Jump to content

x5 cutia automata


Recommended Posts

Buna de vre-o 2 luni am si eu o mare problema cu un x5 din 2000 4,4 benzina la cutie si orcit as fi cautat nu am gasit pe cineva sa-mi zica concret ce are .Am fost si la 2 service autorizate si la citiva mecanici.Unu zice cai aia altu cealalta ,ma rog inca nu stiu ce are.Totul a fost ok pina in primavara asta cind sa aprins becul la frine .Au fost schimbate placutele da nu sa mai stins becul ,aici am inteles de undeva de pe forum ca ar fi senzorul .Prin april am dus-o la service ca nu se deschidea usa de la sofer si cind o porneam se oprea am fost la calculator si mia zis cas senzori ,cumparat senzori,schimbat facea la fel ,pina la urma a fost debimetrul de aer ,am schimbat ceva filtre si radiatorul care sa fisurat nu stiu din ce cauza Am platit peste 40 mil bunnnnnnnnnn. O iau din service ,iar dupa vreo trei zile apare la bord ceva cu stabilitate inactiva ,apoi cind mergea in panta la viteza mica incepea sa zgitiie,ca si cum ar trepida sper sa intelegeti ce vreau sa zic.,si a tot trepidat cind avea ea chef.Nu am mai mers cu ea pe la mecanici ca am observat ca de cind a fost in service tot aparea cite o chichita ba a cazut geamul spate ,sa dus macaraua ,ba nu mere incalzirea scaune spate,ba nu se mai vede corect scrisul la bord,pina aici nimic tragic zic eu.Acu 2 luni am mers in austria si am bagat-o la spalat a mers vre-o 10 km si poc un soc mare si se ambala in gol .Am oprit motorul si am pornit din nou totul ok stind pe loc dar cind voiam sa accelerez trebuia accelereat foarte usor si incet incet o lua dar cum accelerai mai tare de ex la semafor iar pocnea si facea un soc puternic deci sarea direct in a 5 a si asa mergea pina opreai motorul ca o lua iar de la capat.Si asa am venit din austria cu ea da nam mai oprito , a fost mai dificil so iei din loc da a mers si asa mere si acum dar este o teroare sa mai circul cu ea . Am facut programare la iasi la firma si au zis cai cutia si trebe schimbata 7000 euro.dar mai intii au zis cai uleiul din cutie Pe sesizare si schimbat un bec de semnalizare si alt miner la usa 11 mil.nici aerul conditionat nu mere cum trebe.sus la parbriz ,la locul din dreapta,si jos baga citeodata cald iar la sofer clima .deci in concluzie e data total peste cap.Dar cel mai important este cu smuncitu asta si ca mere numai cu a 5a ,era sa uit cit e motorul rece mere bine si schimba ok cam 10 km apoi daca frinezi si vrei so iei iar poc si zgiltiituri.Va rog mult de tot poate stie cineva ce are ,am vazut aceleasi simptome aici pe forun la cineva prin 2006 da nu a mai zis ce a avut pina la urma ,cineva ii zicea cai de la uleiul din cutie.Va rog daca stie cineva nu va ia mai mult de 10 min sa-mi scrieti si mie sau n mecanic bun V a multumesc ptr rabdare ca aveti un pic de citit si scuze daca am povestit prea mult
Link to comment
Share on other sites

pare ca ai probleme electrice multe pe langa cutie. Mergi in Ungaria cu ea, aici nu o faci. Chiar mai departe daca poti ajunge cumva. Cutia daca nu a fost defecta, ci problema la calculatorul ei doar, cum banuiesc ca a fost initial, acum sigur are ceva.

Normal cutia intra intr-un safe mode, apare un mesaj in bord, nu stiu cum e la X5, dar ceva de genul "trans fail limp mode.." sau ceva de genul asta..

Poti lua cutie RMFD, o dai la schimb pe a ta si iei una reconditionata, cu garantie la jumate de pret daca nu si mai bine. Asta o poti face si prin coletarie. Dar problemele electrice nu cred ca ti le rezolva nimeni in Ro.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Daca ai cumva cutie GM si ai ajuns la 200,000km este foarte probabil sa se fi defectat si sa nu poti face multe :twoup:. Este o boala cu aceste cutii GM la X5, cam toate "pica" la 200k km. Pe majoritatea s-au montat astfel de cutii, doar pe unele exista cutii facute in Germania (nu stiu ce marca).

Pentru inceput ar trebui sa incerci sa schimbi uleiul si filtrul, se schimba cam 5 L pentru ca restul de 5 se afla in tulumba si nu poti sa ii schimbi decat daca desfaci cutia in bucati. Un schimb din acesta 5 L + filtru original te duce undeva la 1000lei la BMW reprezentanta.

