Jump to content

Motor zgomotos e90 automat M47 163 cp


chitsro

Recommended Posts

Salut,

 

Am o problema la masina care nu-i dau de cap de cateva luni:

 

Anul trecut prin August-Septembrie am facut mai multe schimburi de piese la masina:

 

Km 238 k

-fulie vibrochen (corteco) + intinzator si rola ghidaj

-lichid frana si servo

-discuri + placuta fata si spate (textar)

 

Cand am luat masina am simtit ca e ceva in neregula, aparuse o bataie la motor impreuna cu o trepidatie care se aude doar la relanti si care se agraveaza in D si P,asa ca am dus masina inapoi, au schimbat si rola intinzatoare(nu se schimbase initial ca o schimbasem in urma cu un an cu pompa de apa) si au zis ca nu are alte probleme. Pe moment am zis ca e de la fulie ca poate e mai rigida, am zis s-o las asa poate se mai reduce cu timpul zgomotul.

 

Inainte de aceste operatiuni am mai facut urmatoarele:

-schimbat Injector 2 + curatare Galerie admisie si EGR -235 k km (avea compensare in jur de 2)

-schimbat radiator intercooler (pierde pe undeva) -233 k km

-reconditionat turbine la Bogdan Haplea (tragea greu)-237 k km

 

In perioada urmatoare am tot auzit zgomotul respective la relanti, ca o bataie infundata de fier pe fier, care se reducea cand se incalzea motorul, asa ca am fost la diversi mecanici care m-au pus sa schimb urmatoarele piese:

-schimbat tampoane motor (Lemforder) -241 k km

-curatat racitor egr -241 k km

-injectoare 3,4 (compensare spre 2 la rece) + fulie vibrochen OE (sh)

-tampoane motor cutie automata

-garnitura corp filtru+ termoflot

 

Problema este ca tot nu am scapat de aceasta zgomot chiar si dupa schimbarea fuliei, cutia schimba perfect dar la relanti ma deranjeaza acel zgomot, am urcat masina pornita pe elevator si m-am jucat in D, N, si R, mecanicul mi-a spus ca se aude in zona cutie-motor acel zgomot si ca ar putea fi convertizorul, de tras trage bine, nu am probleme.

 

Uleiul la cutie a fost schimbat initial (fostul propietar) pe la 140 km si acum ma gandeam sa-l schimb si eu anul acesta .. pana in 250 k km, acum am 245.500

 

 

Atasez 2 filmulete la rece recent:

 

https://www.youtube.com/watch?v=HpyGQuNcODU&feature=youtu.be

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=-IXq21XwpUI&feature=youtu.be

 

si inca 2 de dinainte sa se schimbe fulia (fulia cea veche avea o oscilatie, am trimis-o la garantie)

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=-GFTat_k6xc

 

https://www.youtube.com/watch?v=YIyp7ZMmuNc

 

 

Aveam de gand sa schimb uleiul si filtrul la cutie, dar ma tem ca sa nu fie intr-adevar convertizorul si sa-l schimb degeaba, daca as fi sigur ca este convertizorul as schimba ulei + cutie + convertizor din prima.. Racordul flexibil a fost verificat si pare ok, nu e rupt.

 

 

 

Va rog sa ma ajutati cu o parere/recomandari. Eu ma gandesc la urmatoarele variante:

 

1. Convertizor stricat, desi un tip care repara convertizoare imi spunea ca nu are ce sa bata in el..

2. Fulia vibrochen, role dau trepidatii care se transmit mai departe..

3. Pompa ulei sau pinioane de la pompa de ulei sa scoata aceste zgomote

4. Injectie cu probleme, sau pompa de inalte cu defect (injectoarele stau sub 0.5 la compensari)

5. Mizerie galerie de admisie sau egr cazuta in motor cilindri, clapetele erau ok, galeria s-a curatat cu ceva substante si jet..

6. Probleme motor, piston topit, vibrochen fisurat, techeti-culbutori, garnitura de _chiulasa_ fisurata/arsa sau ciupita.

 

Cam atat in vine momentan in minte.

