Jump to content

Coreea de Sud


ionatan

Recommended Posts

Vettel in pole position!

 

 

Sebastian Vettel si-a adjudecat astazi primul pole position din istoria Coreei de Sud; Red Bull conduc ostilitatile in etapa cu numarul 17 a Campionatului Mondial, caci si maine vor ocupa in bloc prima linie a grilei de start. Alonso a fost singurul pilot care i-a putut ameninta in adevaratul sens al cuvantului pe cei de la Red Bull, insa spaniolul a trebuit sa se multumeasca doar cu pozitia a treia.

 

In ciuda faptului ca au dominat oarecum prima parte a weekend-ului, McLaren termina sesiunea de calificari destul de dezamagiti; Jenson Button practic n-a contat in lupta pentru pole, insa Hamilton castigase prima parte a calificarilor si parea unul dintre favoriti; odata cu partea a doua cele doua Red Bull si-au reintrat in 'drepturi', iar la final echipa a bifat cea de-a opta dubla in calificarile sezonului actual - impresionant.

 

Timpii pe turul de circuit au continuat sa scada si aderenta s-a imbunatatit continuu, insa si pe durata calificarilor au existat destul de multe iesiri in decor - chiar daca nu dramatice; cel mai important moment de acest gen a fost semnat de Lewis Hamilton in Q3, atunci cand britanicul a parasit suprafata asfaltica chiar la intrarea la boxe - zonele de siguranta ale pistei l-au ajutat si in respectiva zona.

 

Asadar, lupta din ultimele momente ale calificarilor a fost castigata de Sebastian Vettel astazi (pentru a 14-a oara in cariera si a 9-a oara in 2010), iar o posibila cauza pentru care Webber, liderul de la general, n-a reusit sa-si invinga coechipierul este aceea ca australianul a avut la final combustibil pentru doua tururi cronometrate pe care le-a completat, evident, cu acelasi set de pneuri.

 

Nico Rosberg a fost al cincilea pentru Mercedes, urmat de Massa si Jenson Button. Robert Kubica, Michael Schmacher si Rubens Barrichello au incheiat topul 10.

 

Cursa de maine va incepe la ora 09.00, iar cele 55 de tururi din Coreea de Sud se vor dovedi extrem de importante avand in vedere ca pana la finalul sezonului pilotii implicati in lupta pentru titlu vor mai avea doar doua etape pentru a-l castiga sau pierde.

 

Rezultat Calificari, 23.10.2010

Pilot Echipa Q1 Q2 Q3

1 Sebastian Vettel Red Bull 1:37.123 1:36.074 1:35.585

2 Mark Webber Red Bull 1:37.373 1:36.039 1:35.659

3 Fernando Alonso Ferrari 1:37.144 1:36.287 1:35.766

4 Lewis Hamilton McLaren 1:37.113 1:36.197 1:36.062

5 Nico Rosberg Mercedes GP 1:37.708 1:36.791 1:36.535

6 Felipe Massa Ferrari 1:37.515 1:36.169 1:36.571

7 Jenson Button McLaren 1:38.123 1:37.064 1:36.731

8 Robert Kubica Renault 1:37.703 1:37.179 1:36.824

9 Michael Schumacher Mercedes GP 1:37.980 1:37.077 1:36.950

10 Rubens Barrichello Williams 1:38.257 1:37.511 1:36.998

11 Nico Hulkenberg Williams 1:38.115 1:37.620

12 Kamui Kobayashi Sauber 1:38.429 1:37.643

13 Nick Heidfeld Sauber 1:38.171 1:37.715

14 Adrian Sutil Force India 1:38.572 1:37.783

15 Vitaly Petrov Renault 1:38.174 1:37.799

16 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:38.583 1:37.853

17 Sebastien Buemi Toro Rosso 1:38.621 1:38.594

18 Vitantonio Liuzzi Force India 1:38.955

19 Jarno Trulli Lotus 1:40.521

20 Timo Glock Virgin 1:40.748

21 Heikki Kovalainen Lotus 1:41.768

22 Lucas di Grassi Virgin 1:42.325

23 Sakon Yamamoto HRT 1:42.444

24 Bruno Senna HRT 1:43.283

Link to comment
Share on other sites

Reactii dupa calificari

 

Evident, cei doi piloti Red Bull care vor pleca maine de pe prima linie a grilei de start sunt foarte multumiti de rezultat; Alonso stie ce ar insemna un abandon in acest moment al Campionatului, iar Hamilton este increzator in ciuda dezamagirii avute astazi.

