Jump to content

Recommended Posts

faza e ca aia e deschisa dupa ce se incalzeste apa obtureaza gaura prin care circula aerul si am verificat piesa si era buna

motorul a fost pe un urs pe care a stat mult timp nepornit

cam de 3 luni a inceput sa fie folosit motorul

masina cu noul motor nu cred ca are inca 50km

de la inceput facea asa la rece:( :blink:

55017[/snapback]

 

Nu cunosc exact sistemul. Dar intr-o zi la service-ul unde imi fac eu masinile, lucra un mecanic exact la partea aia si chiar am ramas uimit de ce pe la clapeta de acceleratie se duce un furtun de apa. Mi-a explicat ca practic de acolo se activeaza socul. Banuiesc ca aerul in plus pe care il baga pe gaura aia, mareste relantiul si actioneaza ca si soc. Iar in momentul in care se incalzeste, obtureaza pentru ca nu mai e nevoie de soc.

Link to comment
Share on other sites

Am gasit o descriere a acelei valve de aer care poate fi si fiarta, si congelata, si ea tot merge :) :blink:

 

http://www.firstfives.org/faq/aux_air_valv..._air_valve.html

 

Si ceva despre sondele de temperatura : http://www.firstfives.org/faq/sensors/coolant_sensors.html

 

Site-ul cred ca are multe informatii ce te-ar putea ajuta.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

am msurat sonda 8 si la rece si la cald rezistenta e 000

asta sa fie?

55067[/snapback]

 

Are rezistenta 0 ? Sigur ?

Evident ca nu e bine. Inseamna ca e in scurt. Si ECU crede mereu ca motorul este cald.

Esti sigur ca ai masurat sonda care trebuie ?

 

Poti face o proba. Incearca sa vezi cum merge la rece cu sonda deconectata.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

arata 0 cand era afara pe urma in casa la temperatura camerei si pe urma am fiert apa si am bagat-o in apa cum ar fi bagata in corpul de pe motor:)

o sa incerc maine cu ea deconecta ; care ar trebui sa fie diferenta

am dat si piesa aia de care ziceam eu si gaura nu este detot lasata libera chiar daca am bagat piesa in congelator:)

si la fiert s-a inchis canalul

si cand am masurat sonda am pus un fir de la aparat la un piciorus ci celalalt fir la celalalt piciorus :blink: o fi bine :)

Link to comment
Share on other sites

Nu este pe dos?

55166[/snapback]

 

Sonda are coeficient negativ de temperatura parca ( NTC ). Rezistenta scade pe masura cresterii temperaturii. Avind rezistenta 0, ECU crede ca temperatura masurata de sonda este cea a unui motor cald.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Deci cu mufa scoasa indica motor cald?

55169[/snapback]

 

Nu, rece. Dar ce faci, teste de perspicacitate ???

Problema initiala asta era : la rece motorul se pare ca nu are benzina suficienta.

I-am zis sa scoata mufa sondei de tot pentru ca ECU sa creada ca motorul este rece chiar si cu sonda defecta ca sa vada daca asa mersul va fi Ok.

Link to comment
Share on other sites

Vad ca azi toata lumea este nervoasa.

 

Never mind.

55172[/snapback]

 

Deloc. Doar ca nu am inteles sensul intrebarii * ....

 

EU - Are rezistenta 0 ? Sigur ? Evident ca nu e bine. Inseamna ca e in scurt. Si ECU crede mereu ca motorul este cald.

TU - Nu este pe dos?

 

EU - Sonda are coeficient negativ de temperatura parca ( NTC ). Rezistenta scade pe masura cresterii temperaturii. Avind rezistenta 0, ECU crede ca temperatura masurata de sonda este cea a unui motor cald.

*TU - Deci cu mufa scoasa indica motor cald?

 

Cu mufa scoasa rezistenta vazuta de ECU este infinita . Deci ECU ar trebui sa vada situatia ca motor rece. Nu stiu daca are si un autotest pentru sonda si sa-l deranjeze rezistenta prea mare. In cazul asta in loc de sonda ar trebui pusa o rezistenta de 2-3 Kohm. Dar tinind cont ca ECU este destul de primitiv nu cred ca testeaza sondele.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

e sonda de la injectorul de pornire

sonda temperatura ceas

sonda cu 2 papuci care nu se gaseste la toate modelele de l-jetronic

sai sonda care da info la calculator de temperatura apei

nu stiu ce ar putea sa aibe  :blink:

55221[/snapback]

 

Reformuleaza te rog :). Nu am inteles raspunsul tau.

