Jump to content

VAND BMW 320i coupe ///M POWER


bmw.bogdan

Recommended Posts

VAND BMW 320i coupe ///M POWER

 

-Capacitate: 2,000 cmc ,6 cilindri,24valve.

-Fabricatie: 30.06.1992

-Rulaj: 167,000 km REALI

-CARTE SERVICE

-Putere: 150 CP

-CUTIE MANUALA 5+1

-Dublu climatronic

-SUSPENSIE FK(arcuri rosii si amortizoare galbene.)

-SPOILER fata ///M

-SPOILER SPATE ///M

-PRAGURI ///M

-VOLAN ///M

-PROIECTOARE CEATA

-PORNIRE CIP

-ALARMA

-SENZORI LUMINA

-MP3 PLAYER SONY XPLOD cu BLUETOOTH

-SISTEM AUDIO NOKIA (6 BOXE)

-PERDELUTA LUNETA

-VOLAN REGLABIL

-GEAMURI ELECTRICE FATA

-OGLINZI ELECTRICE INCALZITE HELIOMATE

-SERVO-DIRECTIE

-COMPUTER BORD

-JANTE ORIGINALE BORBET PE 17” 8.5 J

-DISCURI VENTILATE FATA+SPATE

-INCHIDERE CENTRALIZATA

-ABS

-SEMNALE ALBE

-STOPURI CLARE FK

-PLEOAPE FARURI

-INTERIOR PIELE GRI IMPECABILA

-OBC (On Board Computer)

 

Accept orice testare,verificare,proba !!!

-Masina este inmatriculata pe BULGARIA ,pe TERMEN NELIMITAT. se poate radia si inscrie pe Romania.

 

 

PRET : 3900 E !

 

TEL : 0752.904.294.

Link to comment
Share on other sites

salut.sunt destul de mult interesat .iti pot oferi la schimb un Dodge grand caravan GPL consum 12-16%[1,7lei/l]aer,fata-spate,full electric,pilot automat,computer bord,carlig,bull bar,7 locuri,120kw.acte Germania,propietar roman[membru familie].

poti lua muzica si jantele de pe ea.multumesc!

post-12465-1245714112_thumb.jpg

post-12465-1245714118_thumb.jpg

post-12465-1245714123_thumb.jpg

post-12465-1245714128_thumb.jpg

post-12465-1245714136_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

ala nu e climatronic, e dublu AC

climatronic inseamna clima automata <_<

Daca vrei sa intram in detalii, o traducere reala la climatronic este "climatizare electronica". La AC daca incerci sa faci o anumita temperatura, in final ba e prea frig, ba prea cald. La Climatizarea Electronica ai atatea optiuni si setari incat in final vei avea un microclimat exact cum il doresti (microclimat - climatizare-climatronic). Probabil tu cand zici climatronic te referi la cele cu panoul digital. Foarte gresit: la e36, ca si la e34, a fost pus climatronic (in versiunea de atunci-un fel de bunic al climatronicului de azi), care iti permite sa ai aceleasi setari ca si la masinile cu panoul de clima digital. So, chiar daca are versiunea panoului cu "robinetii" aia, poate sa seteze individual temperatura si sa o bage uniform (nu ca la AC, care bate de-ti rupe dintii). Any questions?

Link to comment
Share on other sites

ala nu e climatronic, e dublu AC

climatronic inseamna clima automata <_<

Daca vrei sa intram in detalii, o traducere reala la climatronic este "climatizare electronica". La AC daca incerci sa faci o anumita temperatura, in final ba e prea frig, ba prea cald. La Climatizarea Electronica ai atatea optiuni si setari incat in final vei avea un microclimat exact cum il doresti (microclimat - climatizare-climatronic). Probabil tu cand zici climatronic te referi la cele cu panoul digital. Foarte gresit: la e36, ca si la e34, a fost pus climatronic (in versiunea de atunci-un fel de bunic al climatronicului de azi), care iti permite sa ai aceleasi setari ca si la masinile cu panoul de clima digital. So, chiar daca are versiunea panoului cu "robinetii" aia, poate sa seteze individual temperatura si sa o bage uniform (nu ca la AC, care bate de-ti rupe dintii). Any questions?

 

Foarte corect explicat ! :)

Link to comment
Share on other sites

ala nu e climatronic, e dublu AC

climatronic inseamna clima automata <_<

Daca vrei sa intram in detalii, o traducere reala la climatronic este "climatizare electronica". La AC daca incerci sa faci o anumita temperatura, in final ba e prea frig, ba prea cald. La Climatizarea Electronica ai atatea optiuni si setari incat in final vei avea un microclimat exact cum il doresti (microclimat - climatizare-climatronic). Probabil tu cand zici climatronic te referi la cele cu panoul digital. Foarte gresit: la e36, ca si la e34, a fost pus climatronic (in versiunea de atunci-un fel de bunic al climatronicului de azi), care iti permite sa ai aceleasi setari ca si la masinile cu panoul de clima digital. So, chiar daca are versiunea panoului cu "robinetii" aia, poate sa seteze individual temperatura si sa o bage uniform (nu ca la AC, care bate de-ti rupe dintii). Any questions?

