Jump to content

Pornire masina din casa.


Fan_XBMW

Recommended Posts

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Scrie si in handbook-ul E34 sa nu lasi motorul sa ajunga la temperatura optima (90 grade C sau "la jumate") la relanti. La temperaturi mici, insa (sub zero grade), e bine daca o tii un pic in "fast idle", adica pe la 1000-1200 rpm timp de jumatate de minut ca sa poata sa imprastie uleiul in motor. Abia apoi poti sa pleci.

 

http://luuk.xs4all.nl/bmwboeken/bmwe34manual/pg57.jpg

Link to comment
Share on other sites

argumente? eu am adus in prima pagina,tu ai sau vorbesti iar din experienta acumulata?

 

In multe carti de mecanica vechi si in diverse reviste scria acest lucru, si anume ca este bine sa lasi masina la ralanti macar 2-3 minute inainte sa pleci ca motorul sa-si faca ungerea.

In prezent nu mai exista aceasta recomandare din motive de poluare.

Cu alte cuvinte, se pleaca de la ideea ca daca stai pe loc ca sa astepti sa se incalzeasca putin motorul, vei polua mai mult decat in cazul in care dai la cheie si pleci direct.

 

Lasa ironiile astea ieftine cu experienta acumulata, eu nu te-am luat peste picior, insa pot sa postez si eu asa daca e nevoie.

 

P.S: Nu este vorba de extreme de genul lasarea motorului sa ajunga la temperatura optima de functionare, doar asteptarea pentru 1-2 minute inainte sa pleci de pe loc.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

argumente? eu am adus in prima pagina,tu ai sau vorbesti iar din experienta acumulata?

 

In multe carti de mecanica vechi

 

mda..iar vorbesti "din carti"..uite contra-argument ,in si mai multe carti am citit eu ca nu-i bine,ce zici? ungerea se face si in mers,iar aia cu poluarea pica, motorul se incalzeste mai repede in mers si prin urmare consuma mai putin si polueaza mai putin. Dar sa vorbim de uzura, in cartile pe care le-ai citit scria ceva de uzura motorului cand e rece?

Link to comment
Share on other sites

Articolul ala e o prostie. Cum sa se faca condens in interiorul cilindrului? Maine imi fac si eu un site si scriu numai ineptii. Lagarele hidrodinamice si multe alte piese din motor sunt facuta de mearga la o anumita temperatura. Plecand cu motorul rece ele se uzeaza mai repede decat s-ar uza incalzindu-le la relanti. Bineinteles ca asta nu inseamna sa stai la relanti pana ajunge motorul la 90 de grade cum spun aia in articol. Acolo se exagereaza. Cand sunt temperaturi negative 1 minut de relanti ajunge. Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

mda..iar vorbesti "din carti"..uite contra-argument ,in si mai multe carti am citit eu ca nu-i bine,ce zici? ungerea se face si in mers,iar aia cu poluarea pica, motorul se incalzeste mai repede in mers si prin urmare consuma mai putin si polueaza mai putin. Dar sa vorbim de uzura, in cartile pe care le-ai citit scria ceva de uzura motorului cand e rece?

 

Ungerea se face ºi În mers, Însã este la mintea cocoºului cã În mers vei tura mai mult motorul decât stã turat la ralanti, prin urmare uzura creºte.

Uzura cea mai mare este la pornirea la rece, ĂŽnsĂŁ acest lucru este inevitabil.

Prin plecarea imediatĂŁ de pe loc doar agravezi lucrurile.

 

P.S: DacĂŁ ai citit Âşi tu ĂŽn cĂŁrĂži altfel, probabil cĂŁ erau cĂŁrĂži scrise de Mihail Abagiu, Staicu Cretzu Âşi DincĂŁ CĂŁtinel.

EdiĂžiile alea sunt de evitat. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Cum se incalzeste un motor mai repede,in mers sau la relanti? Daca uzura la pornire e inevitabila, cum ajuti motorul mai mult,stand pe loc sau plecand?

