Jump to content

E36 318is 94 - jigler infundat ?


Recommended Posts

Nu sunt prost de tot, stiu ca nu exista asa ceva, adica jigler, la masina asta. Totusi, are un comportament foarte asemanator. Astfel : porneste bine, merge o perioada iar apoi "da in nas", nu se mai accelereaza iar turatia scade pe la 3-400rpm. Daca ii dau mai multe "sprit-uri" eventual se va acelera dar daca nu tin turatia peste 3500rpm nu pot pleca de pe loc. Dupa ce ma chinuie cateva minute isi revine brusc si merge bine, ciclul se repeta la intervale total neregulate si in conditii absolut diverse.

Cam de un an, cand o pornesc la rece nu mentine o turatie constanta mai mult de 5-6 secunde, initial sta la 1000rpm dupa care cade spre 2-300rpm dar isi revine, ciclul se repeta si aici pana se incalzeste putin. Am ineles ca aici ar fii problema cu valva de control a relanti-ului, dar, fiind foate scumpa, m-am obisnuit sa plec imediat ce pornesc motorul.

Am pus-o pe teste si da eroare la : sonda lambda, senzor de detonatie nr2, canistra de carbon. Primele doua erori le am de foarte mult timp, deci cred ca nu au nimic de aface cu noua problema prezentata.

Am schimbat debitmetrul si senzorul de pozitie a acceleratiei fara rezultat.

Am fost la doi mecanici dar nu au nici macar o idee despre ce ar putea face. VA ROG dati-mi niste idei sa ma ocup singur de ea, decat sa experimenteze un mecanic pe banii mei mai bine incerc eu. Sau daca stiti un mecanic adevarat de BMW si care sa nu-ti ia pielea ( ca e doar un amarat de e36 NU un X6) in Brasov va rog spuneti.

Merci mult!

Edited by bv99
Link to comment
Share on other sites

Am pus-o pe teste si da eroare la : sonda lambda, senzor de detonatie nr2, canistra de carbon. Primele doua erori le am de foarte mult timp, deci cred ca nu au nimic de aface cu noua problema prezentata.

 

 

Verifica toate furtunele de pe la admisie.

Schimba sonda lambda (cu una noua). Senzorii de detonatie nu prea se strica. Valva de la canistra de carbon se strica dar mai rar, ca sa testezi poti sa astupi temporar furtunul care merge de la ea inspre galeria de admisie si sa vezi daca mai face. Erorile trebuiesc sterse si vazut apoi care mai apar.

Link to comment
Share on other sites

Diagnoza mi-a spus doar ce am zis inainte, e vreo posbilitate de a face diagnoza la masina asta pe ficare modul in parte ? eu stiu ca are ODB I.

Pompa de benzina nu cred ca are probleme deoarece daca merg cu masina in accelerare constata, semnificand consum din ce in ce mai mare de benzina, nu da probleme, deasemenea daca merg in forja nu imi face probleme.

Am testat azi 20km de drum in care nu am scazut turatia sub 4500rpm si a mers excelent, in schimb dupa 10 minute de oras a incept sa faca iar figura.

Link to comment
Share on other sites

ti-a luat enorm pana ti-a facut-o....

Am avut fix aceeasi problema ca tine. 1000 ture si 200-300 si mers cu masina doar la 3500 sau mai sus.

Am incercat cu senzorul de acceleratie si nu a fost ala. La mine a fost cum a zis si cineva mai sus furtunele de la galeria de admisie. Nu apar pe tester si trebuie sa demontezi galeria de admisie ca sa vezi ca sunt sparte/taiate. E masina veche si e normal.Furtunele imbatranesc,se fisureaza.

Eu zic sa verifici aia

Link to comment
Share on other sites

incepe cu variantele mai ieftine prima data: furtunele de la admisie, schimba bujiile (neaparat - simptome grave de la ele, crede-ma), de la pompa de benzina nu este sigur. Schimba neaparat sonda lambda, de la ea ai relantiul care ''cade'' (sau deconecteaz-o, merge perfect si fara ea, ECU ii da valori standard). Ca o alta chestie, spune-mi mie la ce te referi tu prin canistra de carbon ?
Link to comment
Share on other sites

Bujiile par bune, sunt Beru cu doi electrozi, au cam 6000km. Furtunele le-am verificat pe toate, sunt in stare chiar buna. Canistra de carbon am inteles ca este componenta care retine vaporii de benzina si prin ea se face o recirculare a acestora spre motor, mai multe nu stiu despre ea dar sper ca s-a inteles.

Am mai avut o situatie asemanatoare la un ford, dar asta mergea mereu prost la turatii mici si tragea doar la peste 3000rpm, in cazul acela a fost de vina bobina de inductie. Comportamentul BMW-ului din ce mi-au spus mecanici cam exclude un defect de bobina. Indiferent daca masina este incalzita sau nu senzatia de innecare poate sa apara sau nu.