 

Sebastian Vettel s-a declarat incantat de reusita unui nou pole position, mai ales dupa niste sesiuni de antrenamente mai putin bune. Chiar daca vineri a tinut cu greu in frau monopostul RB6, Vettel a inregistrat astazi cel de-al 14-lea pole position al carierei intr-un moment extrem de important: "Este o realizare importanta pentru noi toti, caci ieri lucrurile n-au decursa prea bine. Am incercat ceva ce n-a mers" a declarat neamtul. "E un circuit nou si adunasem foarte putine tururi. Am incercat sa menajam putin masina si n-am iesit prea mult in pista, asa ca a trebuit sa dau totul in calficari."

 

De cealalta parte a garajului Red Bull, liderul din clasamentul general Mark Webber, cel care spunea dupa cursa anterioara ca trebuie sa mai urce macar o data pe prima treapta a podiumului de premiere in acest sezon, se declara de asemenea multumit de locul doi pe grila de start: "A fost foarte strans, am reusit locul doi, adica mult mai bine decat alte pozitii" a spus australianul. "Ar fi fost placut sa reusim pole-ul, dar putem sa ne descurcam bine si din pozitia a doua. Astazi totul a decurs conform planului, a fost o lupta foarte stransa."

 

Fernando Alonso a fost practic singurul pilot din pluton care a amenintat suprematia monoposturilor Red Bull, insa spaniolul a trebuit sa se recunoasca invins; pentru astazi. "Trebuie sa vedem prognoza meteo. Exista ceva semne de intrebare cu privire la ploaie, mai ales in dimineata zilei de maine. Trebuie sa ramanem calmi si sa terminam cursa" a spus pilotul Ferrari parca impacat cu ideea ca Red Bull detin controlul in termeni de performanta pura. "Poate ca maine toti cei cinci [piloti cu sanse la titlu] termina cursa. Nu putem fi aceia care sa n-o faca. Trebuie sa continuam sa adunam puncte in orice cursa si sunt sigur ca vom fi foarte multumiti cu asta."

 

Ocupantul locului al patrulea, Lewis Hamilton, avea asteptari mai mari pentru aceasta sesiune de calificari, insa ramane increzator in ritmul de cursa al McLaren-ului si, bineinteles, in zonele de viteza, cu lungi linii drepte ale pistei: "Am fost foarte rapizi in antrenamente, asa ca nu stiu de unde au scos cei de la Red Bull o jumatate de secunda in Q3" a spus Hamilton dupa sesiune. "Totusi, este importat sa nu uitam ca suntem inca in lupta: avem starturi bune si sunt cateva lungi linii drepte aici care ar trebui sa ni se potriveasca. Cred ca suntem competivi - masina se afla la cel mai inalt nivel de competitivitate si ritmul de cursa este puternic."

Link to comment
Share on other sites

Alonso castiga si devine lider la general!

 

 

Fernando Alonso si-a pastrat calmul de-a lungul unei curse terminate la trei ore dupa start, aproape de caderea noptii si in conditii de aderenta extrem de precara, iar de-acum este noul lider al clasamentului general. Ambii piloti Red Bull au abandonat, iar Hamilton si Massa au completat podiumul de premiere.

 

Ploaia i-a pus intr-o situatie cel putin dificila pe organizatorii Marelui Premiu al Coreei de Sud, caci finalizarea extrem de tarzie a circuitului a facut ca drenajul suprafetei asfaltice sa fie de-a dreptul depasit; astfel, cursa a inceput sub Safety Car, iar dupa patru tururi de neutralizare a fost oprita cu steag rosu. A urmat din nou o perioada lunga de plictiseala si 'plimbare' in spatele masinii de siguranta, pentru ca apoi, intr-un final, comisarii sa dea drumul spectacolului.

 

La numai doua tururi de la restart, adevaratul start practic, situatia clasamentului general avea sa fie schimbata dramatic prin abandonul liderului; Webber greseste si pierde spatele, colectandu-l de asemenea si pe Rosberg; neamtul tocmai ce il depasise pe Hamilton si parea "bine infipt" avand in vedere conditiile extreme.

 

Cursa este din nou oprita, iar Vettel este urmat de Alonso, Hamilton, Massa, Button si Schumacher - caci si al doilea pilot Mercedes se afla oarecum pe val, si nu la propriu. Dupa noul restart cativa piloti risca si pun pneurile intermediare - Button sau Sutil -, insa doar pentru a arata plutonului ca decizia este una pripita. In urma unui nou Safety Car (Buemi il loveste pe Glock), Hamilton si Massa intra la boxe mai devreme (sub neutralizare) decat liderul Vettel si urmaritorul Alonso, insa cei doi raspund trecand si ei la intermediare. Nu fara emotii pentru cel care avea sa castige in cele din urma, caci pilotul Scuderiei pierde o pozitie in fata lui Hamilton din cauza unui prezon buclucas. Totusi, imediat dupa revenirea Safety Car-ului pe linia boxelor, Hamilton greseste in virajul cu numarul unu si Alonso trece.

