Jump to content

Zgomot instalatie incalzire


Armadyllo

Recommended Posts

Salutare, am dat un search peste topicuri si nu am gasit nimic legat de problema mea.

 

Cand dau drumul la caldura iar motorul este cald, se aude un zgomot ciudat ca si cum ar avea instalatia de incalzire ceva aer si din cauza aia imi tipa bordul.

Problema apare doar in primele doua trepte de viteza la aer, daca dau mai puternic aerul ii taie tipatul. Am mai citit despre problema si tind sa cred ca trebuie aerisita instalatia, respectiv golita si schimbat antigelul. Cred ca a prins ceva aer la caloriferul de caldura...

Ce parere aveti?

Link to comment
Share on other sites

Zgomotul se aude de undeva din mijlocul bordului. Mentionez ca nu apare tot timpul, cand e motorul rece si merge ventilatorul nu se aude nimic, dupa ce se incalzeste apa incepe sa se auda zgomotul. Uneori se aude la orice treapta de viteza.

Acu vreo doua luni tot asa s-a auzit, si am incercat sa aerisesc putin dand caldura la maxim si desfacand putin la vasul de expansiune un surub pana ce a iesit aerul. Dupa aia m-a lasat in pace, pana acum cateva zile.

 

@ovi318i, nu cred sa fie de la ventilator, ca il aud cand merge si nu agata, nici nu scoate vre-un zgomot ciudat.

 

Ma gandeam ca pot sa rezolv problema singur, dar se pare ca e mai complicat. Am sa merg la un service sa-mi schimbe antigelul, sa-mi aeriseasca instalatia si dupa aia mai vad daca face asa...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Deci nu stie nimeni, nu a mai patit nimeni...

 

Am facut o programare la un service sa imi goleasca toata instalatia si sa imi faca refill de antigel, ca si asa nu era schimbat cam de mult timp. Dupa aia am sa schimb si FSU si speram sa nu mai fie probleme sa ventiatie/incalzire.

Vreme grea afara si este nevoie de o buna functionare a sistemului.

 

Revin cu pareri de dupa

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Parerile de dupa:

Am fost in service-ul Bosch din Cluj (Calea Turzii), spunandu-le problema si ca vreau sa schimb antigelul. Au zic ok, si l-au pus pe un pusti sa faca treaba. Am stat acolo langa masina sa vad ce si cum face. Tipul a urcat masina pe elevator, a desfacut scutul si surubul albastru de la radiator. A lasat sa curga lichidul pe jos, dupa care a strans surubul.

Nu stiu cat lichid ar fi trebuit sa intre, dar dupa ce a coborat masina si a inceput sa toarne in vasul de expansiune, dupa aproape 2.5L nu a mai vrut sa intre. A pornit motorul, si a inceput sa stranga de furtunele de intrare/iesire din motor si tot asculta cu urechea. Dupa vreo 5 min de ascultat acolo imi zice "gata, poti sa mergi sa platesti".

 

Din experienta mea si din ce am citit de pe forum stiam ca:

1. la drenarea lichidului cheia sta in pozitia 2 (motorul oprit), ventilatorul viteza 1, si caldura la maxim. Se desfac suruburile de la vasul de expansiune, radiator si bloc motor pentru a curge cat mai mutl lichid.

2. aerisirea se face cu motorul pornit, cu caldura la maxim, respectiv ventilatorul pornit.

Nici una din astea doua actiuni nu le-am surprins

Am intrat in masina, am pornit caldura si spre dezamagirea mea, sunetul ala tot se auzea = "F..K nu am rezolvat problema schimband antigelul". A venit si seful de service, i-am intrebat si pe ceilalti mecanici... iar raspunsuri care mai de care "e de la aerul conditionat (desi nu era pornit), ca e de la motorasul ventilatorului (desi facea ca o oala sub presiune).

In fine, am mers si am platit zicandu-i la seful de service ca prea mi-a placut cum a lucrat tipul, nici cand a scos lichidul din instalatie, nici cand a aerisit-o, el raspunzandu-mi de unde am auzit eu ca asa se face...

 

Prin urmare am trimis cate un mail la BMW germania si unul la BMW romania. Pana acum am primit raspuns (dezamagitor) numai de la BMW germania:

"Thank you for your e-mail.

Unfortunately, we cannot provide you with the information that you requested. We advise you to consult your local BMW dealership for further details.

Kind Regards,

BMW Customer Service Scream (Tezparii)"

 

Am cerut doar confirmarea a ce am scris eu la punctele 1 si 2. Daca voi aveti alte parerei va rog sa ma corectati.

