Jump to content

sfaturi achizitionare 318 e46


ktL745

Recommended Posts

salut ktL745, hai sa-ti zic putin despre masina mea si pe urma niste pareri de ce trebuie sa faci si ce nu. Am un 318i din 2000 cu faimosii 118 caluti. Masina este cumparata din germania cu 7900 euro, destule dotari la confort, si cel mai important un motor ingrijit. Pretul final a ajuns undeva pe la 10.000, asta datorita taxelor costului de aducere si mici reparatii. Acum dupa ce m-am tot "laudat" :), hai sa-ti ofer si niste sfaturi pe gratis.

1. Cand iti cumperi masina incearca sa o iei cu cat mai multe dotari. Asta ti-o zic din cauza ca de 3 luni de cand am masina inca nu m-am plictisit de ea, si inca ma sui in ea cu acceasi placere cu care m-am suit prima oara.

2. Un pret mic, nu inseamna ca faci o afacere mare. Ex: cautand pe mobile gasisem un bmw negru ca noaptea, superb, daca mai adaugam si pretul care era de 6500, era perfect pentru mine. Insa cand domnul care m-a ajutat cu cumpararea masinii s-a dus sa vada masinuta a avut norocul de a da peste un dealer cinstit care nu s-a sfiit sa-i spuna ca masina a avut un accident si ca airbagurile erau plesnite, bagate innapoi in bord (ele fiind taiate, si nu schimbate cu unele noi), plus ca jumatate de masina a fost vopsita. Tine cont ca masina arata perfect, iar daca dealerul nu spunea toate lucrurile astea eu conduceam acum acea masina. Iar la banii de care dispui tu, ai de ales : Ori multi km si cu noroc masina sa nu fie lovita, ori km putini si masina retusata.

3. Costurile de intretinere nu sunt asa mici. Daca iti bagi tu nasul sa schimbi piese teoretic se injumatatesc, preturile de manopera la unele serviceuri fiind practic preturile pieselor. Si anumite piese cam cad la modelul acesta. Eu sunt doar la stadiul in care am schimbat un vas de expansiune, si mai am vreo alte 6 probleme puse pe stand-by (martor motor aprins, martor airbag care tine de o siguranta undeva sub scaunul pasagerului, un rulment de la cureaua de transmisie, mai nou am observat si discurile de frana la care automat vin si placutele, am o capota de indreptat + un far de schimbat). La unele probleme am primit ajutor de la membrii acestui forum insa ma omoara timpul care nu prea ma lasa sa fac multe odata. Si pe aceasta cale ii mai multumesc odata lui Ciupanezu care merita respectat si ascultat cand are de zis ceva.

4. Pana sa gasesc sansa asta sa imi cumpar copilu din germania am cautat si prin bucuresti. La fiecare la care am fost tin sincer sa-ti spun ca am plecat cu un gust amar in gura, si mai exact ajunsesem in stadiul in care vroiam sa-mi iau alta marca de masina. Nu stiu poate din cauza ca toate masinile pe care le-am gasit erau folosite drept carute cu cai nobili, sau au fost chinuite pana la ultimul km de drum comunal. Insa la partea cu samsarii sa o iei deja adusa din germania, iti recomand sa nu faci greseala asta mare. De si ei merita sa traiasca insa, in mare parte cu masinile din germania se incearca niste tunuri. Hai sa vorbim in cazul tau, ai 7500 euro minus 830 taxa de poluare (atat am platit eu), rezulta ca ai cam 6500-6600 de dat pe masina. Numai transportul masinii costa minim 500 Euro, deci din suma de achizitie mai scadem si ajungem pe la 6000 de euro, individul de la care iei masina vrea si el sa scoata minim 500 de euro (eu am prins un lacom care vroia cam 1000, acum tu poate ai noroc si dai peste unu mai inimos :)), deci ajungem la 5500 euro. Acum ia suma asta si cauta pe siteurile din germania bmw 318 din 2000 (din 2001 chiar nu sunt destui bani), cu ceva dotari, km rezonabili, si un aspect cat de cat ingrijit.

