Jump to content

e46 316i nu sta la relanti, moare motorul cand accelerez


philiprobz

Recommended Posts

masina e un e46 316i fabr. 1999 . Motorul porneste dar are un relanti foarte scazut - undeva la 600 ture si da sa moara. Cand incerc sa accelerez moare motorul si se opreste ca si cum cineva i-ar lua aerul . Daca ma joc cu acceleratia si dau sprituri motorul se tureaza . Regulatorul de relanti functioneaza, l-am probat "la rece" alimentandu-l separat cu 12 volti. In schimb pe mufa de alimetare nu am depistat curent cu aparatul de masura . Cu motorul pornit si mufa scoasa pe pinii mufei nu mi-a dat curent. In mers, dupa ce depasesc acel prag mort al turateim motorul trage si merge bine dar cum iau piciorul de pe acceleratie scade la 600 ture si incepe sa se balbaie. Cine s-a lovit de asa ceva sau are cunostinte il rog sa ma ajute cu un raspuns la problema mea . Alte simptome, cu motorul pornit : - cand scot mufa regulatorului de relanti nu se intampla nimic,

- cand scot mufa senzorului clapetei de acceleratie relanti-ul isi revine la normal si merge rotund dar nu merge sa accelerez pt ca moare motorul,

-cand scot mufa senzorului MAF de pe debitmetru nu se intampla nimic

- cand decuplez sonda lambda nu se intampla nimic

De mentionat ca damblaua mi-a lovit masina asa dintr-o data , m-am trezit dimineata sa o pornesc si surpriza...

Atases o poza cu regulatorul de relanti : post-38301-0-45021100-1407654226_thumb.jpg

Edited by philiprobz
Link to comment
Share on other sites

Cred ca ai mai multe probleme pe care ar trebui sa le elimini pe rand: posibil sa ai un furtun spart pe undeva, sau busonul de la capacul de _chiulasa_ desfacut,sau joja de ulei nu este infipta bine, si trage aer fals .

Regulatorul de relanti este comandat de calculator, dar depinde de alti senzori:

Senzorul de la clapeta de acceleratie este un potentiometru, ar trebui sa-l verifici si eventual sa-l desfaci sa vezi daca in interior a mai ramas ceva din el.

La mine in interior era crapata foarte fin pelicula de carbon, si-mi facea figuri.

Procesul e cam asa: aerul care trece prin debitmetru(cantitatea de aer mai exact) este semnalizat calculatorului, si astfel calcu si in functie de turatia

axului motor va comanda injectoarete (le va deschide ca timp), astfel va potrivi relantiul daca clapeta de aer nu este deschisa(senzorul va trimite o tensiune)

spunindu-i cit este de deschisa, ea fiind in combinatie indirecta cu sonda lambda (cu motorul cald).

Daca testele le faci cu motorul rece vei fi dus in eroare putin.

Preferabil sa faci testele cu motorul cald pentru a elimina problemele pe rand.

Incearca sa-l tii putin turat,desfa capacul de la filtrul de praf, si astupa intrarea aerului in debitmetru cu un burete mai mare,ce se intampla ?

Moare motorul ? sau doar scade turatia?

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult pt raspuns. ideea e cam asa: ne cumparam de obicei doar pt a epata masini mai scumpe decat putem intretine si de aici necazurile cand vine vorba de reparatii. ne codim, preferam solutiile usoare si ieftine dar de cele mai multe ori nu ne iese. La indemnul unei persoane de incredere am mers cu masina la un service dotat si cu un mecanic bun poate prea bun pt bugetul meu. Ceea ce eu doar aproximasem in cateva zile in care am butonat pe net asiduu el a concluzionat in doar cateva minute cei drept ajutat de tester. Pompa de benzina nu baga presiunea normala la parametrii iar asta se poate datora si filtrului de benzina. Pe cale de consecinta va fi primul lucru ce il voi schimba si de abia dupa aceea pompa de benzina daca va fi cazul. Debitmetrul are de asemenea valori sub parametrii si trebuie schimbat. Din calculator mi-a sters erorile aparute si ce o mai fi facut el pe acolo nu stiu dar masina si-a revenit ca prin minune. Chiar si asa datele pe care i le-a furnizat sistemul sunt reale si va trebui sa schimb acele piese. In 10 min m-a usurat de 100 lei, mult as zice la prima vedere dar putin in comparatie cu cat as fi pierdut mergand pe ghicite sau la meseriasi de mana a doua. Concluzia e ca trebuie sa dai un ban daca vrei sa stai in fata dar tr sa ai grija cui ii dai sa nu ajungi tot pe ultimul loc. Sper sa fie de folos aceste lucruri si altora.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.