 

Atasez si un link la una dn multele pagini care ziceau aceeasi chestie despre schimbarea lichidului de racire:

http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticl...olant-Flush.htm

vezi la sectiunea - Changing the Coolant in Your BMW

 

 

Mai departe, am iesit din service si problema era tot acolo. Dupa aproximativ 2 zile sunetul s-a auzit din ce in ce mai putin pana a disparut cu totul. Mentionez ca nu am facut nimic decat sa schimb antigelul.

Acu cateva zile am schimbat si FSU (multumiri lui @Grozadan dar mama ce slujbe am facut :lol: ) si acum totul e ok, Doamne-ajuta!!!

 

Bafta...

 

Later Edit: Cand am schimbat FSU m-am uitat la nivelul de antigel si tija era jos...adica lichidul nu stiu cat sub minim. Am avut prin garaj putin antigel (cam 200 gr) si dupa ce am adaugat de-abia a urcat putin tija. La service am platit 2 sticle = 3Litrii, dar a doua sticla desi ramasese mai mult de jumatate de L nu mi-au dat-o - greseala mea ca nu am cerut-o!

Nu am problemein bord, acul e stabil la mijloc adica acolo unde a stat intotdeauna :)

 

Cheers

Edited by Armadyllo
Link to comment
Share on other sites

Si eu am o problema dar nu stiu daca e asemanatoare. La mine pana se incalzeste motorul, daca accelerez masina cand sunt pe liber se aude apa cum circula prin instalatie. Dupa ce se incalzeste nu se mai aude dar la butoanele pt setarea directiei caldurii, cand dau sa bage la fata imi baga tot rece chiar daca e setata pe cald. Acolo am vazut ca la fata are niste sageti albastre ca si cum ar fi rece dar totusi daca masina e setata pe cald nu ar trebui sa bage cald?
Link to comment
Share on other sites

Te referi la gura de aerisire mediana... unde este rotita aia cu puncte albastre/rosii?

Aia e o tentativa de clima bizonica... care are reglaj separat fata de general. Daca vrei caldura acolo... roteste pana la capat (arata 3 puncte rosii). Extremitatile (care ventileaza geamul inspre oglinda exterioara) ar trebui sa tina seama de reglajul general.

Vis a vis de bulbuceala din instalatie, incearca o aerisire de la surubul in cruce de langa vasul de expansiune...

Link to comment
Share on other sites

Eu am un E36 din 94. Nu stiu daca te referi exact la acelasi lucru ca si mine. Ziceam de butonul (sau rotita cum vrei sa i spui) acela care imi ghideaza aerul sa vina ori la picioare, ori la geam ori in fata pe la aeratoarele mari. Cand setez acolo la fata imi baga aer rece chiar daca climatizarea e setata pe cald.
Link to comment
Share on other sites

Ok, acum inteleg, eu ma refeream la altceva

Miscarea din spatele rotitei de dirijare a aerului nu este mecanica, ci se schimba cu ajutorul unor motorase care inchide/deschide cai. De exemplu daca dai aerul de la picioare sub parbriz, dureaza aprox 7-8 secunde pana se inchide o cale si se deschide cealalta. Este posibil ca la tine sa se fi stricat o clapeta de directionare, desi tot e dubios, ca daca aerul vine cald, oriunde l-ai directiona pe gura de aerisire ar trebui sa fie cald.

Problema poate fi ceva mai complicata, si cred ca tre sa te adresezi unui mecanic, ca daca sunt ceva clapete intepenite, sau defectiuni la sistemul de directionare, trebuie dat bordul jos...

 

Ca un rezumat: motorul e cald, pornesti aerul, dai full la picioare si e cald, dupa care il directionezi in fata si vine rece. Astepti cam 5 minute fiind tot rece il dirijezi la picoare si vine cald, corect?

 

PS: chiar daca motorul e cald, dureaza putin pana vine si aerul cald pe oricare din conducte... posibil pe la 30 secunde

Link to comment
Share on other sites

Da, cand il directionez sa bage aer la fata baga rece. Daca il dau putin mai sus intre parbriz si fata imi baga cald si pe acolo dar daca e fix la fata baga rece. Am vazut ca acolo la fata are si niste dungi albastre si ma gandesc eu ca asa e normal sa bage.
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum este exact la E36, dar pot sa-ti dau un exemplu bazat pe E46.

