Jump to content

Probleme motor N42 318i - schimbare sau reparatie


ghost30

Recommended Posts

Salut. De curand am achizitionat un Bmw E46 318i 143 hp. Ca sa scurtez : masina mergea ok, doar la pornire avea un zgomot metalic. Am dus-o in service si mecanicul a constatat ca nu are ungere in partea de sus ( nu vine uleiul) si a gasit o sarma legata in interior ( vezi foto). Senzorul de presiune ulei era taiat cablul probabil ca sa nu fie vizibila problema in bord.

Se pare ca am cam luat teapa. :))

El mi-a dat doua solutii:

- sa desfacem motorul, sa estimam ce trebuie schimbat , dar datorita problemelor pe care le are nu imi poate da garantie ca motorul va functiona bine. Probabil garnituri,cuzineti,etc.

- a doua varianta ar fi sa cumpar un motor sh. El a zis ca e mai bine asa.

Ce parere aveti ? post-77350-14636728309423_thumb.jpg

 

Trimis de pe al meu SM-G901F folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Marlania este maxima, eu in prima faza as avea o discutie cu cei care au vandut masina, poze, etc, eventua i-as ameninta cu plangere pentru inselaciune.

 

Si daca iei motor sh, este loterie, in ideea ca oricum va trebui sa schimbi simeringuri supape, sa verifici intinzator(sa il schimbi), patine, etc, plus alte garnituri aferente, care oricum mai devreme sau mai tarziu cedeaza.

 

De curiozitate, valvetronic functiona? pe tester nu ai vazut nimic la cumparare, sau nu ai testat-o?

Link to comment
Share on other sites

Am discutat cu cel care a vandut-o , el o avea de sase luni luata de la cineva din alt oras. Nu e de la el teapa, ci probabil de la prima mana.

Greseala mea ca nu am pus testerul. Masina trage bine, am facut cu ea 500 km, nu prezenta decat acel zgomot metalic la pornire si uneori in relanti- ĂŽn rest perfect. Mecanicul se pricepe la ele, stie ca e un motor dificil. El mi-a spus sa ma decid, doar ca nu imi poate garanta lucrarea sau mai bine zis ca motorul va fi ok.

 

Si un link in care se vede ca nu are ungere :

 

Edited by ghost30
Link to comment
Share on other sites

Ce am uitat sa spun e ca eu deja am luat kitul de distributie pentru motor, de asta o si dusesem in service. Totodata trebuia verificat sistemul vanos si curatat ( atat admisie cat si evacuare) - sa imi spuneti daca gresesc in exprimare.

De fapt ma gandesc:

- cu motorul sh am inteles ca e aceeasi loterie si cine stie ce mai descoperi dupa.

- la motorul asta dupa cum arata ce ar fi putut fi afectat sau de ce a fost nevoie de improvizatiile respective, si ar implica costuri mai mari ? Mecanicul mi-a dat sanse de 50 % ca sa fie totul ok daca ma decid sa incerc sa il reparam pe cel actual.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Ungere ca si ungere, insa ceea ce era prins acolo cu sarma este axa de la valvetronic, tu ai motorasul respectiv???

 

Pompa de ulei este ok? Oricum, daca ungerea nu a fost corespunzatoare, este posibil sa fie afectate mult mai multe componente.

 

Din pacqte pentru tine ai luat o masina de care lumea a vrut sa scape, de aceea probabil aici este doar varful icebergului; mai bine cauti un motor(neaparat de pe o masina ce inca merge, sa il poti testa), faci un pic calcul cat costa motor second+ceva investitii la simeringuri, patine, garnituri, etc, versus a incepe sa desfaci motorul si sa inlocuiesti tot ce trebuie inlocuit, insa daca avea probleme de ungere, dumnezeu cu mila la ce suma poti ajunge.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc Eugen, da mi-am luat-o :)) .

Cred ca solutia cu motor sh e ok, am vazut ca unii ofera Ăâ˘i garantiez depinde ce intelegem prim asta. Mecanicul a cerut deja niste oferte online, intrebarea mea este... care e cea mai sigura metoda de a verifica un motor sh..sa presupunem ca il gasesc ĂŽn alt judet , etc...

