Jump to content

Darwin și răzbunarea hibridă a motoarelor termice!


Romulus

Recommended Posts

(acesta este un mic pamflet cu tendințe justițiare, luați-l ca atare)

Revoluția verde a ucis motoarele mari.

Azi, motorul celebru al BMW, benzina linie 6 cilindri este o specie pe cale de dispariție.

Sunetele de sub capota au început sa fie înlocuite de sunetele verzi din boxe, odată cu ledurile verzi si roz prin toate cotloanele interiorului unei mașini. In trecut, BMW avea un bord iconic cu roșu. Ba chiar Saab avea un buton care stingea totul noaptea sa nu deranjeze la viziunea de noapte, lăsând doar viteza mare si verde. Astăzi avem leduri, ecrane si lumini colorate peste tot.

Aspiratele au devenit împănate de una, două, trei sau uneori chiar n-șpe mii de turbine care mai de care stricăcioase. EGR-urile, DPF-urile, OPF-urile ne-au înverzit portofelele dar ucis conținutul lor de-a lungul timpului, aducând oricum le configurezi, timp pentru rebus și chiar dacă atunci când vrei sa accelerezi, doar o litera apuci, tot aștepți si te rogi sa pornească turbinele...

Orașele ne-au înfundat iubitele motoare diesel, au înroșit EGR-urile care încercau să ne ierte păcatele.

Ba chiar am ajuns să pedepsim vacile și să le luăm urina să o facem spray în evacuări ca să mai ne ierte planeta alte păcate. I-au spus AdBlue, dar era de fapt un pipi foarte stricăcios și păcătos.

Dar Darwin avea dreptate, s-a produs o mutație. Hibridele aduc tot ce e mai bun din ambele lumi:

  • Reduc emisiile ca sa împăcam guvernele.
  • iți oferă range decent
  • nu te obliga sa faci rebus in mașina la coada la încărcare electrica

Si ce este cel mai important?

  • Reînvie accelerația la maximum
  • Nici un fel de întârziere la accelerație!

Aici nu vorbesc doar de mașina mea, 530e care oferă la maximum 292 cp, deși comparativ cu 530i (245 cp) și 530d (286 cp) din aceeași generație, cred ca e mai bine si ca si cuplu si ca si putere.

Dar astăzi chiar și un biet si amarat de cal de bătaie de 320d cu păcătosul lui dieselache, acum are 11 cp in plus electrici. Care răzbuna tot ce am suferit pana acum și care face accelerațiile instante. Nu îți vine să crezi că este posibil să pleci așa de electrizant într-un sens giratoriu. A ajuns să-ți fie frică să strănuți pentru că vei lovi instant mașina din fața ta. Pedala de accelerație a reînviat ca și Phoenix din propria cenușă. La propriu, nu la figurat.

Azi, am văzut la o altă marcă de renume care are modele tot cu trei litere și se crede BMW, care a scos un model cu peste 500 cp, dar care beneficiază de un sistem PHEV. Nu faci cu el 5km în oraș, nu. Dar adaugă sute de căluți verzi la herghelia de la roți. Da, ați auzit bine, un PHEV cu 5km range în oraș! Vă las plăcerea să descoperiți singuri mașina respectivă.

Deci am învins! Ne-am răzbunat! Am păstrat dragele noastre motoare termice și le-am spălat păcatele cu tehnologia lui răposatul nebun Nicola Tesla.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Romulus pinned and featured this topic
Quote

In addition to the inline-six, the hybrid powertrain will use a 201-horsepower asynchronous motor and a 400-volt, 4.8kWh battery mounted under the trunk. Output from the electric motor is sent to the rear wheels via a two-speed gearbox and an electronically controlled limited-slip differential.

 

Quote

The battery pack is situated above the rear axle and has a 13.1-kWh capacity, providing a driving range of around 20 miles.

De fapt vreo 5km spun eu. 😂

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.