Jump to content

E90 - fulie motor si clima


dax

Recommended Posts

Salut,

 

1. A schimbat cineva fulia de pe arborele cotit? Cum ati reusit?

 

Din cate am vazut are un surub destul de lung (posibil cu pasta pe el) care e strans foarte tare. Am auzit pana acum doar o varianta, cu pistol de strans roti de camioane, insa trebuie demontate radiatoarele si toata fata masinii.

 

2 Legat de fulia de la compresorul de clima. Este fixa pe ax? Poate sa genereze un zgomot ca de rulment neuns?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Salut,

 

1. A schimbat cineva fulia de pe arborele cotit? Cum ati reusit?

 

Din cate am vazut are un surub destul de lung (posibil cu pasta pe el) care e strans foarte tare. Am auzit pana acum doar o varianta, cu pistol de strans roti de camioane, insa trebuie demontate radiatoarele si toata fata masinii.

 

2 Legat de fulia de la compresorul de clima. Este fixa pe ax? Poate sa genereze un zgomot ca de rulment neuns?

 

1. eu zic ca merge fara sa demontezi atatea componente, lucru foarte costisitor. ideea e ca ar trebui tinut contra cumva, atasez 2 poze cu zona indicata de unde cred eu ca ar merge tinut contra.

 

2. si eu mi-as dori sa stiu raspunsul la intrebarea asta. ca si la mine se aude cand si cand zgomotul asta, desi am schimbat cele 2 role si cele 2 curele.

 

PS: ai rezolvat problema intre timp?

Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat intre timp problema la o reprezentanta BMW din Austria pt 300 EUR (piese, manopera plus verificarea generala a masinii si a km). Totul a durat 30minute.

 

La reprezenta din Arad mi s-a spus ca se demonteaza fata masinii ca nu incape pistolul in spatiul dintre radiator si fulie. Daca nu ai pistol adecvat se poate chiar fisura arborele cotit de la socurile transmise de pistol.

 

Legat de intreabarea nr 2 fulia e fixa pe ax iar eventualele zgomote provin din compresor. Rolele le-am schimbat si eu deageaba...

Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat intre timp problema la o reprezentanta BMW din Austria pt 300 EUR (piese, manopera plus verificarea generala a masinii si a km). Totul a durat 30minute.

 

La reprezenta din Arad mi s-a spus ca se demonteaza fata masinii ca nu incape pistolul in spatiul dintre radiator si fulie. Daca nu ai pistol adecvat se poate chiar fisura arborele cotit de la socurile transmise de pistol.

 

Legat de intreabarea nr 2 fulia e fixa pe ax iar eventualele zgomote provin din compresor. Rolele le-am schimbat si eu deageaba...

 

si in Austria cum au demontat fulia?

la compresorul de AC te refereai nu? ce e de facut in cazul asta? schimbat rulment daca are sau compresorul cu totul?a doua varianta nu prea m-ar interesa, mai bine sa faca zgomot linistit:)

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

@IulianC: in Austria aveau un pistol mic si puternic care incapea intre radiatoare si fulie. Treaba a fost de 10minute, nu mai mult.

 

Pt problema zgomotelor ar fi bine sa identifici prima data zgomotul si apoi decis ce trebuie facut. Primul pas ar fi demontarea curelei care antreneaza clima, pompa de apa etc si pornirea motorului sa vezi daca se mai aude. Atentie: cineva va trebui sa tina cureaua mare cu grija sa nu fie antrenata de motor (in caz ca nu o iei jos). Daca mai face poti investiga alternatorul. Daca nu se aude nimic suspect cand invarti cu mana si nu are deloc joc singura cauza e compresorul de clima. Poti incerca la o reprezentanta (eu recomand Austria) pt a-l repara. Din cate stiu are intauntru niste rulmenti care pot fi inlocuiti fara a schimba tot mecanismul insa nu oricine poate face asta.

Link to comment
Share on other sites

@IulianC: in Austria aveau un pistol mic si puternic care incapea intre radiatoare si fulie. Treaba a fost de 10minute, nu mai mult.

 

Pt problema zgomotelor ar fi bine sa identifici prima data zgomotul si apoi decis ce trebuie facut. Primul pas ar fi demontarea curelei care antreneaza clima, pompa de apa etc si pornirea motorului sa vezi daca se mai aude. Atentie: cineva va trebui sa tina cureaua mare cu grija sa nu fie antrenata de motor (in caz ca nu o iei jos). Daca mai face poti investiga alternatorul. Daca nu se aude nimic suspect cand invarti cu mana si nu are deloc joc singura cauza e compresorul de clima. Poti incerca la o reprezentanta (eu recomand Austria) pt a-l repara. Din cate stiu are intauntru niste rulmenti care pot fi inlocuiti fara a schimba tot mecanismul insa nu oricine poate face asta.

ms pt sfat. verificatul il pot face si singur, adica sa dau cureaua jos de tot, dar ma gandesc ca daca pornesc motorul fara cureaua asta(la pompa de apa ma refer in special) trebuie sa-l tin pornit f. putin, de ordinul secundelor(5-10sec), ca altfel nu circula apa prin motor.

si sa zicem ca ar fi de la compresor si s-ar putea schimba rulmentii, dar oare se gasesc separat rulmentii?