 

Trimis de pe al meu SM-G901F folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Multumesc Eugen, da mi-am luat-o :)) .

Cred ca solutia cu motor sh e ok, am vazut ca unii ofera Ăâ˘i garantiez depinde ce intelegem prim asta. Mecanicul a cerut deja niste oferte online, intrebarea mea este... care e cea mai sigura metoda de a verifica un motor sh..sa presupunem ca il gasesc ĂŽn alt judet , etc...

 

Trimis de pe al meu SM-G901F folosind Tapatalk

 

cauti o masina de uk care este inca completa, pornesti motorul cat este pe masina, il accelerezi dupa ce sta 5 minute la ralanti(ca sa vezi simeringurile), asculti motorul, il accelerezi, t uiti sa nu aiba fluctuatii, sa nu aiba scurgeri dubioase, esti atent la zgomote dubioase....si mult noroc

 

 

sunt in sectiunea comerciala cativa useri care dezmembreaza masini, in special e46, incearca sa vezi daca nu are careva o masina completa:

 

 

http://www.bmwclub.ro/forums/forum/98-piese-si-accesorii/

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Nasoala faza. Magarie de ultimul nivel!

Eu ti-as recomanda sa faci urmatoarea analiza: verifica complet articulatii/bucse; supensie; caroserie. Daca toate sunt ok si nu necesita alte reparatii majore, eu as zice sa treci la verificare amanuntita motor: verificat cote de axe(inlocuit si second, daca stii la ce cote sa le gasesti, verificat cuzineti, supape, simeringuri, pompa ulei, vacuum si ce-o mai avea; inlocuite lanturi, patine, intinzator si pinioane daca se impune. Cred ca distractia la motor ajunge la 1000-1500 E, insa stii ca ai un motor bun si ai o masina pe care te poti baza.

Daca cumperi un motor second, ar trebui sa faci aceleasi verificari si eu cred ca ai mari sanse sa dai peste un motor identic cu al tau.

Totul depinde de situatia ta finnciara si daca esti dispus sa bagi bani ( atentie ca acesti bani nu ii investesti) pentru a avea o masina OK din pct de vedere mecanic.

 

Mult succes indiferent de solutia aleasa, eu am recomandat exact cum as proceda eu!

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

subscriu la ce scrie mai sus. investeste in masina doar daca merita. daca nu, este mult mai rentabil sa o vinzi cu cat ai cumparat-o sau chiar cu o usoara pierdere.

 

daca masina a umblat cu asa tiganii la motor sunt sanse f mari sa fie neintretinuta si la alte aspecte. si in cazul asta, mai merita sa bagi 1000 eur in motor si apoi sa pice altele si altele? pe langa partea financiara te termina si psihic sa repari asa intr-una la ea.

un e46 e o masina scumpa la intretinere. se pot strica destule chestii destul de costisitoare. in general cine are doar 2000-3000de achizitie nu poate face fata sa o intretina Ok daca ia o teapa d-asta si ia o masina cu atatea probleme. nu e nicio rusine sa recunosti daca te depaseste sa o intretii.

 

cumva masina este gri, an 2004, de bucuresti?

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

Nu. Este 2002 . Nu e problema de inca 1000 de euro, masina merge ok, am cumparat deja brate noi fata , diverse bucse, ma asteptam la investitii dar nu la asta. Am cumparat si distributie noua, etc. Bag 1000 euro dar nu stiu daca in motor sh sau reparatie motor.

 

Trimis de pe al meu SM-G901F folosind Tapatalk

 

Ca sa lamuresc. Masina a fost verificata in service si pe tester acum 2 zile pana sa descoperim problema : se prezinta ok, trebuiau doar : schimbat brate, senzor directie volan, macara stanga fata , garnitura baia ulei si verificat vanos. Am luat piesele si azi in service sa descoperit buba...Masina e 2002 , piele, clima,comenzi volan, pilot automat, cd business ,incalzire scaune, senzor ploaie si lumina , xenon din fabrica, alarma Oem, senzori parcare,etc. Pret achizitie 3500 euro.