 

Ce sonda zici ca ai masurat si indica 0 ?

Cea de la injectorul de pornire ? Daca despre ea era vorba atunci daca are rezistenta 0 la rece e ok.

Dar nu de ea era vorba, ci de cea ce informeaza ECU.

Si cate sonde ai tu in final ? Poti scrie aici PN lor?

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

am 4 sonde si am masurat-o pe care trebuie sigur

totusi l-e stiu :)

55224[/snapback]

 

E ceva gresit pe undeva :blink:

Sonda de temperatura in functie de care ECU imbogateste amsestecul carburant este o sonda ( termistor ) NTC. Are o valoare de ordinul 2-3 Kohm la rece. Pe masura ce temperatura creste rezistenta ei scade continuu pina la citeva sute de ohmi.

Aceasta tip de sonda nu poate avea niciodata rezistenta chiar zero. Daca ai masurat-o si indica zero inseamna ca e defecta, fiind in scurt. Aparatul de masura era setat cred pe o scala corecta.

 

Rezistenta zero pot avea sondele care au la baza un bimetal - termoswitch. Aceste sonde sint de fapt un switch.

 

Daca la rece ai deconectat-o si motorul mergea mai rau ar exista o posibilitate ca ECU sa o detecteze ca fiind defecta si sa intre in limp mode. Poti pacali perfect ECU daca in locul sondei pui pur si simplu o rezistenta de 2-3 Kohm, cat are si sonda la rece.

Link to comment
Share on other sites

sa sti ca e posibil sa nu ii plac ECU-lui fara sonda

el asa gaseste pe cineva care ii indica temperatura motorului numai ca sonda nu functioneaza bine:)

sper totusi sa fie asta sa scap de belea

55245[/snapback]

 

Incearca asa si poate se rezolva. Daca nu, ar trebui sa reconsideri posibilitatea unei vizite la service :blink:

Cauta si tu un service decent care se pricepe la L-jetronic. Probabil pentru cineva familariazat cu sistemul gasirea defectului nu va fi o problema.

Link to comment
Share on other sites

cand e motorul rece daca apas acceleratia moare  dupa ce se incalzeste un pic da in nas

cand motorul e cald merge perfect

care ar putea fi problema?:blink:

54849[/snapback]

problemele tale apar datorita dozajului incorect aer-benzina pe parcursul in calzirii motorului

piese vinovate:la m20 l-jetronic,socul este pe apa-este vorba de piesa tubulara cu 4 stuturi:2 de apa si 2 de aer-trebuie sa o verifici scoasa de pe motor-

-verifica si avansul,dar ai grija,reglarea avansului cu lampa stroboscopica se face la o anumita turatie,in functie de tipul de delcou-pe m20 s-au pus cateva tipuri-exista un cod pe delcou,spre exemplu,in functie de cod se poate regla avansul la 2300 sau la 5000 rotatii,vb de avansul in sarcina

-deasemeni,uita-te si la furtune si etanseitati-vb de furtunurile de aer,ca slava domnului,m20 are destule:verificarea etanseitatilor e simpla-iti trebuie putina benzina si o pensula,o inmoi in benzina si pensulezi toate locurile posibile,la imbinari,galerie,prinderea furtunurilor,etc

este clar ca acolo unde trage aer fals,motorul va simti cu modificari de turatie,datorita benzinei aspirate

bafta!

Link to comment
Share on other sites

problema rezolvata:)

admisia tragea aer fals din motor:)

am desfintat pe moment furtunul care venea de la capaculu de la culbutori si consumul facut a fost in jur de 8-9 in jurul orei 23:00 in oras mers regulamentar 50/60 km/h si uneori si un pic calcata

as vrea sa stiu si eu niste pareri de consumul de la ora aia motor 2.0 l-jetronic

si la cat ar putea sa creasca consumul pe zi in oras:)

a si consumul era inainte de vre-o 25% in oras

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.