 

Eu n-am spus că ar fi benefic să aştepţi ca un idiot cu maşina parcată până când ajunge apa la 90 de grade.

 

Eu am spus doar că este bine să aştepţi 1-2 minute ca să-şi facă motorul ungerea puţin, fără să pleci de pe loc cu motorul rece şi astfel să turezi motorul când este rece şi uleiul are o vâscozitate scăzută din moment ce este rece.

 

Tu crezi că dacă pleci de pe loc imediat ajuţi motorul?

Cu ce-l ajuţi din moment ce uleiul este mai mult ĂŽn baie, e rece deci nu e nici foarte vâscos.

Cu cât uleiul este mai rece, cu atât este mai fluid.

 

Recomandarea asta e doar pentru poluare.

 

La mine n-aş putea spune când se ĂŽncălzeşte mai repede pentru că oricum se ĂŽncălzeşte foarte repede.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Păi dacă e de perle, tu cum interpretezi denumirile uleiurilor?

 

De exemplu, dacă bagi ulei 5W-40, ai idee ce reprezintă această denumire?

 

5W este vâscozitatea la rece, iar 40 este vâscozitatea la cald.

 

Din moment ce uleiul este la rece mai puţin vâscos, pe cale de consecinţă logică nu este mai fluid?

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Ce substanta de pe planeta asta ai pomenit tu sa fie mai fluid la rece decat la cald? :twoup:

 

Ce e in fata W-ului nu e echivalent cu ce e dupa el. Cred ca nici 0W40 nu are aceeasi vascozitate la temperaturi... Uleiurile multigrad sunt testate la 100 grade C pentru a masura vascozitatea la temperaturile la care opereaza motorul in conditii normale si la o temperatura mai mica (cred ca 0 grade, dar nu sunt sigur) pentru a masura vascozitatea in conditii de iarna.

Eh, acel numar de dinainte de W nu reprezinta un coeficient de vascozitate, ci iti spune pur si simplu ca la temperaturi reduse, uleiul multigrad 10W40 se comporta ca un ulei de grad 10 (SAE 10), iar cand motorul ajunge la temperatura optima de functionare (90-100 grade) se va comporta ca un ulei SAE 40.

 

Asta nu inseamna ca e mai fluid la rece, ci ca un ulei single-grade SAE 40 ar fi bocna la 0 grade in timp ce asta chiar curge un pic.

 

Cum sa spui ca e mai fluid la rece? :) Tu n-ai masurat nivelul uleiului iarna la 0 grade sa vezi cum sta uleiul pe joja? Si apoi la temperaturi mai mari?

Link to comment
Share on other sites

Ce substanta de pe planeta asta ai pomenit tu sa fie mai fluid la rece decat la cald? :twoup:

 

Ce e in fata W-ului nu e echivalent cu ce e dupa el. Cred ca nici 0W40 nu are aceeasi vascozitate la temperaturi... Uleiurile multigrad sunt testate la 100 grade C pentru a masura vascozitatea la temperaturile la care opereaza motorul in conditii normale si la o temperatura mai mica (cred ca 0 grade, dar nu sunt sigur) pentru a masura vascozitatea in conditii de iarna.

Eh, acel numar de dinainte de W nu reprezinta un coeficient de vascozitate, ci iti spune pur si simplu ca la temperaturi reduse, uleiul multigrad 10W40 se comporta ca un ulei de grad 10 (SAE 10), iar cand motorul ajunge la temperatura optima de functionare (90-100 grade) se va comporta ca un ulei SAE 40.

 

Asta nu inseamna ca e mai fluid la rece, ci ca un ulei single-grade SAE 40 ar fi bocna la 0 grade in timp ce asta chiar curge un pic.

 

Cum sa spui ca e mai fluid la rece? :) Tu n-ai masurat nivelul uleiului iarna la 0 grade sa vezi cum sta uleiul pe joja? Si apoi la temperaturi mai mari?

Râzi degeaba şi-ţi voi demonstra.

 

Ştii ce ĂŽnseamnă polimerii?

