Jump to content

Modificare legislativa?


Romulus

Recommended Posts

Tocmai de aceea am si spus ca amenzile sunt prea mici la noi.

Poate totusi acei 100ron i-ar fi facut pe unii sa respecte regulile; odata cu legea asta, fiecare dintre noi va avea dreptul sa incalce 1 data legea. Facand un mic calcul, la cate masini circula pe strazi ... ar fi cam multe incalcari ale regulamentului, mai ales in conditiile in care politia oricum abia daca taxa 1% din cazuri.

 

...astept cu interes sa ne dea si un "Get out of jail free pass" :laugh:

Edited by EQUANT
Link to comment
Share on other sites

Tocmai că amenzile sunt prea mari în comparaţie cu nivelul de trai din România.

 

Legea oricum este încălcată de n ori, lasă aceste calcule sterile şi fără aplicabilitate reală.

 

@Ciupanezu - ce nu intelegi este ca legea se va aplica indiferent de masina pe care o conduci. Asta inseamna ca BMW, Dacia si Ferrari la un loc vor fi tentati sa incalce reuglile de circulatie. Si da, consider ca e o mare diferenta sa mergi cu 70 - 80 intr-o zona cu restrictie 50, vezi Bucuresti. Ideea este ca limita aia este pusa acolo cu un motiv; daca ar fi drum bun, vizibilitate buna si fara alte pericole cu siguranta si limita ar fi mai sus (vezi si drumuri urbane, gen Kisseleff, unde limita este 60 - dar presupun ca este inca prea mica, nu?)

 

Înţeleg foarte bine legea, tu nu înţelegi, asta e problema, tu nu înţelegi ideea.

Eu ţi-am dat acel exemplu ca să vezi că distanţa de frânare depinde de maşină.

Cu alte cuvinte, dacă eu cu un E39 535i circul cu 70 km/h în oraş, datorită faptului că maşina mea frânează mult mai bine decât un Logan, nu sunt mai periculos decât un Logan care circulă cu 50 km/h.

Aproape tot Bucureştiul are limită de 50 km/h desi în multe locuri poţi merge mult mai tare fără probleme.

 

Iar tu faci o greşeală pe care ai preluat-o de la TV. Ai impresia că doar viteza contează.

E foarte greşit. Unul care circulă cu 50 km/h dar nu este atent, se gândeşte la cine ştie ce tâmpenii, stă să schimbe postul radio sau caută un cd, poate se uită şi după vreuna pe marginea drumului în loc să ţină ochii la drum este mult mai periculos decât unul care merge cu 70-80 km/h, dar atent şi responsabil.

 

În nici un caz. Scopul principal al acestor amenzi nu este simţul civic sau binele societăţii ci strângerea de bani la buget.

Normal că unul care circulă cu peste 100 km/h în oraş poate, şi în cele mai multe cazuri, este un pericol pentru el şi pentru ceilalţi, însă cu 70 circulă oricine, inclusiv tu, aşa că să lăsăm ipocrizia.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Tocmai cã amenzile sunt prea mari În comparaÞie cu nivelul de trai din România.

 

Legea oricum este ĂŽncĂŁlcatĂŁ de n ori, lasĂŁ aceste calcule sterile Âşi fĂŁrĂŁ aplicabilitate realĂŁ.

 

 

 

ĂnĂželeg foarte bine legea, tu nu ĂŽnĂželegi, asta e problema, tu nu ĂŽnĂželegi ideea.

Eu Þi-am dat acel exemplu ca sã vezi cã distanÞa de frânare depinde de maºinã.

Cu alte cuvinte, dacã eu cu un E39 535i circul cu 70 km/h În oraº, datoritã faptului cã maºina mea frâneazã mult mai bine decât un Logan, nu sunt mai periculos decât un Logan care circulã cu 50 km/h.

Aproape tot BucureÂştiul are limitĂŁ de 50 km/h desi ĂŽn multe locuri poĂži merge mult mai tare fĂŁrĂŁ probleme.