Sar putea sa ma injuri acum insa asta e punctul meu de vedere. Daca vei inchide ochii la orice "defect" pe care il vei intalnii la viitoarea ta masina si iti vei zice in sine ca "lasa ca se repara singura" o sa te usture buzunarul.

5.Acum sa-ti zic si partile "misto" ale masinii. Cei care zic ca 118 caluti nu sunt suficienti, probabil au masini mai puternice si/sau le place viteza. Masina se comporta exemplar pe sosea, si totusi este si va ramane un Bmw. Are cuplu in orice treapta de viteza, alearga de mananca asfaltul (asta poti sa te convingi singur, daca vezi gropi pe sosea sa stii ca a trecut cel putin un bmw pe acolo :)), plus ca iti da mereu senzatia ca mai are ascunsi cativa caluti pe sub capota. Asta din punctul de vedere al unui om care nu practica plecarile cu scart de la stop sau cerculete facute noapte pe o strada neiluminata. Insa, mereu exista un insa, e putin mai nasol cand apare ploia si/sau un carosabil neadecvat. Cam are tendinta sa danseze putin din funduletu ala mare si sexy, asta si cu faimosul DSC (Dynamic Stability Control) activat. Sa nu crezi acum ca bmw-ul e precum motocicleta, te plimbi cu el vara la mare sa agati gagici si iarna il bagi in garaj, insa devine putin mai periculos daca nu esti ponderat cu el in comparatie cu una cu tractiune pe fata.

Ca sa nu te mai sperii iti mai zic un lucru. NU regret ca mi-am luat BMW si la cate masini am condus tot 318-le meu ma face sa ma cobor cu un zmabet de om nebun pe moaca de parca as fi castigat la loto si lumea imi e la picioare. Acum multi vor comenta insa asta e sentimentul pe care mi-l lasa masinuta mea.

in final iti mai dau un sfat pe care l-am primit de la un prieten de-al meu, NU TE GRABI CAND ITI CUMPERI MASINA. eu am asteptat 2 luni pana am gasito, si am vazut aproximativ 7 masini. Mult calm, ca pana la urma tu o vei conduce o perioada lunga de timp. Si ar fi pacat sa stai sa te uiti pe geam la ea si sa nu ai bani sa o repari.

Bafta la cautari si sper sa te-am ajutat cat de putin cu parerile mele.

Ciao ciao.

Link to comment
Share on other sites

salut ktL745, hai sa-ti zic putin despre masina mea si pe urma niste pareri de ce trebuie sa faci si ce nu. Am un 318i din 2000 cu faimosii 118 caluti. Masina este cumparata din germania cu 7900 euro, destule dotari la confort, si cel mai important un motor ingrijit. Pretul final a ajuns undeva pe la 10.000, asta datorita taxelor costului de aducere si mici reparatii. Acum dupa ce m-am tot "laudat" :), hai sa-ti ofer si niste sfaturi pe gratis.

1. Cand iti cumperi masina incearca sa o iei cu cat mai multe dotari. Asta ti-o zic din cauza ca de 3 luni de cand am masina inca nu m-am plictisit de ea, si inca ma sui in ea cu acceasi placere cu care m-am suit prima oara.

2. Un pret mic, nu inseamna ca faci o afacere mare. Ex: cautand pe mobile gasisem un bmw negru ca noaptea, superb, daca mai adaugam si pretul care era de 6500, era perfect pentru mine. Insa cand domnul care m-a ajutat cu cumpararea masinii s-a dus sa vada masinuta a avut norocul de a da peste un dealer cinstit care nu s-a sfiit sa-i spuna ca masina a avut un accident si ca airbagurile erau plesnite, bagate innapoi in bord (ele fiind taiate, si nu schimbate cu unele noi), plus ca jumatate de masina a fost vopsita. Tine cont ca masina arata perfect, iar daca dealerul nu spunea toate lucrurile astea eu conduceam acum acea masina. Iar la banii de care dispui tu, ai de ales : Ori multi km si cu noroc masina sa nu fie lovita, ori km putini si masina retusata.

