Jump to content

Probleme Pompa Motorina sau Releu Pompa?


Recommended Posts

Salut, pentru cei care au ‘’probleme’’ cu pompa de motorina din rezervor: am un E46 320 d 2002 , de ceva vreme la temperaturi sub 5-6 grade celsius , nu mai pornea pompa de motorina ,nu se mai auzea zumzetul specific in timp ce se incalzesc bujiile. Bateria noua 100 Amp, totul merge ceas, in afara de pompa, care pornea cand avea ea chef.

Mecanicii de la 3 serviceuri mi-au recomandat sa schimb imediat pompa, dar am zis totusi sa verific mai intai releul ce comanda si pompa de motorina din rezervor. Mi-au ras in nas , dom’le ,noi avem experienta de 20 de ani , niciodata nu am intalnit problema la releu, ci la pompa.

 

Totusi, nu m-am grabit sa arunc 6-7 milioane pe pompa inainte sa verific releul(apropo, nu a dorit nici unul sa demonteze torpedoul complet ca sa ajunga la releele din spatele sigurantelor, doar pentru verificare…iar la tester problema releului nu aparea, cel putin asa ziceau ei.

 

Am scos bancheta din spate, am desfacut capacul metalic (4 suruburi) de deasupra pompei de motorina, am scos mufa si cu un simplu voltmetru am verificat daca am tensiune (pe cele 2 fire groase)cand pun contactul. Zero volti.

 

Am desfacut torpedoul complet(altfel nu se poate ajunge la relee) si in sfarsit le-am vazut aliniate, 3 relee verzui deschis, 2 in stanga si unul in extrema dreapta. Releele sunt marca TYCO V23134-K59-X312 6136-8373700

 

Dupa ce am schimbat intre ele cele 2 relee(sunt identice)din stanga, tensiunea la mufa de intrare in pompa arata 12v, si bineinteles ca a pornit la sfert motorul, si de atunci nu mai sunt probleme. Deci un nenorocit de releu te poate face sa scoti din buzunar 7-8 milioane(inclusiv manopera) aruncand banii inutil pe pompa de motorina.

 

De curiozitate, am desfacut releul’’defect’’ sa vad ce tuse convulsiva are: contactul mobil era negru ,depuneri pe cele 2 capete care inchid circuitul(dupa 8 ani de clickuri…) le-am demontat cu atentie, le-am curatat cu smirghel fin, si releul functioneaza foarte bine acum.

 

Totusi,nu se merita ‘’resapat’’avand in vedere ca un releu este 4-5 euro daca il comanzi de afara(+transport) ,dar la magazin in ro sare de 100-120 lei bucata. Oricum e mai ieftin decit ce vroiau cei de la service sa schimbe…pompa de motorina nu se strica chiar asa usor.

Verificati acest releu si tensiunea de la pompa de motorina intotdeauna inainte de a schimba pompa, ca sa stiti pe ce aruncati banii.

 

Imagine releu:

http://www.tpetrov.com/ImagesTE/JPG/RELSCB1.jpg

 

Releu de vanzare pe net

 

!

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 7 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.