Jump to content

BMW E90 320d NFL - primul BMW


alecxciocoiu

Recommended Posts

Salut,

 

Numele meu este Alex si as vrea sa va prezint masina mea: BMW E90 NFL din 2005.

 

post-72251-0-15598000-1445847039_thumb.jpg

 

Dotari:

Code Serienausstattung Standard Equipment

 

S4AGA Interieurleisten titan matt Interior trim finishers Titanium matt

 

S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer

 

S851A Sprachversion deutsch Language version German

 

Code Sonderausstattung Optional Equipment

 

S1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehicles

 

S200A Entfall Katalysator Diesel particle filter

 

S249A Multifunktion fĂźr Lenkrad Multifunction f steering wheel

 

S255A Sport-Lederlenkrad Airbag Sports leather steering wheel

 

S2BHA BMW LM Rad Doppelspeiche 156 BMW alloy wheel, double spoke 156

 

S313A Aussenspiegel Anklappfunktion Fold-in outside mirror

 

S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours

 

S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit

 

S441A Raucherpaket Smoker package

 

S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger

 

S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)

 

Code Sonderausstattung Optional Equipment

 

S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning

 

L801A Länderausfßhrung Deutschland National Version Germany

 

S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe

 

S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German

 

S8SBA Freischaltung Telematik länderspez. Telematics access request,country-spec.

 

S8SCA Freischaltung Telematik länderspez. Telematics access request,country-spec.

 

S8SPA Steuerung COP Control unit COP

 

S9AAA Aussenhautschutz Outer skin protection

 

 

Masina a fost cumparata de la o cunostinta si am preferat sa o iau pe asta in detrimentul uneia mai dotate sau mai noi deoarece stiu ce s-a facut la masina si de asemenea ce mai este de facut. Ca si numar de km are 205.000. Eu am 3000 km cu ea si sunt foarte multumit (cu mici exceptii :)). Are taxa platita si a fost inmatriculata pe numele meu.

 

Am trecut de la un Peugeot 308 SW (1.6 HDI), cred ca ma plictisisem de viata linistita si relaxata si am zis sa imi iau BMW. Intotdeauna mi-au placut BMW-urile, nu stiu exact de ce. Prima data cand am vazut pe strada un E90 m-am indragostit instant, imi amintesc si acum cand am vazut-o, era una neagra care se uita incruntata la mine. Avea o atitudine agresiva si sportiva, ca o pantera gata sa inhate o gazela.

 

Masina a venit din 2014 in tara; tara de origine Germania. A avut mai multi proprietari si in momentul in care cunostinta mea a cumparato avea mai multe probleme:

- filtru de particule infundat - a fost anulat filtrul de particule si EGR-ul; i s-a facut soft de tuning si puterea este acum la 200cp (estimativ)

- pompa de motorina era sparta - motiv pentru care masina nu mergea in parametrii, se ineca la 2500 rpm

- senzorul de presiune rampa injectoare defect- a fost inlocuita rampa de injectoare si senzorul

- debitmetru infundat - inlocuit debimetrul

 

Ce am facut eu la masina de cand o am:

- schimbat antigel - folosit antigel original BMW

- schimbat ulei servodirectie - folosit ulei servo BMW original

- schimbat broasca usa sofer - cumparat broasca noua

- cumparat jantestyle 156 pe care le-am reconditionat si echipat cu anvelope de iarna NOKIAN WR D4 noi

- schimbat volanul cu unul M (multumesc InSidE pentru volan)

- schimbat manerul franei de mana si schimbatorul de viteze cu unele de M (multumesc Cataxxl)

- schimbat buton portbagaj

- montat toc ochelari in locul scrumierei din fata

- montat sticker M Tehnic pe nara stanga

- reglat frana de mana (nu mai tinea bine)

 

Ce vreau sa ii mai fac pe viitor:

- sa ii fac pachetul M exterior complet (momentan are doar bara fata si eleronul, mai trebuiesc bara spate si pragurile)

- sa ii montez tips dublu la evacuare

- sa ii schimb interiorul cu unul de piele incalzit (interiorul original a fost schimbat de fost proprietar cu unul gri sport)

- sa ii cumpar capacele centrale de jante

- jante style 193 sau 194 cu anvelope de vara

- sa ii schimb farurile (ceva cu halogen si angel eyes in stilul f30)

- sa ii fac retrofit la faruri ceata fata si pilot automat

- sa ii schimb cei doi senzori de parcare defecti

- sa ii pun cd-player professional si sistem hi-fi

- sa ii pun intercooler nou (poate unul de 3.0d)

- sa ii reglez actuatorul de turbina (turbina a fost reconditionata anul trecut dar se pare ca actuatorul nu deoarece are eroare pe el)

- sa ii fac caldura sa functioneze corect (momentan nu da caldura la pasager)

- montat pedalier din aluminiu

 

Cam astea ar fi de zis. Poze o sa mai atasez in postul urmator. Multumesc

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru aprecieri. Mai multe poze.

