Jump to content

diferenta intre motronic si jetronic


angelboy

Recommended Posts

  • 6 months later...

Jetronic este modelul mai putin avansat, are un control unit separat pentru aprindere, o singura bobina si distribuitor clasic pentru scanteie. Motronic este mai avansat si nu are neajunsurile de mai sus.

 

Daca din fabrica s-au pus ambele sisteme pe un motor poti sa faci schimbarea dar trebuie schimbat TOT sistemul nu doar pe bucati.

Edited by cristimm
Link to comment
Share on other sites

Posibil, ce am scris mai sus nu e o regula, mai sunt si exceptii. Oricum nu cred ca are control unit separat pentru aprindere. Si chestia aia nu poate fi numita delcou pentru ca nu are inauntru ruptor si nici avans centrifugal este doar un distribuitor chior.

 

Ca idee generala Motronic e peste Jetronic.

Link to comment
Share on other sites

Te rog nu-mi da DEX-ul ca exemplu de rigurozitate tehnica pentru ca nu este. In literatura tehnica de specialitate piesa care popular este numita "delcou" se numeste ansamblu ruptor-distribuitor. Aceasta piesa contine, avans centrifugal, avans vacuumatic, ruptor (platina) si distribuitor ("lulea" si "capac delcou" popular).

 

Nici o masina pe injectie NU mai are delcou ci doar ruptor. Rolul calcularii avansului scanteii este preluat de calculator (tabele).

Link to comment
Share on other sites

Principala deficienta la Jetronic este ca toate injectoarele se deschid simultan si ca urmare nu se poate realiza un control precis al injectiei.

 

Jetronicul a avut mai multe versiuni. D-jetronic, K-jetronic si L-jetronic. Primele 2 sunt prea vechi pentru a mai trezi vreun interes.

La L-jetronic toate injectoarele se deschid simultan, nu sunt comandate individual. ECU este simplu, nu contine efectiv un microprocesor. Este de fapt analogic. Tine cont de un numar relativ mic de parametri de intrare : volum si temperatura aer, turatie motor, temperatura lichidului de racire, pozitia pedalei de accelaratie (doar repaus si apasare maxima), sonda lambda unde e cazul. Controlul ralantiului si comanda valvei de ralanti e facuta de un modul separat de ECU. Exista un injector de pornire la rece. ECU nu controleaza unghiul de aprindere.

post-787-1259138926_thumb.jpg

 

Motronic este primul ECU digital, fiind controlat de microprocesor. Acum absolut toate functiile motorului sunt controlate de ECU : injectia, aprinderea, ralantiul. ECU tine cont de mai multi senzori.

post-787-1259138949_thumb.jpg

 

Injectoarele pot fi controlate individual ( desi la primele versiuni E34 M20 cu Motronic 1.3 erau controlate cate 2 simultan, fiind impartite in 3 grupuri ). Ca urmare injectia poate fi controlata mult mai precis.

Link to comment
Share on other sites

Te rog nu-mi da DEX-ul ca exemplu de rigurozitate tehnica pentru ca nu este. In literatura tehnica de specialitate piesa care popular este numita "delcou" se numeste ansamblu ruptor-distribuitor. Aceasta piesa contine, avans centrifugal, avans vacuumatic, ruptor (platina) si distribuitor ("lulea" si "capac delcou" popular).

 

Nici o masina pe injectie NU mai are delcou ci doar ruptor.

 

Mi-e teama ca faci o confuzie de termeni si nu-ti pot respecta rugamintea de a nu mai da exemple din DEX.

Faptul ca popular i se spune nu stiu cum nu inseamna chiar nimic. Nu ne raportam la limbajul popular ci la cel tehnic. Sunt destule aproximatii pe forum si pe net, macar termenii tehnici sa-i respectam si sa nu mai incercam sa-i ajustam astfel incat sa se potriveasca ideilor noastre.

 

Fara suparare, dar delcoul este si face exact ce spune si in link-ul din DEX :) .

Link to comment
Share on other sites

Nu fac nici o confuzie, pentru mine totul este clar. Citeste orice carte de motoare si ai sa vezi. Sau mergi la orice magazin de piese de dacia si spune ca vrei sa cumperi un delcou sa vezi ce-ti da nenea ala: tot ansamblul ruptor-distribuitor asa cum spun eu sau doar capul distribuitor asa cum spune DEX-ul.

 

DĂLCO s.n. Cap distribuitor la motoarele cu aprindere electricĂŁ. – Din fr. delco.

Sursa: DEX '98 | TrimisĂŁ de LauraGellner, 9 Jul 2004 | GreșealĂŁ de tipar

 

Sorry dar in acest caz DEX-ul greseste.

 

Am si o vaga banuiala ca Laura Gellner este expert lingvist nu expert auto. :)

 

Pana la urma nu conteaza oricum denumirea de delcou este populara, cea tehnica am scris-o mai sus.

Link to comment
Share on other sites

mai pe intelesul tuturor jetronic are delcou reglabil (se poate regla avansul mic-mare) iar motronic are delcou fix, in capul axei cu came, avansul fiind reglat de ecu

 

ambele sisteme au cate o bobina de inductie,

 

motoarele M20B20 de pe e30 au fost jetronic pana in facelift, dupa au fost motronic (care s-au pus si pe e34)

toate motoarele M20B25 au fost motronic

motoarele M20B23 (323i e30) au fost jetronic

si motoarele M30 au fost echipate cu ambele sisteme

etc..

 

PS: paul a explicat ft bine in postul #8 cum functioneaza sistemele

Edited by io's
Link to comment
Share on other sites

mai pe intelesul tuturor jetronic are delcou reglabil (se poate regla avansul mic-mare) iar motronic are delcou fix, in capul axei cu came, avansul fiind reglat de ecu

Doar versiunile de Motronic mai vechi de 1.3 parca mai au delcou. Cele noi au bobine separate.

Totusi nu asta este principala diferenta intre Jetronic si Motronic.

Link to comment
Share on other sites

nu sunt convins ca la L-jetronic injectoarele se deschid simultan :)

 

ma rog.... nu are importanta

 

pai.. si motronic 1 si 1.3 au delcou(fix), varianta cu bobine separate au fost incepand cu motoarele M50, nu stiu daca sistemul de injectie se numeste motronic, deja la M50 nu mai pomenim de jetronic

Link to comment
Share on other sites

[...] Nici o masina pe injectie NU mai are delcou ci doar ruptor [...].
Nu fac nici o confuzie, pentru mine totul este clar.

La confuzia asta ma refeream, cea dintre delcou si ruptor, dar poate nu am fost eu atent.

Ruptorul este asa numita platina. Scopul lui este de intrerupe circuitul electric din primarul bobinei de inductiei.

Delcoul este acea piesa care distribuie scanteia catre fiecare cilindru.

Avansul vacuumatic si cel centrifugal sunt subansambluri distincte atat de delcou cat si de ruptor, chiar daca sunt sau nu sunt montate intr-o carcasa comuna. Ele actioneaza de fapt asupra ruptorului, nu a delcoului.

 

Nu cred ca la BMW sunt motoare care sa aibe ruptor si sa nu aibe delcou. Sunt insa motoare care au delcou si nu au ruptor mecanic.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.