Chestia ori e alba ori neagra.. deci ori e a/c (cu control manual), ori e climatronic (digitala). Nu este cale de mijloc. Ce zici tu cu, chestia cu "bunic al climatronicului de azi" este adevarat deoarece poti controla cat de cat temperatura, dar asta nu inseamna "climatronic". In concluzie: masina in cauza nu are climatronic, treaba e clara.

Link to comment
Share on other sites

ala nu e climatronic, e dublu AC

climatronic inseamna clima automata <_<

Daca vrei sa intram in detalii, o traducere reala la climatronic este "climatizare electronica". La AC daca incerci sa faci o anumita temperatura, in final ba e prea frig, ba prea cald. La Climatizarea Electronica ai atatea optiuni si setari incat in final vei avea un microclimat exact cum il doresti (microclimat - climatizare-climatronic). Probabil tu cand zici climatronic te referi la cele cu panoul digital. Foarte gresit: la e36, ca si la e34, a fost pus climatronic (in versiunea de atunci-un fel de bunic al climatronicului de azi), care iti permite sa ai aceleasi setari ca si la masinile cu panoul de clima digital. So, chiar daca are versiunea panoului cu "robinetii" aia, poate sa seteze individual temperatura si sa o bage uniform (nu ca la AC, care bate de-ti rupe dintii). Any questions?

Chestia ori e alba ori neagra.. deci ori e a/c (cu control manual), ori e climatronic (digitala). Nu este cale de mijloc. Ce zici tu cu, chestia cu "bunic al climatronicului de azi" este adevarat deoarece poti controla cat de cat temperatura, dar asta nu inseamna "climatronic". In concluzie: masina in cauza nu are climatronic, treaba e clara.

 

 

Prietene eu zic sa te mai documentezi putin. Acum am sa dau copy si paste de pe alt forum pt ca tu sa intelegi ceva ,asta numai daca vrei.

 

"Mai jos aveti un citat dintr-o carte (Bentley, E36 - Sedan, Coupe & Convertible 1992-1998) Atentie, cartea se refera doar la acele modele, si pozele arata acelasi model de control (cu 4 butoane rotative). Dupa cum puteti citi, singura diferenta intre sistemele de clima automata cu butoane rotative sau cu display electronic este numarul de actuatoare care dirijeaza jetul de aer in masina. Ambele sisteme au senzor de temperatura pentru clima automata, la modele cu display electronic reglajul fiind digital, iar la cele cu butoane rotative reglajul se face in functie de gradele scrise pe butoane.

Eu am vazut doar pe modele E36 compact instalatii de A/C simplu (fara control automat al climei), si chiar cu o singura zona (cele descrise in carte sunt cu 2 zone - stanga/dreapta). La acele modele de E36 compact, butonul de reglat temperatura avea "pictate" doar culorile rosu/albastru (fara nici o gradatie cu cifre reprezentand grade ), iar A/C functiona tot timpul, indiferent de temperatura din masina, atat timp cat apasai pe butonul respectiv (exact ca la Cielo)

 

Povestea pe scurt este ca la BMW o sa gasiti asa ceva

 

Modelul de pe E36 cu display este IHKA.

Modelul de pe E36 cu 4 butoane rotative este IHKR.

Modelul de pe E36 cu 3 butoane rotative (plus A/C) este IHKS

 

Povestea mai lunga e urmatoarea:

 

Exista un mit care observ ca e foarte des intalnit si adanc impamantenit, si anume: la modelele E36, doar modelul cu display la controlul temperaturii din masina are ceea ce se poate numi "controlul automat al climei". Prin clima eu inteleg temperatura si umiditatea aerului din masina. Prin controlul automat al climei, eu inteleg posibilitatea de a regla dupa dorinte/necesitati temperatura iar acel sistem sa ia ce decizii considera el utile pentru ca temperatura aerului din masina sa ajunga (sau sa tinda spre) valoarea setata initial, tinand sub control umiditatea aerului din masina (sau altfel spus, nivelul de confort).