 

Iar tu faci o greÂşealĂŁ pe care ai preluat-o de la TV. Ai impresia cĂŁ doar viteza conteazĂŁ.

E foarte greºit. Unul care circulã cu 50 km/h dar nu este atent, se gândeºte la cine ºtie ce tâmpenii, stã sã schimbe postul radio sau cautã un cd, poate se uitã ºi dupã vreuna pe marginea drumului În loc sã Þinã ochii la drum este mult mai periculos decât unul care merge cu 70-80 km/h, dar atent ºi responsabil.

Ăn nici un caz. Scopul principal al acestor amenzi nu este simĂžul civic sau binele societĂŁĂžii ci strângerea de bani la buget.

Normal cĂŁ unul care circulĂŁ cu peste 100 km/h ĂŽn oraÂş poate, Âşi ĂŽn cele mai multe cazuri, este un pericol pentru el Âşi pentru ceilalĂži, ĂŽnsĂŁ cu 70 circulĂŁ oricine, inclusiv tu, aÂşa cĂŁ sĂŁ lĂŁsĂŁm ipocrizia.

 

+1.

Sunt multe zone (bvd) in Bucuresti unde chiar nu esti pericol public daca circuli cu 70-80 km/h. Exemplu cu care sunt eu familiar, bvd Iuliu Maniu, unde seara cand eliber si ai si bafta de semafoare verzi , care i panica daca mergi cu 70?! Doar de frica ca te bate dumnezeu ca ai incalcat legea? Daca te ia radaru, asta e, platesti...desi nu mi se pare normal, cat timp ai mers cu 70 in conditii de trafic lejer, nu faci slalom printre masini. La 100km/h da, atunci mi se pare periculos. Asa si la 50/h poate sa treaca alt prost pe rosu si sa intre in tine, la fel poate si un ametit sa traverseze pe rosu, depinde si de cat casti ochii pe traseu, nu conduci cu mintea la ce i-ai facut uneia aseara :laugh: Pe alte sectoare de drum, ex: Str. Uverturii (de la Lujerului inspre Apusului), acolo merg cu 30, desi limita e 50 parca...dar sunt treceri de pieteoni din 100 in 100m.Pe Calea Crangasi (pe care merg zilnic la munca) m-a oprit nenea politistul anul trecut, c-a m-a luat radaru ptr viteza?!!! Cand l-am intreabat cat am avut, mi-a raspuns ca 65 (s-a auzit si din statie de la radar).M-am uitat crucis la el :hyper: si ce mi-a zis? Nu mi-a reprosat ca am incalcat legea, dar tre' sa-si faca si ei baremul!!! Deci despre ce vorbim aici? Zicea cineva ca ar trebui marite amenzile, gen 100 euroi. La un salariu mediu de cat avem noi, apx 350e?!!! Cred ca glumea...

Legat de subiectul topicului, vorbitul la telefon (fara HF sau bluetoth), si nesemnalizarea schimbarii directiei, NU, nu sunt de acord sa fie pedepsite doar cu avertisment (nu ca i-ar sanctiona politia la sange cum ar trebui acum, daramite dupa proiectul asta).

Link to comment
Share on other sites

@Ciupanezu :hyper:

Sincer, nu inteleg ce nu intelegi! DA, am recunoscut ca si eu circul cu 70km/h in oras uneori, si DA, sunt de acord sa fiu amendat daca ma ia radarul, NU sa fiu iertat.

