Jump to content

De ce urasc eu tractiunea integrala


Recommended Posts

Pai daca nu acceleraza masina (m/s2) cuplul ala, forta (componenta a cuplului de care vorbesti tu) se anuleaza din cauza frecarii si e la fel ca si cum n-ai aplica nici o forta.

264466[/snapback]

 

Bun,si ce se intampla cu tractiunea in mometul respectiv,cum este repartizata?

Link to comment
Share on other sites

Despre cuplul/putere care nu exista cand nu accelerezi. :blink:

 

Accelerezi -> putere pusa pe sosea.

Nu accelerezi -> nimic pus pe sosea.

264472[/snapback]

 

Deci chiar inainte de a intra intr-o curba cu 180km/h, iei piciorul dupa acceleratie,sa inteleg ca este ok,nu mai exista nici o putere pusa pe sosea,iei curba la fix,nu ajungi in copac,si copacul era in aer :)

Link to comment
Share on other sites

Ca sa fiu corect, depinde cum iei piciorul de pe acceleratie. Daca-l tii constant, se ajunge la ce spun eu, daca-l iei de pe acceleratie, decelerezi. Daca-l tii constant, tractiunea nu conteaza. Daca decelerezi (care tot acceleratie este, dar negativa) tractiunea conteaza din nou.

 

Problema e de ce ai vrea sa accelerezi/decelerezi intr-o curba?

Link to comment
Share on other sites

Bavaria, aparent faci o confuzie sau nu ma exprim eu pe intelesul tau. Daca ti acceleratia constanta, masina NU accelereaza. Daca apesi pedala, accelereaza. Daca o lasi, masina decelereaza.

264477[/snapback]

 

Am inteles,intri in curba cu 180km/h,mentinand aceasta viteza,tractiunea nu mai are nici o importanta in acest caz,repartitia poate fi oricum.

Imediat ce accelerezi un pic sau decelerezi,tractiunea capata iar importanta.

Ai si o explicatie?

Link to comment
Share on other sites

Bavaria, tu chiar ai citit si inteles ce am spus eu in toate polologhiile mele despre tractiune?!? :blink:

 

Iarna, pe o suprafata alunecoasa, am admis in permanenta, ca xDrive este superior tractiunii spate, permitand oricui sa accelereze fara frica.

 

Cu ce n-am fost de acord a fost sa porti bocanci toata vara, tot anul, de frica celor cateva zile cu gheata, cand putina atentie si stiinta fac minuni.

Link to comment
Share on other sites

Bavaria, tu chiar ai citit si inteles ce am spus eu in toate polologhiile mele despre tractiune?!? :blink:

 

Iarna, pe o suprafata alunecoasa, am admis in permanenta, ca xDrive este superior tractiunii spate, permitand oricui sa accelereze fara frica.

 

Cu ce n-am fost de acord a fost sa porti bocanci toata vara, tot anul, de frica celor cateva zile cu gheata, cand putina atentie si stiinta fac minuni.

264485[/snapback]

 

Pai ceva am citit:

 

Poate unii merg prin zĂŁpadĂŁ mai mult, nu știu. Dar eu iarna trecutĂŁ n-am prins nici o zi cu zĂŁpadĂŁ pe șosea, cu excepția lunii martie, ieșind din Munchen, unde am prins o zĂŁpadĂŁ ĂŽngrozitoare. M-ar fi ajutat tracțiunea integralĂŁ? NU!

 

In fine,e ca tine...

Link to comment
Share on other sites

theotien, eu unul nu ma refeream la previziunile submbre de care se tot discuta in contextul incalzirii globale. Pe soselele Romaniei, tinand cont de valoriile medii multianuala inregistrate si de tipul de climat, va ninge, mai mult sau mai putin.

 

Drumurile vor fi curatate, intotdeauna. Mai bine sau mai rau, dar cel putin cele pe care am eu de mers iarna, vor fi curatate. Acum ca vor fi sincope, de 1-2 zile, din diferite motive (viscol, etc) nu contest. Dar mai mult de 20 de zile intr-o iarna, nu.

 

Si cand vorbeam de zile cu zapada pe sosea, ma refeream la zile cu zapada pe sosea, nu la zile cu zapada pe campie...

 

Tu vorbesti de prognoza meteo, eu vorbesc de prognoza meteo coroborata cu cei de la ADP. Tu vorbesti de zapada pe campie, eu vorbesc de sincope care lasa zapada pe sosea.

 

Sper ca acum am fost mai clar. Chiar si la noi se curata zapada pe soselele pe care vreau eu sa-mi bag masinile... Cu mici sincope.

