Jump to content

Schimb ulei cutie viteze Bmw F01


Petrut TGV

Recommended Posts

Va salut domnilor!

 

Suunt posesorul unui Bmw F01 2009 730d.

 

Masina are 233.000 km. Pana se incalzeste (primii 5 km), schimba foarte putin smucit (aproape insesizabil)si cand plec de pe loc cu ea rece parca are tendinta sa o ia singura inainte (nu e cea mai buna exprimare, dar asa mi se pare). Mentionez ca aceasta senzatie o am si in fata (in drive, viteza 1) si in marsalier (reverse).

De asemenea, foarte rar cand e cutia rece, in treapta a 2-a daca nu ma insel parca se ineaca (merge inecat, dar se simte instant ca nu e de la motor, ci de la cutie), daca iau piciorul de pe acceleratie sa retrogadeze sau accelerez isi revine. Aceasta problema am patit-o de 4-5 ori intr-un an.

De asemenea masina cand se incalzeste cutia schimba perfect, nu smuceste.

 

 

Am citit tot topicul referitor la schimbul de ulei la aceasca cutie de viteze in 6 trepte, si parerile sunt impartite. Ba ca se pot agrava simptomele, ba ca scapi de aceste probleme. Cutia nu trosneste, nu am avut vreodata probleme cu ea sa nu intre in drive sau orice alta problema.

 

Am masina de 8.000 km, si nu stiu sigur daca a fost facuta revizia cutiei vreodata.

 

Nu ar fi problema de aproximativ 2000 lei cat ma costa revizia, dar nu vreau sa degenereze problema, daca cutia merge impecabil dupa ce se incalzeste putin.

 

 

Daca este vrun user care a trecut prin asa ceva, va rog sa impartasiti parerile.

 

Multumesc.

 

Petrut

Edited by Petrut TGV
Link to comment
Share on other sites

Va salut domnilor!

 

Suunt posesorul unui Bmw F01 2009 730d.

 

Masina are 233.000 km. Pana se incalzeste (primii 5 km), schimba foarte putin smucit (aproape insesizabil)si cand plec de pe loc cu ea rece parca are tendinta sa o ia singura inainte (nu e cea mai buna exprimare, dar asa mi se pare). Mentionez ca aceasta senzatie o am si in fata (in drive, viteza 1) si in marsalier (reverse).

De asemenea, foarte rar cand e cutia rece, in treapta a 2-a daca nu ma insel parca se ineaca (merge inecat, dar se simte instant ca nu e de la motor, ci de la cutie), daca iau piciorul de pe acceleratie sa retrogadeze sau accelerez isi revine. Aceasta problema am patit-o de 4-5 ori intr-un an.

De asemenea masina cand se incalzeste cutia schimba perfect, nu smuceste.

 

 

Am citit tot topicul referitor la schimbul de ulei la aceasca cutie de viteze in 6 trepte, si parerile sunt impartite. Ba ca se pot agrava simptomele, ba ca scapi de aceste probleme. Cutia nu trosneste, nu am avut vreodata probleme cu ea sa nu intre in drive sau orice alta problema.

 

Am masina de 8.000 km, si nu stiu sigur daca a fost facuta revizia cutiei vreodata.

 

Nu ar fi problema de aproximativ 2000 lei cat ma costa revizia, dar nu vreau sa degenereze problema, daca cutia merge impecabil dupa ce se incalzeste putin.

 

 

Daca este vrun user care a trecut prin asa ceva, va rog sa impartasiti parerile.

 

Multumesc.

 

Petrut

Shimba uleiul...aceleasi simtome le-am avut si eu la un F10 ,pana se incalzea uleiul in cutie.La mine dupa schimb ulei , schimba perfect chiar si cand e uleiul rece in cutie..bafta

Link to comment
Share on other sites

Va salut domnilor!

 

Suunt posesorul unui Bmw F01 2009 730d.

 

Masina are 233.000 km. Pana se incalzeste (primii 5 km), schimba foarte putin smucit (aproape insesizabil)si cand plec de pe loc cu ea rece parca are tendinta sa o ia singura inainte (nu e cea mai buna exprimare, dar asa mi se pare). Mentionez ca aceasta senzatie o am si in fata (in drive, viteza 1) si in marsalier (reverse).

De asemenea, foarte rar cand e cutia rece, in treapta a 2-a daca nu ma insel parca se ineaca (merge inecat, dar se simte instant ca nu e de la motor, ci de la cutie), daca iau piciorul de pe acceleratie sa retrogadeze sau accelerez isi revine. Aceasta problema am patit-o de 4-5 ori intr-un an.

De asemenea masina cand se incalzeste cutia schimba perfect, nu smuceste.

 

 

Am citit tot topicul referitor la schimbul de ulei la aceasca cutie de viteze in 6 trepte, si parerile sunt impartite. Ba ca se pot agrava simptomele, ba ca scapi de aceste probleme. Cutia nu trosneste, nu am avut vreodata probleme cu ea sa nu intre in drive sau orice alta problema.