 

Realizezi, sper, ca toate aceste caracteristici ale tale - masina buna, sofer atent vs. sofer care schimba postul la radio etc. nu pot fi luate in calcul la alcatuirea unei legi. Probabil ca daca vine unul cu un Bugatti Veyron ar putea sa circule si cu 200 pe Magheru, in conceptia ta ar trebui iertat, ca are masina buna, era drum bun si era si atent. Epic :)

 

Sau tu vrei ca organul, dupa ce te prinde pe radar, sa vina la tine si sa zica - da domnu`, dvs. circulati cu 70 la ora, dar vad ca aveti 535i, frane bune domne`, hai ca se accepta. Ati avut noroc, daca erati cu Loganu vi-o furati sigur :hyper:

 

Nu conteaza doar viteza, insa are un rol crucial. Mai exista si timpul de reactie, de inaintea franarii, iar daca circuli cu 70 la ora vei parcurge o distanta mai mare pana sa incepi sa franezi decat daca ai fi mers cu 50. Si asta nu mai depinde de masina. Si sa nu-mi spui acum ca tu esti mereu cu ochii-n 4 la drum si nu mai tragi cu ochiul la o gagica de pe strada.

 

In fine. Discutia asta oricum nu are nicio finalitate, asa ca nu voi mai continua s-o alimentez. Sper sa elimine domnii complet notiunea de amenda, macar sa stim o treaba :drinks:

Edited by EQUANT
Link to comment
Share on other sites

eu nu ma iau pe aici sa ma contrazic cu nimeni, insa daca parerea generala e ca aceste modificari sunt benefice,sa fie legea si mai permisiva,si mai indreptata catre cei care o incalca mai mereu,e ok..aveti dreptate...NU traim intr-o tara CIVILIZATA! Daca eram in alta tara,in care lumea chiar tine cont si de lege, cum ar fi Germania,ultima tara in care am fost, si daca am mers X km cu viteza legala,30 sau 40 km/h si aveam in spate un motociclist,pai a stat frate cu aceeasi viteza legala dupa mine,la noi erai depasit si prin stanga si prin dreapta,si pe o roata...
Link to comment
Share on other sites

eu nu ma iau pe aici sa ma contrazic cu nimeni, insa daca parerea generala e ca aceste modificari sunt benefice,sa fie legea si mai permisiva,si mai indreptata catre cei care o incalca mai mereu,e ok..aveti dreptate...NU traim intr-o tara CIVILIZATA! Daca eram in alta tara,in care lumea chiar tine cont si de lege, cum ar fi Germania,ultima tara in care am fost, si daca am mers X km cu viteza legala,30 sau 40 km/h si aveam in spate un motociclist,pai a stat frate cu aceeasi viteza legala dupa mine,la noi erai depasit si prin stanga si prin dreapta,si pe o roata...

 

ce sa i faci,bre,avem sange fierbinte...asa se intampla si in italia,spania sau brazilia...chestie de temperament :hyper:

Link to comment
Share on other sites

@Ciupanezu :hyper:

Sincer, nu inteleg ce nu intelegi! DA, am recunoscut ca si eu circul cu 70km/h in oras uneori, si DA, sunt de acord sa fiu amendat daca ma ia radarul, NU sa fiu iertat.

 

Realizezi, sper, ca toate aceste caracteristici ale tale - masina buna, sofer atent vs. sofer care schimba postul la radio etc. nu pot fi luate in calcul la alcatuirea unei legi. Probabil ca daca vine unul cu un Bugatti Veyron ar putea sa circule si cu 200 pe Magheru, in conceptia ta ar trebui iertat, ca are masina buna, era drum bun si era si atent. Epic :)

 

Sau tu vrei ca organul, dupa ce te prinde pe radar, sa vina la tine si sa zica - da domnu`, dvs. circulati cu 70 la ora, dar vad ca aveti 535i, frane bune domne`, hai ca se accepta. Ati avut noroc, daca erati cu Loganu vi-o furati sigur :hyper:

 

Nu conteaza doar viteza, insa are un rol crucial. Mai exista si timpul de reactie, de inaintea franarii, iar daca circuli cu 70 la ora vei parcurge o distanta mai mare pana sa incepi sa franezi decat daca ai fi mers cu 50. Si asta nu mai depinde de masina. Si sa nu-mi spui acum ca tu esti mereu cu ochii-n 4 la drum si nu mai tragi cu ochiul la o gagica de pe strada.

