Jump to content

Volanta usurata


babanu

Recommended Posts

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

era un nene mai batran, nu parea genul sa trebuiasca sa-i mai dau eu indicatii, avea experienta la strung mai mare decat varsta mea :twoup:

I-am dat volanta si a stiut el ce sa-i faca sa iasa bine, se aude in conversatia de pe sonorul filmuletului, 4 zecimi la margine unde "calca" placa de presiune si 3 zecimi in centru unde are contact cu discul

http://www.youtube.com/watch?v=aIgq5fSA8mg

Link to comment
Share on other sites

era un nene mai batran, nu parea genul sa trebuiasca sa-i mai dau eu indicatii, avea experienta la strung mai mare decat varsta mea :twoup:

I-am dat volanta si a stiut el ce sa-i faca sa iasa bine, se aude in conversatia de pe sonorul filmuletului, 4 zecimi la margine unde "calca" placa de presiune si 3 zecimi in centru unde are contact cu discul

http://www.youtube.com/watch?v=aIgq5fSA8mg

era putin deformata sau de ce a fost nevoie de diferenta de o zecime?

din filmulet nu prea reusesc sa inteleg conversatia :)

 

 

@cristianiorga22, babanu are 318is si a inlocuit volanta cu una de 6.5kg de pe un urs cu motor M20. Cea la care a facut referire aici, e cea noua, careia i-a fost aranjata suprafata de contact.

Edited by roby_m
Link to comment
Share on other sites

acea diferenta de o zecime a fost facuta sa asigure un contact si mai bun intre disc si volanta. Daca ar fi fost rectificata doar suprafata unde atinge discul atunci ai fi avut un efect similar unei volante uzate care a pierdut din masa necesara suprafetei de contact.

 

cristianiorga22: am renuntat la volanta originala de M44/M42 cu masa dubla pentru o volanta de M20 care are masa simpla. Avantajele volantei de M20 sunt greutatea redusa, fiabilitatea (nu are ce sa se strice la ea) si marimea (228mm fata de 215) ceea ce o face mai putin dispusa sa patineze la acceleratii agresive.

Link to comment
Share on other sites

deci zona acea pe care se prinde placa pe volanta cu suruburi ar trebui luata cu 4 zecimi de milimetru, iar cea pe care vine discul cu 3 zecimi de milimetru.

sper ca am inteles bine.

s-ar putea lua drept regula pt rectificare?

 

intentia mea e de a folosi volanta de la m43, care acelasi diametru ca astade m44, doar ca e cu masa simpla.

Edited by roby_m
Link to comment
Share on other sites

Avantajele volantei de M20 sunt greutatea redusa, fiabilitatea (nu are ce sa se strice la ea) si marimea (228mm fata de 215)

In cazul asta ce ai luat pe mere ai dat pe pere, daca volantul nou are diametrul mai mare.

Link to comment
Share on other sites

Mai exista si varianta originala folosita pe M42 fara A/C.

.

.

01 Flywheel 1 11221739315 $378.54 +core

.

.

For vehicles with

Air conditioning

01 Twin Mass Flywheel 1 21211223550 $928.22

.

.

.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=20

 

 

am eu una in garaj luata de pe un 318i din 91 motor m40 daca va intereseaza cate kg are o pot cantari sa facem o comparatie intre volanta de m20

 

ps: http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=11221739315

 

 

varianta originala folosita pe m40 fara A/C. se potiveste si pe 318is cu ambreaju original cred

Edited by spanac
Link to comment
Share on other sites

exact. asta e varianta cea mai comoda, folosind o volanta pusa pe e36 4 cilindrii fara AC. are 10kg.

practic diferenta dintre o volanta de m20 varianta de 6.5kg + kit de ambreiaj aferent si una cu masa simpla de m40/m42/m43 http://bmwfans.info/parts/catalog/11221739315/ + kit de ambreiaj e de 2kg.

 

aceeasi diferenta este si intre volanta+kit de mai sus si cea de m44 cu masa dubla+kit.

 

deci e un fel de cale de mijloc :twoup:

Edited by roby_m
Link to comment
Share on other sites

intentia mea e de a folosi volanta de la m43, care acelasi diametru ca astade m44, doar ca e cu masa simpla.

 

Pai de ce ai face asta daca tot ai ocazia sa pui o volanta mai mare? Mai mare inseamna ca va rezista mai bine in timp si nu va patina asa usor. As zice sa te mai gandesti, daca tot faci o treaba fa-o cum trebuie :twoup:

 

Avantajele volantei de M20 sunt greutatea redusa, fiabilitatea (nu are ce sa se strice la ea) si marimea (228mm fata de 215)

In cazul asta ce ai luat pe mere ai dat pe pere, daca volantul nou are diametrul mai mare.

 

De ce zici asta? Teoria iar se loveste de practica, ambele volante de M42/M44 si M20 au aceiasi dimensiune totala, diferenta fiind la cea de M20 ca diametrul interior destinat contactului cu discul este mai mare, 228mm fata de 215.