Link to comment
Share on other sites

drumul Tiefenbach Glacier approx. 3 km

panta medie: 11%

panta maxima: 13%

diferenta de nivel: 400m

protectie cu parapeti: nu

Curatat: da (zapada pe langa drum 2m, pe drum zapada si gheata). BMW A curatat drumul pentru conditii de iarna. Altfel doar cu plugurile de zapada era accesibil. Dar tot carosabilul era acoperit de zapada sau gheata cu portiuni foarte mici unde se topise de tot.

 

CIMG4396.jpgCIMG4400.jpg

 

Acest drum l-am urcat fara probleme de zeci de ori. Cu fiecare din seria 1, seria 3 (cu si fara xDrive), seria 5 (cu sau fara xDrive), seria 7, X3 si X5. Mai multe motorizari.

 

La fiecare tura cu aceeasi masina, am schimbat ceva. Tura insemnand urcat si coborat. Fie am mers cu DTC, fie am dezactivat si DSC. Fie am mers incet cu HDC acolo unde era disponibil.

 

Dupa primele ture, cand am invatat traseul, am urcat si coborat in viteza as spune eu chiar mare pentru conditiile de drum. Drum care era greu de urcat cu piciorul. Nu era loc de erori.

 

Mi-au placut masinile cu xDrive? La coborare, admit ca da. Acolo unde era gheata, HDC chiar isi facea traba elegant. In rest, nu.

 

Cel mai mult mi-a placut un 130i si 740i. Amandoua sunt impecabile fara DSC si la urcare si la coborare.

 

Nici o masina n-avea lanturi si nici pneuri cu tinte. Doar anvelope performante de iarna.

 

Daca in asa conditii, nu mi-a placut xDrive, de ce as pune unul pe masina mea sa umblu si vara pe uscat cu el?!? Chiar nu inteleg...

Link to comment
Share on other sites

Iar eu voiam sa spun ca, La noi, In Romania, poate unele sosele iarna sunt curatate (Poate si in Marile Orase) insa marea majoritate a drumurilor iarna sunt acoperite si gheata si zapada, curatate asa cum stim noi, asa incat, zapada va fi.

 

Iar inca o mentiune: eu personal imi place o masina care sa pot intra cu ea si pe drumuri ceva mai proaste fara sa imi fac supergriji de pierderea aderentei etc.

 

Asa incat X-drive este un atu!

 

Permite-mi sa sustin, ca pentru noi, aici in Romania un Bmw merge mai bine cu x-drive , decat fara!

Acealasi drum pe care mi l-ai aratat in poze, in Romania nu era curatat veci, si atunci ce faceam?

Edited by theotien
Link to comment
Share on other sites

Evident. N-am negat ca sunt oameni care au nevoi diferite de ale mele. Dar si eu mergeam iarna la ski. Doar ca acolo unde merg eu e parcare si e curatata. Nu merg off-piste niciodata, nici cu masina, nici cu skiurile. Munca mea nu ma duce pe drumuri asa de proaste incat sa-mi fie necesar xDrive. N-am negat niciodata ca sunt si altfel de oameni.

 

Iar experienta mea din ultimii 17 ani, de cand am carnet, imi spune ca n-am nevoie de xDrive, decat in conditii exceptionale si ca urmare foarte rare.

 

De ce as merge 17 ani, cu o masina cu xDrive, consumand mai multa benzina, uzand mai multe componente, riscand mai multe defecte, cu o suspensie mai inaltata, o masina mai instabila, cu o directie mai imprecisa, samd, pentru cele 10 ocazii exceptionale cand m-as descurca mai bine cu xDrive?

Link to comment
Share on other sites

[...]

Acealasi drum pa care mi l-ai aratat in poze, in romania nu era curatata veci, si atunci ce faceam?

264533[/snapback]

 

Nici in Austria asa drum nu era curatat. L-au curatat cei de la BMW ca traseu de test. Nu era nici picior de masina, in afara de pluguri de zapada si masini de teren pe o raza de 20 km.

 

:blink:

 

Eu n-am vazut asa drum in Romania, unde sa am de mers macar de 2 ori pe an.

Link to comment
Share on other sites

Si tu ai dreptate, insa admiti ca atunci exista si categorii de oamenii care au X-drive, care au nevoie de el( adica nu si-l iau nejustificat) si care sunt si fani BMW!

 

Vorbim de x-drive pe limuzine, bineinteles!

 

Ps: Si atunci de ce titlul topicului este : "De ce urasc eu tractiunea integrala?" si nu: " De ce consider eu nefolositoare tractiunea integrala?"

 

Fara suparare, suna putin a extremism formularea ta! :blink:

Edited by theotien
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.