Jump to content

BMW 316i FL N42B18A.Problema!


Recommended Posts

Salut tuturor!

Problema mea sta in felulu urmator:

Se da un BMW E46 Fl cod motor N42B18A 115 cp.MAsina se ineaca cand o turez din relanti.Avand aceasta problema am incercat sa o remediez, ajungand intre timp la doua service-uri printre care si reprezentanta BMW Ploiesti si anume Proleasing motors pentru testare.Investigatiile facute m au adus in punctul in care vinovat de aceste simptome se face debitmetrul de aer.Primul pas a fost de al demonta pe cel existent pe masina si la o inspectie vizuala acesta era curat si cu lamele intregi(cel doua cu un punct rosu pe el plus cea de pe partea opusa cu un singur fir).Totusi, cumparand intre timp un spray special pentru debitmetre (CRC air sensor clean)l-am curatat dar nu a iesit mizerie absolut deloc.Montandu-l la loc pe masina aceasta a functionat ireprosabil la relanti si la proba cu acceleratul in forta din relanti.Pasul urmator a fost sa plec intr-un test sa vad comportamentul masinii si in timpul mersului.Facand o tura masina a continuat sa functioneze perfect,urmatoare oprire fiind la primul service care imi facuse constatarea pentru stergerea erorilor aparute in timpul demontarii debitmetrului (stiu ca la scoaterea mufei ECU memoreaza eraorea).Dupa oprirea masinii, scanare,identificare erori,stergere erori,bucuros ca masina merge dau sa plec la inca un test pentru a putea revenii cu masina la service pentru inca o scanare a eventualelor erori.Plecand masina a functionat bine dar la intoarcere dupa ce am parcat am facut din nou testul cu acceleratul din relantii...surpriza masina iar se ineca.Lasand totul balta si punand toata responsabilitatea pe debitmetrul vechia am comandat debitmetru nou bosch care urma sa ajunga la mine miercurea viitoare.Astazi neavand rabdare si liniste,stiind ca masina nu merge amzis sa caut prin dezmembrarile din apropiere un debitmetru pentru a avea si inca o varianta de proba.Am gasit debitmetru,l am monta exact in starea care era pentru proba (mult mai murdar si neglijat decat cel al masinii) si am pornit masina.Surpriza...masina mergea din nou ireprosabil la relanti si a suportat cu brio testul accelerarii pe loc.Dau si plec in test ,masina rupea asfaltu,ma intorc achit debtmetru bucuros ca merge si pretul era ok fata de cel nou si ajung in momentul in care a trebuit sa opresc masina si sa stationez cca 10 min.La pornirea ce a urmat surpiza mare din nou.Mersul masinii din nou era neregulat si din nou la acelerarea pe loc masina se ineaca(intrerupe).Plictisindu-va cu povestiaore mea,va rog totusi sa incercati sa ma ajutati cu acesta problema stresanta.Care sa fie cauza acestei probleme.Eu unul scot din calcul problema debitmetrului.Mentionez ca scotind mufa debitmetrului masina functioneaza foarte bine.Nici vorba de inecat sau intreruperi in functionarea motorului.

Edited by VICANO88
Link to comment
Share on other sites

Salut si multumesc pentru interes.Mi a aprins o singura data check engine.Am mers la service ul la care merg de obicei si pe tester,pe langa eroarea de debitmetru,mi a dat si ceva de genul "mers neregulat al motorului si rateu pe cilindrul doi".La recomandarea mecanicului am schimbat bobina.A sters apoi erorile,masina a functionat bine, timp in care am facut si un drum dus intors ploiesti bz.Pe drum masina a tras bine,relantiul statea ok.toate bune.Dupa a inceput balamucul. Edited by VICANO88
Link to comment
Share on other sites