 

In fine. Discutia asta oricum nu are nicio finalitate, asa ca nu voi mai continua s-o alimentez. Sper sa elimine domnii complet notiunea de amenda, macar sa stim o treaba :drinks:

 

Pãi dacã ºi tu faci acest lucru, de ce mai vorbeºti Împotriva acestei acÞiuni, de ce consideri cã este cât se poate de normal sã iei amendã pentru asta când sunt foarte multe situaÞii În care poÞi circula cu viteza respectivã fãrã riscuri mari, fãrã sã constitui pericol social.

 

Nu pot fi luate ĂŽn calcul, ĂŽnsĂŁ tocmai din acest motiv limita poate fi ridicatĂŁ puĂžin.

Iar ai dat ca exemplu o extremĂŁ fĂŁrĂŁ legĂŁturĂŁ ĂŽn discuĂžie.

 

Ăn nici un caz nu mi se pare normal sĂŁ iau amendĂŁ pentru 70 km/h doar pentru cĂŁ jegosul respectiv stĂŁ cu radarul pe un drum drept, bun, cu vizibilitate, Âşi aÂşteaptĂŁ fraieri pe care sĂŁ-i ardĂŁ.

DacĂŁ e vorba de binele comun, sĂŁ stea cu radarul ĂŽnainte de o curbĂŁ periculoasĂŁ unde au mai fost accidente grave, ĂŽn locuri care prezintĂŁ cu adevĂŁrat risc ridicat de accident.

Legile trebuie sĂŁ fie ĂŽn folosul cetĂŁĂženilor civilizaĂži, nu ĂŽmpotriva lor.

 

D-aia Ăži-am Âşi zis cĂŁ nu ĂŽnĂželegi, eu n-am vorbit despre maÂşina diferitĂŁ din punct de vedere legal ci strict din punct de vedere tehnic Âşi al siguranĂžei ĂŽn plan practic.

 

Nu. Eu când conduc sunt atent doar la drum, iau condusul foarte În serios.

Link to comment
Share on other sites

Traiam cu impresia ca s-a stabilit in alte topicuri ca cel mai sigur mod de a responsabiliza marea majoritate a romanilor, este aplicarea de sanctiuni, de preferat drastice, dat fiind ca la noi nu exista bun simt, spirit civic, respect samd...

 

Poate ca totusi exista o parte buna daca trece si de deputati. Nu o sa mai mearga tare doar aia care isi permit sau care sunt smecheri, ci o sa poata sa mearga toata lumea, ceea ce o sa faca mai provocator/dificil "crosetat"ul prin trafic :)

Edited by idx
Link to comment
Share on other sites

esti intr-o depasire, cu max 20 km/h peste limita legala, iar blonda din jeepul depasit face stanga fara semnalizare si vorbnd la telefon, sa vedeti atunci cum curge cu avertismente :laugh:

 

:girlhaha: :girlhaha: :roadrage: :LMAO: :LMAO: pai si cu ce ai gresit tu care depasesti? e vina ta ca aia e "blonda"? asta se poate intampla si in limita legala de viteza.

Link to comment
Share on other sites

Sunt de acord cu aceste modificari, mai putin cea de vorbit la telefon, cea cu documentele si cea cu semnalizarea. Sa detaliez acum:

 

I. Viteza

 

1) Sper ca sunteti constienti ca statul nu a dispus sa se puna radare si sa se dea amenzi pentru depasirea vitezei legale pentru ca tine la bunastarea si siguranta noastra. Daca vroiau asta investeau banii de pe radare si logane de 80k euro in infrastructura. Un semn care anunta o zona deosebit de periculoasa poate salva vieti. Un politist care sta in boscheti la panda nu. Exemplu:

 

http://www.youtube.com/watch?v=TOhd-6MG4m8

 

 

 

Si au mai fost cazuri din astea (unu' intr-o Dacie papuc, parca si unul cu o duba). Radarele NU sunt pentru siguranta noastra, ci pentru a colecta bani la buget.