Aici este o poza facuta de mine cu discul vechi suprapus peste cel nou, se poate vedea diferenta de la 215 la 228 care conteaza deoarece amplifica bratul cuplului

http://img294.imageshack.us/img294/8035/dscf0140m.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

vad ca ai "dovada" cate o poza pt fiecare afirmatie :twoup:

ceea ce mi se pare fantastic.

 

io ma gandeam ca ies mai ieftin daca folosesc piesele care le am deja: o volanta de pe m43-ul vechi si un disc nou.

ma incanta cel mai mult varianta asta, ca nu e singura "investitie" ce urmeaza sa o fac vara asta in masina.

 

imi poti raspunde te rog la ce te-am intrebat mai sus?

deci zona acea pe care se prinde placa pe volanta cu suruburi ar trebui luata cu 4 zecimi de milimetru, iar cea pe care vine discul cu 3 zecimi de milimetru.

sper ca am inteles bine.

s-ar putea lua drept regula pt rectificare?

Edited by roby_m
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

asa arata volanta pe care o voi pune.

oare se cum se poate rectifica asta? ca ma gandesc ca daca se ia doar din zona unde calca discul marim riscul de patinare, nu?

 

http://i32.tinypic.com/27zang7.jpg

 

http://i29.tinypic.com/28lxpxc.jpg

Edited by roby_m
Link to comment
Share on other sites

pe asta o am deja, nu vreau sa mai dau banii pe inca una

si mai am deja un disc ca nou pt ea, deci ies din prima mai ieftin.

vreau sa scap de problemele care le am cu actuala cu masa dubla - ceva cred ca se pregateste sa cedeze cat de curand dupa cum se schimba pedala, plus ca a inceput sa scartaie tare urat. la fiecare plecare in tromba dupa loc, parca isi mai da un pic din viata...deja imi e frica sa mai merg turat...

 

daca sti cum se face ce te-am intrebat mai sus, zi-mi te rog

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
eu am cantarit volantul dupa m42 , volantul dupa m40 si un volant dupa m20 , este modelul fara cerc in spate si fara buza suplimentara(cea de m20), volantul de m42 si volantul dupa m40 au aceeasi greutate 10kg (volantul de m42 este fara masa dubla). volantul de m20 are 8,5kg dar impreuna cu ambreiajul are 15kg, cu 200g mai putin decat tot asamblul de m42 sau m40. Poti observa diferenta dintre volanturi cu ochiul liber, doar cine nu a facut si nu a vazut nu poate crede, din calcule iti da cu virgula dar in realitate acele 2 sau 3kg care3 le castigi cu volantul potrivit chiar poate face diferenta pe 402m. Noi nu am testat in regim de circuit sau in regim profesional, am facut liniute pe 402m cu aceleasi masini la interval de 1 zi, diferenta este cu volantul de m10 si ambreiajul lui original , masina care l-a avut a castigat cursa cu un avans de 2 masini (este enorm pe 402), am incercat asta de 3 sau 4 ori, la fiecare cursa masina cu volant usurat iesea in permanenta in fata, tinand cont ca cu o seara in urma masinile erau la egalitate. Din punctul meu de vedere merita schimbat volantul, fiecare face ce vrea la masina lui, poate nu toti vor motoare de 2,5l dar in schimb cu fiecare motor iti poti face viata mai usoara.
Link to comment
Share on other sites

eu am cantarit volantul dupa m42 , volantul dupa m40 si un volant dupa m20 , este modelul fara cerc in spate si fara buza suplimentara(cea de m20), volantul de m42 si volantul dupa m40 au aceeasi greutate 10kg (volantul de m42 este fara masa dubla). volantul de m20 are 8,5kg dar impreuna cu ambreiajul are 15kg, cu 200g mai putin decat tot asamblul de m42 sau m40. Poti observa diferenta dintre volanturi cu ochiul liber, doar cine nu a facut si nu a vazut nu poate crede, din calcule iti da cu virgula dar in realitate acele 2 sau 3kg care3 le castigi cu volantul potrivit chiar poate face diferenta pe 402m. Noi nu am testat in regim de circuit sau in regim profesional, am facut liniute pe 402m cu aceleasi masini la interval de 1 zi, diferenta este cu volantul de m10 si ambreiajul lui original , masina care l-a avut a castigat cursa cu un avans de 2 masini (este enorm pe 402), am incercat asta de 3 sau 4 ori, la fiecare cursa masina cu volant usurat iesea in permanenta in fata, tinand cont ca cu o seara in urma masinile erau la egalitate. Din punctul meu de vedere merita schimbat volantul, fiecare face ce vrea la masina lui, poate nu toti vor motoare de 2,5l dar in schimb cu fiecare motor iti poti face viata mai usoara.

 

pe m20 sa pus doua volante,pana in 84 una cu masa de 6,5kg si dupa 84 nu mai stiu exact lunile sa montat una cu greutatea de 8,5kg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.