Acum merg cu mufa scoasa.masina merge foarte bn.oricum incerc sa merg doar strictul necesar.servici plus problemele stringente pe care le am de rezolvat.Stiu ca nu i ok sa mergi cu mufa scoasa pe termen lung.Miercuri sper sa dau de cap cumva acestei probleme.Din discutia avuta cu Florin(mecanicul din Chitila care se ocupa cu schimbul semeringurilor si care am inteles ca este foarte priceput in tipul asta de motor)reiese o alta cauza a problemei.Ramane sa va tin la curent cu rezolvarea problemei.Astept in continuare parerile voastre.
Link to comment
Share on other sites

Problema e de parte electrica, adica poti avea la mufa tata a debitmetrului , contacte oxidate (oricum trebuiesc curatate), dar mai mult ca sigur ca problema vine din inalta parte,

Oricum o sa-i dai greu de capat.

Intrebare : cu motorul rece (prima data cand pornesti masina dimineata ) daca conectezi si debitmetrul iti merge bine? Ai incercat? Informatia este foarte importanta.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Scrie in primul post.Saptamana asta cand am curatat debutmetrul de pe masina(demontat,curatat cu spray CRC,montat la loc,curatat mufa cu spray pt contacte)si l am montat la loc, l zn mufat,am pornit masina si aceasta a mers foarte bn din prima.Relanti stabil,accelerat pe loc din relanti ok,plecat in test de drum,masina a functionat ireprosabil.Problema a aparut dupa oprirea motorului pentru conectarea testerului si stergerea erori pentru debitmetru.La repornire masina a pornit corect am plecat ,a mers bn dar la stationarea urmatoare la acceleratul din relanti masina s a inecat si mersul masinii s a schimbat,mergand neregulat,trepidand.am observat ca atunci cand masina merge prost si aceelerez, cu farurile aprinse,intensitatea luminii scade.Mentionez ca pe masina am o baterie de 56 Ah.Baterie de avarie deoarece am pus pe primul loc rezolvarea mersului neregulat al masinii. Edited by VICANO88
Link to comment
Share on other sites

Ma tem ca ai dat banii degeaba pe spray-ul de contacte, in primul rand el nu face minuni, al 2-lea, problema ta este electrica,verificarea continuitatii firelor se face in cupla calculatorului ,(cel mai sigur)

dar......., daca contactele nu sunt sigure, tot degeaba .Aici pe blogul meu vei gasi o mica descriere (generalitati) despre cum functioneaza debitmetrul http://bmw-roads.blogspot.ro/p/blog-page_49.html

Link to comment
Share on other sites

Nu ai cumva probleme la distributie? prin scoaterea debitmetrului valvetronicul sa numai mearga si atunci doar ti se pare ca merge bine.

 

baga debitmetru inapoi, scoate alt senzor (eccentricshaft sau chiar si camshaft) si vei vedea ca merge la fel ca si cu debitmetrul scos , incearca numai. eliminand un senzor intra pe avarie , eu asa cred .

Link to comment
Share on other sites

Nu ai cumva probleme la distributie? prin scoaterea debitmetrului valvetronicul sa numai mearga si atunci doar ti se pare ca merge bine.

 

baga debitmetru inapoi, scoate alt senzor (eccentricshaft sau chiar si camshaft) si vei vedea ca merge la fel ca si cu debitmetrul scos , incearca numai. eliminand un senzor intra pe avarie , eu asa cred .

 

+1, si eu cred la fel

Link to comment
Share on other sites

eu am patit exact ce zici si tu , dupa stergerea erorilor la prima cheie masina merge impecabil , opresc motorul dau cheie o ia razna cam asta e simptoma de distributie , mia luat mult timp sa inteleg ce se petrece cu masina, maine is programat la o refacere de distributie cu piese originale : 2 patine , lant si surubul intinzator. Am sa-ti scriu daca am rezolvato. Apropo recomand sa-ti iei piesele originale la distributie. Edited by gomorra
Link to comment
Share on other sites

eu am patit exact ce zici si tu , dupa stergerea erorilor la prima cheie masina merge impecabil , opresc motorul dau cheie o ia razna cam asta e simptoma de distributie , mia luat mult timp sa inteleg ce se petrece cu masina, maine is programat la o refacere de distributie cu piese originale : 2 patine , lant si surubul intinzator. Am sa-ti scriu daca am rezolvato. Apropo recomand sa-ti iei piesele originale la distributie.