 

http://www.mybimmer.net/x5dd/DSC00689%20(Large).jpg

http://realcode.com/docs/CarPC/Dash-Before1.jpg

http://www.mybimmer.net/ShaShaSha/Radio02.jpg

 

Daca te uiti atent la gura de aerisire dubla, intre ele este o rotita cu ceva inscriptii pe ea. Aia se roteste in directia care te intereseaza sus=cald, jos=rece. Chestie care e valabila doar pentru aerul care iese in fata. In pozele de mai sus este una cu 1 bulina albastra iar cealalta are reglat la 3 buline albastre (care este maxim rece).

Nu stiu cum este bordul tau (am vazut mai mutle variante), dar cauta sa vezi daca nu ai ceva asemanator.

Link to comment
Share on other sites

Salut chestia asta am avut-o si eu tot pe e46, se auzea ca si cum "intra curent pe sub usa, suiera" dupa un scurt timp clima a luat-o razna si am schimbat "piesa cu tepi" si suieratul a disparut. Poate a fost doar o impresie cert este ca nu i-am facut nimic la clima...curatat, aerisit sau alte chestii...
Link to comment
Share on other sites

Salut chestia asta am avut-o si eu tot pe e46, se auzea ca si cum "intra curent pe sub usa, suiera" dupa un scurt timp clima a luat-o razna si am schimbat "piesa cu tepi" si suieratul a disparut. Poate a fost doar o impresie cert este ca nu i-am facut nimic la clima...curatat, aerisit sau alte chestii...

Zi-mi te rog si mie ce motorizare ai si cat te-a costat schimbarea piesei, ca si eu cand pornesc masina se aude un suierat in partea soferului, ceva de genul cu zici tu.

Link to comment
Share on other sites

la e36 toate sunt la fel cmn ....

cand dai sa sufle pe gurile centrale, sufla aer rece, indiferent de pozitia rotitei de temperatura(cald-rece). masura de protectie, cred, pentru a nu te lovi moleseala la volan cand sufla aerul cald pe fata.

daca vrei totusi sa sufle putin cald, pune-l sa sufle si pe la parbriz, si pe gurile mediane, adica rotita intre cele 2 pozitii. din cate stiu eu, tu nu ai clima(daca ma insel imi cer scuze - nu mai caut acum topicul tau). la rotita pentru orientarea curentului de aer(pe la picioare - in fata - pe la parbriz) o sa observi ca e incercuita cu alb, doar la pozitia pt gurile mediene o sa vezi ca are benzi albastre, pentru curentul de aer rece.

doar BMW ne poate raspunde de ce e asa!

Link to comment
Share on other sites

Salut chestia asta am avut-o si eu tot pe e46, se auzea ca si cum "intra curent pe sub usa, suiera" dupa un scurt timp clima a luat-o razna si am schimbat "piesa cu tepi" si suieratul a disparut. Poate a fost doar o impresie cert este ca nu i-am facut nimic la clima...curatat, aerisit sau alte chestii...

Zi-mi te rog si mie ce motorizare ai si cat te-a costat schimbarea piesei, ca si eu cand pornesc masina se aude un suierat in partea soferului, ceva de genul cu zici tu.

 

Pentru E46, piesa cu tepi pe mine m-a costat 240 lei (de la @Grozadan). Montatul... uf, o bere buna rabdare si ceva cunostinte in domeniu. Eu m-am chinuit cam o ora din cauza unui surub care nu il vedeam, iar pusul la loc cam 10 min. Acum probabil imi ia jumate dar speram ca nu trebuie sa-imi folosesc cunostintele tot pe masina mea.

Daca aerul face valuri, merita sa schimbi FSU, dar daca nu... nu cred ca are vre-un efect asupra zgomotului produs de instalatia de incalzire.

Link to comment
Share on other sites

Salut chestia asta am avut-o si eu tot pe e46, se auzea ca si cum "intra curent pe sub usa, suiera" dupa un scurt timp clima a luat-o razna si am schimbat "piesa cu tepi" si suieratul a disparut. Poate a fost doar o impresie cert este ca nu i-am facut nimic la clima...curatat, aerisit sau alte chestii...

Zi-mi te rog si mie ce motorizare ai si cat te-a costat schimbarea piesei, ca si eu cand pornesc masina se aude un suierat in partea soferului, ceva de genul cu zici tu.

Am schimbat-o la Filaret piesa cumparata de la ei si montaj m-a costat vreo 350RON...dar clima nu mai raspundea la comenzi, cat despre suierat nu stiu daca a disparut dupa ce am schimbat piesa respectiva sau de la sine, momentele au coincis.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.