 

http://imageshack.com/a/img908/9589/36vQPT.jpg

 

http://imageshack.com/a/img911/2785/5NfzB6.jpg

 

http://imageshack.com/a/img633/4653/nr48Jk.jpg

 

http://imageshack.com/a/img908/1783/9aunIr.jpg

 

http://imageshack.com/a/img908/7365/4Hpi00.jpg

 

http://imageshack.com/a/img908/887/lbEqsP.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru urari. Km sunt trecuti in primul post, incalzirea nu merge pentru ca scaunele actuale nu au incalzire insa vreau sa le schimb cu unele care au.

 

Legat de pret prefer sa nu zic deoarece am observat ca acest subiect este intotdeauna controversat (a fost un schimb de masini si o suma de bani, pot sa estimez insa prefer sa nu).

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

modificarile facute de fostul proprietar i au cam scazut valoarea (farurile alea chinezesti ieftin si interiorul ala murdar si cusut) cum sa schimbi interiorul oem cu incalzire cu unu fara intr-o stare asa prosta..

 

Cum sta masina cu fumul? dupa modificarile respective...

 

Farurile ti as sugera sa le schimbi cu unele OEM, iar prioritar ar fi sa i faci caldura sa functioneze :thumbsup: ...si de interiorul respectiv sa te scapi cat mai repede..

Link to comment
Share on other sites

Farurile sunt pe lista sa fie schimbate, as vrea ceva cu halogen si angel eyes insa nu stiu daca pe E90 NFL a fost asa ceva; din cate stiu eu doar farurile cu xenon au si angel eyes.

 

Legat de interior partea cu muradaria se rezolva (dar trebuie sa fie frumos afara astfel incat sa le curat bine); ca sa rezolv partea cu rupturile ar trebui sa ii retapitez 3 aripioare (dreapta jos pasager, stanga jos sofer si stanga sus sofer (asta nu e rupta e doar tocita)). Masina a avut interior standard negru incalzit si cred ca si-a dorit interior sport (stiti cum este sa cauti interior sport incalzit, nu prea se gaseste).

 

Optiunile pentru mine sunt:

- sa ii cumpar interior sport negru incalzit

- sa ii cumpar interior standard de piele neagra incalzita

- sau ii cumpar interior standard de stofa neagra incalzit asa cum a avut din fabrica

 

Mai vedem ce gasim :)

 

La partea de fum, da doar un mic puf in momentul in care accelerez brusc pe la 3000-3500 rpm.

Link to comment
Share on other sites

Poti sa pui faruri oem de pe facelift, cu halogen si angel eyes.

 

Este o varianta si asta insa stiu ca se gasesc mai greu si problema e ca nu stiu daca merg pe FRM1.

 

Mai e nevoie de vre-o adaptare (cablu retrofit ceva?) sau sunt plug and play? Nu da eroare de bec ars din cauza ca semnalizarea este pe led?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

In weekend am mai facut cateva interventii la masina, una care era foarte importanta, rezolvarea caldurii. Stiu ca mai sunt utilizatori care au avut problema asta si de aceea as vrea sa scriu aici poate ii va ajuta.

 

Ca sa recapitulam, la mine pe partea dreapta nu baga caldura iar pe stanga baga doar aer caldut.

 

Probleme identificate au fost ca termostatele nu mai lucreaza cum trebuie si de asemenea caloriferul din bord este infundat. Am cumparat cele doua termostate de la Cataxxl (cel de la EGR si cel principal, noi si originale BMW), o solutie de desfundat caloriferul si inca un bidon de antigel.

 

La partea de termostate pot sa va zic ca cel principal avea urechile acelea de plastic rupte si practic el nu mai functiona (ramanea mereu pe deschis); nici cel de la EGR nu arata prea bine insa cred ca functiona corect. Solutia de desfundat caloriferul nu stiu cat de mult a ajutat dar metoda prin care l-am desfundat a fost sa bag apa cu presiune pe el. Se desfac cele doua furtune (cel de dupa pompa auxiliara de apa, si cel care iese din calorifer); sunt unul langa altul si se pot identifica usor. Se leaga un furtun la reteaua de apa (preferabil sa aveti un robinet in curte) si se conecteaza la unul din furtune. Concret se baga apa pe ambele parti, cu presiune si in reprize astfel incat sa se desfunda pe rand celulele care cauzeaza probleme. La mine la inceput a curs apa cu mizerie si pe masura ce opream apa si baga din nou socul mai desfunda cate o celula pana cand apa care curgea era curata si de asemenea puteai tine furtunul mai usor pe teava (nu mai era presiune asa mare in calorifer deoarece se desfundase si apa curgea liber). Foarte important este sa bagati apa si invers astfel incat sa iasa toata mizeria. Tin sa mentionez ca pompa de apa auxiliara este arsa la mine ca la multe alte masini si caldura functioneaza perfect dupa aceasta operatiune.

 

Dupa aceste operatiuni caldura merge perfect, baga mult mai repede deoarece acum functioneaza corect ambele termostate si baga pe toate gurile de ventilatie :) deci inca o chestie bifata de pe lista.

