfel poate contracara si efectul supravirator si pe cel subvirator.

Pe langa asta DSC-ul exista si pe X-drive,normal,insa franarea de corectie intervine mult mai tarziu(daca mai este cazul),astfel incat confortul este mult mai mare.

X-drive "taie" un pic din placerea de a conduce,insa pentru condusul in oras,in civilizatie, unde se respecta reguli de circulatie,este mult mai sigur decat tractiunea spate.

Tractiunea spate nu este ceva de speriat,poate este un pic mai dificila in anumite conditii.Multe accidente sunt datorate vitezei si neatentiei,nu datorate tractiunii spate.

Pentru curse si demonstrarea abilitatilor de sofer exista piste special amenajate si ...M-uri.

 

Si ca un raspuns la topicul initiat de tine,X-drive este un lucru inteligent,dezvoltat pentru mai multa siguranta,dezvoltat pentru oamenii care ii inteleg principiul de functionare,...deci nu urasc tractiunea integrala de la BMW :)

 

Discutam discutii,fiecare cu opinia lui...

 

 

ps

 

Apropo,de cand in Germania la fiecare 3 masini una este BMW,nu cred ca se pune problema de exclusivitate :blink:

 

Probabil ca, persistand in ideea de a avea doar tractiune spate, voi fi prostul clasei la proba cu numarul 72: "plecatul in forja pe macadam". Aia e.  :)

 

264034[/snapback]

 

 

Gandeste-te la o situatie obisnuita pe timp de iarna,vrei sa pleci cu masina, rotile din spate sunt pe gheata ,cele din fata sunt pe uscat.

Nu stiu cine este prostul din clasa,dar cel care a ales X-drive pleaca cu masina :)

Link to comment
Share on other sites

Siguranta activa este mai mare cu X-Drive si cand accelerezi si cand nu accelerezi.

X-drive transfera cuplul optim spre axe prin intermediul ambreiajelor,indiferent de situatie,astfel poate contracara si efectul supravirator si pe cel subvirator.

[...]

264038[/snapback]

 

Spui ca si cand accelerezi si cand nu accelerezi. Spune-mi si mie cum se transfera cuplul cand nu accelerezi...

Link to comment
Share on other sites

Spui ca si cand accelerezi si cand nu accelerezi. Spune-mi si mie cum se transfera cuplul cand nu accelerezi...

264073[/snapback]

 

Nu prea are logica intrebarea,sau nu inteleg la ce te referi...

Cuplul este transmis de X-drive incepand de la 1km/h pana la 180 km/h.

Pentru a transmite cuplul corect computerul primeste informatii de la diversi senzori,printre care si cel de la clapeta de acceleratie.Cuplul este transmis si cand se ridica piciorul de pe acceleratie,doar nu se dezactiveaza sistemul cand nu accelerezi.

In poza este un exemplu de cum este transmis cuplul intr-un caz subvirator.Practic X-drive permite masinii sa aiba numai tractiune spate sau numai tractiune fata,atunci cand este nevoie.Valorile alese pentru repartizarea cuplului respecta principiul lui Kamm,"Kamm's circle"(banuiesc ca s-a discutat despre asta la scoala de soferi).

post-66-1185572394_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu prea are logica intrebarea,sau nu inteleg la ce te referi...

[...]

264442[/snapback]

 

Bavaria, masina accelereaza cand apesi acceleratia si franeaza cand apesi frana. Revin cu intrebarea si o rafinez. Ce cuplu transmite xDrive si cui cand nu se accelereaza?!?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.