 

2) Limitele de viteza actuale sunt aceleasi ca acum 40-50 ani cand masinile aveau frane pe tambur. Distanta de franare aproape ca s-a injumatatit, dar e periculos sa mergem acum cu 80 Km/h si eram in siguranta in Dacia 1100 la 60 Km/h atunci. Da, traficul e mai intens acum, dar se ia in considerare tot worst case scenario, adica atunci cand iti intra cineva brusc in fata si trebuie sa franezi de urgenta. Cu masinile moderne care franeaza de la 100 Km/h in 40 metri sau mai putin zic ca suntem mai in siguranta decat cu alea care se duceau sanie pana le oprea forta frecarii cu aerul.

 

3) NU conteaza viteza. Viteza n-a ucis pe nimeni. Neadaptarea vitezei la conditiile de drum omoara oameni. Daca mergi cu 120 pe o straduta in oras esti pericol public. Daca mergi cu 30 Km/h pe autostrada, iar esti pericol public. Sunt zone in acelasi oras unde poti merge linistit cu 70-80 Km/h pe bulevard sau zone unde la mai mult de 30-40 Km/h n-ai timp sa reactionezi daca iti sare cineva dintre masini pe o straduta cu o banda si masini parcate pe ambele parti.

 

Nu viteza conteaza, ci adaptarea vitezei la conditiile de drum. Mie mi s-ar parea normal sa fiu amendat daca depasesc viteza legala si fac accident, nu doar ca depasesc viteza legala. E ca si cum ai baga la puscarie un om care merge cu un cutit/bata in mana pe strada fiindca exista riscul sa raneasca pe cineva, desi nu a ranit efectiv pe nimeni. Vedeti filmul "Minority Report" daca nu intelegeti ce vreau sa spun.

 

4) Mult mai multe accidente au loc, in oras cel putin, la viteze mici decat la viteze mari.

 

5) Eu cel putin ma simt mai in siguranta mergand cu 70-80, adica putin mai repede decat ceilalti din trafic (desigur, daca drumul imi permite). Urasc sa merc in paralel cu cineva sau sa gasesc doi care merg in paralel in fata mea. Nu am pe unde sa evit un posibil accident, sau daca dau sa evit o groapa intru in cel de langa mine. De asemenea, cand merg cu viteze mici constant ma plictisesc si incep sa caut alte lucruri de facut, ma uit la cladiri, admir peisajele... nu mai sunt la fel de atent la drum si cu siguranta nu sunt la fel de atent ca atunci cand sunt constient ca depasesc viteza legala. Deci faza cu viteza de reactie cade deoarece sunt mult mai multi adormiti pe strazi care merg cu viteza legala sau sub, dar nu se uita unde merg decat cei care o depasesc.

 

6) Cei care se milogeau de politist sa nu le dea amenda se vor milogi acum sa nu le dea avertisment scris (pentru a-l pastra pentru atunci cand nu le va merge milogeala). Deci aspectul asta este irelevant. In schimb ii va scuti pe cei care dau de politisti care stau la panda sa-ti dea amenda pentru mers cu 62 Km/h (da, se poate... taica-miu a luat vreo 3-4 amenzi de pana in 65 Km/h in localitate).

 

 

 

 

II. Cea cu actele... oricum sunt multi care nu au actele la ei, nu au actele in ordine sau si mai rau, nu au acte deloc. Astia dadeau spaga pana acum sau plateau amenzile acelea usturatoare (700-1000 lei parca). Acum vor scapa. Se poate aplica rationamentul de mai sus ca astia oricum scapau, dar asa ii ajutam pe cei care chiar nu le au dintr-un motiv sau altul, dar nu sunt convins ca e acelasi lucru.