 

Am schimbat si filtrul epurator deoarece aveam o pierdere de ulei din cauza lui, cand l-am desfacut pe cel vechi acesta nu mai avea nimic in interior si din aceasta cauza vaporii de ulei nu mai erau intorsi in baie ci bagati in admisie.

 

Am curatat si tapiteria si nu mai este intr-o stare atat de jalnica; acum arata chiar bine cu exceptia rupturilor.

 

Una peste alta a fost un weekend in care am rezolvat destule chetii si ma declar multumit :)

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

bravo,incet ai sa o pui la punct,succes.

 

Multumesc de urare. Cu rabdare si grija toate se fac :)

 

 

toata operatiunea de curatare a radiatorului ai facut-o cu el montat pe masina?

 

Toata operatiunea de curatare a fost cu radiatorul pe masina. Nu are rost sa il dai jos daca nu il schimbi cu totul.

 

Da

 

Multumesc colegu'

Edited by alecxciocoiu
Link to comment
Share on other sites

In weekendul acesta am mai facut o mica modificare la masina care zic eu a schimbat aspectul interior in bine :)

 

Aveam folia cumparata de ceva vreme insa nu am gasit timpul si cheful necesar. Rezultatul mai jos :)

 

http://imageshack.com/a/img908/9377/LqhYXM.jpg

 

http://imageshack.com/a/img910/5355/g77DDY.jpg

 

http://imageshack.com/a/img910/614/nhDGRT.jpg

 

http://imageshack.com/a/img911/5170/4WpYNn.jpg

 

http://imageshack.com/a/img911/9017/gCjRgl.jpg

Edited by alecxciocoiu
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Va salut colegii. Nu am mai facut de mult un update cu ceea ce am mai facut la masina asa ca incep acum:

- am rezolvat problema cu incalzirea la oglinda din stanga(se pare ca nu erau firele conectate la sticla)

- am gasit un interior negru, standard, cu incalzire in scaunele din fata (adica exact ce a avut masina din fabrica) si l-am schimbat. Ca si feedback s-a schimbat radical aspentul la interior. Nu mai cumpar masina cu interior deschis la culoare.- o sa pun poze cu noul interior dupa ce ajung si eu la spalatorie :)

- am cumparat covorase de cauciu care au fost excelente pe perioada iernii protejand masina de noroi si zapada

- am cumparat un set de butuci si lame de chei astfel incat sa le schimb. La mine butucul din usa soferului a fost stricat si fostul proprietar a facut o tiganie care evident s-a sctricat in timp

- cu ajutorul lui SKW de pe forum (caruia as vrea sa ii si multumesc) am reusit sa "repar" incalzirea in scaunul din dreapta (in incercarea de a face interiorul sport sa mearga fostul proprietar mutase un fir din mufa masinii care intra in scaun pe alt pin si de aceea nu mergea incalzirea dar masina avea eroare si pe centura si senzorul de prezenta pasager)

-au fost scoase chekurile pe angeleyes si becurile de la numar (au leduri si ma dispera de fiecare data cand porneam masina) si de asemenea codata ca la plecarea de pe loc sa se inchida usile si sa se deschida cand scot cheia din slot (credit tot SKW)

 

Ca si planuri in viitorul apropiat:

- trebuie sa ii fac schimbul de consumabile (comandat deja; filtre Mann si ulei BMW 5w30)

- schimbat amortizoare portbagaj

- schimbat senzor nivel ulei

- schimbat cei doi senzori de parcare care nu imi merg

- ITP-ul in martie :)

 

Ca si planuri pentru anul acesta am doua categorii:

 

1. estetice:

- schimbat farurile cu unele de facelift cu halogen si angel eyes

- retrofit proiectoare de ceata fata (am deja cablurile dar sa vina caldura)

- retrofit pilot automat

- montat cotiera fata culisanta

- bara spate si praguri pachet M

- splittere bara fata

- capace oglinzi carbon

- praguri interioare M

- footrest si pedalier metalice

- tips evacuare dublu

- jante 17 sau 18 si cauciucuri de vara

nice to have: plafon negru, cd- player professional, sistem Hi-Fi sau Logic 7, sa ii pun inapoi senzorii de parcare pe fata.

 

2. mecanice:

- discuri frana ATE Power si placute ATE ceramice + schimb lichid frana (eventual si furtunase cu insertie metalica daca gasesc ceva ok)

- disc ambreiaj si volanta (a inceput volanta sa bata)

- dus turbina la verificat si, daca trebuie, reconditionata

- intercooler nou deoarece al meu are o gaura - Hella sau ceva mai mare

nice to have: injectoare 535, o turbina hibrid

 

As vrea sa apelez la cunostintele voastre si sa va intreb ceva. Aveti idee daca pe e90 merg jante pe 18 cu ET 14? Am cautat pe mai multe forumuri si informatiile sunt contradictorii (ba ca merg fara modificari, ba ca trebuiesc roluite aripile, ba ca nu merg, ba ca trebuiesc cauciucuri streched).

Edited by alecxciocoiu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.