 

Am masina de 8.000 km, si nu stiu sigur daca a fost facuta revizia cutiei vreodata.

 

Nu ar fi problema de aproximativ 2000 lei cat ma costa revizia, dar nu vreau sa degenereze problema, daca cutia merge impecabil dupa ce se incalzeste putin.

 

 

Daca este vrun user care a trecut prin asa ceva, va rog sa impartasiti parerile.

 

Multumesc.

 

Petrut

Shimba uleiul...aceleasi simtome le-am avut si eu la un F10 ,pana se incalzea uleiul in cutie.La mine dupa schimb ulei , schimba perfect chiar si cand e uleiul rece in cutie..bafta

Link to comment
Share on other sites

Hmm... si eu am exact acelasi 730d F01 din 2009, si cand o pun in D sau R si iau piciorul de pe frana, pleaca (cred ca asta ai vrut sa spui si tu mai sus). Cutia nu e cea mai reusita si am inteles ca are probleme destul de des. Eu la 90-100k km facuti cu ea (luata tot SH), total 150k si ceva, nu am avut nicio problema. Dar daca masina e inclinata (panta/rampa) si o pun in D, smuceste putin in acel moment (desi masina sta pe loc, doar tremura pentru o secunda, dar destul de puternic).

Ar trebui totusi schimbat uleiul, nu e atat de costisitor. Mie mi-e teama sa nu apara ceva probleme la convertizor in timp...

Link to comment
Share on other sites

Chestia cu retrogradatu sau la accelerare ca revine o am si eu dar este din cauza ca e pusa pe confort si turatia mica, undeva peste 1000 si atunci are acel lag si da in nas.

Ca pleaca de pe loc in Drive sau reverse cand iei piciorul de pe frana este normal.

Recomand si eu sa faci schimbul de ulei, rau nu va face daca este facut cum trebuie desigur.

Link to comment
Share on other sites

Stormzor eu daca pun pedala jos, cu sasiul pe confort si cutia pe D, retrogradeaza instant si peste o secunda accelereaza. Intr-adevar, cand te apuci sa accelerezi puternic, motorul se duce la linie rosie lejer, si trebuie sa o lasi sa schimbe. Ciudat, ma asteptam sa taie ea acceleratia si sa schimbe, ca la ESP.

La coasting (o lasi sa mearga fara sa accelerezi, cand deja ai viteza) motorul sta undeva la 1000-1100 rpm. Eu nu simt absolut nicio problema cand incep sa accelerez de acolo.

Daca schimbul de ulei nu te ajuta, incearca sa mergi cu transmisia pe M/S pana se incalzeste cutia. Va tine motorul in turatii mai mari.

Intr-adevar, pe Confort masina e cam bleaga, te poti juca cu pedala de acceleratia pana la blana si inapoi vreo 2 secunde si nu se intampla absolut nimic.

Incearca sa cauti prin setari, poate poti sa ramai cu acceleratia de pe sport in modul confort. Asa ai si suspensiile moi, si acceleratia sensibila.

 

Nu stiu unde sa iti recomand sa rezolvi uleiul, dar iti pot recomanda sa nu mergi la bavaria sub nicio forma.

Link to comment
Share on other sites

La Bavaria oricum nu mergeam, ca aia imi cer si pe mama si pe tata....

 

Ma gandeam ori sa ma duc la ZF Faur, ori la cel de la Timisoara....

 

 

Cei de la ZF Faur am citit aici pe site ca au mai dat-o de gard, ba ca nu au bagat cantitatea potrivita de ulei, ba ca nu au invatat cutia (sau sa ii faca update de soft sau ceva de genu....)

 

Cel de la Timisoara este la 500 km de mine (Targoviste) dar pentru o treaba facuta ca la carte nu ma uit la un rezervor de motorina....

Il am pe farcebook, si vad multe bmw-uri la el la reparatii....Nu am citit nimic negativ, dar si daca ar fi scris cineva ma gandesc ca stergea el.....

 

 

Exista si a treia optiune?

Link to comment
Share on other sites

@HVMihnea de unde esti?

Despre tipul din TM Sammer am auzit 2 pareri una de la unul cu un f01 740 care a avut ceva probleme la convertizor a fost la el cu masin si l-a rezolvat + schimbul de ulei. Si o alta parere de la un tip cu f10 care ia trimis convertizorul la reparat si cand lau montat acasa facea urat cutia, sunand-ul baga motive ba nu au pus uleiul bn, ba ca nu a montat ceva bine. deci sunt si feedback-uri negative insa nu pe pagina de fb

Edited by Stormzor
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu ti-am dat contactul mecanicului meu care e peste orice gasesti la zf sau timisoara sau orice alt service. Si spun asta cu toata raspunderea.

 

Evident ca iti schimba tot uleiul, 9 litri si ceva, doar ulei original si baia tot originala. Cine vrea sa puna orice altceva la cutie il roaga respectuos sa se duca in alta parte. Forumul e sa ne ajutam cu sfaturi, pareri etc. In timp am si devenit prieten foarte bun cu el, daca tot sunt multi ani de cand ne cunoastem. Am schimbat uleiul cutiei la el la 535, 525, 530, 740. Varu miu s-a dus la Timisoara si nu i-au lus nici ulei si nici baia originale, nu i-au schimbat tot uleiul etc.