 

Cu 9 tururi inainte de final Red Bull aveau sa primeasca o noua lovitura, una parca si mai dureroasa: Vettel pierde aparent inexplicabil sefia clasamentului in fata lui Alonso pentru ca apoi sa fie depasit si de Hamilton, moment in care fumul alb ce 'urmareste' monopostul Red Bull elucideaza totul. Vettel abandoneaza si el, iar Alonso devine lider; in cursa din Coreea si la general.

 

Ieri spaniolul spunea ca tot ce isi doreste este ca de-acum inainte sa termine cursele, iar 'intamplarile' de astazi arata nivelul sau de maturitate; poate ca o declaratie 'razboinica' gen "victoria este tot ceea ce conteaza" ar fi sunat mult mai bine, insa calmul si increderea ca inca se poate chiar daca n-ai la dispozitie cel mai rapid monopost l-au trimis pe Fernando Alonso in pozitia de lider; cu un avans de 11 puncte fata de al doilea clasat, Mark Webber; Hamilton si Vettel sunt deja la 21, respectiv 25 de puncte distanta de lider.

 

Mai sunt doua etape pana la finalul sezonului; urmeaza Brazilia peste doua saptamani.

 

 

Coreea de Sud

Rezultat Cursa - 24.10.2010

Pilot Echipa Gap Loc pe grila

1 Fernando Alonso Ferrari 3

2 Lewis Hamilton McLaren +14.9 sec 4

3 Felipe Massa Ferrari +30.8 sec 6

4 Michael Schumacher Mercedes GP +39.6 sec 9

5 Robert Kubica Renault +47.7 sec 8

6 Vitantonio Liuzzi Force India +53.5 sec 17

7 Rubens Barrichello Williams +69.2 sec 10

8 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari +77.8 sec 12

9 Nick Heidfeld Sauber-Ferrari +80.1 sec 13

10 Nico Hulkenberg Williams +80.8 sec 11

11 Jaime Alguersuari Toro Rosso +84.1 sec 15

12 Jenson Button McLaren +89.9 sec 7

13 Heikki Kovalainen Lotus +1 tur 21

14 Bruno Senna HRT +2 tururi 24

15 Sakon Yamamoto HRT +2 tururi 23

Ret Adrian Sutil Force India +9 tururi 14

Ret Sebastian Vettel Red Bull +10 tururi 1

Ret Vitaly Petrov Renault +16 tururi 20

Ret Timo Glock Virgin +24 tururi 19

Ret Sebastien Buemi Toro Rosso +25 tururi 16

Ret Lucas di Grassi Virgin +30 tururi 22

Ret Jarno Trulli Lotus +30 tururi 18

Ret Mark Webber Red Bull +37 tururi 2

Ret Nico Rosberg Mercedes GP +37 tururi 5

 

 

Clasamente generale:

Pilot Pct

1 Fernando Alonso 231

2 Mark Webber 220

3 Lewis Hamilton 210

4 Sebastian Vettel 206

5 Jenson Button 189

6 Felipe Massa 143

7 Robert Kubica 124

8 Nico Rosberg 122

9 Michael Schumacher 66

10 Rubens Barrichello 47

11 Adrian Sutil 47

12 Kamui Kobayashi 31

13 Vitantonio Liuzzi 21

14 Vitaly Petrov 19

15 Nico HĂźlkenberg 18

16 SĂŠbastien Buemi 8

17 Pedro de la Rosa 6

18 Nick Heidfeld 6

19 Jaime Alguersuari 3

20 Heikki Kovalainen 0

21 Jarno Trulli 0

22 Karun Chandhok 0

23 Bruno Senna 0

24 Lucas Di Grassi 0

25 Timo Glock 0

26 Sakon Yamamoto 0

 

Constructor Pct

1 Red Bull/Renault 426

2 McLaren/Mercedes 399

3 Ferrari 374

4 Mercedes 188

5 Renault 143

6 Force India/Mercedes 68

7 Williams/Cosworth 65

8 BMW Sauber/Ferrari 43

9 Toro Rosso/Ferrari 11

10 Lotus/Cosworth 0

11 HRT/Cosworth 0

12 Virgin/Cosworth 0

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.