Jump to content

X5 E53 de la aer la arcuri


Razvan Gavan

Recommended Posts

Salutare!

 

Detin un E53 2003 cu suspensie pe aer in spate. Mi-am propus sa merg sa instalez o instalatie GPL (motorul fiind gurmand si benzinar) dar m-am lovit de problema spatiului. Am decis sa renunt la roata de rezerva pentru a merge pe o butelie de caz tiroidala ce intra in locul rotii de rezerva.

 

Toate bune si frumoase, insa, sub roata de rezerva se regaseste minunatul compresor de la pernele de pe spate. Sistemul functioneaza ireprosabil, dar, pentru a beneficia de GPL, ma gandesc foarte serios sa renunt la el si sa trec pe arcuri. Astfel, riscul sa schimb perne se elimina, spatiul in locul rotii de rezerva il castig.

 

Intrebari:

 

-e pur si simplu plug & play ? - adica scot perne, compresor si pun arc in loc?

-cum se poate anula modulul care verifica suspensia pe spate, pentru ca, banuiesc ca o sa dea eroare daca il scot pur si simplu...

 

-aveti alta idee pentru relocarea compresorului astfel incat sa nu mai renunt la el?

 

Nu prea am gasit nimic pe forumurile din Romania...iar in afara tarii nu prea se detaliaza cum se face, ce se face...

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

cred ca suspensia e la fel, si la cele cu aer si la fara, diferenta e ca in loc de arc are perna de aer, deci in principiu ar trebui doar sa schimbi pernele si amortizoarele actuale cu unele de pe un model similar dar cu suspensia clasica.

 

Ceea ar fi insa o problema, e ca din cate stiu, toate X5 cu motorizari V8 au venit cu suspensie cu perne de aer pe spate, deci posibil sa nu gasesti ce iti trebuie pentru a inlocui, decat cu piese aftermarket.

 

uite ce face zice gogal asta la o simpla cautare, e de bine :) :

 

 

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-X5-REAR-AIR-BAG-SUSPENSION-TO-COIL-SPRING-CONVERSION-KIT-1999-2006-E53-/261375521862?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3ABMW%7CModel%3AX5%7CPlat_Gen%3AE53&hash=item3cdb31f446&clk_rvr_id=773210138762&rmvSB=true

 

http://xdrivers.co.uk/forum/index.php?topic=10728.0

Edited by mik15
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da am gasit si eu linkurile respective, am citit pe un forum din UK. Practic arcurile sunt pe dimensiunile pernelor si sunt plug and play. Problema era de soft mai mult, in sensul ca exista un calculator care verifica suspensia, o ridica, coboara, etc. Banuiesc eu, ca din tester ar trebui "dezinstalata" la fel cum programezi un modul nou pe masina. Aici aveam dubiile maxime.

 

De amortizoare nu pomeneste nimeni nimic, cica ar fi la fel, si in cazul pernelor si al arcurilor. Uitadu-ma pe real oem, intr-adevar amorizorul nu are cod diferit.

Edited by Razvan Gavan
Link to comment
Share on other sites

modulul de la leveling e separat si nu cred ca transmite date catre ECU, TCU, ABS sau alde din astea, necomunicand cu ele nu afecteaza cu nimic functionalitatea masinii in afara de martorul din bord care e stresant, plus ca vad ca zice tipul acolo la sfarsit cum sa faci sa iti dispara eroarea, pare destul de simpla conversia. Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

In primul rand intereseaza-te cat costa o instalatie GPL buna pt L6 sau V8 (nu stiu ce ai), nu sunt chiar atat de ieftine. Gandeste-te ca masina porneste pe benzina si o tine tot asa pana ajunge motorul la 40C ( fix cand motorul consuma cel mai mult),adica iarna o sa mergi dintr-un drum de 10km cam un sfert pe benzina iar consumul pe GPL va creste cu aprox 10-15% fara de consumul pe benzina. Tine cont si de faptul ca o instaltie GPL presupune revizii din 15 in 15k km,apoi reglaje si la un anumit nr de km schimbare de injectoare GPL.

 

Economia nu este atat de mare,mai ales de cand benzina a ajuns la 4,9ron iar la revanzare poate doar pe un rupt in fund sa il mai tenteze x5 pe GPL.