 

Ştii că există ĂŽn ulei tocmai ca să prevină creşterea prea mare a vâscozităţii la rece?

 

Eu n-am zis că uleiul ar fi mai fluid la rece ĂŽn comparaţie cu fluiditatea sa la cald, ideea e alta, mă rog, am scris puţin şi am lăsat loc de interpretări.

 

Ideea este ca uleiul, deşi este un lichid, iar ĂŽn mod normal lichidurile devin mai vâscoase la rece şi mai fluide la cald, să fie destul de fluid la rece, la pornire, ĂŽnsă să fie şi destul de vâscos la cald.

Ănsă chiar dacă există această regulă a lichidelor, uleiul auto nu e chiar ca uleiul de gătit. :)

 

Discuţia a pornit de la pornirea la rece.

Este evident că la pornire, mare parte din ulei este ĂŽn baie, d-aia se verifică nivelul uleiului după ce motorul a mers puţin, nu-l verifici la rece dacă vrei să aflii nivelul corect.

 

Revenind la vâscozitate şi polimeri:

Viscosity modifiers are designed to reduce a lubricant’s change in viscosity when subjected to changes in temperature. As it is one of the key ingredients in an engine oil, viscosity modifier selection is an important consideration in formulating quality engine lubricants.

 

Deci ideea nu este că uleiul este mai fluid la rece faţă de vâscozitatea sa la cald, asta n-ar fi posibil, ĂŽnsă este fluid la rece tocmai ca să circule rapid prin motor la pornirea la rece şi astfel motorul să fie protejat mai bine.

D-aia conţine uleiul polimeri, tocmai ca să nu devină marmeladă la temperaturi scăzute şi astfel motorul să fie afectat.

 

Asta au vrut să obţină producătorii de uleiuri auto, şi anume uleiuri care să fie folosite atât la rece cât şi la cald, să fie destul de fluide la rece şi suficient de vâscoase la cald.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Râzi degeaba ºi-Þi voi demonstra.

 

ÂŞtii ce ĂŽnseamnĂŁ polimerii?

 

ªtii cã existã În ulei tocmai ca sã previnã creºterea prea mare a vâscozitãÞii la rece?

 

Eu n-am zis cĂŁ uleiul ar fi mai fluid la rece ĂŽn comparaĂžie cu fluiditatea sa la cald, ideea e alta, mĂŁ rog, am scris puĂžin Âşi am lĂŁsat loc de interpretĂŁri.

 

Ideea este ca uleiul, deºi este un lichid, iar În mod normal lichidurile devin mai vâscoase la rece ºi mai fluide la cald, sã fie destul de fluid la rece, la pornire, Însã sã fie ºi destul de vâscos la cald.

Însã chiar dacã existã aceastã regulã a lichidelor, uleiul auto nu e chiar ca uleiul de gãtit. :twoup:

 

DiscuĂžia a pornit de la pornirea la rece.

Este evident cĂŁ la pornire, mare parte din ulei este ĂŽn baie, d-aia se verificĂŁ nivelul uleiului dupĂŁ ce motorul a mers puĂžin, nu-l verifici la rece dacĂŁ vrei sĂŁ aflii nivelul corect.

 

Revenind la vâscozitate ºi polimeri:

Viscosity modifiers are designed to reduce a lubricant’s change in viscosity when subjected to changes in temperature. As it is one of the key ingredients in an engine oil, viscosity modifier selection is an important consideration in formulating quality engine lubricants.

 

Deci ideea nu este cã uleiul este mai fluid la rece faÞã de vâscozitatea sa la cald, asta n-ar fi posibil, Însã este fluid la rece tocmai ca sã circule rapid prin motor la pornirea la rece ºi astfel motorul sã fie protejat mai bine.

D-aia conĂžine uleiul polimeri, tocmai ca sĂŁ nu devinĂŁ marmeladĂŁ la temperaturi scĂŁzute Âşi astfel motorul sĂŁ fie afectat.

