Jump to content

Problema cu aprinderea


Recommended Posts

:blink: nu-mi mai da scanteie bobina de cand am spalat motorul, de la ce ar putea fi? am schimbat bobina, capacul de la delcou (care se crapase), acel dispozitiv de la aprindere, nu stiu cum se numeste, am curatat sigurantele si releele de oxid, am verificat instalatia electrica si nimic. Bobina primeste curent, dar delcoul nu intrerupe, este posibil sa se fi stricat delcoul? la asta nu ma prea pricep, nu stiu ce sa-i mai fac... sfaturile sunt binevenite.
Link to comment
Share on other sites

asa am patit si eu cand am spalat mai demult motorul, cand spatilul unde intra bujiile se umple cu apa, aceasta face contactul dintre fisa si chiulasa (masa) iar scanteia in loc sa se duca in bujie se descarca prin chiulasa. Problema la mine este ca de la bobina nu pleaca scanteia, am vazut ca in interior, delcoul meu are o bobina, care o fi rolul ei?
Link to comment
Share on other sites

si pe ea am schimbat-o si tot nu merge :blink:

48525[/snapback]

 

Ce masina ai?

La modelele vechi E12 si E21, cu carburator si aprindere clasica, cu platini, se procedeaza in modul urmator:

 

1. Scoti fisa centrala de la delcou si o tii in apropierea caroseriei.

2. Dai la automat si vezi daca ai scanteie.

 

Daca nu ai scanteie, scoti firul de pe plusul bobinei, pui contactul si atingi scurt plusul bobinei cu firul pe care l-ai scos. Daca nici acum n-ai scanteie, bobina e dusa. Pentru modelele astea merge fara probleme o bobina de Dacie (45 RON). Ca sa scapi de o gramada de probleme generate de platini, pune-i si o aprindere electronica din comert, e cam 35 RON.

 

Daca ai un E28 sau E30 cu L-Jetronic, s-ar putea sa ai delco cu senzor Hall, ceea ce e putin mai complicat.

 

Am vazut acum, e un rechinas :)

Edited by Vico
Link to comment
Share on other sites

Vico merci pt sfaturi, am incefcat bineinteles prima varianta, cu fisa centrala pe masa si nu da scanteie, am incercat cu plusul bobinei scurt si dadea o scanteie mica, eu ma intreb daca delcoul ar putea avea probleme, adica sa nu intrerupa masa bobinei cum trebuie, o sa mai incerc astazi cu o alta bobina.
Link to comment
Share on other sites

La aprinderea clasica, delcoul are 2 roluri:

 

1. distribuirea scanteii la bujii

2. comanda aprinderii - platini

 

Ai scos fisa centrala = nu conteaza capacul de delcou.

Ca sa alimini complet problemele cu delcoul, fa aceeasi figura, dar cu firul de - la masa.

Daca da tot scanteie proasta = bobina

Daca da scanteie buna = contact prost la platini SAU firul de masa.

Vezi ca unul din contactele de platini este conectat la masa printr-o tresa de cupru(multe fire impletite), in interiorul delcoului. Asta are prostul obicei sa se rupa in timp.

Link to comment
Share on other sites

Sorry, am uitat sa precizez, motolul meu este de 2L L6, acolo unde carburatorul din schema ta are platina la mine are 6 contacte pt masa, ceva de genu cum sunt cele care dau curent la fise. In delcou la mine intra 2 fire, un plus si un minus, le-am pus pe astea pe direct, la bornele bateriei si imi dadea scanteie puternica atunci cand decuplam minusul (pe scurt faceam treaba delcoului) deci singurul vinovat ramane acesta. Maine incerc sa pun plusul acela direct la borna si sa las minusul la locul lui, in delcou, sa vad daca merge asa.

Vico iti multumesc inca odata pt relpy.

Link to comment
Share on other sites

Rotti, cea ce descrii tu este un delco cu senzor cu reluctantza. Folosit de BMW la injectiile L-Jetronic in principal. Vzi ca cele 6 "petale" nu sunt contacte! ele nu trebuie sa atinga statorul, daca da inseamna ca sunt indoite shi e posibil sa se fi rotit de la aceste lovituri.

Vestea buna este ca nu se strica. (decat mecanic, vezi ciocane, dalta, meshteri deshtepti care au indoit lamele miezului crezand ca sunt contacte etc :blink: )

Veste rea este ca daca ai acest delco inseamna ca ai shi un modul de aprindere. Bosh sau Siemens (cel cu cupla rotunda e Siemens). Daca ai bagat apa in cupla asta ai shanse mari sa fi ars modulul. Curatza bine contactele (eventual cu spray de contacte). Daca nu se rezolva schimba modulul.

 

Bafta,

Charlie

Link to comment
Share on other sites

daca masina este model facelift, ai aprinderea bosch care s-a folosit si pe primele modele de e30, te sfatuiesc sa o schimbi :blink: am avut probleme cu una, dadea scanteie cand vroia, nu stiu exact cum se intampla asta dar dupa ce am demontat tot ce tine de aprindere de pe motor in cautarea unei conexiuni slabe, contact imperfect, fir intrerupt am inlocuit modulul de aprindere si a mers perfect
Link to comment
Share on other sites

nu am verificat, nu am ohmetru, dar din moment ce pe direct da scanteie calumea, eu zic ca nu e intrerupta.

in delcou intra 2 fire, un plus si un minus, cand pun firele astea pe direct la borne, imi da scanteie. Asta inseamna ca acel modul de aprindere merge corespunzator?

mai am o intrebare, in interiorul delcoului, cum am mai zis se afla o bobina, in jurul axului, ce rol are ea?

btw: modulul de aprindere este intradevar Bosch

Edited by Rotti
Link to comment
Share on other sites

NUUUU!!

 

Hai sa o luam mai ushor. Bobina aceea este un generator electric. Prin invartirea axului delcoului, la alinierea bretzelor miezului mobil cu cel static se obtine un impuls de curent in bobina (prin variatia reluctantei). Acesta comanda modulului de aprindere sa intrerupa alimentarea primarului bobinei mari rezultand in tensiunii mari in secundarul acesteia (scanteie!).

 

Daca tu ai pus 12 volti pe intrarea modului shi in momentul in care ai atins s-a produs scanteie de la bobina in principiu modulul e ok (deshii nu shtiu daca mai e ok dupa ce ai pus o intrare de curent mic la baterie ....).

 

Verifica bobina din delcou. Daca nu ai ohmetru fa-o cu un led shi o baterie, oricum nu incerca sa pui curent mare prin bobinutza asta.

Edited by charlie
Link to comment
Share on other sites

am inteles, o sa verific cu un led si o baterie bobina, merci de sfaturi

 

edit: modulul este sigur intreg, din moment ce m-am jucat destul de mult cu firele puse pe direct si de fiecare data a dat scateie :blink:

Edited by Rotti
Link to comment
Share on other sites

ma gandesc ca daca nu fac rost repede de delcou, sa scot bobina si sa o rebobinez, m-am tot holbat la delcou, dar nu imi imaginez cum au pus bobina aia acolo:) nu pot scoate rotorul, am vazut ca are un surubel in cap, l-am desfacut dar tot nu iese :blink:
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.