Jump to content

Check Engine Light


Recommended Posts

Asha cum am promis, detalii despre CEL.

Se aplica la: E30, E34, benzina, echipate cu Motronic 1.3 - ECU cu 55 pini la conector.

CEL (Check Engine Light) a fost montat pana in 1991 numai pe versiunea US.

Versiunile europene de E30 shi E34 cu Motronic 1.3 nu au acest indicator, dar poate fi montat.

Conform schemei electrice, becul se leaga intre pinul 15 al ECU shi plus de contact.

Pinul 15 al ECU este cablat cel putin pana in conectorul mare din compartimentul motor.

In fotografia alaturata am indicat firul din conector unde se conecteaza becul - un bec mic de bord.

In partea cealalta, becul se conecteaza la un plus de contact - eu am luat de pe releul de semnalizare.

Utilizare :

In mod normal, becul se aprinde cand se pune contactul shi se stinge la pornirea motorului. Becul se poate aprinde in timpul mersului daca sunt inregistrate erori.

Initializare:

Se deconecteaza bateria pentru minim 10 minute: ATENTIE LA RADIOCASURI CODATE!! Dupa decuplarea bateriei trebuie reintrodus codul.

Deconectarea bateriei are rolul de stergere a tuturor erorilor din sistem.

Se reconecteaza bateria.

Verificare:

Se pune contactul.

Se apasa pe pedala de acceleratie pana la fund de 5 ori in max. 5 secunde.

Becul se stinge, se aprinde pentru cca. 2 secunde, dupa care incepe sa transmita codurile de eroare.

Dupa initializareva transmite codul 1444 (Totul OK) astfel: clipeste o data, pauza, clipeste de 4 ori, pauza, clipeste de 4 ori, pauza, clipeste de 4 ori, pauza shi o ia de la capat, se aprinde 2 secunde, pauza, etc.

 

Codurile de eroare, modalitatea de citire si ce inseamna fiecare, pentru mai multe versiuni de Motronic shi sisteme auxiliare se pot gasi aici (fisier pdf)

post-715-1127991622_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

corect, e Motronic 1.3- si codul banuiesc ca e 0 261 ...

 

Esti sigur ca ai cursa completa la pedala? Ca sa lucreze, trebuie sa actioneze WOT.

Incearca sa faci din parghia de la clapeta ca sa fii sigur ca ai dus-o pana la capat. Daca tot nu-ti merge, verifica TPS - inchide WOT la capat de cursa?

Link to comment
Share on other sites

banuiesc ca ecu stie ca ai apasat pedala pana la capat de la tps, am accelerat de la parghie de la motor, am masurat si firele de la tps catre computer dar sincer tps-ul nu l-am masurat ca mi s-a stricat aparatul de masura si cu becul era foarte incomod

din cate stiu wot nu este la capatul cursei clapetei, ci mai ramane ceva de genul 1/5 din cursa

mi s-a parut ca era 281, nu am demontat ecu de acolo doar am scos capacul de plastic si m-am uitat pe sub el, e posibil sa fi vazut gresit

Link to comment
Share on other sites

261 tb sa fie, apare si in lista de ECU la 320i E30.

 

Daca nu-ti functioneaza WOT ar tb sa te cam prinzi, la WOT toarna benzina cu caldarea in motor si rupi asfaltu de pe sosea. Daca nu functioneaza, accelereaza decent dar cam atat.

Link to comment
Share on other sites

cand spui wot te referi si la pozitia a doua de la tps s-au pur si simplu la deschiderea clapetei de acceleratie la maxim? daca da, ea se deschide la maxim

ce ma sfatuiesti sa fac? firele de la tps sunt ok, au continuitate pana in calculator iar cel din mijloc este - , sa masor tps?

Edited by Gabi_323i
Link to comment
Share on other sites

cand spui wot te referi si la pozitia a doua de la tps s-au pur si simplu la deschiderea clapetei de acceleratie la maxim? daca da, ea se deschide la maxim

ce ma sfatuiesti sa fac? firele de la tps sunt ok, au continuitate pana in calculator iar cel din mijloc este - , sa masor tps?

48653[/snapback]

 

Chiar contactele. La Motronic 1.3 TPS are 2 intrerupatoare vare actioneaza la capete de cursa. Ca sa-l verifici, ai nevoie de un ohmmetru - Doar daca ai deconectat ECU poti eventual sa verifici si cu un bec.

 

Cu ohmmetru, verifici rezistenta intre masa masinii si pinii 52 si 53 de la Motronic, respectiv firele maro-albastru si maro-negru la TPS.

La functionare corecta tb sa ai:

-pin 52 sau fir maro-albastru la masa cu clapeta inchisa- la ralanti

-pin 53 sau fir maro-negru la masa pe ultima zecime de cursa (aprox.)

- intre cele doua pozitii, rezistenta foarte mare fata de masa la ambele fire.

 

 

 

post-715-1128318519_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.