Edited by ionut_marius
Link to comment
Share on other sites

Gandeste-te ca merg cam 200-400 km pe saptamana doar in oras. Daca facem un calcul simplu, la 20l/100km (v8 4.4) consum 80 litri, adica 412 lei. Daca acelasi drum l-as face pe gaz, cu un consum de 15% mai mare, m-ar costa 266 lei. Instalatia de gaz costa 3600 lei + 800 lei montaj. Investitia de 4400 lei, as scoate-o in 7 luni de mers in conditiile astea.

 

Daca eu fac in jur de 20.000 km pe an, revizia se face la odata pe an si costa in jur de 200 lei.

 

Pe gaz intr-un an intreg, as consuma valoarea de 12.700 lei

Pe benzina intr-un an intreg as consuma valoarea de 19776 lei.

 

Eu zic ca e o diferenta majora. Mai mult, in ziua de azi instalatiile de GPL sunt performante, nu simti diferenta la mers, mai ales la masini care au 250-300 cp.

 

La vanzare, instalatia se poate scoate, se poate vinde separat. Totusi vorbim de o masina care este intre 5500-7000 eur, nu e tocmai o avere.

Edited by Razvan Gavan
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ai zis ca faci 2-400km pe saptamana,hai sa luam o medie de 300km, pret benzina 4,9ron,pret GPL 2,9ron.

 

300km la consum de 20 pe benzina = 294ron

300km la consum de 23 pe gaz = 200ron la care mai adugam cel putin 2L de benzina la fiecare suta de km,deci ajungem la 229ron.

 

Economia reala ar fi de 65ron pe saptamana din care trebuie sa platesti intertinerea instalatiei GPL,eventualele reparatii,sa amortizezi pretul instalatiei si al amortizoarelor.

 

Multi se bucura de impactul de la pompa,insa calcul real este cu totul altul.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Revizia se face odata pe an si costa 150 lei. Costul amortizoarelor? Pun butelie in locul rotii de rezerva, o sa am 45 litri de gaz in masina. Mai mult, elimin greutatea rotii de rezerva si a pernelor de aer. Daca tu faci o analiza pe saptamana, evident ca nu se renteaza, dar eu merg cu masina tot anul, fac 20.000 km pe an...Am facut o simulare mai sus la ce inseamna 12 luni de zile luand in considerare amortizarea investitiei. Daca pentru tine e lucru putin, pentru mine sunt bani pe care as putea sa-i folosesc altfel. Este la fel ca si cu tigarile. Dupa ce te lasi de ele realizezi cati bani dadeai pe ele...
Link to comment
Share on other sites

Nu ma intelege gresit insa calculeaza f bine daca merita sau nu.

 

Ideea este ca multa lume nu mai pune la socoteala si consumul pe benzina. Daca pornesti masina de 3 ori pe zi si mergi aprox. cate 2 km cu motorul rece pe benzina (exact atunci cand consuma cel mai mult) o sa iti dai seama ca intr-o saptamana V8-ul poate inghiti chiar si 10L benzina,iar intr-o saptamana geroasa mult peste.

 

Sincer,nu cred ca vei amortiza investitia instalatiei (de ce a arcurilor nici nu mai zic) mai devreme de un an si jumatate si ca sa poti sa spui ca a fost profitabila ar trebui sa mai mergi in ac ritm cel putin trei ani. Fereasca sfantul ca in acest timp sa ai pb cu ralanti-ul,cu balbaieli,oprit in mers,injectoare,etc, mai ales ca masina ta este destul de veche.

 

 

Orium te bucuri la o economie minima cand platesti impozit 6400ron. Sa nu mai zic ca acei 45L ai buteliei iti vor oferi o autonomie f. sczuta.

Edited by ionut_marius
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 year later...
  • 1 year later...

Scriu aici sĂŁ nu mai deschid un alt topic, doar pentru o singurĂŁ ĂŽntrebare.

 

Toate X5-urile E53 au suspensie cu perne de aer pe spate? Sau sunt și fĂŁrĂŁ? AdicĂŁ suspensia pneumaticĂŁ era o opțiune sau standard? MĂŁ intereseazĂŁ pentru modelul 3.0 D

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.