"Climatronic" este un cuvant des folosit in a exprima functionalitati similare, cu toate ca doar anumiti producatori il folosesc. Marea majoritate a ofertelor auto contin in specificatii termeni de genul:

- A/C (sau aer conditionat): e pur si simplu un frigider cu buton ON/OFF. Cat timp e ON, jetul de aer care iese prin gurile de aerisire din bord are o temperatura aproape constanta (in general 2-3 grade, dupa cum spun "meseriasii" care fac reparatii/reumplere a instalatiilor de freon). Cand ti se face frig, il treci pe OFF. Cand ti se face iar cald, il treci pe ON. Merge folosit si iarna, mai ales la dezaburirea rapida a parbrizului.

- Clima automata (sau climatronic): posibilitatea setarii unei temperaturi (TS) (folosind controale din consola bordului), pe care un modul electronic de control o mentine ca tinta pentru temperatura aerului din masina. Astfel, folosind diversi senzori (cel putin un senzor de temperatura), modulul de control al climei automate va sti ce temperatura (Ta) trebuie sa aibe jetul de aer care iese prin gurile de aerisire din bord pentru ca temperatura aerului din interiorul habitaclului (Th) sa ajunga la valoarea setata. Folosind cel putin comparatii simple, modulul de control dicteaza daca temperatura jetului de aer trebuie sa fie mai mare sau mai mica decat Th.

Astfel: daca Th < TS, atunci Ta va fi mai mare decat Th. Cand Th > TS, atunci Ta va fi mai mica decat Th. Cu cat va fi mai mica/mare temperatura Ta fata de Th, asta decide modulul de control al climei. Diferenta notabila intre Clima automata si A/C simplu este aceea ca la clima automata temperatura jetului de aer care iese prin gurile din bord este dinamica si depinde de temperatura target setata initial.

 

La E36, BMW a echipat masinile cu 3 modele de control al instalatiei de incalzire:

 

 

IHKS - contine incalzire si A/C simplu (frigider cu On/Off) cu reglare pentru o singura zona. Se poate identifica usor prin prezenta a 3 butoane rotative pe panoul de control din bord. Nu se poate seta o temperatura dorita, temperatura jetului de aer care iese prin gurile din bord este constanta (in conditiile in care temperatura motorului este constanta, iar temperatura exterioara este aproape constanta, sau cu mici variatiuni) si depinde doar de controalele de caldura din bord. NU depinde de temperatura aerului din interiorul masinii, si in conditiile in care nu se actioneaza asupra controalelor din bord (setate la temperaturi minime/maxime) pentru o perioada indelungata de functionare, temperatura aerului din masina poate ajunge la valori incomfortabile pentru pasageri. Personal, am vazut acest sistem doar la modele Compact/Cabrio. (Doar la Compact am vazut modele care aveau A/C simplu)

 

 

IHKR - contine un sistem de setare pe 2 zone (stanga/dreapta) a temperaturii dorite in masina. Se poate identifica prin prezenta a 4 butoane rotative pe panoul de control. Directia jetului de aer si viteza acestuia se pot seta doar la valori care raman fixe pe toata durata functionarii (sau pana la o modificare ulterioara a reglarilor acestora). Exista modele cu sau fara compresor de A/C.

Ca posesor de E36 dotat cu IHKR am deschis acest topic gandindu-ma ca nu este corecta interpretarea acestui sistem ca fiind un sistem IHKS. Mentionez ca masina mea are si compresor de A/C, dar nu ma voi concentra pe prezenta acestuia, ci doar pe functionalitatile de confort oferite de IHKR in ceea ce priveste controlul automat al climei din masina.

Mitul care exista la vederea butonului de A/C pe panoul de control cu butoane rotative al IHKR este: "are aer conditionat simplu". Daca ar fi asa, atunci compresorul ar functiona doar, si tot timpul, cand acel buton este apasat. Si nu ar functiona deloc, in nici o conditie daca acel buton nu ar fi apasat. Totusi, o sa va scriu ce am observat din utilizarea compresorului de A/C pe masina mea:

- In conditii de temperatura exterioara ridicata, modulul de control IHKR poate decide utilizarea acestuia in producerea unui jet de aer cu temperaturi foarte joase, atat timp cat nu se inhibeaza utilizarea acestuia de catre utilizator - prin dezactivarea butonului A/C).

- In conditii de temperatura exterioara scazuta, modulul de control IHKR utilizeaza compresorul din cand in cand. Nu am urmarit pana acum daca utilizarea acestuia are legatura cu utilizarea jetului de aer spre parbriz, sau daca il foloseste oricum pentru dezumificarea aerului din masina indiferent de directia jetului de aer. Utilizarea lui si in acest caz se poate inhiba prin dezactivarea butonului A/C.

- Exista un singur caz in care compresorul porneste automat, indiferent de setarea butonului A/C: in momentul folosirii functiei de recirculare a aerului din masina. Eu vad 2 motive probabile pentru acest lucru:

1. pentru a oferi o senzatie de prospetime aerului recirculat din masina, modulul IHKR tine pornit compresorul A/C pe toata durata utilizarii recircularii aerului din masina.