3. Costurile de intretinere nu sunt asa mici. Daca iti bagi tu nasul sa schimbi piese teoretic se injumatatesc, preturile de manopera la unele serviceuri fiind practic preturile pieselor. Si anumite piese cam cad la modelul acesta. Eu sunt doar la stadiul in care am schimbat un vas de expansiune, si mai am vreo alte 6 probleme puse pe stand-by (martor motor aprins, martor airbag care tine de o siguranta undeva sub scaunul pasagerului, un rulment de la cureaua de transmisie, mai nou am observat si discurile de frana la care automat vin si placutele, am o capota de indreptat + un far de schimbat). La unele probleme am primit ajutor de la membrii acestui forum insa ma omoara timpul care nu prea ma lasa sa fac multe odata. Si pe aceasta cale ii mai multumesc odata lui Ciupanezu care merita respectat si ascultat cand are de zis ceva.

4. Pana sa gasesc sansa asta sa imi cumpar copilu din germania am cautat si prin bucuresti. La fiecare la care am fost tin sincer sa-ti spun ca am plecat cu un gust amar in gura, si mai exact ajunsesem in stadiul in care vroiam sa-mi iau alta marca de masina. Nu stiu poate din cauza ca toate masinile pe care le-am gasit erau folosite drept carute cu cai nobili, sau au fost chinuite pana la ultimul km de drum comunal. Insa la partea cu samsarii sa o iei deja adusa din germania, iti recomand sa nu faci greseala asta mare. De si ei merita sa traiasca insa, in mare parte cu masinile din germania se incearca niste tunuri. Hai sa vorbim in cazul tau, ai 7500 euro minus 830 taxa de poluare (atat am platit eu), rezulta ca ai cam 6500-6600 de dat pe masina. Numai transportul masinii costa minim 500 Euro, deci din suma de achizitie mai scadem si ajungem pe la 6000 de euro, individul de la care iei masina vrea si el sa scoata minim 500 de euro (eu am prins un lacom care vroia cam 1000, acum tu poate ai noroc si dai peste unu mai inimos :)), deci ajungem la 5500 euro. Acum ia suma asta si cauta pe siteurile din germania bmw 318 din 2000 (din 2001 chiar nu sunt destui bani), cu ceva dotari, km rezonabili, si un aspect cat de cat ingrijit.

Sar putea sa ma injuri acum insa asta e punctul meu de vedere. Daca vei inchide ochii la orice "defect" pe care il vei intalnii la viitoarea ta masina si iti vei zice in sine ca "lasa ca se repara singura" o sa te usture buzunarul.

5.Acum sa-ti zic si partile "misto" ale masinii. Cei care zic ca 118 caluti nu sunt suficienti, probabil au masini mai puternice si/sau le place viteza. Masina se comporta exemplar pe sosea, si totusi este si va ramane un Bmw. Are cuplu in orice treapta de viteza, alearga de mananca asfaltul (asta poti sa te convingi singur, daca vezi gropi pe sosea sa stii ca a trecut cel putin un bmw pe acolo :)), plus ca iti da mereu senzatia ca mai are ascunsi cativa caluti pe sub capota. Asta din punctul de vedere al unui om care nu practica plecarile cu scart de la stop sau cerculete facute noapte pe o strada neiluminata. Insa, mereu exista un insa, e putin mai nasol cand apare ploia si/sau un carosabil neadecvat. Cam are tendinta sa danseze putin din funduletu ala mare si sexy, asta si cu faimosul DSC (Dynamic Stability Control) activat. Sa nu crezi acum ca bmw-ul e precum motocicleta, te plimbi cu el vara la mare sa agati gagici si iarna il bagi in garaj, insa devine putin mai periculos daca nu esti ponderat cu el in comparatie cu una cu tractiune pe fata.