Link to comment
Share on other sites

nu cutiile GM ci toate automatele cu ulei "lifetime" sufera. E tampenie o uleiul nu e lifetime ci se schimba. Sau poti spune ca e intradevar lifetime, se tine in ctuie pana crapa cutia in 2. E alta discutie asta oricum. Uleiul il poti schimba integral daca ai pompa de flush. La reprezentant nu rezolvi nimic, oficial neschimbadu-se uleiul in cutie nici dotari de asa ceva nu au. Exista un service un bucuresti specializat pe cutii automate. Cred ca mai sunt si altele. Daca cauti pe google service cutii automate sigur dai de el. Incearca acolo. Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

cutia este ZF,si are 200.000km dar mi se pare totusi dubios de ce mere normal cit este rece?si toate defectiunile astea sau tinut lant una dupa alta.As merge in Ungaria poate rezolv cu toate da ma tem ca mai cumpar o data masina,si asa am investit o gramada si tot nam rezolvat nimic.Poate este totusi numai compiuterul de vina?

Si Alex unde pot verifica partea electrica??Ceva recomandari?

Link to comment
Share on other sites

cutia este ZF,si are 200.000km dar mi se pare totusi dubios de ce mere normal cit este rece?si toate defectiunile astea sau tinut lant una dupa alta.

 

Asta e mai putin important de ce merge bine 10 km . Faptul ca auzi busituri si socuri etc ,denota cutie praf si ca ceva trebuie schimbat in ea . Nu cred ca un simplu schimb de ulei ar putea sa repare ceva . Cel mai bine mergi la un service cutii automate , la reprezentanta in nici un caz nu vor desface cutia .Spune de unde esti si poate te indruma cineva .

Link to comment
Share on other sites

cea mai mare greseala pe care ai facut-o a fost ca nu te-ai oprit la service in Austria. nu trebuia sa o repari acolo daca nu aveai bani, dar macar aflai exact ce are. asa ai mers cu ea pana in tara, problema e posibil sa se fi agravat si s-au tot adunat alte chestii pe langa. nimeni de pe forum nu cred ca poate sa-ti spuna

ce are, cel mult un ghici. incearca ori la unguri cum spunea Domi (daca nu e prea departe) sau la Motor AG in Pitesti. Cel mai bine o urci pe platforma.

 

le. Myx are dreptate, service-ul de la dealer nu se baga la cutii, deci daca ai cutia busita trebuie reparata la un service specializat pe asa ceva

Edited by Piratu'
Link to comment
Share on other sites

cea mai mare greseala pe care ai facut-o a fost ca nu te-ai oprit la service in Austria. nu trebuia sa o repari acolo daca nu aveai bani, dar macar aflai exact ce are. asa ai mers cu ea pana in tara, problema e posibil sa se fi agravat si s-au tot adunat alte chestii pe langa. nimeni de pe forum nu cred ca poate sa-ti spuna

ce are, cel mult un ghici. incearca ori la unguri cum spunea Domi (daca nu e prea departe) sau la Motor AG in Pitesti. Cel mai bine o urci pe platforma.

 

le. Myx are dreptate, service-ul de la dealer nu se baga la cutii ai cutia busita trebuie reparata la un service specializat pe asa ceva

 

in Austria am fost da m-au programat peste o sapt ca erau aglomerati asa ca nu am mai ramas plus ca aveam si copii cu mine iar mecanicul care era acolo a zis ca el in locul meu ar trage masina pe dreapta. m-as duce in Ungaria pate rezolv si celelalte probleme electrice .Are cineva un nr de tel ,o recomandare?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Am hotarit sa iau alta cutie second-hand din Belgia de la o masina cu 70.oookm.Mi-o aduce un prieten carea a mers acolo si este mecanic ,costa 2200 euro,cam mult da asta este nu am de ales.Dupa ce o schimb va tin la curent ,daca a fost cutia sau nu :twoup:
Link to comment
Share on other sites

poate in asta incepi si tu sa ii schimbi uleiul din cand in cand. Cu restul problemelor electrice ce faci ?