 

Asta au vrut sã obÞinã producãtorii de uleiuri auto, ºi anume uleiuri care sã fie folosite atât la rece cât ºi la cald, sã fie destul de fluide la rece ºi suficient de vâscoase la cald.

Lichidurule, daca nu stii sa te exprimi nu e vina mea. Ai scos o perla, acuma accepta ca ai zis gresit (cum ziceai ca esti capabil sa faci). Tot ce ai zis tu in postul asta (de vreo 4 ori in 3 feluri, desi sunt chestii cunoscute si puteau fi enuntate in maxim 2 fraze) e pe langa subiect si n-a contestat nimeni asta.

 

Eu n-am zis cĂŁ uleiul ar fi mai fluid la rece ĂŽn comparaĂžie cu fluiditatea sa la cald

Ba EXACT asta ai zis!

 

Cu cât uleiul este mai rece, cu atât este mai fluid.

 

 

Apropo, nivelul la ulei se verifica la rece, tocmai ca tot uleiul sa fie adunat in baie si sa poti masura corect. Nu-l masori dupa ce ai mers cu masina si uleiul e imprastiat in tot motorul ca o sa zici ca ai prea putin.

Link to comment
Share on other sites

Ce filistin si TAU asta :twoup:

 

Apropo, nivelul la ulei se verifica la rece, tocmai ca tot uleiul sa fie adunat in baie si sa poti masura corect. Nu-l masori dupa ce ai mers cu masina si uleiul e imprastiat in tot motorul ca o sa zici ca ai prea putin.

 

Mai documenteza-te, uleiul se verifica asa cum am spus eu.

Link to comment
Share on other sites

Nu era o jignire, doar eram subtil.

Se pare ca ai o memorie foarte scurta.

Cand ma sunai sa ma intrebi de ce oare nu porneste o masina de la tine din garaj pentru ca ii scosesei toate sigurantele cu motorul pornit sau atunci cand te-ai jucat cu testerul si i-ai blocat imobilizatorul nu mai eram papagal, insa acum arunci cu vorbe si te bagi in discutii care nu te privesc si care te si depasesc.

 

Lichidurule, daca nu stii sa te exprimi nu e vina mea. Ai scos o perla, acuma accepta ca ai zis gresit (cum ziceai ca esti capabil sa faci). Tot ce ai zis tu in postul asta (de vreo 4 ori in 3 feluri, desi sunt chestii cunoscute si puteau fi enuntate in maxim 2 fraze) e pe langa subiect si n-a contestat nimeni asta.

In general ma pot exprima foarte bine, eram obosit si n-am dat suficienta atentie. Mi-am recunoscut greseala, insa n-am zis perle, doar m-am exprimat insuficient de explicit.

Pai de unde sa contesti daca tu nu cunosti ce sunt aia polimeri, dupa tine un lichid oarecare si uleiul de motor sunt cam tot aia.

Ba EXACT asta ai zis!

Asa se putea interpreta, insa nu asta am vrut sa zic.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Bai, ati trecut pe topic-ul asta ? Nici in ajun de Craciun nu va puteti abtine de la tachinari ?

 

Nu vad de ce m-as comporta altfel decat de obicei de sarbatori. :twoup:

 

Faza aia cu "sa fim mai buni de sarbatori" mi se pare o tampenie.

 

Eu incerc sa ma port corect intotdeauna, nu doar de sarbatori.

 

Sarbatori fericite!

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Faza aia cu "sa fim mai buni de sarbatori" mi se pare o tampenie.

 

Nu suport nici eu faza asta cu "sa fim mai buni de Craciun" !

Adica, esti un bulangiu 364 de zile dar daca "esti mai bun" de Craciun, gata, esti iertat, ti-ai spalat pacatele ! :twoup:

Link to comment
Share on other sites

eu nu sufar ca ma suna toate rudele cu care nu vb tot anul ca nu ne suferim si acum Hai la multi ani , bla bla sa facem pace 1 zi doua :twoup: evident de la 1 nu ne suferim pana la paste , apoi iar pana la next Xmas . ... Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.