Ca sa nu te mai sperii iti mai zic un lucru. NU regret ca mi-am luat BMW si la cate masini am condus tot 318-le meu ma face sa ma cobor cu un zmabet de om nebun pe moaca de parca as fi castigat la loto si lumea imi e la picioare. Acum multi vor comenta insa asta e sentimentul pe care mi-l lasa masinuta mea.

in final iti mai dau un sfat pe care l-am primit de la un prieten de-al meu, NU TE GRABI CAND ITI CUMPERI MASINA. eu am asteptat 2 luni pana am gasito, si am vazut aproximativ 7 masini. Mult calm, ca pana la urma tu o vei conduce o perioada lunga de timp. Si ar fi pacat sa stai sa te uiti pe geam la ea si sa nu ai bani sa o repari.

Bafta la cautari si sper sa te-am ajutat cat de putin cu parerile mele.

Ciao ciao.

Catalin iti multumesc mult pt acest post.Exact asta asteptam de cand am pornit topicul,parerile si sfaturile unui proprietar de 318.Sunt constient ca nu am asa multi bani pt un model ca acesta insa sper sa gasesc o masina in stare buna.Cat despre dotari am mai zis nu sufar de figuri gen piele, navigatie si altele...daca are clima functionabila si geamuri electrice pt mine e de ajuns....important e ca motorul sa fie in stare buna.Nu o sa ma grabesc cu achizitionarea masinii o sa caut pana o sa gasesc o masina de care sa fiu multumit si o sa o testez inainte la un service ca lumea...si da ai dreptate bmw-ul e super masina de aceea vreau sa imi si cumpar unul...am condus destul de multe masini ale prietenilor si ale rudelor(mercedes c200 kompressor, audi a4 cabrio 2.4i, mercedes s320 cdi,passaturi si golfuri garla) insa nici una nu m-a impresionat ca bmw-urile(318d si 523i).Inca odata multumesc si sper sa te bucuri de bestia ta fara incidente :)

bafta

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
As mai avea si eu o intrebare.Mai sunt vreo 2 topicuri aici pe forum pe tema asta insa nu m-au lamurit, unii zic ceva,altii altceva...distributia la 318i e46 pre facelift este pe lant sau pe curea?...cat de curand sper sa achizitionez acest model...daca distributia e pe curea o sa trebuiasca sa fie schimbata neaparat ca sa evit durerile de cap ulterioare si vrea sa stiu sigur sa pun niste bani deoparte dinainte pentru asta.
Link to comment
Share on other sites

am fost posesor de e39 525d cu aproape 200 cai, l-am vandut inainte de a pica taxa (am luat bine pe el) si stiind ca nu mai fac multi km pe an m-am hotarat sa-mi iau un e46 318i.

Sincer iti spun mi se pare fffoarte puturos motorasul ala, ca sa simti ca, conduci trebuie sa cam scoti untu din el

In rest e o masina destul de ok ,consum destul de bun, sta bine pe drum si cam atat

 

Dar daca treci de la o masina cu cai mai putini la una mai tare nu simti, la mine a fost invers. Oricum urmatoarea va fi tot diesel dar cu 200+cp

Edited by Calin78
Link to comment
Share on other sites

ma gandeam ca e criza , a trecut o luna de discutii si masina tot in faza de proiect este!!! scz inseamna "s" cu "z" sau scuze?

Dupa cum am mai scris intr-un post anterior banii imi vin abia in ianuarie....deci pana atunci e in faza de proiect din pacate.Am deschis topicul pentru a mai afla cate ceva despre modelul asta si pentru a sti cat de cat la ce sa ma astept si la ce sa fiu mai atent in momentul achizitiei.

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.