2. pentru ca geamurile din masina sa nu se abureasca din cauza umiditatii crescute a aerului recirculat, modulul IHKR tine pornit compresorul de A/C pe toata durata utilizarii functiei de recirculare a aerului din masina.

In ceea ce priveste controlul automat al temperaturii din masina, IHKR se comporta in felul urmator daca reglez temperatura dorita sa fie 25 de grade (in general asa sta reglajul la mine):

- cand in masina este mai cald de atat, jetul de aer are o temperatura mult mai scazuta de 25 de grade la inceputul functionarii, iar pe parcurs, temperatura jetului de aer se apropie de 25 de grade. In anumite conditii de temperatura exterioara (in jur de 20 de grade), compresorul de aer conditionat functioneaza din cand in cand (mai des la inceput, din ce in ce mai rar dupa o perioada). Daca bate soarele pe mine, fortez masina sa foloseasca A/C tot timpul regland controalele la o temperatura joasa: 18-22 grade. Daca vreau sa fac economie de carburant (si nu bate soarele pe mine), inhib utilizarea compresorului A/C dezactivand butonul acestuia.

- cand in masina este mai frig de atat, jetul de aer are o temperatura mult mai ridicata de 25 de grade la inceput, urmand sa scada spre 25 de grade in timpul functionarii. Cand este foarte frig afara, jetul de aer are o temperatura foarte ridicata la inceput (de fapt nici nu conteaza daca setez pe 25 de grade sau pe 38 de grade). Dupa ce se incalzeste aerul din masina, temperatura jetului de aer scade sesizabil (ramane totusi senzatia de "aer cald" atunci cand este frig afara)

Atasat aveti o poza cu panoul de control al IHKR, si cu modulul de control ("computerul") aferent IHKR.

 

 

 

IHKA: - contine un sistem de setare pe 2 zone (stanga/dreapta) a temperaturii dorite in masina. Se poate identifica prin prezenta unui display si a butoanelor digitale pe panoul de control. Modul de functionare al IHKA este acelasi ca la IHKR, dar are in plus urmatoarele:

- Functia "Auto" care contine:

_ controlul automat al directiilor de iesire pentru jetul de aer.

_ controlul automat al vitezei jetului de aer. La IHKR se regleaza manual la 4 nivele fixe + 1 nivel de reglaj fin intre Off si Treapta 1. IHKA permite reglarea manuala a vitezei jetului de aer pe mai mult de 8 trepte (am impresia ca sunt 16 in total). Deoarece temperatura aerului din masina depinde de temperatura jetului de aer si de cantitatea acestuia (de viteza), IHKR are la indemana doar un singur parametru pe care il poate folosi pentru atingerea scopului (temperatura setata) - si anume: temperatura jetului de aer. Deoarece IHKA poate controla automat 3 parametri pentru atingerea scopului (temperatura setata), este clar ca IHKA in mod auto va duce aerul din masina spre temperatura setata mai repede decat modelul IHKR.

- Posibilitatea alegerii tuturor celor 3 directii de iesire pentru jetul de aer (parbriz, frontal, picioare). La IHKR se pot alege doar combinatii de maxim 2 guri de iesire pentru jetul de aer.

- functie de auto-recirculare: optional, la unele modele IHKA exista un senzor de "aer prost" care decide automat trecerea pe recirculare a aerului din masina (modulul din poza atasata nu are optiunea asta). Functia se poate inhiba din butonul aferent (are aceeasi emblema ca cel de comanda manuala a recircularii aerului, cu litera "A" inscrisa in cerculetul cu margini intrerupte)

- functia de dezaburire parbriz: trece in mod automat ventilatorul la maxim, porneste compresorul de A/C, selecteaza directia de iesire a jetului de aer spre parbriz (si parca regleaza si temperatura la maxim), opreste functia de recirculare (daca era pornita). La IHKR trebuie umblat la toate butoanele pentru a se realiza aceste setari.

** Atentie: Butonul de A/C de pe panoul IHKA are aceleasi functionalitati ca butonul de A/C de pe panoul IHKR, si anume: inhiba utilizarea compresorului A/C in conditiile in care sistemul si-ar dori sa-l foloseasca. Cel mai probabil si la IHKA, la activarea functiei recirculare a aerului din masina, compresorul porneste indiferent de starea acestui buton. "

 

In concluzie :

1. Butonul de A/C de pe panoul IHKA ( cel care il am eu cu doua rotite pe mijloc ) are aceleasi functionalitati ca butonul de A/C de pe panoul IHKR( care este digital ).

2. Mai usor cu rautatea . Vezi ca un moderator ti-a explicat destul de clar "nu ca la AC, care bate de-ti rupe dintii " (foarte bine punctat :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.