Legat de titulu, scuze, l-am trecut asa tocmai pentru a trezii interesul celor care se pricep la masina asta. Inca nu se stie care e problema asa ca mai astept de la colegii de forum ceva idei. Merci.

Edited by bv99
Link to comment
Share on other sites

daca ai dubii despre canistra de carbon (stiu la ce piesa te referi si cum functioneaza), si crezi ca ar putea trage aer fals pe traseul ei, scoate-i furtunul care duce vapori in admisie, astupa-l temporar la ambele capete, da o tura cu masina si vezi cum se comporta.

daca ai drum prin bucuresti, sau esti din bucuresti poti sa treci prin drumul taberei sa ne uitam la ea.

Edited by cobrelu
Link to comment
Share on other sites

Verificat "canistra", masina se comporta la fel, cand merge bine cand prost. Pentru prima oara am auzit o detonatie in esapament dupa un episod de functionare defectuoasa. Ma gandesc ca totusi poate sa fie o problema la aprindere daca benzina ajunge in tobe, teoretic daca se detecteaza ceva probleme injectoarele nu mai dau benzina ... Mai bine nu ma mai gandesc, oricum nu ma prea pricep, ce altceva sa mai verific ?
Link to comment
Share on other sites

Daca motorul trage corect cu acceleratia la podea, (WOT) e 100% sonda lambda. De acolo e si relantiul aiurea si comportamentul pe care l-ai descris. Putini stiu ca viata medie a unei sonde Lambda este de cca. 160 000km, prin urmare e un consumabil. Pun pariu ca masina ta are mai multi km

Spor!

Link to comment
Share on other sites

Am fost la mecanic si mi-a spus ca e posibil sa fie o problema la injectoare. Mi-a recomandat un adeziv de curatare puternic si un drum ceva mai lung. Am facut astea si dupa 80 de km masina a inceput sa mearga si mai rau, episoadele de mers normal nu mai existau. Am ajuns acasa si am dat cu un sprei de curatare pe un senzor de pozitie care citeste ceva pe o coroana dintata. Apoi am mers cam 20 de km si masina a mers excelent, dupa a inceput sa mearga prost iar. Am repetat curatarea si din nou merge bine dar inca nu am facut 20 de km cu ea. Posibil curatarea sa fie o coincidenta cu faptul ca am oprit masina.

Sonda lambda am schimbat-o cu una de pe alta masina fara erori, acelasi comportament.

Link to comment
Share on other sites

simptomele care le-ai prezentat tu le-am avut si eu pe is, relanti instabil uneori, dadea in nas si cadeau turatiile pana pe la 3-400 ture, le ridica socul automat apoi cadeau iar, nu raspundea la pedala de acceleratie decat dupa cateva apasari ale pedalei de acceleratie.

singura diferenta intre situatia ta si a mea e ca la tine simptomele apar neregulat, la mine problema era doar cand era umezeala!!!

la mine a fost sonda ... eu am luat sonda noua, special pentru masina asta, bosch, nu sonda universala.

Edited by Ovidiu Augustin
Link to comment
Share on other sites

simptomele care le-ai prezentat tu le-am avut si eu pe is, relanti instabil uneori, dadea in nas si cadeau turatiile pana pe la 3-400 ture, le ridica socul automat apoi cadeau iar, nu raspundea la pedala de acceleratie decat dupa cateva apasari ale pedalei de acceleratie.

singura diferenta intre situatia ta si a mea e ca la tine simptomele apar neregulat, la mine problema era doar cand era umezeala!!!

la mine a fost sonda ... eu am luat sonda noua, special pentru masina asta, bosch, nu sonda universala.

 

Intre timp am mai circulat cu masina asa cum e. Sa stii ca intradevar in conditii de ninsoare sau fleasca face mult mai urat decat in conditii de vreme uscata. Indiferent de vreme daca o opresc si ii dau cu spray de curatare pe senzorul de pozitie din fata motorului incepe sa mearga mai bine o perioada.

O sa ii iau sonda cand dau de bani, am vazut ca e cam 650-700ron pe bosch, 450-500 alte marci si incepand de la 250 una universala. Care sa o iau ? una universala mi-as lua mai repede dar nu stiu daca e buna de ceva.

Edited by bv99
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

O sonda lambda Bosch nu e 650-700 RON...e 400 si ceva.

 

0258005324 sonda lambda; lungime totala [mm]:570; numar fire pe cablu:4; pâna în an fabricatie:1996.12; sistem de esapament:inainte de catalizator; sonda lambda:sonda reglaj BOSCH 434 RON

 

0258986503 sonda lambda universala; pâna în an fabricatie:1996.12; sistem de esapament:inainte de catalizator; sonda lambda:sonda reglaj BOSCH 327 RON

 

Intreaba la Grozadan, aici pe forum.

Cat despre ralanti scuturat, idem si la mine, motor M44.:frantics:

Edited by Cristi B.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.