 

III. Nerespectarea obligatiei de a semnaliza schimbarea directiei de mers. De multe ori dau de oameni in trafic care nu semnalizeaza nimic si schimba banda sau gasesc un loc de parcare si trag o frana de trebuie sa las cauciuc pe asfalt sa nu intru in ei. Nu mi se pare normal. Ok, nu trebuie sa semnalizezi cand esti singur pe strada noaptea (eu semnalizez si atunci... mi-am format deja reflex), dar nu in trafic. Mi se pare periculos si ma tem ca va creste numarul de tamponari cauzate de aceasta abatere de la lege.

 

Eu chiar as fi introdus o noua obligativitate, sa semnalizez in mod distinct intentia de a opri masina intr-o zona unde nu sunt obligat de semnele rutiere. Adica daca opresti sa parchezi sau "s-o lasi pe avarii ca te grabesti undeva" (fenomen care trebuie corectat, evident, dar momentan face parte din realitatea traficului in Romania asa ca trebuie acceptat) sau din oricare alt motiv, sa pui avariile si nu doar semnalizare dreapta. Unii fac asta si apreciez, nu pot sa-i injur chiar daca raman blocat in spatele lor ca nu pot sa intru pe banda 2. Cat timp au semnalizat mi se pare corect.

 

IV. Centura. Discutabil. Eu o port tot timpul, insa nu pot obliga pasagerii s-o poarte (desi de obicei o pun singuri cand accelerez mai in forta :laugh: ). Le spun ca-i mai bine cu ea pusa, ca-i mai sigur, ca au sanse sa aiba un cadavru mai frumos (ca-n bancul ala), dar nu pot sa le pun eu centura cu forta. Pana la urma e si responsabilitatea mea sa nu ajung in situatia in care sa aiba nevoie de ea.

 

V. Mamaliga in geam. Corect. Daca pui semnul ala multi te vor trata mai rau, claxoane imediat cand faci cea mai mica greseala, claxoane daca nu mergi cu minim viteza legala samd. E mai mult stres pentru incepator si parerea mea e ca are sanse mai mari sa comita greseli fiind grabit/stresat de alti soferi decat daca ar fi tratat normal. Eu nu am folosit semnul ala si consider ca mi-a fost mai bine. Cand eram la scoala se gaseau tampiti sa ma claxoneze ca mergeam in zona rezidentiala cu 30 Km/h cu masina de scoala. Dupa ce mi-am luat carnetul am patit-o o data sa-mi moara motorul la plecarea in rampa de vreo 4-5 ori consecutiv. N-a zis nimeni nimic desi se facuse coada in spatele meu.

 

VI. Folosirea telefoanelor mobile. Nu sunt de acord. Actul in sine de a vorbi nu e problema. Dar daca trebuie sa tii si telefonul ala in mana iti distrage atentia enorm. Masina a fost proiectata sa fie folosita utilizand ambele maini si picioarele, nu o mana si un cot sau alte variatiuni. De fiecare data cand am incercat sa scot telefonul, fie sa vorbesc sau doar sa dau reject, mergand cu viteza redusa... gen 20-30 Km/h pe marginea drumului, imi dau seama ca se pot intampla multe cat timp eu ma uit la telefon. La viteze normale de circulatie nu stiu cum ar fi. Nu inteleg ce e asa greu sa-ti pui un carkit, o casca bluetooth sau pur si simplu sa apesi doua butoane la telefon ca sa vorbesti hands-free.

 

 

 

 

In ceea ce priveste civilizatia romanilor la volan, ce scrie in legislatie nu conteaza asa mult. Nu conteaza cat sunt amenzile atata timp cat ele nu se platesc. Daca am fi penalizati de fiecare data cand am incalca legile de circulatie fara posibilitatea de a o da la pace cu organul de politie si o amenda de 100 lei ar fi prea mare. Sa-ti iei cateva amenzi din astea de 100 lei pe zi si sa stai juma' de ora pentru completat procesul verbal la fiecare si o sa vezi ca si Becali ar respecta legile.

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.