Link to comment
Share on other sites

Singur nu o sa reusesti: cineva trebuie sa tina de cureaua mare si altcineva sa porneasca motorul. Daca nu tii bine de curea, risti sa o angreneze fulia de pe arborele cotit....Eu am tinut asa motorul pornit 30 sec....a mers foarte silentios :)

 

Din cate am inteles exista kit de reparatie pt compresor cu rulmentii aferenti.

Link to comment
Share on other sites

Singur nu o sa reusesti: cineva trebuie sa tina de cureaua mare si altcineva sa porneasca motorul. Daca nu tii bine de curea, risti sa o angreneze fulia de pe arborele cotit....Eu am tinut asa motorul pornit 30 sec....a mers foarte silentios :)

 

Din cate am inteles exista kit de reparatie pt compresor cu rulmentii aferenti.

daca o dau jos de tot, o scot de acolo si o pun undeva in afara compartimentului motor, ce treaba mai are fulia sa angreneze cureaua?

dar scrie mare pe fulie si in germana si in engleza(DO NOT USE WITHOUT BELT). are ceva fulia pt scurt timp, sa se descentreze cumva?desi nu cred.

Link to comment
Share on other sites

Cureaua care antreneaza compresorul de clima nu o poti lua jos decat daca iei jos si cureaua cealalta. Eu am slabit doar intinzatorul si am tinut cu mana cureaua intr-o pozitie astfel incat sa nu fie angrenata de cealalta curea. Asta e treaba de 1 minut. Nu merita sa dai jos si cureaua cealalta pt un test.

 

Nu cred ca are nimic, cum spuneam eu am pornit masina pt 30sec fara cureaua care antreneaza clima si pompa de apa.

Link to comment
Share on other sites

Cureaua care antreneaza compresorul de clima nu o poti lua jos decat daca iei jos si cureaua cealalta. Eu am slabit doar intinzatorul si am tinut cu mana cureaua intr-o pozitie astfel incat sa nu fie angrenata de cealalta curea. Asta e treaba de 1 minut. Nu merita sa dai jos si cureaua cealalta pt un test.

 

Nu cred ca are nimic, cum spuneam eu am pornit masina pt 30sec fara cureaua care antreneaza clima si pompa de apa.

am experienta cu datul jos si montatul curelei de servodirectie, vrand-nevrand, ca mi-a sarit de vreo 2 ori. deci nu e un impediment. o sa fac asa pt ca nu dispun de a 2a persoana care sa-mi tina cureaua:) ms mult pt sfaturi;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Singur nu o sa reusesti: cineva trebuie sa tina de cureaua mare si altcineva sa porneasca motorul. Daca nu tii bine de curea, risti sa o angreneze fulia de pe arborele cotit....Eu am tinut asa motorul pornit 30 sec....a mers foarte silentios :)

 

Din cate am inteles exista kit de reparatie pt compresor cu rulmentii aferenti.

 

 

Ai idee de unde as putea cumpara un kir de reparatie rulmenti clima pentru e36?

Link to comment
Share on other sites

Intre timp m-am mai documentat si am gasit niste rulmenti pentru ambreiajul magnetic al compresorului de clima, producator Nachi, nr. 30BGS10DST2.

Aveti idee cine importa rulmenti Nachi? Sau daca sunt alti rulmenti cu care ar putea fi substituit...

Incepe sa ma dispere fluieratul compresorului de la 2000 de turatii in sus...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Fulia de la arborele cotit se schimba foarte simplu...binenteles cine stie si se pricepe... se da scutul jos in primul rand...se ia o tubulara de 22 parca ..se sudeaza de o placbanda dreapta tubulara..apoi cineva tine de volanta sub masina iar altul desface tot de sub masina surubul de la fulie...io unul asa am reusit la un mecanic mai dibaci :) si recomandat sa sa inlocuiasca si surubul vexhi ..io am luat fulia si surub corteco..si am scapat astfel de joc si bataie ...Nu trebuie sa apelezi la service-uri care sati iai o gramada de bani
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Fulia de la arborele cotit se schimba foarte simplu...binenteles cine stie si se pricepe... se da scutul jos in primul rand...se ia o tubulara de 22 parca ..se sudeaza de o placbanda dreapta tubulara..apoi cineva tine de volanta sub masina iar altul desface tot de sub masina surubul de la fulie...io unul asa am reusit la un mecanic mai dibaci :) si recomandat sa sa inlocuiasca si surubul vexhi ..io am luat fulia si surub corteco..si am scapat astfel de joc si bataie ...Nu trebuie sa apelezi la service-uri care sati iai o gramada de bani

 

am si eu aceeasi problema... mi`a sarit cureaua de la servo, nu am verificat daca am joc la fulie dar as aprecia daca mi`ai recomanda un mecanic din moment ce ai avut si tu acelasi gen de patanie. Multumesc !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.