 

Daca as fi stiut ca trebuie schimbat il schimbam de multtttttttttt,la asta il schimb cum vine .Iar electrica nu stiu inca ,poate merg in Ungaria sau Austria ca am drum in noiembrie.Orcum are destule prob electrice acu intr-o zi sa ridicat de spate in sus de erai cocotat cit colo a doua zi a revenit la normal :twoup:

Link to comment
Share on other sites

la 2200 euro iti cumperi cu tie reconditionata cu garantie. La o cutie reconditionata se schimba totul in interior, iti raman doar carcasele originale iar in rest totul va fi nou. O cutie uzata este totusi o cutie uzata, ce garantie poti avea ca ea functioneaza perfect, ce garantie poti avea ca masina respectiva are numai 70.000 km, ce garantie poti avea ca acea cutie ti se va potrivi pe masina fara alte dureri de cap? Edited by mada_linn
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Daca ai cutie GM te vei confrunta cu alta problema, dupa reconditionare, dupa ce va schimba uleiul daca nu cumperi ulei pe original, peste tot ti se va recomanda DEXRON 3, un ulei pt transmisii de culoare ROSU ( texaco ETL 7045 E)http://img809.imageshack.us/img809/2600/texamatic7045e.jpg

 

Mentionez ca eram foarte aproape sa fac si eu aceiasi greseala si dupa recomandarea mecanicilor care isi baga nasul in cutii automate zilnic de la un service specializat am fost salvat . Dupa 4 luni chiar am fost sunat de catre acest mecanic sa conduc o masina care inainte de schimbul uleiului nu avea nici-o problema iar la aproximativ 1 an dupa schimb cu uleiul texaco ETL7045E dadea socuri, schimba aiurea si nu tragea liniar .... clar din cauza cutiei GM si clar din cauza uleiului recomandat prin diferite programe cum ar fii TIS BMW si nenumarate PDF_uri gasite pe internet ....

Am inteles ca acest ulei este mineral, se supraincalzeste, provenienta este necunoscuta si isi pierde proprietatile foarte repede .

M-am intalnit pe deasupra cu alta problema ... uleiul din cutie este GALBEN nicidecum rosu asa cum se recomanda pt cutiile GM si asta poate verifica orice posesor de steptronic cu cutie GM, prin urmare numai reprezentanta BMW si GM recomanda uleiul CORECT, tot ce se gaseste pe net referitor la uleiul pt cutiile GM este FALS

Scrie si pe cutie "Other fluids will cause non warrantable transmission damage"

 

P.S. Cine nu crede ceea ce spun poate experimenta pe propria masina, cutie, bani ...etc... Bafta .

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Nu am auzit pe nimeni sa recomande Texaco, in general uleiul la cutiile GM este Esso.

Da in emailul primit de mine de la GM tot ESSO mi-au recomandat dar in TIS bmw dupa cutiile GM A5S 390R recomanda GRESIT Texaco ETL 7045E :twoup:

Concluzie TIS BMW + forumurile din america + http://img408.imageshack.us/img408/9494/gm2000chart.jpg

 

Si-au distrus o gramada de fraieri cutiile datorita schimbului de ulei necorespunzator

la reprezentantele BMW in 2010 uleiul cerut dupa aceste part nr 83220026922 nu este nicidecum ATF MERCON DEXRON 3, il mai numesc si LIFETIME :)

 

http://img593.imageshack.us/img593/4941/oldvsnewatf2.jpg

http://img33.imageshack.us/img33/2844/atf05fluid.jpg

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Nu am auzit pe nimeni sa recomande Texaco, in general uleiul la cutiile GM este Esso.

Da in emailul primit de mine de la GM tot ESSO mi-au recomandat dar in TIS bmw dupa cutiile GM A5S 390R recomanda GRESIT Texaco ETL 7045E :)

Concluzie TIS BMW + forumurile din america + http://img408.imageshack.us/img408/9494/gm2000chart.jpg

 

Si-au distrus o gramada de fraieri cutiile datorita schimbului de ulei necorespunzator

la reprezentantele BMW in 2010 uleiul cerut dupa aceste part nr 83220026922 nu este nicidecum ATF MERCON DEXRON 3, il mai numesc si LIFETIME :twoup:

 

http://img593.imageshack.us/img593/4941/oldvsnewatf2.jpg

http://img33.imageshack.us/img33/2844/atf05fluid.jpg

 

nu cred ca sunt 'fraieri' ce-i care au patit sa le pice cutia datorita uleiului necorespunzator.In cel mai rau caz,poti spune ca sunt ignoranti.Nu cred ca isi doreau dinadins sa le pice... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

eu am un 320dA 2005..sincer nu stiu,imi puteti spune si mie ce tip de cutie am si ce fel de ulei e recomandat pentru ea?

In prima faza urci masina pe elevator si faci o poza la Part. Nr. cutiei. Cumpara uleiul numai pe OEM, este mult prea riscant sa ai incredere in forum in x sau Y daca nu te pricepi si nu faci niste sapaturi referitor la tipul cutiei, uleiului, filtrului de ulei din cutie, etc....

 

Daca masina este exploatata zilnic, URBAN, uleiul din cutie se schimba la fiecare 30-50.oooKm . In conditii ideale cu automata se merge numai pe autostrada .

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.