 

Sambata am avut discutia cu Florin din Chitila pe seama problemei mele.Exact aceasta parere a avut-o si el si m-am programat pentru o vizita la dumnealui Miercuri.Asteptam intai sa vad rezultatul constatarii si apoi reveneam cu impresii pe forum pentru a discuta pe o baza.Se pare ca avea dreptate si asta in urma descrierii facute la telefon.Am mari asteptari de la aceasta vizita.Florin spunea ca intai sa merg sa vedem despre ce e vorba si apoi la o data programata sa ne apucam de treaba.Tu ai facut in prealabil o constatare sau ai comandat tot pt a fi sigur ca faci treaba buna?

Te rog frumos sa imi spui cat te-au costat piesele pe original si cat te duce manopera.

P.S Florin spunea ceva si de admisie.Ca ar fi dereglata (axa cu came) si de aici problema.Sa scap oare doar cu o punere la punct a distributiei si schimb al intinzaztorului?Mentionez ca nu am zgomote ciudate ale motorului sau sa nu pot accelera peste o anumita turatie.

Link to comment
Share on other sites

ultimul mecanic la care am fost a zis ca este distributia, multa lume vb de el in oras ca ar fi cam cel mai capabil (Timisoara), eu am comandat piesele de pe bavauto.ro dupa realoem.com. Eu am eroare pe cilindru 3, dupa mine cilindrul cel mai slab pe compresie sau cea mai buna compresie iese in evidenta, la tine este 2. Nu cunosc mecanica dar m-am interesat foarte bine de tipul acesta te motor , am pus pe osciloscop si senzorii camshaft, ei dau un semnal dreptunghiular perfect in cazul cand motorul merge perfect, la mine nu a fost cazul. Computerul motorului si computerul de valvetronic au cativa senzori dupa care motorul merge sau nu merge corect. De aici mecanici ar trebui sa invete sau sa faca si un curs de electronica , sa-i ajute pt a da o constatare adevarata. Edited by gomorra
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

am schimbat intinzatorul , masina tot rau merge , imi da misfire pe cilindru 3 , bujia au scoso era cu benzina , ei ziceau ca baga prea multa benzina si o ineaca. au zis sa inversez injectorul 3 cu 1 sa vad daca se muta eroarea pe cinlindru 1. daca nu este nici asta s-ar putea sa fie computerul masini. cu valvetronic scos nu mai baga asa multa benzina pe cilindru 3 . mie mi se pare foarte ciudat , cam toti mecanicii fug de motorul asta am observat.
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu exact ce presupune schimbul distributiei dar din ce am vazut pe net,prin poze cu lucrarea in desfasurare se da capacul de la axele cu came si partea din fata a motorului.nu ai incercat o punere la punct a distributie?Florin spunea ceva de axele cu came.Daca distributia nu e pusa bine la punct timpii de deschidere ai motorasului de valvetronic nu se potriveste cu timpii de functionare ai pistoanelor.Oricum eu o sa merg maine la Florin si apoi revin cu informatii.
Link to comment
Share on other sites

In general intinzatorul (in ziua de astazi este un model mai lung fata de cel original), este vinovat de problemele distributiei la N42; intinzator slabit, lantul nu mai sta intins, incepe sa bata si sa uzeze si patinele, ceea ce poate duce pana la urma decalarea axelor came.

 

Daca tot vrei sa faci o treaba, schimbi si patinele (vei constata ca sunt foarte uzate); numai prin schimbul intinzatorului nu rezolvi nimic daca axele cu came nu mai sunt aliniate (cauta pe youtube sa vezi cum functioneaza dublu vanos+valvetronic); alinierea se face numai cu o trusa de cale dedicata (de exemplu: http://www.tooled-up.com/artwork/ProdPDF/SEAINSvs4815.pdf)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.