 

Trimis de pe al meu SM-G901F folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

da, sincer ma gandeam ca ai luat-o mult mai ieftin. un pret corect sa o dai cred ca ar fi vreo 2000-2300.

eu am avut ocazia sapt trecuta sa iau un e46 318i 2004 cu ceva probleme la motor (tot asa era anulat sistemul de valvetronic, bec aprins in bord + ca mergea cu mufa de la valvetronic scoasa) cu 1500 euro. dar masina avea multe belele la nivel optic, nu cred ca erau 2 elemente care sa nu necesite revopsire.....

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

La mine optic este ok, merg absolut toate functiile masinii. Sa o vand cu 2300 ar insemna pierdere de peste 1700 euro ( cu tot cu ce piese am cumparat, etc). Sa vad ce oferte gasesc la motoare sh.

 

Trimis de pe al meu SM-G901F folosind Tapatalk

Edited by ghost30
Link to comment
Share on other sites

Salut...parerea mea e sa verifici partea de jos a motorului, adica blocul , pistoane etc...daca sunt ok iei o _chiulasa_ completa sh, completa cu valvetronic si tot ..daca tot ai distributia, o pui, mai schimbi garniturile (taote), eventual si simeringurile la supape si aia e. Spun asta pentru ca si eu am patit ceva de genu si am schimbat cum ti-am spus. Am facut asta acu 2,5 ani. de atunci nu am nici o problema;) Foarte important sa il faca un mecanic priceput la acest motor.
Link to comment
Share on other sites

Revin cu cateva detalii. Noul motor merge incredibil de bine - este silentios, nu mai are acel zgomot gen diesel specific. Accelereaza foarte rapid, dus in 7000 rpm / vit 210 km/h , cred ca e in toate mintile.

Ce a mai ramas de rezolvat : intre 1000-1500 rpm da in nas putin sau ĂŽn suturi, dupa 1500 merge perfect. Posibil bujii, lambda, etc .. sa vedem .

 

Trimis de pe al meu SM-G901F folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ce a mai ramas de rezolvat : intre 1000-1500 rpm da in nas putin sau ĂŽn suturi, dupa 1500 merge perfect. Posibil bujii, lambda, etc .. sa vedem .

 

Trimis de pe al meu SM-G901F folosind Tapatalk

 

Schimba bujiile si bobina. (eu am pus NGK)

Am avut aceeasi problema si acum merge si in 1100 rpm constant fara sa sacadeze.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pentru acea lipsa de vlaga intre 1000-1500 rpm pot fi multe cauze, cel mai sigur fa o diagnoza;pentru a face topicul si pentru alti colegi care ar putea ajunge in situatia ta, ar fi bine sa descrii pasii care i-ai urmat pentru schimbarea motorului(asta in cazul in care aveai seria trecuta in acte), de unde ai procurat motorul, cum l-ai testat, niste costuri aproximative,etc.

Pentru linistea ta, verifica si consumul de ulei al noului motor.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In urma unei decizii intre a incerca repararea motorului si a-l inlocui, am mers pe a doua varianta.

 

Service-ul auto unde am dus autoturismul a facut cerere oferta pe un site ( nu stiu daca pot da numele aici ) si a primit cateva oferte la motoare.

 

Dintre oferte am ales un motor fara anexe la 2100 lei cu garantie o luna / retur in 30 zile.

 

Service-ul s-a ocupat de primirea motorului, acte,etc.. motorul a fost cerut sigilat la toate suruburile ( aplicat vopsea,etc) pentru a putea fi returnat in caz de probleme.

 

Am montat motorul care ete incomparabil fata de ce am avut inainte. Pentru cei care spun ca N42 este zgomotos ( uneori ca diesel,etc) pot afirma ca e fals - motorul acesta este incredibil de silentios.

 

Motorul a fost testat si de mecanici - sunet, turatii,scurgeri,etc... cat poate fi testat un motor sigilat.

 

Dupa montaj mi-au facut actele si factura pentru a ma duce la RAR si a-l omologa ( motorul are serie) si in astea 30 zile incerc sa il testez cat mai mult si live ( in trafic). Montajul a fost ok ca pret ( montat- demontat motor / schimbat kit ambreiaj/ schimbat brate fata/schimbat bucse spate/ aliniere directie/schimbati 2 senzori - 1500 lei ).

 

 

Trimis de pe al meu SM-G901F folosind Tapatalk

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.