 

Ideea e ca informatia e peste tot in zilele noastre. Trebuie doar sa stim sa cernem. Dar daca tu vrei sa faci 1000 km ca sa ai parte de niste servicii mediocre, du-te la pomul laudat.

Edited by Cookie
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu ti-am dat contactul mecanicului meu care e peste orice gasesti la zf sau timisoara sau orice alt service. Si spun asta cu toata raspunderea.

 

Evident ca iti schimba tot uleiul, 9 litri si ceva, doar ulei original si baia tot originala. Cine vrea sa puna orice altceva la cutie il roaga respectuos sa se duca in alta parte. Forumul e sa ne ajutam cu sfaturi, pareri etc. In timp am si devenit prieten foarte bun cu el, daca tot sunt multi ani de cand ne cunoastem. Am schimbat uleiul cutiei la el la 535, 525, 530, 740. Varu miu s-a dus la Timisoara si nu i-au lus nici ulei si nici baia originale, nu i-au schimbat tot uleiul etc.

 

Ideea e ca informatia e peste tot in zilele noastre. Trebuie doar sa stim sa cernem. Dar daca tu vrei sa faci 1000 km ca sa ai parte de niste servicii mediocre, du-te la pomul laudat.

 

 

Pai si ce anume certifica "mecanicul meu care e peste tot ce exista in orice service din Romania"?

Cand o cutie incepe sa faca figuri, exista intr-adevar sansa sa dai din lac in put cand ii schimbi uleiul si nu neaparat prin schimbul de ulei ci prin renumita " resetare" pe care toti o cer, care e ceva stupid evident, pentru ca nu ai cum sa readuci cutia la uzurile inexistente de fabrica odata cu resetarea magica din soft, ea avand niste jocuri capatate in 2 sute de mii de km si adaptandu-se singura la acele uzuri. Din punctul meu de vedere as schimba uleiui, insa fara nicio adaptare, ca Bmw nici nu recomanda asa ceva.Am si eu mecanicul meu, "cel mai bun din Romania" :)), care lucreaza la Bmw, si omul mi-a zis clar ca uleiul se schimba la 80 de mii insa nu faci nicio resetare a cutiei ca nu mai e fata mare si risti sa mearga mai prost.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@Stormzor din Cluj sunt. Cred ca sunt singurul fara probleme la cutie (ma mir, o forjez destul de rau in ultimul timp).

La reprezenranta te poti duce doar daca ai prea multi bani si te incurca. Daca ma bag sub masina si dau o cheie pe diferential, vor spune ca trebuie schimbat neaparat tot trenul de rulare.

Eu auzisem de problemele astea si am schimbat mereu uleiul la 20k. Dar nu i-a dat nimeni reset. De altfel, nici nu cred ca se poate reseta soft-ul la starea din fabrica. Masina la peste 200k deja sigur prinde ceva oboseala. Totusi, recunosc ca sunt total paralel cand vine vorba de soft la masina.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Cookie te rog daca poti sa imi dai prin p.m un numar de telefon al mecanicului, sa vorbesc cu el, sau un mod de a intra in legatura....multumesc.

 

@HVMihnea tu schimbi uluiul din cutie la 20.000 km? Nu e un pic overkill???

 

@Ardyan87 multumesc de documentatie, m-am uitat prin ea, dar din pacate trebuie ma uit cam degeaba, nu prea inteleg mare lucru....

 

Cu resetarea cutiei am inteles, nu o voi reseta. O sa ii schimb uleiul si baia de ulei (pe original as vrea)....

 

Cel de la Timisoara dupa ceva sapaturi am aflat ca a mai dat de gard, deci pica ideea....m-as fi dus pana la Timisoara doar daca era cea mai buna varianta, dar se pare ca nu e....

 

Pana acum a ramas ZF Faur, sau o alta terta daca gasesc ceva valabil (gen domnul lui Cookie)......

Link to comment
Share on other sites

Petrut, orice garaj mai da rateuri, nu exista vreunul sa nu fii avut niciodata un client nemultumit. Erori se mai intampla peste tot

 

 

De acord, intrebarile mele nu au fost cu caracter ofensiv, ci doar ca nu am mai facut schimb de ulei/consumabile la cutie de viteze automata si incerc sa gasesc cea mai buna solutie

Edited by Petrut TGV
Link to comment
Share on other sites

Eu am fost la ZF cu o cutie ZF8HP, schimb uleiul la cutie la 80K km. Chiar nu am avut nici o problema, mi-au schimbat baietii baia de ulei si ce mai era pe acolo. Am platit 2200 de ron si cutia merge si azi la fel de bine. Nu am zis ca ai fost ofensiv, ziceam sa nu te astepti sa gasesti un garaj care sa fie fara reclamatie. Spor la treaba.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.