Edited by chitsro
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Convertizorul nu are cum sa bata. Din filmulet este foarte greu sa iti dai seama daca bate ceva sau ce bate. Daca este un zgomot metalic ritmic este posibil sa fie vreun piston sau bataie de linie. Eu as masura si compresia. As verifica daca exista presiune de gaze in baia de ulei. Scoti joja la rece in mod normal nu trebuie sa scoata fum . Garnitura de chiulasa iar as excludeo . Injectoarele au un zgomot aparte cand sunt cu probleme. Un tacanit ritmic care orice mecanic il recunoaste. Bataia de motor este un pic mai ciudata. Un piston cu probleme bate ceva mai tare la rece pentru ca pistonul la cald se dilata. Bataia de piston creste in intensitate atat in accelaratie cat si in decelerare. Imi este greu sa cred ca vei gasi un raspuns aici

Fulia daca bate si torni putina apa pe ea zgomotul va disparea timp de cateva secunde. Se face o pelicula dr ala intre bloc si ea si numai bate. Pompa de inalte nu bate daca se defecteaza pompa de retur si nu da presiunea inapoi rapaie motorul ca toti draci si ai eroare pe tester dar rapaie din cauza presiuni nu bate. As verifica si distribuția si patinele. Daca masina a inceput sa faca imediat dupa ce ti au demontat galeria de admisie poate au scapat mesteri ceva in capul vreunui piston

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Salut, multumesc pentru pareri, compensarile la injectoare sunt verificate si paraverificate, sunt ok.

 

Se pare ca problema vine tot de la fulie, mi-a aratat un mecanic ca este dezlipita undeva pe misloc, daca bat cu pumnul in ea scoate un zdranganit. Fulia este originala sh luata de la Msasha.. Saptamana viitoare trebuie sa primesc un raspuns de la Garantie Corteco....pana atunci mai astept ..

 

Sunt bucuros ca nu este ceva mai grav..

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by chitsro
Link to comment
Share on other sites

Am gasit un filmulet mai vechi de dinainte sa schimb fulia, mi se parea ca motorul mergea rotund, mai relaxat:

 

https://www.youtube.com/watch?v=Fu-D9lLjM6I&feature=youtu.be

 

Acum merge asa: (cu fulia veche)

 

https://www.youtube.com/watch?v=YIyp7ZMmuNc

 

https://www.youtube.com/watch?v=-GFTat_k6xc

 

 

Mi se pare mai zgomotos, oare un releu bujii/bujii defecte ar afecta mersul motorului in acest fel?

Link to comment
Share on other sites

Este valabil si la fulie. Fulia bate pentru ca fiind descentrata in miscarea de rotatie atinge blocul motor. In momentul in care torni apa face o pelicula de apa intre fulie si bloc si numai bate. Asta o stiu de la un mecanic bmw Constanța. Si ei fac asta :).( bineinteles ca nu este o manevră din manual) Testat la mine cand a cedat fulia. 2 3 secunde numai batea. La curele merge sau nu cu apa la curele dai putin cu spray wd si 10 secunde numai scârțâie... asta ca sa elimini rulmenti de la agregate sau vasco Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut. Am un bmw la fel, doar ca almeu e manual și am exact același zgomot. Ai reușit sa afli ce bate. Eu am schimbat deja tampoane motor, filiala vibrochen, 2 kituri de ambreiaj, cutie de viteze (manuala), epurator de ulei, i-am bĂŁgat și aditiv, am scos capetele de la admisie, rola ĂŽntinzĂŁtoare, filtrul de particule e scos, egr-ul anulat, racordul flexibil e ok dar de campanitul ala metalic și de vibrații tot nu am scĂŁpat. La mine se aude cel mai bine pe la 1500, 1600 de rotații pe minut și este mult mai tare când motorul e rece. Am fost deja la o grĂŁmadĂŁ de mecanici și nici unul nu știe ce e. Cei mai grozavi sunt cei care ĂŽmi zic ca ei nu aud nici o bĂŁtaie 😂😂😂 La ĂŽnceput am crezut ca e din cutie, dar dupĂŁ ce am schimbat-o și nu sa schimbat nimic, m-am lĂŁmurit ca nu e cutia. Distribuția nu cred ca e, deoarece sunetul vine din partea din spate a motorului iar lanțul e ĂŽn fata. Poate ai aflat tu ce e și ma poți ajuta și pe mine. Mulțumesc anticipat.

 

Bujii și releu Bujii, am schimbat și eu. Nici o diferențĂŁ. Poate o fi regulator de presiune ĂŽn rampa?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.