Jump to content

Probleme AC (manual, nu climatronic) - E46 din 2001


Recommended Posts

Salutari,

 

Am urmatoarea prolema: mergeam cu aerul pornit si facea prea rece pt ca schimbasem freonul de 2 saptamani; am mutat de buton spre cald si a inceput sa bage foarte cald; am dat inapoi pe rece la minim si baga aer cald in continuare.

Compresorul pare sa mearga, freonul e schimbat recent. Aerul care intra in masina cu ac pornit e cel de-afara, fara nici un pic de racire.

 

Am vazut la http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...mp;#entry724767 cum ca ar putea fi acest water valve si vreau sa o verific.

Codul piesei este 64118369807 si o puteti vedea la http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...g=64&fg=18; din ce vad acolo inteleg ca valva vine impreuna cu o pompa auxiliara.

 

Inainte sa ma bag sa o dau jos de pe masina sa o testez, puteti sa ma lamuriti ce rol are aceasta valva? Unde duc cele 2 furtunuri care intra in ea?

Este conectata direct la circuitul mare de racire (motor, radiator, pompa de apa)? Daca da, atunci ar trebi sa aiba rol in incalzire, ma gandesc, dar nu in racire - sunt doar 2 furtunuri care trec prin ea...

 

Nu inteleg exact cum functioneaza tot sistemul asta; are cineva timp, bunavointa si cunostinte sa-mi explice si mie?

 

Multumesc mult,

Emil

Link to comment
Share on other sites

salut, valva aceea are rolul unui robinet care inchide sau dupa caz deschide circuitul cu apa calda de la motor la radiatorul de incalzire din habitaclu. Prin unul dintre furtunurile care intra in ea, respectiv cel care vine din blocul motor, primeste apa fierbinte pe care in functie de comanda primita deschide circuitul spre radiatorul de incalzire in acest caz radiatorul ramane rece, lucru foarte usor de verificat: furtunul care intra in radiatorul de incalzire si cel care iese din radiator fiind reci, sau inchide circuitul si radiatorul de incalzire si furtunurile sunt fierbinti. Cel mai simplu test pe care poti sa il faci este sa alegi o temperatura spre maxim si sa astepti cu mana pe furtunuri sa vezi daca se incalzesc apoi alegi o temperatura minima si ar trebui sa simti o scadere de temperatura la furtun . Cu clima pornita si temperatura la clima la minim furtunurile ar trebui sa fie relativ reci
Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult - asa banuiam si eu, dar nu eram sigur. Acolo mai e si o pompa, dar asta probabil are rolul de a mari debitul si de a trimite mai mult lichid catre radiatorul de incalzire

 

Ce nu inteleg: unde intervine circuitul rece, de la compresor?

Atunci cand temperatura este setata la minim si AC pornit, valva de mai jos trebuie sa fie inchisa si circuitul deschis, asa cum mi-ai explicat. Racirea de la compresor probabil sa face pe un alt circuit, dar care ajunge in acelasi radiator pentru habitaclu?

 

 

Am verificat si valva pare sa mearga - un furtun e mai cald si unul mai rece; cand schimb pe cald din bord se simt clar niste vibratii in ea si celalalt furtun prinde brusc viata. Nu cred ca e de aici.

 

Ce as mai putea verifica? Compresorul este usor accesibil?

 

 

 

 

 

salut, valva aceea are rolul unui robinet care inchide sau dupa caz deschide circuitul cu apa calda de la motor la radiatorul de incalzire din habitaclu. Prin unul dintre furtunurile care intra in ea, respectiv cel care vine din blocul motor, primeste apa fierbinte pe care in functie de comanda primita deschide circuitul spre radiatorul de incalzire in acest caz radiatorul ramane rece, lucru foarte usor de verificat: furtunul care intra in radiatorul de incalzire si cel care iese din radiator fiind reci, sau inchide circuitul si radiatorul de incalzire si furtunurile sunt fierbinti. Cel mai simplu test pe care poti sa il faci este sa alegi o temperatura spre maxim si sa astepti cu mana pe furtunuri sa vezi daca se incalzesc apoi alegi o temperatura minima si ar trebui sa simti o scadere de temperatura la furtun . Cu clima pornita si temperatura la clima la minim furtunurile ar trebui sa fie relativ reci
Edited by slipici
Link to comment
Share on other sites

Revin cu un update: se pare ca este compresorul, sau cel putin ambreiajul de la compresor.

 

Ce m-a indus in eroare: cand apasam butonul de aer conditionat, crestea turatia motorului; eu asta interpretam ca fiind din cauza ca intra compresorul si computerul de bord compenseaza.

De fapt computerul de bord comanda o turatie mai mare atunci cand da drumul la compresor, indiferent daca compresorul pleaca sau nu.

 

Poate asta o sa ajute pe cineva care o sa aiba de investigat aceeasi problema.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.